گزیده خبر های 27 مهر 90 قسمت- 4

عراق گفت وگوي چهارجانبه تهران، رياض، آنكارا و بغداد را پيشنهاد داد

تلاش مذبوحانه از سوی ولی وقیح منفور ونا مشروع و پاسدار کودتا گر که سفیر پاسدار تروریست محمد حسن دانایی فر و سپاه قدس و مزدور وخائن دست نشانده نوری مالی مأمور شده اند تاکه برای برون رفت از بحرانی که موجب ایجاد تنش میان آمریکا و عربستان شده است که ناشی از لو رفتن طرح ترور سفیر عربستان در لوس آنجلس می باشد . همچنین تنش با ترکیه که بدلیل مخالفت وموافت از دیکتاتور جنایتکار بشار اسد تشدید شده است . چون حاکمان ایران بشدت در موضع و ضعف قرار گرفته اند بنابراین چنین پیشنهاد 4 جانبه ای از سوی پاسدار انگلیسی رئیس بازار مکاره ی ایران به همتای عراقی اش در پایتخت سوئیس داده شده است.

پارلمان عراق اعلام كرد كه رئيس اين پارلمان پيشنهاد برگزاري يك گفت وگوي چهارجانبه ميان عراق، ايران، عربستان و تركيه در بغداد به منظور بررسي تحولات جاري در منطقه را ارائه كرده است.به گزارش پايگاه خبري «السومريه نيوز»، پارلمان عراق روز دوشنبه از گفت وگوي قريب الوقوع چهارجانبه بغداد با ايران، عربستان و تركيه خبرداد و اعلام كرد كه رئيس پارلمان عراق اين پيشنهاد را ارائه كرده استعباس العامري» سخنگوي كميته روابط خارجي در پارلمان عراق در گفت وگو با السومريه نيوز گفت: «اسامه النجيفي» رئيس پارلمان عراق كه در حال حاضر در «برن» پايتخت سوئيس به سر مي برد، ديروز با «علي لاريجاني» رئيس مجلس شوراي اسلامي ايران ديدار كرد و دو طرف توافق كردند كه اين گفت وگوي چهارجانبه را در بغداد برگزار كنند.وي افزود: اين ديدار كاملا مثبت بوده است و لاريجاني نيز با آن مخالفتي نكرده است.عامري تاكيد كرد كه پيشنهاد اين ديدار چهارجانبه از سوي نجيفي ارائه شده است و گامي نخست براي برقراري تماس هايي با مجلس مشورتي عربستان و رئيس جديد پارلمان تركيه به شمار مي آيد و انتظار مي رود كه مشكلات جاري در منطقه و ايجاد راهبردي براي حل و فصل آن در اين نشست بررسي شود.براساس پيشنهاد رئيس پارلمان عراق بغداد نخستين ميزبان اين نشست چهارجانبه خواهد بود و پس از آن بطور دوره اي در ديگر كشورها برگزار خواهد شد تا موضوعات و مسائل مطرح در منطقه را بررسي كنند. آمريكا اعلام كرد جمهوري اسلامي ايران بايد غلام شكوري متهم به تلاش براي ترور سفير عربستان در واشنگتن را تحويل دهد و يا اينكه خود مقامات قضايي ايران اين فرد را محاكمه كنند. مارك تونر، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در اين باره گفت: "براساس توافقنامه بين‌المللي درباره افرادي كه از حق حمايت و حفاظت برخوردار هستند، دولت ايران بايد بين استرداد اين شخص و محاكمه وي يكي را انتخاب كند". در همين حال، روسيه از آمريكا خواسته است قبل از اتخاذ هر تصميمي دليل اتهاماتي كه به ايران وارد كرده است را اعلام كند. در مقابل، اما وزير امور خارجه ايران از واشنگتن خواسته كه براي ديدار كنسولگري با منصور ارباب سيار ديگر متهم ايراني كه در آمريكا بازداشت است، برنامه‌اي را ترتيب دهد

رضایی در گفتگو با شبکه المنار:سوریه، حماس و حزب‌الله خط قرمز ایران هستند.خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سوریه، حزب‌الله و حماس را خط قرمز ایران دانست و گفت: اجازه نخواهیم داد برای آنها مشکلی ایجاد شود زیرا آنها خط مقدم جهان اسلام در مقابل اسرائیل هستند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900727001136

موضوع جدیدی نیست که پاسدار محسن رضایی چنین اعتراف می کند . چونکه پس از جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با اسراییل در دفاع ازا ین جنگ و حزب الله لبنان در گفتگوی خود با شبکه تلویزیونی سازمان پشم و شیشه فاش ساخت که اولاً این جنگ نه چریکی که یک جنگ مدل کلاسیک است .چون حزب الله از موشک با برد متوسط استفاده کرد که دور برد هم دارد . دوماً : سبک جنگیدن حزب الله هم شبیه متد جنگی پاسداران است که درج هان منحصر به فرد است . سوماً : شیوه ی جنگی نیروهایی که اکنون در عراق و افغانستان با نیروهای نظامی آمریکا در این دو کشور می جنگند بر گرفته از همان الگوی جنگی پاسداران است و بالاخره افزود چون اینان در پادگان های آموزشی نظامی پاسداران در ایران آموزش دیده اند ودر جنگ 8 ساله ی ایران وعراق جزو خط مقدم این جبهه ی جنگ بودند . به خصوص اینکه نام بردن سوریه و ماس وحزب الله بعنوان خط قرمز رژیم ضد بشری قرون وسطایی جنگ افروز ناشی از اعتراف سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز ومداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه می باشد که مکمل آن تز بیرون از خانه جنگیدن به جای درون خانه با دشمن جنگیدن پاسداران است که هدف گسترده تر حاشیه ی امنیتی دفاع از اهداف پروژه ی هسته ای و دستیابی به سلاح اتمی می باشد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگوی زنده با شبکه المنار در پاسخ به سوالی درباره اتهام اخیر آمریکا علیه ایران گفت: مهم ترین عامل اتهام اخیر آمریکا به ایران، فرار از مشکلات بوجود آمده برای اسرائیل و دولت آمریکاست. از بیداری اسلامی در کشورهای منطقه گرفته تا جنبش انسانی وال استریت و احتضار رژیم صهیونیستی، بن بستی را برای آنان بوجود آورده که می‌خواهند هرطور شده بن بست شکنی کنند.آنها برای خروج از این بن بست، توطئه جدیدی را علیه ایران طراحی کرده‌اند تا خودشان را نجات دهند اما امروز دولت و ملت های منطقه از اهداف این سناریو بخوبی آگاهند. قصد آنها چالش بین ایران و عربستان است لذا تله‌ای طراحی شده که می‌خواهند دولت عربستان را در ماجرایی وارد کنند که به نفع آنها نخواهد بود. از رفتار دولت عربستان در بحرین، یمن و سوریه انتقاد داریم.توصیه ما به دولت عربستان این است که خودشان را برای اسرائیل و آمریکا هزینه نکنند و وارد ماجرایی که چارچوب آن روشن نیست نشوند. بهترین راه این است که عربستان و ایران و ترکیه دست در دست هم داده تا مسائلی را که برای جهان اسلام بوجود می آوردند چاره اندیشی کنند. در پاسخ به سوالی درباره تحرک نظامی آمریکا و اسرائیل علیه ایران گفت: با هر نوع حرکت علیه منافع ملی کشورمان از سوی دشمنان ملت ایران با عکس العمل شدید و بزرگ مواجه خواهند شد. از زمان بوش تاکنون همین حرف ها را می‌زدید.تحرکات جدید منطقه نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها قصد دارند ایران را منفعل کنند تا بتوانند به سوریه حمله کنند اما بدانند ملت‌های منطقه ساکت نمی‌نشینند و به صحنه می‌آیند. رضایی تاکید کرد: سوریه، حزب‌الله و حماس خط قرمز ماست و اجازه نخواهیم داد برای آنها مشکلی ایجاد شود زیرا آنها خط مقدم جهان اسلام در مقابل اسرائیل هستند. دکترین یک دست و 5 هندوانه آمریکایی ها قطعا شکست خواهد خورد لذا بهتر است امور منطقه را به خود کشورهای منطقه واگذار کنند تا صلح و امنیت و توسعه بجای تنش و جنگ و درگیری جایگزین شود.متاسفانه آمریکایی ها راهی را به دولتمردان ترکیه نشان داده اند که به نفع ملت و دولت ترکیه نیست و این مسیری که پیش روی دولت ترکیه قرار داده اند تناقض منافع مردم ترکیه با آمریکا را حل نمی کند. دولت ترکیه اگر بخواهد خواسته های مردمش را دنبال کند باید راه دیگری را پیش بگیرد اگر بخواهد با امریکایی ها همکاری کند و خواسته مردم را عملی نکند با ناراحتی مردمش روبرو خواهد شد.

جواد لاریجانی در گفت‌وگو با فارس:بهترین جواب ما به آمریکا پوزخند به سفاهت سیاستمدارانشان است.خبرگزاری فارس: دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به گزارش احمد شهید درباره حقوق بشر در ایران گفت:‌ این گزارش کاملاً بر اساس اغراض سیاسی غرب نوشته شده و آبروی شورای حقوق بشر را زیر سؤال برد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900727000823

باز این مهره انگلیسی محمد جواد لاریجانی که دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه آلوده به فساد وبه خصوص تبعیض می باشد .جلوی آینه وبا درد و دل کردن با خودش دست به فرافکنی زده است تا که توانسته باشد ضمن عقده گشایی کردن از جایگاه بی نظیر رتبه ی اول جهانی محکومیت مستمر نقض حقوق بشر دفاع کرده باشد وبا پر خاش گری به احمد شهید گزارش وی را بی ارزش وفاقد اعتبار نموده باشد . همچنین توانسته باشد تا که بعتوان سخنگوی اخوی هایش که رئیس دو نهاد حکومتی می باشند رهنمود داده باشد که اینان همچون وی چگونه باید فرصت طلبانه موج سواری کنند تا در بستر ادامه ی جنگ قدرت و ثروت دچار تزلزل در جایگاه شان نشوند. عجیب نیست که چرا این بچه آخوند پالان ساییده به سبک گفتمان آخوندی پرخاش گرانه و طلبکارانه بر خورد کرده وسو دلش را نسبت به سازمان قربانی مجاهدین به نمایش گذاشته است و بدون اینکه توضیح دهد که چرا گزارشگر ویژه ی حقوق بشر سازمان ملل به ایران راه داده نشد تا از زندان ها باز دید کند و با قربانیان دیدار داشت باشد که بتتواند گزارش خود را آماده کند . در عوض اعتراف کرده است که منبع گزارش وی مجاهدین بوده است.

محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در خصوص گزارش ارائه شده توسط احمد شهید مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران گفت: ما انتخاب گزارشگر ویژه، هر کسی که بخواهد باشد برای مسائل حقوق بشر ایران را یک حرکت غیر موجه می‌دانیم که کاملا بر اساس اغراض سیاسی غرب و برای ضربه زدن به حیثیت کشور ما است.وی افزود: این گزارش اقدامی بود که آبروی شورای حقوق بشر را زیر سؤال برد. لاریجانی خاطر نشان کرد: کسی که انتخاب شده، خود مدعی بود باید اولین گزارش سازمان ملل متحد ساختاری باشد و متدولوژی سازمان کاری را نشان دهد اما وی تمام سخنانی را که علیه نظام نظام اسلامی ایران مطرح کرد توسط منافقان و معارضان جمع شده بود و در قالب گزارش احمد شهید ارائه شد.دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه این گزارش نشان داد که فرد فوق توان گزارشگری را ندارد، اظهار داشت: به همین دلیل است که جمهوری اسلامی ایران نه گزارشگری را قبول دارد و نه این روش را به رسمیت می‌شناسد البته پاسخ مطالبی که وی مطرح کرده برای ارسال به سازمان ملل متحد تهیه و ترجمه شده است و به طور رسمی به تمامی بندهای این گزارش پاسخ دادیم.لاریجانی درباره سناریوی جدید آمریکا علیه ایران گفت: بهترین جواب ما به آمریکا یک پوزخند به سفاهت سیاستمداران آمریکایی است که برای مقابله با نظام اسلامی ایران از این ترفند مفتضح استفاده کرده است.دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در پاسخ به این سؤال که پلیس آمریکا دست به سرکوب معترضان قیام وال‌استریت می‌زند و حقوق بشر به روشنی در این کشور نقض می‌شود. سیاست کشور ما در این خصوص چیست؟ خاطر نشان کرد: در این خصوص دولت جمهوری اسلامی ایران اقدامات خوبی انجام داده اما کم است.وی افزود: باید اصحاب رسانه، متفکران، طرفداران حقوق بشر حقیقی کشورمان در کنار یکدیگر قرار گیرند و در این خصوص اقدامی انجام دهند.لاریجانی تأکید کرد: حقوق بشر نباید پرچمی در دست معارضان نظام باشد بلکه حقوق بشر پرچمی در دست مسلمانان است و چون رسانه‌های غربی از پوشش دادن به نقض فاحش حقوق بشر در آمریکا ابا دارند باید تلاش مضاعفی از جهت رسانه‌ها صورت گیرد.وی در پایان خاطر نشان کرد: باید مراکز پایش مداومی تشکیل شود تا جنایت‌هایی که غرب تحت عنوان آزادی و دموکراسی مرتکب می‌شود برای مردم دنیا توضیح داده شود.

به دلیل ارائه گزارش ضد ایرانی تحت فشار لابی‌های صهیونیستیعابدی: کمیته حقوق بشر مجلس پیگیر شکایت از "احمد شهید" است.خبرگزاری فارس: نائب رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با اشاره به گزارش اخیر احمد شهید گفت: این کمیته پیگیر شکایت از احمد شهید توسط دستگاه قضایی است چرا که گزارش اخیر گزارشگر سازمان ملل یکسویه و تحت مدیریت صهیونیسم بین‌الملل برای فشار به جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است.

این مشنگ آلت دست که عضو بازار مکاره است که عنوان نایب کمیسیون حقوق بشر بازار مکاره را یدک می کشد .همچون مترسک بچه آخوند انگلیسی محمد جواد لاریجانی علیه ی احمد شهید بر سر منبر رفته است و اتهامات وپر خاشگری های جواد لاریجانی را رله و نشخوار کرده است . البته بدون توجه به رشد بی سابقه ی اعدام های علنی در ملأ عام ودرون سیاه چال ها که چرا روزانه انجام و مخابر می شود . زیرا که جزو بخشی از سیاست رعب و وحشت در جامعه می باشد؟ برای فرار از پاسخگویی از موضع فرار به جلو لجن گویی و پرخاش گری کرده است

عابدی، گزارش احمد شهید را فاقد ارزش می‌داند.محمد کریم عابدی نماینده مردم فردوس و طبس و نائب رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به گزارش اخیر احمد شهید در رابطه با وضعیت حقوق بشر در ایران گفت: گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل وامدار رژیم صهیونیستی بوده و در جریان تهیه گزارش جعلی و یکسویه خود با منافقین که مستقیماً از سازمان سیا حقوق دریافت می‌کنند، همکاری کرده است.وی در این باره افزود: گزارش احمد شهید برای جمهوری اسلامی ایران ارزش کارشناسی ندارد اما اگر سازمان ملل طرفدار حقوق آحاد مردم در جهان است، امروز در کنار گوش این سازمان، ملت آمریکا با شدیدترین نوع برخوردها سرکوب می‌شود، چرا سازمان ملل و شورای حقوق بشر سرکوب ملت آمریکا را محکوم نمی‌کند.نائب رئیس کمیته حقوق بشر مجلس همچنین تاکید کرد: بیش از 6 دهه است که رژیم صهیونیستی ملت مظلوم فلسطین را سرکوب و قتل‌عام می‌کند اما سازمان ملل هرگز برای بررسی اوضاع در فلسطین و نحوه قتل عام مردم این کشور گزارشگر حقوق بشری که بی‌طرف باشد را اعزام نکرده است؛ حتی این مسئله هم بررسی نشده که چرا صهیونیست‌ها مردم فلسطین را قتل‌عام می‌کنند.عابدی ادامه داد: گزارش گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل برای ایجاد شانتاژ تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی تهیه شده و مدیریت پشت صحنه آن را مثلت آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی برعهده دارند.وی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه عربستان سعودی هم در برخی معادلات امروز استکبار بازی خورده و ملت‌های مسلمان ایران و عربستان امروز به این موضوع پی برده‌اند که دولت سعودی در پازل غرب بازی خورده است.نائب رئیس کمیته حقوق بشر مجلس در پایان گفت که این کمیته پیگیر شکایت از احمد شهید توسط دستگاه قضایی است چرا که گزارش اخیر گزارشگر سازمان ملل یکسویه و تحت مدیریت صهیونیسم بین‌الملل برای فشار به جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است.

انگليس دارايي سردار سليماني را مسدود كرد

جیغ و فغان سر بازجو پاسار حسین شریعتمداری شکنجه گر پرونده ساز علیه ی دولت فخیمه ی انگلیس که چرا دارایی های پاسدار سلیمانی فرمانده سپاه قدس با 4 متهمان ترریست و آدمکش دیگر را مسدود کرده است؟ البته بدون آنکه این پاسداران از کجا پول کسب کرده وچرا در دولت فخیمه ی انگلیس دارای ثروت ودارایی شده اند؟ لابد این دارایی ها از طریق جا به جایی و انتقال مواد مخدر به برون مرز کسب شده است.

دولت انگليس اعلام كرد دارايي هاي سردار قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه و ۴ فرد ديگر را كه امريكا از آنها به عنوان افراد دخيل در پروژه ترور سفير سعودي در واشينگتن نام برده را مسدود كرد. به گزارش «کیهان» به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس روز سه شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ (۱۸ اكتبر ۲۰۱۱) گزارش داد كه دولت انگليس دارايي هاي قاسم سليماني، حامد عبداللهي، عبدالرضا شهلايي، علي غلام شكوري و منصور ارباب سيار را مسدود كرده است. وزارت خزانه داري امريكا هم روز ۱۹ مهر (۱۱ اكتبر) با صدور بيانيه اي اين ۵ نفر را مورد تحريم قرار داده بود. امريكا در همان روز ايران را متهم كرد كه قصد داشته با همكاري يك باند مواد مخدر در مكزيك عادل الجبير سفير عربستان سعودي در واشينگتن را ترور كند. از آن روز تا كنون هيچ سند متقاعدكننده اي در اين مورد ارائه نشده و بسياري از تحليلگران غربي ادعاهاي دولت امريكا را به طور جدي مورد ترديد قرار داده اند