روزی نامه ی حکوتی جمهوری اسلامی یکشنبه 17 مهر ماه سال 1390

نقد و بررسی : سر مقاله ی روزی نامه ی جمهوری " سياست سلطه در آخر خط"

"از عدالت و از محرومان وتهی دستان دفاع کردن و علیه ی فقر و زور و استثمار و اختلاف طبقاتی شوریدن بسیار عمل پسندیده وانسانی و قابل ستایش است. ولی به شرط آنکه مدعی خودش دچار تناقض ووارونه گویی و تبلیغاتی نشود"

از عدالت و از محرومان وتهی دستان دفاع کردن و علیه ی فقر و زور و استثمار و اختلاف طبقاتی شوریدن بسیار عمل پسندیده وانسانی و قابل ستایش است. ولی به شرط آنکه مدعی خودش دچار تناقض ووارونه گویی و تبلیغاتی نشود. بطور مثال اکنون در شرایطی که اختلاس 3000 میلیارد تومان بانکی در ایران رخ داده شده است که چاشنی شکاف عمیق طبقاتی شده آنهم آنگونه اختلافی که موجب شده 80% جمعیت کشور ایران بر زیر خط فقر اقتصادی کشانیده شده است . مهمتر اینکه 33 سال است که اعدام آفتابه دزدان برای حفظ حاشیه ی امنیتی کلان دزدان ادامه داشته است . زیرا که دستگاه آلوده به فساد قضاییه ایران پشتیبان شان می باشد . ولی سرمقاله نویس از بحران اقتصادی و مشکلات مردم و تظاهرات های اخیر اعتراضی آمریکایی وشیوه ی رقابت تبلیغاتی ریاست جمهوری آمریکا وتلاش برای تغییر ارزش ها در بستر جلب بیشتر آرای انتخاباتی گزارش تحلیلی ارائه داده است . البته سرمقاله نویس فاش ساخته است که دلیل پیگیری در آمریکا ریشه ی نگرانی مشترک با حاکمان ایران دارد. برای این که ناشی از گرایش نسل جوان آمریکا به سوی سکولاریسم در این کشور می باشد .یعنی کابوسی که بشدت حاکمان دین فروش و عوامفریب رژیم ضد بشری و قرون وسطایی از آن وحشت دارند . زیرا که رابطه میان حاکمان ایران و سکولاریسم همچون جن و بسم الله می باشد. بهر حال سرمقاله نویس در این رابطه نقل قول کرده که به موازات اینکه جوانان آمریکایی از دین فاصله می گیرند یا دین زده شده اند ولی از سوی دیگر اینگونه گرایش به سوی هم جنس گرایی روی آورده اند چون هدف تبلیغات برای ریاست جمهوری اوباما است :

"اين روزها اخبار، تصاوير و فيلم‌هاي مربوط به اعتراض مردم شهرهاي مختلف آمريكا، ظرفيت رسانه‌ها را پر كرده و افكار عمومي را از توجه به انواع فسادهائي كه مردم و جامعه آمريكائي را رنج مي‌دهد غافل نموده است. در عين حال كه نمي‌توان اين بخش از مشكلات جامعه آمريكا را از مشكلاتي از قبيل فقر و گراني جدا دانست، بر اين واقعيت نيز بايد تأكيد كرد كه مجموعه اين گرفتاري‌ها زنجيره‌هاي به هم پيوسته‌اي هستند كه از همديگر تأثير پذيرفته و در پيدايش همديگر مؤثر بوده‌اند و در مجموع بايد همه آنها را محصول فاصله گرفتن از دين دانست. اخيراً كارشناسان اجتماعي از داخل آمريكا آمار قابل تأملي درباره فاصله گرفتن خانواده‌ها از دين در اين كشور ارائه داده‌اند كه بسيار تأسف بار است. براساس گزارشي كه روزنامه گاردين منتشر كرده، اين كارشناسان مي‌گويند: "در دهه اخير تعداد سكولارها در بين جوانان آمريكا دو برابر شده و با توجه به شرايط فرهنگي موجود در كشور آمريكا بخش قابل توجهي از مردم از دين خود يعني مسيحيت كناره گيري كرده و تمايلي به حضور در كليساها ندارند و نقش دين در زندگي آنها آنقدر كم رنگ شده كه خانواده‌ها حاضر هستند فرزند خود را بدون رابطه ازدواج رسمي در كليسا به دنيا بياورند. علاوه بر اين به جهت سست شدن اركان خانواده، آمار همجنس گرايان به شدت درحال افزايش است به طوري كه دولت آمريكا از سوي اين افراد تحت فشار قرار دارد و امتيازات خاص اجتماعي را براي آنان در نظر گرفته است.ناظران سياسي در غرب به ويژه آمريكا با تكيه بر اين گزارش كارشناسان اجتماعي معتقدند گروه مشاوران "اوباما" فرصت كنوني را براي تبليغات انتخابات رياست جمهوري كه سال آينده برگزار خواهد شد مغتنم مي‌دانند و روي آوردن به سياست‌هاي انحرافي از قبيل اعطاي آزادي به همجنس بازان و شيطان پرستان در اين چارچوب قرار دارداين روزنامه، برجسته كردن قتل "اسامه بن لادن" رهبر القاعده و "انور العولقي" از سران اين گروه كه چند روز قبل در يمن كشته شد را از جمله خطوط تبليغاتي مورد توجه اوباما در چارچوب رقابت‌هاي انتخاباتي دانسته و مي‌افزايد: چون وضعيت اقتصادي آمريكا بسيار نامناسب است و رئيس‌جمهور مي‌داند كه اقتصاد اين كشور بدتر از اين نخواهد شد، به سياست‌هاي ديگري از قبيل آنچه اشاره شد روي آورده است تا با تكيه بر آنها بر رقباي انتخاباتي خود پيروز شود. اين واقعيت‌هاي تلخ نشان مي‌دهند دولتمردان آمريكائي منافع شخصي و گروهي خود را بر هر چيز ديگري ترجيح مي‌دهند و حاضرند منافع و مصالح مردم كشورشان را پاي منافع شخصي خود قرباني كنند. اينكه يك رئيس‌جمهور به خاطر اينكه در انتخابات رياست جمهوري رأي مردم را به دست آورد و به هر طريق شده كرسي رياست جمهوري را براي يك دوره ديگر نيز در اختيار داشته باشد، حاضر شود به سياست‌هاي كثيفي از قبيل آزاد گذاشتن همجنس بازي و سقط جنين و شيطان پرستي متوسل شود و در ده‌ها هزار كيلومتر دورتر از خاك كشور خود مرتكب هر جنايتي بشود تا افكار عمومي را به دروغ قانع كند كه توفيقاتي در مبارزه با تروريسم به دست آورده، از كثيف‌ترين سياست‌هائي است كه دولتمردان مي‌توانند در پيش بگيرند"

در ادامه سرمقاله نویس افزوده است که فرقی میان حزب جمهوری و دمکرات وجود ندارد .چونکه رؤسای جمهور هر دو احزاب آمریکایی حاضرند برای حفظ منافع فردی و گروهی و کسب قدرت حاضرند که اقدام به لشکر کشی کنند . همچنانکه د کشور های افغانستان و عراق را اشغال کردند و این چنین تکب جنایات ضد انسانی در این دو کشور شده اند:

"چنين سياست رسوا و آلوده‌اي اختصاص به اوباما و دموكرات‌ها ندارد. جمهوري خواهان آمريكا نيز از همين سياست كثيف پيروي مي‌كردند و حفظ كرسي رياست جمهوري را بر اخلاق و مصالح عمومي مردم و كشورشان ترجيح مي‌دادند. جنگ افروزي‌هائي همانند اشغال افغانستان و عراق و رسوائي‌هائي از قبيل فجايع زندان‌هاي گوانتانامو و ابوغريب، از جمله سياست‌هاي جمهوري خواهان آمريكا در دوران رياست جمهوري جرج دبليو بوش يا بوش كوچك بود كه هنوز عوارض منفي آن گريبانگير آمريكائي هاست. آنچه در اين ميان قابل توجه و تأمل است، بي‌ارزش بودن مردم نزد دولتمردان است كه حاضرند همه كس و همه چيز را فداي منافع شخصي و گروهي خود كنند. مردم آمريكا اكنون علاوه بر اعتراض به مشكل مسكن و فقر و گراني و بي‌كاري، به سلطه نظام سرمايه‌داري بر كشور خود نيز اعتراض دارند، سلطه‌اي كه علت اصلي اين مشكلات است و سياست جنگ افروزي و تجاوز به حقوق ملت‌هاي ديگر را نيز موجب شده است. اين، سرانجام سياست سلطه‌طلبي است، سياستي كه كشور بزرگ آمريكا را به لبه پرتگاه كشانده است."

در خاتمه اینکه اگر چنانچه بر اساس نظر سرمقاله نویس جنگ های آمریکا بد است . زیرا که جنگ افروزان آمریکایی مرتکب جنایت ضد انسانی شده اند . سئوال است که برای چه خمینی شیاد جنگ افروز از جنگ ویرانگر ایران و عراق بعنوان نعمت الهی یاد نمود وافزود که تا فتنه در عالم است جنگ هم هست . همینطور چرا جانشین وی ولی وقیح منفور ونامشروع هم همین سیاست خمینی شیاد را با پاسداران دنبال می کند. همچنین سئوال است که برای چه حاکمان ایران در اشغال نظامی افغانستان و عراق با آمریکای جنایتکار همکاری کردند تا فضای حضور و مانور نظامی برای خودشان در این دو کشور هموار شود ؟ مشابه ی اقدامی که سپاه قدس در عراق می کند . یا تهاجم نظامی که تازگی پاسداران به روستاهای کردستان عراق مرتکب شده است. حال بماند که در راستای پیش برد اهداف سیاست تروریسم وبحران و ارتجاع به برون مرز وایجاد حاشیه ی امنیتی برون مرزی برای دفاع از پروژه ی هسته ای طرح جنگ 33 روزه و 22 روزه ی حزب الله لبنان و حماس با اسراییل به پیش برده شد . همچنین اگر رقابت کسب قدرت میان احزاب دمکرات و جمهوری خواهان در آمریکا نا پسندیده است چون از شیوه ی هدف وسیله را توجیه می کند استفاده می کنندکه شامل استثمار وجنگ افروزی وارتکاب جنایت در کشور های دیگر می شود . برای چه همین شیوه آنگونه در ایران دنبال می شود که برای حذف رقیب نه طرح کودتای حذف در 22 خرداد 88 طراحی می شود و رهبران رقیب مورد اتهام واقع می شوند وحتی مورد حصر خانگی واقع می شوند ، بلکه بد تر با بد ترین شیوه های سر کوبگرایانه ی ضد انسانی معترضان ناراضی مورد ضرب و شتم و بازداشت و شکنجه و اعتراف وقتل و اعدام وزندان قرار گرفته اند. البته برای فرار از پاسخگویی به اینگونه سئوالات می باشد که گریز به مسایل داخلی آمریکا زده است .

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900717/13900717_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکوتی جمهوری اسلامی یکشنبه 17 مهر ماه سال 1390

سياست سلطه در آخر خط