ورق پاره ی کیهان 6 چهار شنبه آبان ماه سال 1388

نقد و بررسی " علوم انساني و منافع ملي " (يادداشت روز)


"توطئه طرح پاک سازی دانشگاه با بهانه بومی سازی در راستای منافع ملی "

گفته می شود از کرامات شیخ ما این است . خرما را خورد و گفت عجب شیرین است . اکنون پس از اینکه بیش از 30 سال از پاکسازی آموزش و پرورش و هجوم و یورش سراسری به دانشگا ه های سراسر کشور می گذرد . البته با بر چسب و بهانه ی ارتجاعی ضد انقلاب فرهنگی این جنایت و خیانت طراحی و اجرا شد . زیرا چون ارتجاع هار از آگاهی و فعالیت قشر پیشتازجنبش مبارزه ی آزادیخواهی دانشجوئی در دانشگاه ها در کنار فعالین سیاسی عجیب وحشت داشت . پس می بایست این مانع را بطور موقتی از راه ه بر می داشت تا مسیر بقدرت خزیدنش هموار می گردید و شرایط برای رشد و قدرت گیری خرافه پرستی نیز باز می شد . پس از آن تهاجم وحشیانه در تیر ماه سال 78 با دانشجویان تدارک دیده شد. آنگاه تلاش برای جدا سازی دختر و پسر در محیط دانشگاهی با تصمیم حضور و مستقر شدن نیروی انتظامی و چما قدران بسیجی در کنار حراست در دانشگاه ها دنبال شد . چون نتیجه ندادطرح پادگانی کردن دانشگاه ها با تعویض رؤسا و جانشین کردن چند آخوند متحجر حوزه در رأس دانشگا ه ها دنبال شد تا شاید با پل زدن رابطه میان حوزه و دانشگاه ها وحوزوی و گورستانی کردن دانشگاه ها منجر شود و برای قبرستان کردن دانشگاه ها دفن کردن استخوان های پوسیده ی جنگ خانمان بر انداز ضد ملی و ضد میهنی ایران و عراق هم چاشنی شد .

بهر صورت چون باز هم صدای اعتراضی دانشجویان خاموش نشد . توطئه ی ستاره دار و شناسائی و اخراج و باز داشت و محاکمه و محکوم و زندانی کردن دانشجویان در دستور کار قرار گرفت . ولی چون این طرح خائنانه ی بگیر و به بنند و خفه سازی کردن دانشجویان معترض هم با شکست مواجه شد . زیرا که این اقدام منتهی به بلند تر کردن فریاد مرگ بر دیکتاتور در محیط دانشجوئی و دانشگاهی به جای خاموشی و انفعال شد. به خصوص اینکه رشد حرکت های اعتراضی دامنه دار که پس از کودتای تقلباتی پاسسداری 22 خرداد شروع شد ه است آنگونه که فر یاد های اعتراضی مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای مردم نا راضی توسعه یافت و به نماز جمعه ی تهران و روز قدس کشانیده شد و ادامه ی پژواک اعتراضی این فریاد ها همچنان در دانشگاه ها فریاد زده می شود و ادامه دار د .

آنگونه که این فریاد های مرگ بر دیکتاتور گفتن ها تولید ترس و وحشت نموده که قبل از باز گشائی دانشگاه ها پاسداران کودتاگر تصمیم گرفتند که جمعی از بسیجیان چماقدار را به بیت لوطی جماران ببرند تا که لوطی جماران برای شان روضه ی افسران جوان فرهنگی بخواند و با رهنمود دادن تأکید کند که می بایست برای بر خورد کردن 2میلیون دانشجویان رشته ی علوم انسانی که در گیر جنگ نرم با رژیم پاسداری کودتائی هستند آمادگی داشته باشند . البته رئیس گزمکان پاسدار محمد علی جعفری هم توصیه کرد که بسیجیان چماقدار برای مقابله با دانشجیان و جنگ نرنم منتظر فرمان مسئولین بالا نباشند خود عمل کنند.

اکنون عجیب است که پاسدار یادداشت روز نویس غیر ایرانی دانشجویان علوم انسانی را تقسیم بندی کرده و رهنمود بومی سازی کرده تا که دانشگاه و دانشجویان در راستای منافع باشند . نا گفته نماند که اینگونه ادعا کردن یاد آور جنگ خانمان بر انداز ضد ملی و میهنی است که نعمت الهی خوانده شد. زیراکه این جنگ دفاع مقدس گفته شد که طبق اعتراف رفسنجانی مکار بساز و بفروش فقط یک قلم 1000میلیار دلار هزینه و خسارات مالی و اقتصادی بر جای گذاشت که منافع ملی هم گفته شد . سپس بدتر از آن پروژه ی هسته ای است که این یکی هم بنام مردم جزو ماورای ملی شدن صنعت نفت طرح منافع ملی نا میده شده است . اکنون نوبت بر خورد با اساتید دانشگاه و علوم انسانی است که نزدیک 5/2 میلیون دانشجو را شامل می شود تا که پاک سازی کردن و بومی شدنش جزو منافع ملی خوانده شود. زیرا که ادعا شده که دانشگاه ها و به ویژه علوم انسانی همچون دانش هسته ای بومی نشده است. یعنی اینکه بزبان ساده علوم انسانی همچون ادبیات و تاریخ و فلسفه در دانشگاه ها می بایست تبدیل به شبعه ای از حوزه ی علمیه ی قم شود تا اینکه بنا بر ادعای پاسدار قلم زن غیر ایرانی با منافع ملی مطابقت داشته باشد.

بهرحال باید سالیانه 400 هزار فارغ التحصیل شده ی طلبه – بسیجی چماقدار در خدمت کودتا گران تولید و به بازار کار عرضه شوند که به جای مرگ بر دیکتاتور گفتن بله قربان گویان تسلیم شده و یک خال بفرمان باشند تا که علیه ی مرگ بر دیکتاتور گو نایستند و مبلغش باشند.

در خاتمه اینکه پس از 30 سال تجربه دیگر جای شک و ابهامی باقی نمانده است که ضریب دشمنی و وحشت رژیم کودتائی پاسداری و فاشیستی مذهبی با دانشگاهیان و دانشجویان و فر هنگیان و اهل قلم و علم و دانش چه اندازه می باشد ؟ بنا براین در شرایطی که تحجر و خرافات پرستی آنچنان قدرت گرفته است که برای حذف رقیب و تثبیت جایگاه قدرت دست به کودتای پاسداری زده شده است. اما باز هم با این وجود با همه توطئه و فشار و یورش بازداشت و زندان و اعدامی که در دانشگاه ها دنبال و اجرا شده است. البته ابتدا با توطئه ی انقلاب ضد فر هنگی دنبال شد . سپس ادامه ی دسیسه با طرح جدا سازی دانشجویان دختر و پسر و پادگانی و گور ستانی کردن دا نشگاه ها و با ستاره دار و شناسائی و اخراج کردن دانشجویان و پاک سازی و باز نشسته کردن اجباری اساتید دانشگاه ها به اتهام لیبرال و سکولار تعقیب شد که طرح ها یکی پس از دیگری با شکست مواجه شد. بطور یکه اکنون شاهد می باشیم که چگونه هرروز فریاد های اعتراضی مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و مزدور برو گمشو و مرگ بر دولت عوامفریب و دروغگو و.... در فضای دانشگاه هابلند تر از قبل طنین انداز شده است . بنابر این اینگونه تلاش های مذ بوحانه مبارزه با علوم انسانی و تئوری پردازی بومی سازی کردنش آنهم در آستانه 13 آبان و 16 آذر که مطرح شده است فقط اعتراف به شکست توطئه های طراحی شده علیه ی دانشجویان و دانشگاهیان در 30 سال گذشته است . مشروط بر اینکه بطور عریان هم و وحشت از اقدامات وواکنش های اعتراضی د انشجویان در 13 آبان و 16 آذر و سایر های روز های تاریخی و ملی هم عیان شده است که نگرانی و دلهره از گرد همأئی و تجمع اعتراضی دانشجویان در هر فرصتی می باشد که بمناسب حضور شان سریع پژواک مرگ بر دیکتاتور فریاد زده می شود.

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/880806/2.htm#other200

چهار شنبه6 آبان ماه سال 1388