گزیده خبرهای 4 آبان 90 قسمت 3

حجت السلام پناهیان :حوزه های علمیه به تبلیغ بها نمی دهند/کم کاری حوزه ها مخرب تر از کم کاری صداسیما و آموزش وپرورش.خبرگزاری فارس: حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در برنامه "سمت خدا" در شبکه سوم سیما،حوزه های علمیه را به چالش کشید.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900804001073

خوبست وقتی حوزه ها متهم به کم کاری شده است یعنی اینکه اینان هم از حکومت فاشیستی مذهبی بریده اند . اکنون معلوم نیست وقتی ولی وقیح منفور ونا مشروع را حوزه ها نمی خواهند برای چه می خواهد جمهوریت و پست ریاست جمهوری را حذف کند وحکوت اسلامی یا خلافت موروثی اسلامی دائر کند؟ مقل داستان ملا و روستا

حجت الاسلام پناهیان مقام معظم رهبری از بنیه علمی حوزه ها ایراد گرفتند و فرمودند:15هزارنفرنیاز داریم که بدنبال تبلیغ بروند.نقش حوزه در تربیت دینی بیشتر از صدا و سیما و آموزش و پرورش است.حوزه ها باید به تبلیغ بها بدهند وقتی یک طلبه درس خواند و صدای خوبی هم دارد می گویند بیا بالای منبر برو و تبلیغ کن با این اقدامات وضع تبلیغ این گونه که هست میشود.اثر مخرب کم کاری حوزه های علمیه در تبلیغ بیشتر از اثر مخرب بخشهای دیگر مثل آموزش و پرورش و صدا وسیما است. گاهی به صدا و سیما و آموزش و پرورش پیشنهاد میدهیم که به عنوان مثال یک حرکت تبلیغی را انجام دهند آنها می گویند به چه استنادی باید انجام شود ما در پاسخ به آنها می گوییم به استناد "دین" آنها جواب میدهند که در کدام حوزه علمیه آورده شده است و یا چه کسی آن را مطرح کرده است؟ به همین منظور باید نهادی در حوزه ها باشد که در این زمینه ها مطالعه و حوزه ها را دسته بندی کند وآن را تبدیل به طرح کند تا قابل ارائه به نهادهای دیگر باشد.

سردار جوانی: الگوی امام (ره) ملت‌های منطقه را بیدار کرد.مردم در انتخابات هوشیار باشند / شناخت خدمتگزاران راستین ولایت.خبرگزاری فارس: رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران گفت: باید با هوشیاری کامل و حساسیت خاص در انتخابات آینده شرکت کنیم.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900804001029

در ادامه جنگ قدرت و ثروت واختلاف و رقابت مسئول اداره سیاسی پاسداران کودتا گر وارد صحنه شده است تاا ز موضع آشکار دخات گری پاسداران کودتا گر و زائده اش بسیج در برگزاری نمایش خیمه شب بازی دوره ی نهم دفاع کند و با تبلیغ از صدور اسلام ولایت وقیح به عنوان الگوی بیداری اسلامی در منطقه کرده است که چنین غلامک هایی باید وارد بازار مکاره ی نهم شوند . در مقابل تهدید بر حذف سایر نمایندگانی کرده است که لبیک گوی ولی وقیح منفور ونامشروع ونفی کننده ی جمهوریت و پست ریاست جمهوری نمی باشند. البتانمتهم به فرصت طلبی شده اند که تأکید کرده باید برای ورود شان به بازار مکاره ایجاد ممانعت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، سردار دکتر یدالله جوانی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران و الگویی که حضرت امام (ره) ترسیم کردند، باعث شد ملت‌های منطقه یکی پس از دیگری بیدار شده و حکومت‌های وابسته را سرنگون کنند. وی به انتخابات آینده مجلس شورای اشاره کرد و افزود: با شناخت خدمتگزاران و پیروان راستین ولایت، نباید نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت باشیم و با هوشیاری کامل و حساسیت خاص در انتخابات آینده شرکت کنیم و با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای، حماسه دیگری خلق کنیم.رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: در این انتخابات باید نسبت به حضور افراد فرصت‌طلب هوشیار باشیم و آگاهانه و هوشمندانه، نمایندگان متدین، ولایت‌مدار و دلسوز به انقلاب و نظام را انتخاب کنیم. در ادامه جلسه نیز فرمانده سپاه ناحیه لنجان با بیان اینکه از آغاز سال 90 طرح تحول کلی در برنامه‌های سازمان مقاومت بسیج در دستور کار قرار گرفت و برنامه‌ریزی برای آمادگی دفاعی بسیج در همین راستا است، گفت: بسیج فقط در عرصه‌های نظامی حضور ندارد بلکه در تمام عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اعتقادی نیز حضور فعال دارد.سرهنگ اکبر خاشعی اضافه کرد: مقابله با جنگ نرم و خنثی‌سازی تاکتیک‌های دشمن آمادگی بسیج را می‌طلبد تا بتواند در هرشرایطی با دشمن مقابله کند، بسیج باید از چنان آمادگی برخوردار باشد تا با هوشیاری کامل و قبل از هر اقدام دشمن آن را شناسایی و خنثی کند.: اردوگاه محل رزمایش مانند اردو گاه‌های دوران دفاع مقدس سازماندهی شده بود تا خاطره آن دوران زنده شود.فرمانده سپاه لنجان با بیان اینکه بسیج در روز پنجم‌آذر به مناسبت سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل بسیج، برای نشان دادن اقتدار بسیج صورت می‌گیرد..

گزارش خبرنگار فارس از بحرین/ سلاح‌هایی که عوامل آل‌خلیفه در بیمارستان سلمانیه جاسازی کردند.خبرگزاری فارس: نیروهای امنیتی آل خلیفه پس از تصرف بیمارستان سلمانیه، سلاح‌هایی را در آن جاسازی کرده و پس از آن مدعی شدند که انقلابیون در پی قیام مسلحانه بودند.

در ادامه ی تلاش مداخله گری در امور داخلی بحرین دست به سناریو سازی جدید زده شده است . البته هدف اصلی تحت شعاع قرار دادن یا خنثی کردن تبریک تسلیت رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژاد به پادشاه عربستان و اعزام سفر وزیر ترور وجاسوسی امور خارجه به عربستان برای حضور در مراسم خاکسپاری برادر ناتنی پادشاه عربستان است. همچنین فراموش کردن اعزام نیرو وارسال سلاح با کشتی به یمن و انتقال جاسازی در بیمار ستانی که پاسداران دائر کرده اند که از سوی پاسداران ود که کشف شد و لورفت وباز سازی کردن آن در پوشش سلاح های آل خلیفه در بیمارستان سلیمانیه جاسازی پیگری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بحرین، نیروهای امنیتی بحرینی و سعودی در اوایل انقلاب مردمی بحرین بیمارستان سلمانیه را به تصرف خود در آوردند. آنها وقتی به این بیمارستان حمله کردند، ابتدا سلاح‌هایی را در جاهای مختلف بیمارستان پنهان کرده و پس از آن اعلام کردند که انقلابیون با استفاده از این سلاح‌ها در پی مبارزه مسلحانه با حکومت بحرین بودند."ستره" یکی از محروم‌ترین مناطق شیعه نشین بحرین است. این منطقه به شدت تحت محاصره نیروهای سعودی قرار دارد و نیروهای امنیتی سعودی و بحرینی تسلط زیادی بر آن دارند زیرا این منطقه شیعه‌نشین، مردم مقاومی دارد و آنها با استفاده از وسایل بسیار ابتدایی برای مقابله با تجاوزگران سعودی و بحرینی سلاح می‌سازند که کوکتل مولوتف از نمونه‌های آن است.تا زمانیکه آیت‌الله عیسی قاسم درگیری مسلحانه را منع می‌کند و تا زمانی که ایشان اجازه ندهد، مردم بحرین چنین کاری را انجام نخواهند داد.

احضار 50 نفر از مرتبطان با بي بي سي فارسي

http://www.fararu.com/vdcewx8o.jh8xvi9bbj.html

سناریو سازی علیه ی نیروهای اعزامی در شبکه ی سخن پراکنی بی بی سی دولت فخیمه ی انگلیس که چرا نا پرهیزی می کنند وگاهی سر نا سازگاری بر می دارند وچیز هایی می گویند یا پخش می کنند که مورد خوشآیند ولی وقیح منفور ونا مشروع وبیت وی وهمسو با سیاست سانسور خبری و مطبوعاتی و سینمایی ایران نمی باشد . به خصوص فیلم هایی پخش می کند که از دستگاه وزارت فرهنگ تفیش عقاید ارشاد اسلامی عبور نکرده ومجوز پخش نداشته اند . بهر حال هدف تحمیل کردن سیاست سرکوب و سانسور داخل به برون مرز ومطیع کردن پرسنا فارسی این شبکه می باشد.

حدود 50 نفر در تهران و برخي شهرستانها با نظر مقام قضايي، كه فيلم هايي با سفارش بي بي سي فارسي تهيه و برخي ارتباطات ناسالم و مشكوك برقرار كرده بودند احضار شدند.يك منبع مطلع از احضار حدود 50 نفر در تهران و برخي شهرستانها با نظر مقام قضايي، كه فيلم هايي با سفارش بي بي سي فارسي تهيه و برخي ارتباطات ناسالم و مشكوك برقرار كرده بودند، خبر داد.وي گفت: بي بي سي فارسي طي تماس هايي با اين افراد از آنها درخواست كرده بود كه فيلم هايي با سوژه هاي مورد نظر اين شبكه توليد كنند و مبالغي را نيز به همين علت به اين افراد پرداخت كرده است.گفته مي شود احتمال احضار حدود 15 نفر ديگر از اين افراد نيز طي روزهاي آينده وجود دارد كه با توجه به اين موضوع پيش بيني مي شود بازداشت هاي جديدي در اين زمينه صورت گيرد و گفته مي شود ممكن است به زودي اعترافات برخي از اين عوامل نيز پخش شود.اين منبع مطلع تصريح كرد: آنچه محرز است اين است كه بي بي سي بر اساس قراردادهايي كه با برخي از اين افراد منعقد كرده، تاكنون مبلغي بالغ بر يك ميليون و 150 يورو به اين افراد پرداخت كرده كه اين عدد در حال افزايش است.برخي از نفراتي كه براي فروش فيلمشان با شبكه ضدانقلاب بي بي سي قرارداد منعقد كرده بودند، مي گويند كه فيلمشان را مستقيما به بي بي سي نفروخته اند بلكه بي بي سي با واسطه هايي اقدام به خريد فيلم هاي آنان كرده و آنان نمي دانستند كه در حال فروش فيلمشان به اين شبكه ضدايراني هستند؛ به همين علت برخي از اين افراد در صدد شكايت حقوقي و بازپس گيري ساخته هاي خود از بي بي سي فارسي هستند.گفتني است چندي پيش 6 نفر از عوامل شبكه همكاران بي بي سي در تهران بازداشت شده بودند كه 3 نفر از آنان به قيد وثيقه آزاد شدند و 3 نفر ديگر همچنان در بازداشت به سر مي برند.

علی مطهری:برخی اصول گرایان برداشت بی‌بی سی از ولایت فقیه را رواج می‌دهند.

این سیاست مچ گیری هم مرتبط به رقابت و اختلاف جنگ قدرت و ثروت میان باندهای مافیایی اصول گرایی است . هم مکمل خبر قبلی است که بصورت سیاست توبره و آخور خوری کردن دنبال شده است چونکه مانور تبلیغاتی مضاعف پیرامون سناریوی ساخته و پرداخته شده ی شبکه ی بی بی سی دولت فخیمه می باشد

مشکل بزرگ بخشی از اصولگرایان نیز دقیقا همین است، یعنی برداشت نادرست از اصل ولایت فقیه؛ این برادران گرامی ناخواسته و ناعادلانه‌‌ همان مفهومی از ولایت فقیه را ترویج می‌کنند که شبکه بی‌بی‌سی در مستند مرموزانه اخیرش با ده‌ها روش ژورنالیستی سعی در القای آن به مخاطب را داشت که بدون کسب اجازه از رهبری هیچ کس در ایران در هر مقامی اجازه کوچک‌ترین تحرک قانونی ندارد.علی مطهری نماینده مردم تهران نیز طی نطق میان دستور به بیانات رهبر انقلاب در جمع دانشجویان استان کرمانشاه اشاره کرد، آن را نقطه عطفی در مدیریت کشور، نوع رابطه قوا با یکدیگر، مدیریت مجلس و حل یکی از مشکلات راهبردی اصولگرایان دانست. به گزارش شفاف به نقل از فارس مطهری به نکات زیر نیز اشاره کرده است: ما نمایندگان مجلس در جلسات رسمی و غیررسمی خود جملاتی از این قبیل را زیاد شنیده‌ایم که «آقا مخالف این طرح هستند»، «رهبری با استیضاح فلان وزیر مخالف است»، «رهبر انقلاب نسبت به قرائت فلان گزارش ملاحظاتی دارد» و بدیهی است اکثریت نمایندگان با شنیدن چنین جملاتی از روی احترام و اعتقاد از اظهار نظر خودداری می‌کنند یا از اجرای طرح خود منصرف می‌شوند و این یعنی محدود شدن اختیارات نمایندگان و بازداشتن آن‌ها از انجام بخشی از وظایف خویش و نادیده گرفتن حقوق موکلین خود.مشکل بزرگ بخشی از اصولگرایان نیز دقیقا همین است، یعنی برداشت نادرست از اصل ولایت فقیه؛ این برادران گرامی ناخواسته و ناعادلانه‌‌ همان مفهومی از ولایت فقیه را ترویج می‌کنند که شبکه بی‌بی‌سی در مستند مرموزانه اخیرش با ده‌ها روش ژورنالیستی سعی در القای آن به مخاطب را داشت که بدون کسب اجازه از رهبری هیچ کس در ایران در هر مقامی اجازه کوچک‌ترین تحرک قانونی ندارد.ولایت فقیه به معنای چشم پوشی یک نماینده از وظایف قانونی خود و‌‌ رها کردن وظیفه دفاع از حقوق مردم به صرف یک نقل قول نیست؛ به معنای اینکه یک نفر فکر می‌کند و تصمیم می‌گیرد و دیگران عمل می‌کنند، نیست؛ ولایت فقیه‌‌ همان طور که شهید مطهری تصریح می‌کنند، ولایت ایدئولوژی و ولایت مکتب است.اکنون این رهبر روشن‌بین انقلاب اسلامی است که بر این سخن تاکید نموده‌اند و اینجانب این روشن‌بینی را که از سنخ روشن‌بینی امام خمینی و شهید مطهری است، ‌به رهبر انقلاب تبریک می‌گویم چرا‌که این سخنان ثابت می‌کند که اصل مترقی ولایت فقیه تضادی با دموکراسی واقعی ندارد و امیدوارم بخشی از اصولگرایان که برداشت تنگ‌نظرانه‌ای از اصل ولایت فقیه دارند و مشکلاتی برای کشور و ناپایداری در فضای سیاسی ایجاد کرده‌اند، عنایت کافی به این سخن رهبری داشته باشند

دستگیری ۱۹ زن و مرد در یک مهمانی

کدامین مکانی در ایران یافت می شود که مردم ایران به خصوص جوانان از یورش و شبیخون زدن اراذل اوباشان نیروهابی سرکوبگر رژیم فاشیستی مذهبی در امان باشند و روزانه با ترفند وبهانه های گوناگون مورد ضرب وشتم واقع نشوند و ازاینگونه خبر ها بازتاب داده نشود؟

روزنامه خراسان : ماموران کلانتری نجفی مشهد 19 زن و مرد را در یک مجلس پارتی دستگیر کردند. در پی تماس اهالی بولوار پیروزی مشهد با مرکز فوریت های پلیسی 110، مبنی بر رفت و آمدهای مشکوک و ایجاد سر و صداهای غیرمتعارف در یک واحد آپارتمانی، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعلام شده عزیمت کردند. بررسی های ماموران بیانگر آن بود که در این واحد مسکونی مجلس پارتی برگزار شده است، بنابراین آن ها با کسب مجوز قضایی، 9 زن و 10 مرد را در این مکان دستگیر کردند. بررسی های پلیس دراین باره ادامه دارد.