روز نامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 21 مهر ماه 1388

نقد و بررسی سر مقاله " دومين ابرقدرت شكست خورده"

"وارونه گوئی و آدرس غلط دادن برای منحرف نمودن اذهان عمومی از زد و بندهای پشت پرده"

گویا نظامیان و مقامات آمریکائی خطبه های هشدار دهنده و اخطارآمیز رفسنجانی مکار بساز و بفروش را فراموش کرده وهم جدی نگرفتند که چگونه رفسنجانی در نماز جمعه ی تهران پس از اشغال افغانستان خطاب به بوش گفت اگر چنانچه همکاری ما در اشغال نظامی افغا نستان نبود هنوز طالبان در افغانستان بر سر قدرت بود .همچنین پس از اشغال نظامی عراق، با تهدید کردن خطاب به بوش و نظامیان آمریکائیان مستقر در عراق گفت که اگر چنانچه از عراق خارج نشوید. این کشورعراق به ویتنام دیگر برای نظامیا ن آمریکائی مبدل خواهد شد یا به ویتنامیزه کردن عراق اشاره کرد. یعنی اینکه هم اعتراف به همکاری کرد . هم اینکه حضور مستقیم عوامل رژیم تر وریستی فاشیستی مذهبی در هر دو کشور اشغال نظامی شده افغانستان و عراق را به رخ آمریکا کشید .هم اهداف پنهانی و شیطانی از موضع قدرت نمائی را مطرح کرد .

ولی معلوم نشد که چرا مقامات مسئول آمریکائی نه اینکه به این خطبه های اخطار آمیز رفسنجانی هیچ توجهی نکردند، بلکه حضور و اقدامات تروریستی و کشتن نظامیان آمریکائی که از سوی پاسداران و عوامل نفوذی رژیم تر وریستی در این دو کشور اجرا می شد واکنش جدی نشان ندادند؟ بدتر اینکه با اقدامات و سیاست و مذاکرات مماشات گرانه ی محور امنیت عراق و هسته ای که دنبال کردند . مهمتر اینکه نام مجاهدین را توی لیست ساز مان و گروه های ترئوریستی نگهداشتند. در نهایت حفاظت اشرف را تحویل دولت دست نشانده ی حاکمان تهران عراق دادند که شاهد بودیم در اشرف اخیراً چه اتفاقی افتاد ؟ خلاصه شرایط یکه تازی حضور و مانور دادن و رجز خوانی کردن های تبلیغاتی علیه ی آمریکا و اسرائیل و رهبران کشور های عربی در این دو کشور اشغال شده و منطقه ی خاور میانه برای رژیم تروریستی فاشیستی مذهبی حاکم بر ایران با پیگیری اهداف هسته ای چگونه بطور کامل فراهم شد که نتیجه آنگونه شده که اکنون سر مقاله نویس نقل قول کرده است که رابرت گیس وزیر دفاع آمریکا اعتراف صریح به ناتوانی در افغانستان کرده و نتیجه گیری نموده که آمریکا دومین قدرت بزرگ است که در افغانستان دچار شکست خفت بار شده است که تلاش می نماید بر روی این شکست سر پوش بگذارد .

در دنباله سر مقاله نویس با وارونه گوئی و پاک کردن صورت مسئله که مدعی شده تقویت کردن طالبان از سوی آمریکا علیه ی اسلامی بود که حاکمان ایران نمایندگی می کنند که مانعازنفوذ و حضورش در منطقه شود که بایداذعان کرد که هر گز نه اینگونه بوده است، بلکه بر عکس برای تقویت چنین اسلامی برای حذف مخالفان و رقبای داخلی و فرو پاشیدن امپراتوری شوروی سابق بموازات حمایت از مر تجعان حاکم بر ایران از طالبان حمایت شد . چون سیاست غرب از سال 56 که در پا کستان کودتای نظامی ژنرال ضیاه ء الحق علیه ی ذوالفقار علی بوتو انجام شد. سپس اعلام جمهوری اسلامی در پاکستان نمود . پیش مقدمه ی سال بعد مدل جمهوری اسلامی مشابه ی پاکستان بدون یک کلمه کم و زیاد از سوی خمینی شیاد در ایران بود تا اینکه در دنباله نه اینکه همه کشور های خاور میانه تا شاخ آفریقا که گرایش و رابطه با روس ها داشتند با چرخش بسوی غرب به خصوص آمریکا سوق داده شدند ، بلکه همانگونه که گفته شد موجب فرو پاشی شوروی سابق و بلوک وابسته میسر و سپسیکی یکی عضو نا تو شوند .

اکنون پس از 31 سال شاهد می باشیم که مدل کودتای ضیاء الحق از طریق پاسداران در22 خرداد درایران تکرار شدهاست . چون قرار است ادامه ی نقش طالبان در افغانستان را پاسداران به شکل دیگری دنبال کنند . فقط اختلاف بر سر جدیت پاسداران به دسترسی سلاح هسته ای می باشد که آمریکا بدلیل فشار لابی های اسرائیل موافق این موضوع نمی باشد. اما اکنون سر مقاله نویس برای پاک کردن چنگال خون آلود پاسداران و عواملش در ایجاد تنش و نا آرامی واقدامات تروریستی در افغانستان و حتی پاکستان و با آدرس غلط دادن از اقدام مشترک آمریکا وطالبان تحلیل داده است تاکه این چنین کشور های عضو ناتو بقول وی مجبورشوند نیروهای کمکی نظامی بیشری به افغانستان اعزام کنند :

"سيا زماني با ايجاد « القاعده » و طالبان درصدد اجراي طرحي بود كه بتواند چهره اي مخدوش از اسلام گرائي را به دنياي معاصر نشان دهد و چنين وانمود كند كه اسلام گرائي و تروريسم دوروي يك سكه اند. البته سيا در اين زمينه از هر فرصتي سواستفاده كرد ولي نهايتا همين گروههاي تروريستي دست پرورده از كنترل « سيا » خارج شدند و بحران كنوني را براي آمريكا و متحدانش به وجود آوردند. به موازات اين ديدگاه نقطه نظرات ديگري نيز شنيده مي شود كه بموجب آن حتي هنوز هم سرنخ حوادث منتسب به طالبان و القاعده همچنان در اختيار « سيا » قرار دارد و مجريان اين طرح شيطاني با دامن زدن به پيچيدگيهاي قضايا سعي دارند فضاي پرالتهابي را به وجود آورند تا اهداف و برنامه هاي خود را بهتر به اجرا بگذارند و تضمين منافع دراز مدت آمريكا را با اطمينان بيشتري ميسر سازند"

بهر حال گذشته از اینکه کدام کشوری بهتر از حاکمان تهران توانسته حضور آمریکا و منافع اش را در منطقه تأمین کند. اما از سوی دیگر رشد اختلافات داخلی که ناشی از جنگ قدرت و ثروت است و منجر به حذف رقیب مغلوب دوم خردادی ها از طریق کودتای پاسداری در نمایش خیمه شب بازی 22 خرداد شد .اکنون بدلیل عیان و عریان شدن فضای نارضایتی عمومی که با حضور مردم معترض و فریادهای مستمر خشمگینانه ی مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای اشان که در جامعه طنین انداز شده است وضعیتی را حاکم کرده که موجب متزلزل شدن موقعیت پاسداران کودتا گر شده است . بنا براین سیاست مشت آهنینی که بوش بدنبال آن بوداکنون از سوی پاسداران کودتا گر و با یک دست کردن نظام ایجاد شده است که قرار است بطور پنهانی مذاکرات پشت پرده را با دشمن و شیطان بزرگ به پیش ببرد . ولی شرایط اعتراضات مردمی تحمیل شده کودتا گران حاکم را مجبور کرده است تا با زدن زیرآب مبارزه با شیطان بزرگ سریع وزیر آدمربای دستگاه جاسوسی خارجه منوچهر متکی را یک روزقبل از بر گزاری نشست مذاکرات هسته ای گروه 5+1 در ژنوعازم سفر به آمریکا کنند تا در پشت پرده دیدار ها و قول و قرار ها و زد و بند ها گذاشته شود.

در خاتمه اینکه برای رد گم کردن و منحرف نمودن اذهان عمومی پیرامون این سفر نا بهنگام و معنی دار متکی برای زد و بندپشت پرده با شیطان بزرگ ، بلافاصله اقدامات تروریستی در افغانستان و پا کستان اوج گرفته است و سیاست دخالت گری و دشمنی کردن با روند مذاکرات صلح خاورمیانه نیز شدت یافته است . همچنین صدور احکام اعدام متهمان باز داشتی های وقایع پس از نمایش خیمه شب بازی کودتائی 22 خرداد در داخل کشور در دستور کار قرار گرفته است. همینطور خط افزایش خفقان و سانسواز طریق تعطیل و توقیف روز نامه های رقیب مغلوب نیز شروع شده است. زیرا که هم نگرانی از حرکات اعتراضی مردم ناراضی و خشمگین در داخل کشوراست .هم در بعد بیرونی اضطراب و وحشت از فشار و تحریم پروژه ی هسته ای مطرح است. زیرا که گفته شد آمریکا بدلیل فشار لابی های اسرائیل موافق دسترسی به سلاح هسته ای کودتا گران حاکم بر ایران نمی باشد. نا گفته نماند که البته آمریکا خو اهان تغییر رژیم درایران هم نمی باشد. زیرا که نیاز به بحران سازی و جنگ افروزی هایش در کشور های همجوار و خاورمیانه برای گسترش حضورنیروی نظامی اعضای ناتو در افغانستان دارد. به خصوص اینکه نگرانی از ناامن شدن پاکستان که کشور مسلمان است و دارای بمب اتمی می باشد که جای خود دارد. برای همین حضور پررنگ نظامی آمریکا در افغانستان را مضاعف می کند که شرایطش را اقدامات تروریستی پاسداران کودتا گر حاکم برایران با حمایت لوطی جماران خامنه ای به به عنوان مترسک و لولو خور خوره در منطقه آماده و هموار می کنند.

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880721/index.html هو شنگ –بهداد