گزیده خبر های 5 آبان قسمت - 2
ببين تفاوت ره از كجاست تا به كجا! (خبر ويژه)

مشخص است که با مطرح شدن حذف جمهوریت و پست ریاست جمهوری با جایگزین حکومت موروثی عریان خلافت اسلامی دیگر جایی برای رفسنجانی و عنوانی برای مجمع مصلحت نظام نیست .چون یک صدا آنهم ولی وقیح منفور و نا مشروع شنیدنی است . زیرا که سخنگوی پاسداران کودتا گر وحافظ منافع اینان می باشد . از این منظر طرح فشار تبلیغاتی همه جانبه علیه رفسنجانی و اعضای خانواده ی وی شروع شده است وهر چه زمان به سوی برگزاری نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم نزدیک تر می شود موضع گیری علیه ی رفسنجانی با تهیه اینگونه خبر های ویژه ی دروغ نامه ی کیهان سربازجو شریعتمداری هم فزونی می یابد.
هاشمي رفسنجاني گفت: اولويت من در اين مقطع اين است كه تا آنجا كه مي توانيم از تفرقه، طرد و عوامل كينه ساز خودداري كنيم.وي در ديدار «جمعي از روزنامه نگاران» نياز فوري و حياتي كشور را اتحاد و همدلي ميان همه اقشار دانسته و گفته است: در شرايط كنوني هيچ گونه تفرقه و درگيري را به صلاح نمي دانم.هاشمي رفسنجاني در پاسخ به سوالي درخصوص پارلماني شدن ساختار سياسي كشور، با اشاره به اينكه طبق قانون اساسي، جمهوريت و اسلاميت دو ركن غيرقابل تغيير نظام جمهوري اسلامي هستند، گفت: البته رهبري اين موضوع را به آينده دور كه ممكن است قابل بررسي باشد، محول كردند، چون تحقق محتمل اين كار مستلزم تغيير در قانون اساسي آن هم با سازوكار خود و تغيير در جمهوريت نظام است، در غير اين صورت تضعيف بخش جمهوريت نظام خلاف قانون اساسي است و قدرت انتخاب مردم محدود و محصور مي گردد كه قطعا اين مهم مدنظر رهبري نبوده است.يادآور مي شود جريان متبوع آقاي هاشمي طي دو سال گذشته برخلاف اظهارات وي بر ايجاد تفرقه و درگيري اصرار داشته است. مواضع وي در آستانه انتخابات دو سال پيش نيز يكي از عوامل تشديد تشنج در فضاي انتخاباتي بود. همچنين پس از وقوع برخي آشوب هاي سازمان يافته از سوي دشمن، برخي اطرافيان آقاي هاشمي (نظير فائزه و مهدي هاشمي) در دامن زدن به التهابات نقش مستقيم داشتند.اما صرف نظر از اين موضوع، درباره نگراني مطرح شده از سوي آقاي هاشمي (تضعيف جمهوريت در صورت پارلماني شدن نظام) ظاهرا خطايي در فهم موضوع صورت گرفته است والا همه آشنايان با مقدمات حقوق اساسي مي دانند كه نه «نظام رياستي»، تنها مصداق «جمهوري» است و نه نظام پارلماني در تقابل با جمهوريت قرار دارد. توضيح آن كه هم اكنون نيز جمهوري هاي موجود در دنيا بعضا رياستي و برخي ديگر پارلماني هستند. در شيوه پارلماني، نيز رأي مردم نقش اصلي را دارد.همچنين احتمالا يكي از دغدغه هاي معظم له كه دغدغه نخبگان هم هست، هزينه هاي غيرضرور ناشي از تقابل مجلس و دولت است و يكي از گزينه هايي كه مي توان به آن فكر كرد رويكرد به نظام پارلماني است - بايد گفت ببين تفاوت ره از كجاست، تا به كجا!

دستگیری عوامل یک باند مافیایی در نفت
فاش شدن اینگونه دزدی ها مرتبط به ادامه ی جنگ قدرت و ثروت و اختلاف و رقابت دارد که هم مکمل فاش کردن مبلغ 3000 میلیارد تومان اختلاس بانکی است .هم ارتباط به وزیر شدن یک پاسدار در وزارت نفت دارد . هم اینکه به بر گزاری نمایش خیمه شب بازی دوره ی نهم بازار مکاره ربط دارد.

خبر آنلاین : امروز طی یک عملیات برنامه ریزی شده در اهواز نیروهای امنیتی و حفاظتی کشور موفق به کشف یکی از بزرگترین باندهای غیرقانونی خریدوفروش قطعات و تجهیزات نفتی شدند. با همکاری صورت گرفته میان برخی از مدیران و کارکنان شرکت ملی حفاری و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با برخی عوامل بیرونی این سازمان، کالا وتجهیزات حفاری از انبار این شرکت ها به صورت کاملا قانونی و درخواست نیاز، ترخیص و به جای ارسال به مناطق عملیاتی در برخی از انبارهای این افراد در پنج نقطه اهواز انبار می شده است.برهمین اساس گفته می شود این کالاها پس از جمع آوری در انبارهایی در مناطقی چون ملی راه ،پنج نخل ،کوی ملت و حصیرآباد اهواز،مجددا به شرکت ملی حفاری و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب فروخته می شده است.درعین حال تاکید می شود برخی از این کالاها نیز که بیشتر در بخش حفاری مورد استفاده قرار می گیرند به بخش خصوصی فعال در این بخش نیز فروخته شده است.به هرحال در شرایط فعلی با کشف 5 انبار این افراد که البته چند تن از آنان در حال حاضر دستگیر و در حال بازجویی هستند،10 کانتینر کالا و تجهیزات حفاری کشف شده که همه این تجهیزات در کارگاه شماره 8 شرکت ملی حفاری پلمپ شده اند.دراین بین بازجویی از عوامل دستگیر شده ادامه دارد و پیش بینی می شود طی روزهای آینده افراد زیادی به عنوان هم دستان این گروه دستگیر و بازجویی شوند.براساس برآوردهای صورت گرفته گفته می شود بیش از 10 سال است که این گروه با ظاهری کاملا قانونی اجناس را ترخیص و مجددا بفروش می رسانند.گفته می شود 80 درصد تجهیزات کشف شده متعلق به شرکت ملی حفاری و مابقی مربوط به شرکت مناطق نفت خیز جنوب است.

کارگران فضای سبز شهرداری خرمشهر دست از کار کشیدند

چگونه است که با وجود اختناق زیاد و شرایط سخت اقتصادی که وجود دارد ومکمل رشد تورم و گرانی و فقر و بیکاری تحمیلی شده است که منتهی به واکنش اعتراضی کار گران محروم و تهی دست و زحمت کش شده است . ولی هیچ مسئولی یافت نمی شود تا هم پاسخگوی باشد . یا اینکه با علت و ریشه یابی بگوید که ناشی از چیست؟کارگران فضای سبز شهرداری خرمشهر روز چهارشنبه مقابل درب فرمانداری خرمشهر تجمع کردند. به گزارش ایلنا، جمعی از کارگران شهرداری که می گویند دو ماه از حقوق و شش ماه از حقوق اضافه کاری و مزایایشان به تعویق افتاده است دست از کار کشیده‌اند. گفته می‌شود اکثر کارگران شهرداری اعم از کارگران فضای سبز، خدمات شهری و کارکنان در چند روز اخیر به علت به تعویق افتادن حقوق خود دست به تحصن زده‌اند. معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهر با تایید این مطلب گفت: هم اینک این افراد متفرق شده و با پی گیری‌های انجام شده قرار است امروز حقوق آن‌ها پرداخت شود. «هوشنگ محمدپور» افزود: پرداخت حقوق از دیروز در بخش‌های مختلف در حال انجام است ولی کارگران به علت کمبود نقدینگی و مشکلات مالی که دارند صبرشان لبریز شده است.

خاطرات شهرداری اردبیل از سفرش به فرانسه

برای درک بیشتر بریز و به پاش ها وعمق غارتگری ها و اختلاف ادعا ها ووعده ونو ید دادن های وارونه و تناقض داشتن با عمل کردن ها گزارش خبر فوی را یاا ین گزارش مقایسه کنید تا اوضاع با زهم بهتر شفاف شود که حاکمان دین فروش و عوامفریب چگونه رفتار می کنند و چطوری شیادانه با ابزاری کردن دین، آن را توجیه گر جنایات و عوامفریبی ها و غارتگری ها خودشان کرده اند؟

خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي از اردبيل گزارش داد: شهردار جديد اردبيل در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌ها، از خاطرات سفر 15 روز اخير خود به كشورهاي مجارستان و فرانسه به همراه 18 نفر سخن گفت. از جمله اظهارات شهردار جوان شهر كهن اينهاست: "در كشور فرانسه هر روز هزينه هتل براي يك نفر 500 هزار تومان و كرايه اتوبوس رفت و برگشت هر مسير 150 هزار تومان به پول ايران بود." البته مشخص نيست اين هزينه گزاف چه دستاوردي براي مردم دارد به ويژه آنكه به اين سفرها حق مأموريت هم تعلق مي‌گيرد. جالب است كه در ماهها و سالهاي گذشته در كاروانهاي مشابه و متعدد افرادي با عناوين شهردار، مدير كل، معاون، عضو شوراي شهر و... به كشورهاي مختلف با هزينه‌هاي زيادي سفر كرده كه اكنون نيز بيشتر آنها از دايره خدمات خارج شده و تجربيات سفر را با خود برده‌اند.

مصلحي مشاور احمدی‌نژاد مي‌شود

اینکه خیلی مضحک و بیش از حد کمی است چون مگرمدتی پیش نبود که پاسدار گماشته احمدی نژاد تلاش کرد تا وی را از کابینه ای اخراج کند که ولی وقیح منفور ونا مشروع با دوباره نصب کردنش اخراج نشد وپیآمد 11 روز بست نشینیی ا قهر خانگی بهمراه داشت . اکنون چگونه است که وی جای آخوند سقا بی ریا را گرفته است که 12 سال امام جماعت مسجد مسلمانان در تگزاس آمریکا بود؟
خبرآنلاين: پس از كناره‌گيري يك سال پيش ناصر سقاي بي‌ريا از مشاورت رييس‌جمهور در امور روحانيت، ديروز معاون پارلماني احمدي‌نژاد از تغيير ساختار اين حوزه مشاورتي خبر داد. با تغيير ساختار مشاورت رييس‌جمهور در امور روحانيت، روحانيون عضو كابينه به عنوان اعضاي شوراي مشورتي رييس‌جمهور در امور روحانيت فعاليت خواهند كرد. از آنجا كه حيدر علي مصلحي، وزير اطلاعات تنها عضو روحاني هيات وزيران است، مي‌توان چنين برداشت كرد كه او از اين پس مشاور امور روحانيت رييس‌جمهور نيز خواهد شد. اين نخستين پست اعطايي به وي بعد از دوركاري ارديبهشت‌ماه امسال رييس‌جمهور است. محمدرضا ميرتاج‌الديني درباره اين تغيير ساختار در دولت، به فارس گفت: در اين خصوص ايده شوراي مشورتي رييس‌جمهور در امور روحانيت با شخص احمدي‌نژاد مطرح شده كه اگر نهايي شود، به صورت رسمي اعلام مي‌شود

.بازداشت امید رضایی پس از ده روز بی خبری معلوم شد

قابل توجه کسانی که هنوز شاید ابهام داشته باشند که درست معنی و مفهوم ادعای اینکه گفته می شود که ایران امن و آزاد بودن کشور جهان می باشد بدرستی درک نکرده و نمی دانند . توصیه می شود این خبر و دو خبر ضمیمه شده ی بعدی را با دقت پیگیری کنند . البته این موارد جزو نمونه های بس کوچک یا مشت نمونه از خروار های وقایعی می باشد که بطور سیستماتیک روزانه رخ می دهد . ولی اعضای بازار مکاره با رندی ولی وقیح گونه از سازمان ملل تقاضا کرده اند که باید نقض حقوق بشر نسبت به معترضان وال اسریت در آمریکا را پیگیری کند . بهر حال توجه داشتن به کنند اینگونه خبر ها و پیگیری آن حتماً رفع ابهام از اینان خواهد شد و متوجه می شوند که چرا وحشت از پذیرش احمد شهید گزارشگر ویژه ی حقوق بشر سازمان ملل بوده است؟

امید رضایی، دبیر کانون مطالعات دانشگاه گیلان بازداشت شده است. پیش از این خبری از وضعیت او در دست نبودبه گزارش ندای سبز امید، پس از بی خبری چندروزه از وضعیت این دانشجوی دانشگاه گیلان کاشف به عمل آمد که امید رضایی، دبیر کانون مطالعات دانشگاه گیلان در روزهای انتهایی مهرماه سال 90 توسط اداره ی اطلاعات استان گیلان بازداشت شده است و به مدت ده روز تا این لحظه در مکانی نا معلوم در بازداشت به سر می برده است. خانواده ی نگران این دانشجو، پس از تماس تلفنی او، از وضعیت بازداشت وی مطلع شدند. خانه ی این دانشجو نیز مورد تفتیش قرار گرفته و کامپیوتر و وسایل شخصی اش ضبط گردیده است.رئیس سابق ایرنا به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.حکم دادگاه بدوی عبدالله ناصری صادر شد.به گزارش کلمه، عبدالله ناصری رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، در دوره ی اصلاحات و استاد دانشگاه، به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.بر اساس این گزارش اتهام این فعال سیاسی اجتماع و تبانی ذکر شده است.وی که ۲۵ بهمن پس از حضور خیابانی مردم به دعوت رهبران جنبش سبز در منزل خود بازداشت شده بود اواسط اسفند، با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.تهدید امین نیایی فر، دانشجوی ممتاز زندانی، برای تکذیب شلاق خوردنش.مسوولان اجرای احکام اوین با احضار امین نیایی فر، دانشجوی زندانی که هفته پیش به اتهام توهین به رییس دولت شلاق خورده است، از وی خواستند که به صورت مکتوب شلاق خوردن خود را تکذیب کند تا برای انتشار در اختیار مطبوعات قرار دهند. امین نیایی فر در برابر خواسته آنها که با تهدید همراه بود تا هم اکنون مقاومت کرده است.براساس خبرهای رسیده به کلمه، فردی به نام خدابخش که از دادیاران اجرای احکام اوین است و خود ضربه های شلاق را بر پیکر نحیف امین نیایی‌فر زده بود، از او درخواست تکذیب شلاق خوردنش را کرده است. خدابخش وقتی با خودداری نیایی‌فر در این باره روبرو شده به وی گفته است پس لااقل تکذیب کن که به خاطر توهین به رییس جمهور شلاق خورده ای.نیایی فر حدود ده روز پیش شلاق خورده و قرار است به زودی با اتمام دوره حبس اش آزاد شود. گفته می شود فاصله زمانی شلاق زدن او تا آزادی اش به خاطر کاهش آثار شلاق به هنگام آزادی است.امین نیایی فر، دانشجوی ممتاز رشته مهندسی مکانیک دانشکده فنی دانشگاه تهران، اوایل هفته گذشته به اتهام توهین به احمدی نژاد در زندان اوین، سی ضربه شلاق خورد.نیایی فر که هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین محبوس است، پس از اجرای حکم به بند بازگردانده شد. او بدون دریافت هیچ گونه کمک پزشکی و دارویی به بند بازگردانده شده بود. وی همزمان با وقت ملاقات خانواده ها با زندانیان، برای اجرای حکم شلاقش به دادسرای اوین فراخوانده شده بودامین نیایی فر، دانشجوی ۲۲ ساله دانشگاه تهران از جمله زندانیان حامی جنبش سبز است که در بند ۳۵۰ اوین در حال گذراندن دوران محکومیت خود است. وی که در تظاهرات روز عاشورای تهران بازداشت شده بود، از سوی قاضی پیرعباسی، رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، به شش ماه حبس تعزیری، یک و نیم سال حبس تعلیقی و تحمل سی ضربه شلاق محکوم شده بود که حکم شلاقش امروز در محل دادسرای اوین اجرا شد. نیایی فر، از جمله افراد حائز رتبه برتر در کنکور سراسری و از دانشجویان ممتاز دانشکده فنی دانشگاه تهران است، به گونه ای که معدل وی در سال گذشته ۱۹٫۲۰ بوده است. او پس از حوادث عاشورا بازداشت شد، مدتی را در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ گذراند و سپس با قید وثیقه آزاد شد.نیایی فر امسال برای گذراندن ادامه حبس خود، به اوین فرا خوانده شد.