گزیده خبر های 28 مهر 90 قسمت-4

وزير علوم: دانشگاه‌هاي ما جاي اساتيد سكولار نيست

وزیر دکوری علوم رژیم ضد بشر قرون وسطایی دین فروش وعوامفریب خرافه پرست جنگ افروز حاکم بر ایران باید بداند که عمر این رژیم آلوده به ننگ و جنایت و خیانت برابر با نیمی از سابقه ی مبارزاتی جنبش آزادیخاهی دانشجویان در دانشگاه های کشور با ارتجاع داخلی و استعمار خارجی می باشد . بنابراین محال است که هر گز اجازه داده شود که دانشگاه ها تبدیل به گورستان و حوزه علمیه و پادگان شوند که وی به نیابت از ولی وقح منفور و نا مشروع آرزویش را دارد.

به گزارش ایسنا، كامران دانشجو صبح پنج‌شنبه در سومين كنگره سراسري كانون دانشگاهيان ايران اسلامي با اشاره به مرامنامه اين كانون گفت: اهدافي كه در اين مرامنامه از آن‌ها ياد شده است همان اهداف وزارت علوم است و ما مي‌توانيم در اين زمينه با هم همكاري‌هاي خوبي داشته باشيم و به اين اهداف مشترك برسيم.دانشجو در ادامه بر تحول در علوم انساني تاكيد كرد و گفت: ركن اساسي در تحول در علوم انساني، اسلامي كردن است. اسلامي كردن دانشگاه‌ها تنها با اسلامي كردن ظاهر دانشگاه‌ها محقق نمي‌شود. بايد علوم انساني جهت دهنده و فكرساز به سمت اسلام باشد. ما با غربي‌ها كه انسان را تك ساحتي مي‌بينند در تعريف انسان متفاوتيم در نتيجه تعريف ما از خوشبختي و يا ناكامي انسان با آن‌ها متفاوت است. اين تفاوت بايد خود را در دانشگاه‌هاي‌مان نشان دهد. من در مجلس وقتي برنامه ارائه مي‌دادم اعلام كردم كه اين تغيير را ايجاد خواهم كرد و روي حرفم ايستاده‌ام. معتقدم دانشگاه‌هاي ما جاي اساتيد سكولار نيست.وزير علوم گفت: هنوز عده قليلي فكر مي‌كنند راه رسيدن به قله‌ها همان راهي است كه اروپايي‌ها تعريف كرده‌اند. روشنفكران غرب‌زده كه من آن‌ها را تاريك‌فكران غرب‌زده مي‌خوانم وقتي دانشگاه را به اين كشور آوردند بايد آن را با اسلام و حدود شرعي منطبق مي‌كردند اما آن‌ها به دنبال اين چيزها نبودند.او با اشاره به جنبش وال‌استريت گفت:‌ برخي اين را جنبش نمي‌دانند و مي‌گويند كه در يك شهر 14 ميليوني جمع شدن دو هزار نفر به مفهوم تشكيل يك جنبش نيست؛ اما همين‌ها تجمع 500 نفر در يك جايي را با سر و صدا نقل مي‌كنند و آن را يك جنبش مي‌خوانند.دانشجو خطاب به حاضران گفت: بياييد كمك كنيم در دانشگاه انقلاب انجام شود. نظريه‌پردازي بايد از منظر دين باشد و در عين حال معتقدم بايد كرسي‌هاي آزادانديشي را برپا كنيم كه همانا مورد تاكيد حضرت آقاست.

دادستان قزوین بعد از اعدام های امروز: قصاص موجب حیات می شود.

چگونه است که رهبر و سایر مسئولان رژیم ضد بشری و قرون وسطایی داوطب قصاص نمی شوند تا که حیات دوباره نصیب شان شود؟ از سوی دیگر خیلی دریدگی و وقاحت ولی وقیح گونه می خواهد که در شرایطی که برای بقای حکومت ننگین رژیم ضد بشری و قرون وسطایی هرروز احکام اعدام و قصاص و سنگسار و دار و شلاق زدن صاد می شود . چگونه با وجود دستگیری منصور اربای سیر و ضبط صدای وی با تماس با مأمور تروریست قدس غلام شکور ی و لو رفتن طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن ولی نه از موضع فرار به جلو با پررویی و وقیحانه منکر دخالت گری در طراحی این ترور می شود ، بلکه بد تر سازمان قربلانی مجاهدین متهم به دست داشتن این ترور می شود.

مهر: با اجرای حکم اسلامی قصاص سه قاتل صبح امروز در زندان مرکزی قزوین به دار مجازات آویخته شدند.حجت الاسلام صادقی نیارکی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با اعلام این خبر گفت: با تایید حکم قصاص صبح امروز سه قاتل در زندان مرکزی قزوین به دار مجازات آویخته شدند.وی گفت: درسال 85 در حوزه قضایی شهرستان آبیک یک فقره قتل رخ داد که موجب التهاب زیادی در استان شد که با پیگیری قضایی و انتظامی موضوع در دستور رسیدگی قرار گرفت.دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآورشد: در این پرونده سه نفر دوست در یک محفل با مقتول درگیر می شوند و با مشارکت یکدیگر و ضربات هولناکی مرتکب قتل فجیعی می شوند.دادستان قزوین تصریح کرد: حکم قصاص این سه نفر قاتل که 21، 25 و 26 ساله هستند سحرگاه امروز در محوطه زندان مرکزی قزوین اجرا شد و قاتلان به دار مجازات آویخته شدند.قصاص موجب حیات می شودحجت الاسلام صادقی اجرای حکم قصاص را به عنوان حکمی اسلامی موجب حیات جامعه دانست ویادآورشد: اگر جامعه از لوث وجود قاتلان و کسانی که زندگی دیگران را تهدید می کنند پاک نشود باید شاهد هرج و مرج و رواج خشونت و قتل و غارت و انقراض نسلها باشیم لذا این حکم اسلامی موجب حیات دوباره جامعه و ایجاد امنیت و آرامش خانواده می شود.دادستان قزوین با اشاره به آسیب شناسی برخی پرونده های خاص در استان گفت: بررسی کارشناسی بسیاری از پرونده های مربوط به قتل وغارت، طلاق و خشونت های دست جمعی نشان می دهد ریشه بسیاری از تخلفات، دوری از دین و احکام اسلامی و عدم تسلط بر نفس است

انتقادها از حذف یک وبلاگ حزب‌اللهی به علت نقد رهبر ومنتقدان محافظه‌کار خامنه‌ای هم «خفه» می‌شوند

مشخص است که کودتای 22 خرداد 88 که منجر به فریاد مرگ بر دیکاتور و خامنه ای و ولایت وقیح شد که دیگر هیچگونه نه مشروعیتی برای وی بر جای نماند ، بلکه آشکارا نامشروع و ماهیت ضد مردمی بودنش به نمایش گذاشته شد . به خصوص که بر خلاف انتظار پاسدار گماشته احمدی نژاد تبدیل به مو دماغ مزاحم شده است . برای همین ولی وقیح که انتصابی تلاش می کند با حذ پست ریاست جمهوری پست انتصابی نخست زیری را جایگزین کند تا با حکومت خلافت سلطانی همکاره به این بازی جنگ قدرت و ثروت میان نهاد ها پایان داده شود . چون مردم همچون دین تبدیل به ابزار شده اند که محلی از اعراب ندارند که دارای حق و حقوق باشد که قرار باشد مسئول پاسخگو هم نیاز باشد.

دیگربان : گروهی از بلاگر‌های حزب‌اللهی به نحوه برخورد با وبلاگ یکی از نیرو‌های هوادار احمدی‌نژاد به خاطر نقد اظهارات علی خامنه‌ای درباره احتمال احیای نظام پارلمانی در ایران و حذف پست ریاست جمهوری اعتراض دارندمجتبی دانشطلب» یکی از بلاگر‌های حامی احمدی‌نژاد محسوب می‌شود که چند روز پیش وبلاگ وی برای سومین بار آن‌هم به خاطر نقد صریح سخنان رهبر جمهوری اسلامی حذف شده است.حذف شدن این وبلاگ بازتاب‌های زیادی در میان محافظه‌کاران فعال در شبکه‌های اجتماعی داشته است به طوری که برخی از بلاگر‌های حزب‌اللهی در وبلاگ‌های خود نوشته‌اند با فیلترینگ موجود مخالف هستند.وبلاگ «روز‌نوشت» با انتشار مطلبی حذف یا فیلتر شدن وبلاگ‌های محافظه‌کاران را «فاجعه» خوانده و پرسیده است: «آیا در چنین فضائی که نقد رهبری مصداق جرم تلقی شده و دهان نویسنده را خفه می‌کند جائی برای آزاد اندیشیدن نیز می‌ماند؟»این وبلاگ افزوده است: «بستر جامعۀ ما بستری است که دست بالا، به خود اجازه هر حذفی در توانش را می‌دهدوبلاگ «آهستان» نیز در این خصوص نوشته است: «من مخالف شیوه فعلی فیلترینگم. مخالف فیلتر کردن سایت‌ها و وبلاگ‌های سیاسی و منتقد به جز موارد غیراخلاقیاین وبلاگ در واکنش به حذف وبلاگ «دانشطلب» نوشته است: «چرا باید یک وبلاگ، به خاطر انتشار یک مطلب انتقادی از رهبر فیلتر شود؟ بر فرض که حرفش اشتباه و انتقادش هم تند باشد، آیا این رفتار دهن‌کجی به خود رهبری نیست؟»این وبلاگ در بخش دیگری از نوشته خود به طور تلویحی از «مجتبی دانشطلب» به خاطر «پرخاشگری و تندخویی» در نقد سخنان رهبر جمهوری اسلامی نیز انتقاد کرده است.وبلاگ «هابیل» هم با انتشار یادداشتی از عملکرد دوگانه کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ انتقاد کرده و خواستار فیلتر شدن یکی از وبلاگ‌هایی شده که به اعتقاد وی برای نظام جمهوری اسلامی خطرناک است.بلاگر‌های حزب‌اللهی در سال‌های اخیر بار‌ها از نحوه فیلتر سایت‌ها و وبلاگ‌ها در ایران انتقاد کرده و خواستار بازنگری در سیاست‌های کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ شده‌اند.بسیاری از این بلاگر‌ها و سایت‌های محافظه‌کار با وجود فیلترینگ سفت و سخت از فیلتر‌شکن برای ورود به سایت و وبلاگ‌های فیلتر شده استفاده می‌کنند که این اقدام آن‌ها نیز براساس اعلام مسئولان «جرم» است.

سفیر ایران در عراق: پیگیری غرامت، اولویت ایران در عراق نیست

حسن دانایی فرد پاسدار تروریست سفیر رژیم ضد بشری و قرون وسطایی ایران در بغداد آنگونه نظر داده و ادعا کرده است که انگار هم مالک عراق ، هم سخنگوی دولت و هم نماینده ی ملت عراق است که از سوی اینان اختیار تام دارد که هر چه می خواهد بگوید و خط و خطوط ترسیم و تعیین نمایند به خصوص اینکه انتقد کرده که چرا نظامیان آمریکا عراق را ترک نمی کنند تا این کشور را دربست تحویل سپاه قدس داده شود؟

روزنامه شرق در گفتوگویی با حسن دانایی‌فر سفیر ایران در عراق نوشته است:*ما احساس می‌کنیم آمریکایی‌ها به‌طور جدی علاقه‌مندند در عراق بمانند و به هر طریق و هر اسمی که شده نیروهایشان را در داخل عراق نگه دارند. هرچند در درون دستگاه حاکمه‌ آمریکا اختلافاتی در این موضوع وجود دارد و بخش‌هایی از آمریکایی‌ها علاقه‌مندند عراق را به تمام معنا ترک کنند، ولی بخش‌های دیگری هم اصرار دارند که رفتن ما الان نابهنگام است و کاری که شروع کردیم ناقص رها می‌شود، پس نباید آنجا را ترک کنیم.*{چرا جمهوری اسلامی ایران با آقای ایاد علاوی کار نمی‌کند؟} این‌گونه نیست. ما از همه رهبران عراقی جهت دیدار از ایران دعوت می‌کنیم. قبلا هم از ایشان دعوت کرده‌ایم تا به ایران سفر کنند و تا امروز هم دعوت قبلی‌مان را رد نکرده‌اند.*{در پاسخ به پرسشی درباره غرامت} پرونده‌ها و بحث‌های زیادی بین دو کشور وجود دارد، منتها در آن واحد ما نمی‌توانیم به خیلی از موضوعات بپردازیم و باید مدیریت کنیم. یکی از بحث‌های مدیریت پرونده‌ها این است که تقدم بدهیم به آن‌چیزی که الآن اولویت بیشتری دارد. ما الآن پرونده‌هایی با اولویت بیش‌تر در دست داریم