روز نامه ی جمهوری اسلامی یکشنبه 3 آبان ماه سال 1388

نقد و بررسی سر مقاله " چرخش هسته اي هرگز! "

"خطاب به هيات مذاكره كننده ی هسته ای اخطار شده که هيچ قدرتي نباید در برابر اراده دفاع هسته ای مقاومت كند"

دوسال پیش بود که یکی از دمخوران و دوستان قدیمی و جدا شده پاسدارگماشته احمدی نژاد پیرامون خصلت های وی فاش ساخت که وی عنصری خود خواه و مغرور و یک دنده و بسیار قدرت طلب و انعطاف ناپذیر است و تأکید کرده بود که اگر چنانچه قرار باشد از قدرت کناره گیری کند ایران را به خاک و خون می کشاند . زیرا که ازوی به عنوان عناصری یاد کرده بود که به خاطر یک دستمال حاضر است که قیصریه را به آتش بکشاند. اکنون که با طراحی کودتای پاسداری تقلباتی رئیس جمهور مترسک قلابی نامشروع افشا و بی ارزش شده است . چون بدلیل اعتراضات ادامه دار اقشار گوناگون اجتماعی ناراضی و خشمگین فضای فریاد مرگ بر دیکتا تور و خامنه ای و احمدی نژاد فرا گیر شده است ، آنگونه که شرایط پاسداران کودتاگر متزلزل و آسیب پذیر شده است و زیر پایشان هم شل و هم داغ شده است. به خصوص اینکه شهرام امیری مسئول سایت هسته ای غنی سازی اورانیوم نزدیکی قم با اسناد مدارک به عربستان رفت . سپس از آنجا به فرانسه گریخت و گند پنهانکاری این سایت در آمد .

آنگونه که منوچهر متکی وزیر آدم ربای دستگاه جاسوسی خارجه مجبور شد برای ماستمالی کردن اطلاعات لو رفته ادعای ربوده شدن شهرام امیری از سوی آمریکا رامطرح کرد که صحنه سازی و پیش مقدمه ی اقدام سفر عاجل وی به آمریکا بود آنهم یکروز قبل از مذاکره ی هسته ای گروه 5+1 در ژنو این سفر انجام شد و دیدار های پنهانی با برخی از مقامات آمریکائی داشت تا پوششی برای آدرس غلط دادن و صورت مسئله پاک کردن و به فراموشی سپردنادعای ربوده شدن شهرام امیری و لورفتن سیاست اتمی قم ما لیده شود.

البته این لو رفتن فرار شهرام امیری به فرانسه و سفر و دیدار منوچهر متکی به آمریکا که منتهی به مذاکره کردن پاسدار ترکشی و موجی سعید جلیلی با ویلیام برنز معاون وزارت امور خارجه ی آمریکا در حاشیه ی این نشست شد که در ادامه عقب نشینی های دیگری را بهمراه داشته است که نه زیرآب ادعای کمدی سفر های استانی پاسدار گماشته احمدی نژاد زده شد که به نمایندگی از سوی ملت حنجره پاره می کرد و براهداف پروژه ی هسته ای تأکید می کرد ومی گفت که پرونده ی هسته ای دیگر بسته شده است. اما اکنون این آبرو ریزی و تسلیم شدگی در مزاکرات سته ای ژنو موجب شده است که سر مقاله نویس عنوان بز ند چرخش هسته ای هر گز ! ودر ادامه چنین پیرامون بر باد رفتن همه چیز توضیح داده است:

"اين روزها در عرصه مذاكرات هسته اي با گروه 1 +5 و در صحنه ديپلماسي هسته اي شاهد حوادث و رويدادهاي قابل تاملي هستيم كه اگر اندكي غفلت و بي توجهي روي دهد و يا دچار شعارزدگي و سطحي نگري شويم حاصل سالها زحمات مديران كشورو تلاش دانشمندان و مقاومت ملت ايران بر باد خواهد رفت. متاسفانه قبول پيشنهاد پايان دادن به چرخه خودكفايي در فناوري هسته اي و انتقال قسمت اعظم توليدات اورانيوم بدست آمده در سالهاي اخير در آزمايشگاه فناوري نطنز و تمكين در برابر خواست آمريكا موضوعي است كه در مذاكرات ژنو و وين در پوشش پيشنهاد البرادعي روي داد. كارشناسان دانشمندان اهل خبره و نظر در اين باره معتقدند درصورت پذيرش پيشنهاد البرادعي در مذاكرات وين كه همان بسته پيشنهادي آمريكاست شيب تلاش دانشمندان ايراني براي رسيدن به خودكفايي هسته اي ابتدا ملايم و سپس متوقف خواهد شد و در وضعيت انجماد و بلاتكليفي قرار خواهد گرفت . برخي كارشناسان معتقدند آمريكائي ها پس از دريافت اورانيوم غني سازي شده ايران كه حاصل چندين سال تلاش دانشمندان ايراني است بازي هاي حقوقي سياسي و فني جديدي را در بازپس دادن آن پياده خواهند كرد كه الزام ايران به امضاي معاهده الحاقي « ان . پي . تي » جزيي از آن است . گفته مي شود طراح اصلي اين نقشه پيشنهادي شخص باراك اوباماست كه با رايزني هاي گسترده در تلاش است با كشاندن ايران به پذيرش توافقنامه اي جديد ابتدا اورانيوم غني شده را از كشورمان خارج كند و در گام هاي بعدي با دست باز و خيال راحت از ناتواني ايران در دستيابي به فرآيند غني سازي هسته اي مسئولان ايراني را در مقابل عمل انجام شده قرار دهد و به دنبال خود بكشاند. "

سرمقاله نویس در ادامه ی چگونگی ریل عقب نشینی تا کتیکی از اهداف هسته ای در مذاکرات و تسلیم شدن و انتقاد کردن به حساب برای عبور از بحران و دفع خطر است تا که منجر به ادامه ی فشار بر کناری احمدی نژاد و سقوط رژیم کودتائی پاسداری نشود . در دنباله در دفاع علنی از پروژه ی هسته ای و تأکید بر عدم عقب نشینی برای جستن از دام آمریکا و مقابله با اقدامات تدبیر برای تهدید مطالبات غرب علیه ی اهداف هسته ای پرداخته و بر آمادگی علیه اش در بستر خود کفائی هسته ای چنین اصرار کرده است :


"بنابر اين با توجه به شواهد و قرائن موجود ما نبايد در دامي كه آمريكائيها براي ما گسترانده اند بيفتيم و در كوران مذاكرات حاضر به تقديم حاصل تلاش و مقاومت دانشمندان ايراني و ملت قهرمان ايران به غربي ها شويم . هيات مذاكره كننده كشورمان بايد توجه داشته باشد كه ما در موضوع هسته اي هر چند اهل منطق و مذاكره هستيم ولي بنا نداريم زير بار زور و فشار غني سازي را بين زمين و آسمان معلق كنيم و به چرخه فناوري هسته اي و خودكفايي ملي خود پايان دهيم . ما نبايد با اقدامات فاقد تدبير براي خودمان عامل تهديد ايجاد نموده و به مطالبات غيرقانوني كشورهاي غربي تن در دهيم . هرچند ما آمادگي حل موضوع هسته اي و اطمينان بخشي نسبت به فعاليتهاي صلح آميز هسته اي مان را داريم ولي هرگز حاضر نيستيم راهي را كه با كفايت و توانايي براي رسيدن به خودكفايي هسته اي آغاز كرده ايم متوقف سازيم . ملت ايران مصمم است در چارچوب قوانين به فعاليت هاي غني سازي خود ادامه دهد و تحت هيچ شرايطي حق قانوني خود را به مطالبات غيرقانوني نفروشد و چرخه هسته اي خود را قرباني چرخش هاي هسته اي وعده هاي بي پشتوانه و سراب هاي تحقق نيافتني نكند. اراده ملت ايران در اين موضوع آنچنان جدي است كه تاكنون همه مشكلات را به جان خريده و حاضر است هر مانعي را از سر راه بردارد به طوري كه هيچ قدرتي نتواند در برابر اين اراده مقاومت كند. طبعا هيات مذاكره كننده كشورمان نيز بايد با الهام از چنين روحيه اي در مذاكرات حضور يابد و هيچگونه ضعف و سستي به خود راه ندهد"

در خاتمه اینکه همانگونه که در بیش از 30 سال گذشته ثابت شده است که بقای ننگین رژیم فاشیستی مذهبی و پاسداری کودتائی بستگی به عوامفریبی و دین فروشی و جنگ افروزی و گروگان و باج گیری بوده که با تهدید و تروریسم و صدورش به برون مرز و باج دادن با زد و بند کردن های پشت پرده و بحران آفرینی و جنگ افروزی و منحرف کردن اذهان عمومی همراه بوده است . بنابراین اکنون که همه ترفند و شگرد های تاکتیکی ابزاری گذشته لورفته و دیگر کار برد مشابه ندارد تا جائیکه شبکه ی ماهواره ای بی بی سی مجبور شده است که مهره و جاسوس چند جانبه و سوخته و تابلو شده ای همچون هوشنگ امیر احمدی بد نام را بر روی صحنه بیاورد تا که اعتراف کند تازه از سفر ایران باز گشته تا اجرای مأموریت با ماستمالی اهداف هسته ای کند ، به خصوص پس از سالیان پنهانکاری پروژه ی هسته ای که به خاطر سرعت بخشیدن دسترسی به سلاح هسته ای دست به کودتای پاسداری برای حذف رقیب دوم خردادی ها زده شد . البته حرکت واکنشی و اعتراضی مردم نا راضی و خشمگین با فریاد های ادامه دار مرگ بر دیکتا تور و خامنه ای و احمدی نژاد زدن نا مشروع و ضد مردمی بودن رژیم پاسداری کودتائی عریان شده است که دیگر هیچگونه راهی برای حاکمان بی اعتبار و نا مشروع شده باقی نمی گذارد که برای تضمین بقای ننگین شان راهی جز دسترسی به سلاح هسته ای برای باج گیری و تهدید کردن بیرونی و افزایش سرکوب داخلی وجود ندارد . زیرا بدون تلاش برای پیشبرد دسترسی به سلاح هسته ای در غیر اینصورت با موج روز افزون اعتراضات گسترده ی مطالبات اقشار گوناگون مواجه خواهند شد که با ترفند و اهرم فشار و چماق و تهدید تا کنون به تعویق انداخته و انباشته شده است. لذا عقب نشینی موقتی در مذاکرات هست ای نوعی تاکتیک مبنی بر کاستن فشار بیرونی و دفع کردن خطر تحریم و اقدامات مشابه دیگر می باشد.

هوشنگ - بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880803/index.html

یکشنبه 3 آبان ماه سال 1388