روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 4 آبان ماه سال 1390

نقد وبررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی جمهوری " پيش قراولان چپاول ليبي "

"رژیم ضد بشری قرون وسطایی غیر متعارف است و هیچگونه همگونی با دنیای متمدن کنونی ندارد . بنابراین هرگز سیاست هایش قابل پیش ینی نیست . زیرا که گفته شد دارای یک سیاست مخدودش و فرصت طلبانه ی شتر گاو پلنگی می با شد . بطور نمونه بیش از 3 دهه است که شعار و فریاد های ضد آمریکایی سر دادنش گوش فلک را کرده است .در حالی که زد و بند های پشت پرده موازی باسیاست مماشات گری با شیطان بزرگ دنبال شده است . آنگونه که یک شهروند آمریکایی به نام حمید مولانا مشاور امور روابط بین المللی رئیس جمهور شده است . یا اینکه آخوند آقا تهرانی معلم اخلاق دولت و عضو بازار مکاره و دبیر کل جبهه ی متحد اصول گرایان است دارای گرین کارت آمریکا یی می باشد"

شالوده ی سیاست شتر گاو پلنگی رژیم ضد بشری قرون وسطایی که بر اساس ابزاری کردن دین وسیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز ومداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه پی ریزی و به پیش برده می شود تاکه هرمکانی جا جای پایی برایش باز شود تا امکان پیشبرد سیاست مورد نظرش اعمال شود. حتی اگر چنانچه ماهیت سرکوبگرانه تر از رژیم حاکم برایران باشد همچون رژیم عراق ونخست وزیر دست نشانده اش که گماشته و غلامک حلقه بر گوش ولی وقیح منفور ونا مشروع می باشد نه اینکه ایراد و انتقادی در کار نیست ، بلکه با همه امکانات حمایت می شود . همچنین مشابه ی همین سیاست در مورد سوریه و رئیس جمهور جنایتکار بشار اسد در پیش گرفته شده است که جنایات روزانه اش نه مورد توجه و انتقاد واقع نمی شود ، بلکه حتی حزب الله لبنان همراه با سپاه قدس به سوریه اعزام شده اند تا در کنار ارتش و نیروی انتظامی و امنیتی سوریه دست به سرکوب و کشتار مردم معترض سوریه بزنند. همچنین از موضع ضد آمریکایی و اروپایی با معترضان سوری بر خورد می شود و اینان متهم به توطئه گرهای ضد انقلاب همسو با دشمن می شوند که از سوی دشمن مبارزه مسلح می کنند و دست به کشتار مردم سوریه و مبارزه قهر آمیز با ارتش می زنند . خلاصه مردم سوریه متهم به قاتل می شوند . ولی در بحرین سیاست معکوس موضع گیری مشابه سوریه اعمال می شود . بعلاوه اگر در کشور های منطقه که ملت های شان در گیر مبارزه با دیکتاتورها هستند اگر چنانچه جای پایی همچون نفوذ برای امثال سپاه قدس وحزب الله لبنان یا مشابه حماس وجود داشته باشد که تمایل به ایران داشته باشند بدون شک از پشتیبانی سیاسی و تبلیغاتی ومالی و حتی سلاح بر خوردار می شوند . اکنون به نظر می رسد که بر خلاف گفتگویی که خبر گزاری دروغ پرداز فارس با قاتل قذافی داشت که از وی یک انقلابی مسلمان مکتبی نام برده شد که مشخص است هدف این گفتگو نوعی تلاش برای جا پا باز کردن در لیبی پس از سرهنگ قذافی می باشد . گرچه این گفتگو خلاف نظر سرباز جو پاسدار شریعتمداری است که گفته قذافی را نیروی انقلابی نکشت ، بلکه از سوی کسانی کشته شد که خواهان حضور قذافی در دادگاه وبیان نا گفته های وی نبودند . در همین راستا سر مقاله نویس باسیاست توبره و آخور خوری یعنی از یک طرف از انقلابیون لیبی به خصوص اسلام گرایانش دفاع می شود که اینان با قذافی مبارزه کردند که وی را ساقط سپس بدست اینانکشته شد . از طرف دیگر از موضع ضد آمریکایی و ناتویی تحلیل داده است که اینان به خاطر نفت و تسلط بر آن زیر ساخت های لیبی را این چنیننا بود ساختند تا تسلط بر نفت لیبی داشته باشند:

"اما اين بار نه براي آگاه شدن از كم و كيف كشته شدن معمر قذافي بلكه به علت فرصت‌هاي اقتصادي كم نظيري كه در اين سرزمين پهناور وجود دارد.بي ترديد پيش و بيش از افكار عمومي جهان، اين كشورهاي غربي و كارتلهاي چند مليتي نفتي بودند كه در چهره نيروهايي مدافع آزادي و ناجيان دموكراسي، يورشي بزرگ را به چاه‌هاي نفت و زيرساخت‌هاي انرژي ليبي تدارك ديدند تا پس از خلع يد حكمران قبلي، تلمبه‌هاي استخراج خود را بر چاه‌هاي نفت عظيم اين كشور مستقر كنند. نشانه‌هاي اين هدفگذاري را از ابتداي هجوم نيروهاي ناتو و شيوه بمباران تأسيسات زيربنايي ليبي به وضوح مي‌توان ردگيري كرد؛ حملات پرحجم، پرمهمات و پردامنه به تأسيسات استخراج، پالايشگاه‌ها و خطوط لوله ليبي به روشني پرده از اهداف پيش قراولان سپاه اقتصادي ناتو بر مي‌داشت. بررسي شرايط اقتصادي ليبي و ذخاير انرژي اين كشور نشان مي‌دهد كه چرا كشورهاي بحران زده اروپايي كه مدت‌هاست با مشكلات عديده اقتصادي دست به گريبان هستند، با سرعت و قدرت هرچه تمام‌تر وارد مرحله حمله نظامي به ليبي شدند؛ برخورداري از حدود 44 ميليارد بشكه ذخاير نفتي بسيار مرغوب و ذخيره‌اي بيش از 120 ميليارد دلار از ارز، طلا و... كافي است تا هر كشوري را براي استفاده از نيروي نظامي در تسلط بر ليبي اغوا كند. به عنوان مثال، شبكه خبري بي‌بي سي، كه زير نظر وزارت خارجه انگلستان فعاليت مي‌كند، در اوايل شهريور ماه گذشته صراحتاً از رقابت كشورهاي عضو ناتو و اظهار تمايل شديد دولت‌هاي غربي براي سرمايه‌گذاري در زيرساخت‌هاي تخريب شده ليبي خبر داد. اين اتفاقات درحالي رخ مي‌دهد كه به نظر نمي‌رسد حاكمان جديد ليبي نيز با آن مخالفتي داشته باشند چرا كه هنوز مدت زيادي از درگيري‌هاي مسلحانه ميان نيروهاي انقلابيون و ارتش قذافي نگذشته بود كه با تصرف بنادر صادراتي اين كشور، نيروهاي انقلابي مذاكراتي را براي استخراج و صدور نفت به كشورهاي غربي آغاز كردند و آنگونه كه اخبار رسمي حكايت مي‌كنند شركت "گلنكور" به عنوان بزرگترين معامله كننده مواد خام جهان، نخستين قرارداد را براي حمل نفت ليبي با شوراي ملي انتقالي منعقد كرده است. بنابر اين به نظر مي‌رسد طي سالهاي پيش رو بايد شاهد تكرار رفتارهايي مشابه آنچه سرمايه گذاران آمريكايي در عراق داشتند اين بار در ليبي باشيم. گرچه حاكمان جديد حداقل در ظاهر اصرار دارند كه مناقصات بين‌المللي براي سرمايه‌گذاري در ليبي بايد در كمال شفافيت برگزار شود ولي تجربه عراق، تصور اين فرض خوشبينانه را بسيار دشوار مي‌سازد."

در خاتمه اینکه بدلیل اینکه رژیم ضد بشری قرون وسطایی غیر متعارف است و هیچگونه همگونی با دنیای متمدن کنونی ندارد . بنابراین هرگز سیاست هایش قابل پیش ینی نیست . زیرا که گفته شد دارای یک سیاست مخدودش و فرصت طلبانه ی شتر گاو پلنگی می با شد . بطور نمونه بیش از 3 دهه است که شعار و فریاد های ضد آمریکایی سر دادنش گوش فلک را کرده است .در حالی دیگر زد و بند های پشت پرده موازی باسیاست مماشات گری با شیطان بزرگ دنبال شده است . آنگونه که یک شهروند آمریکایی به نام حمید مولانا مشاور امور روابط بین المللی رئیس جمهور شده است . یا اینکه آخوند آقا تهرانی معلم اخلاق دولت و عضو بازار مکاره و دبیر کل جبهه ی متحد اصول گرایان است دارای گرین کارت آمریکا یی می باشد . همچنین ویکی لینکس سال گذشته فاش ساخت که سفیر عربستان در آمریکا از مقامات آمریکا در خواست کرده بودکه عربستان خواهان بر خورد باا یران و تأسیسات هسته ای اش شود. مشخص است که این پیشنهاد برای حاکمان ایران که فتوای مرگ برای سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی صادر کرده بود و خیلی از مخالفانش را در داخل وخارج بدلیل مخالفت شان به فجیع ترین روش سر نگون کرده است . نمی خبر خوشی نبود و نمی توانستند نسبت به پیشنهاد سفیر عربستان در آمریکا از ایم خبر آسان از آن بگذرند وبی تفاوت باشند . برای همین حذف فیزیکی سفیر عربستان در واشنگتن در در دستور کار قرار دادند. آنگونه که پس از اینکه طرح ترورلو رفت و فاش شد. معلوم شد که قرار بود تاوی از طرق سپاه قدس و منصور ارباب سیر و مافیای مواد مخدر مکزیکی در رستورانی که غذا می خورد توی هوا برود . ولی پس از فاش شدن ایرن طرح ترور نه اینکه از سوی رهبر ومقامات ایران تکذیب شد ، بلکه با تناقض گویی غلام شکوری عضو سپاه قدس مأمور اجرای طرح ترور به عضو مجاهدین بودن نسبت داده شد . اما چون سناریوی ترور واقعیت دارد و انکار کردنی نیست .پس نوع دیگری ازسیاست سفید سازی پرونده طلب می کند .برای همین پاسدار احمدی نژاد با بی خیال شدن و فراموش کردن تهدید های آل سعود که باید نابود شود که پس ازبحران بحرین و حضور ارتش عربستان به بحرین بالا گرفت که از سوی مقامات و رسانه های خبری ومطبوعاتی رژیم ضد بشری و قرون وسطایی بیان می شد .نه اینکه وی به پادشاه عربستان تسلیت گفت ، بلکه وزیر ترور و جاسوسی امور خارجه اش علی اکبر صالحی عراقی را به عربستان اعزام نمود تا در مراسم خاکسپاری برادر نا تنی پادشاه عربستان حضور داشته باشد ودست پادشاه عربستان را بفشارد . البته این اقدام یا تلاش مذبوحانه که مرتبط به اختلاف و رقابت ناشی از جنگ قدرت و ثروت میان باندهای مافیایی کودتاگران حامی ولی وقیح منفور و نا مشروع و پاسدار گماشته احمدی نژاد است که هدف این است تاوانمود شود باند پاسدار گماشته احمدی نژاد در جریان ترور سفیر عربستان در آمریکا مداخله گر نبوده است. در صورتی که سفر علی اکبر صالحی به عربستان ودیدار ش با پادشاه از سوی سربازجو پاسدار شریعتمداری ازموضع بازجویی در ستون گفت وشنود دروغ نامه ی کیهان بشدت مورد انتقاد وتحقیر و سئوال واقع شده است که چرا به جای تسلیت گفتن و دلجویی کردن از هزاران خانواده های داغدار وعزا دار بحرینی و یمنی به دیدار پادشاه عربستانی حامی قاتلان مردم بحرین و یمن رفته است؟

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900804/13900804_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 4 آبان ماه سال 1390

پيش قراولان چپاول ليبي