گزیده خبرهای 30 مهر90

حمل مواد مخدر بازیکن ایرانی در اسپانیا

با وجود لو رفتن کشتی حامل سلاح و مواد مخدر در سواحل آبی که منجر به بازداشت یک پاسدار شد . اکنون نیز خبراز 600 گرم شیشه توی کفش یا فوتبالیست ورزشکار باز تاب داده شده است که بیشتر مشخص می شود حاکمان ایران زیر پوشش ادعای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین اهداف خاص چند منظوره دنبال می کنند . سئوال است که چگونه نمی تواند از طریق تروریست های حرفه ای سپاه قدس وپول و مواد مخدر از مافیای مواد مخدر مکزیکی در راستای اهداف تروریستی خود در آمریکا استفاده کند ؟

خبرگزاری فرانسه با انتشار خبری مدعی شد که یک بازیکن شاغل ایرانی در اسپانیا به دلیل حمل موارد مخدر در فرودگاه میلان دستگیر شد.فارس: یک بازیکن بین‌المللی فوتبال ایران که در اسپانیا فعالیت می‌کند به دلیل حمل مواد مخدر (از نوع شیشه) در فرودگاه بین‌المللی میلان دستگیر شد.این فوتبالیست ایرانی که با پروازی از تهران راهی میلان شده بود،در فرودگاه مالپنسا این شهر به دلیل جاسازی مواد مخدر از نوع شیشه دستگیر شد.این خبر با گزارش ماموران پلیس فرودگاه از سوی خبرگزاری رسمی ایتالیا نیز تائید شد، اما هیچ نامی از این بازیکن ایرانی فاش نشده است.در جرئیات این خبر اعلام شده که این بازیکن 600 گرم شیشه در یک کفش دست‌ساز جاسازی کرده بود.

اتحادیه اروپا 5 نفر را به اتهام دخالت در طرح ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا تحریم کرد

با وجود اینکه حاکمان ایران تمام دستگاه تبلیغاتی و رسانه ای داخلی وبرون مرزی اش همراه با بسیج کردن همه عوامل گوناگون برون مرزی مقیم آمریکا و رادیو فردا و شبکه ی خبر رسانی بی بی سی دولت فخیمه بسیج کرده تا طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا انکار شود که سناریو سازی است ولی غلام شکوری نه عضو سپاه قدس که عضو مجاهدین است وطرح از اینان ونه سپاه قدس بوده است . ولی پس از آمریکا و انگلیس اکنون اتحادیه ی اروپا هم نام 5 نفر مظنون در طرح ترور لو رفته و فاش شده ی سفیر عربستان در واشنگتن گذاشته شد

اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای در روز جمعه اعلام کرد که 5 نفر را به دلیل دست داشتن در طرح ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا تحریم کرده است.به گزارش رادیو فردا ، بر اساس این بیانیه، دسترسی های مالی و بانکی این 5 نفر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا قطع می شود . در این بیانیه به اسامی این افراد و نیز ملیت آنها اشاره نشده است. آمریکا، بریتانیا و کانادا نیز هفته گذشته 5 ایرانی مرتبط با نیروی قدس سپاه پاسداران را به اتهام تلاش برای ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا تحت تحریم قرار داده بودند. روز پنجشنبه نیز دفتر دادستان فدرال آمریکا در منطقه‌ منهتن نیویورک، رسمأ اتهام نامه منصور ارباب سیَر و غلام شکوری، دوایرانی متهم به شرکت در طرح ترور سفیر عربستان سعودی در واشینگتن، را صادرکرد.

در یک روستای لرستان دو سال است نفت بشکه‌ای 100دلار سر سفره شان آمده ولی بازهم این مردم ناراحتند!

در این برنامه طنز انتقادی سازمان پشم و شیشه هم انتقاد به شیوه ی بیان برخی از مسئولین نسبت به طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا شده است که چرا به جای انکار کردنش ولی طوری موضع گیری کرده اند که موجب تأیید مضاعف آن شده است . همچون علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی بازار مکاره است که گفت این سفیر عربستان ارزش ترور ندارد و اشتهای زیادش به ترور به نمایش گذاشت و دیگری آخوند مهدی طائب است که گفته بود اگر به خواهیم ترور کنیم به سراغ ملک عبدالله خواهیم رفت نه سفیر عربستان.

24 آنلاین : برنامه صرفا جهت اطلاع شب گذشته، اگرچه مثل هفته‌های نخست این بسته خبری زیاد اهل برملاکردن گاف‌ها و اشتباهات اهل سیاست نبود اما چند نکته انتقادی حساب‌شده و عالی داشت.به گزارش «24»، محمد دلاوری در بخش خبری صرفا جهت اطلاع که شب گذشته، 28 مهر ماه پخش شد، با اشاره به خبر لو رفتن شماره موبایل یک مقام مسئول و تماس‌های بسیار زیاد در عرض یکساعت برای رفع مشکلات نهاد متبوع ایشان گفت: «اگر شما یک مقام ارشد هستید و می‌بینید دائم یک جماعتی با «نامه» دنبال شما می دوند، با خبر باشید که این سیستم پایین دارد خراب عمل می‌کند که هر نفری مجبور است مساله خود را شخصا به شما برساند تا مشکلش حل شود تازه اگر حل بشودوی در بخش دیگری از این باکس خبری - انتقادی با اشاره به مجلس دانش‌آموزی و تعریف و تمجیدهای بسیار از وزیر آموزش و پرورش گفت: «سیاستمداران کوچک ما سیاست را اشتباها از برخی بزرگترها یاد گرفته‌انددلاوری همچنین با پخش گزارشی از یک روستای لرستان و آب آشامیدنی آنها که دو سال است همراه با نفت عرضه می‌شود، با تیتر «دوسال نفت رایگان، سر سفره‌ها» گفت: «نفت بشکه‌ای 100دلار را مجانی می‌ریزند توی آب آشامیدنی مردم این روستا، بازهم این مردم ناراحتند! مسئولان توپ را در زمین همدیگر شوت کنند و مردم هم نفت نوش جان بفرمایندبه گزارش «24»، وی در بخش دیگری از این برنامه به سناریوی خنده‌دار و مضحک آمریکایی ها در خصوص ترور سفیر عربستان اشاره کرد و گفت: «امان از برخی دوستان جوگیر که یکباره تصمیم می‌گیرند بزنند توی دروازه خودی، دوستی یک جایی سخنرانی کرده و گفته این که چیزی نیست، ما بخواهیم فلان کار را هم می‌کنیم و...یک سری حرف‌ها که آدم در می‌مونه قبل از زدن، برای آن 3دقیقه هم فکر شده؟ به جان خودم اگر شما یک مشاور داشته باشید، ضرر نمی‌کنید، بعدشم اشتباه به عرضتان رساندند که شما باید در تمام موضوعات بین‌المللی اظهار نظر کنید. آخر همه زحمت ها که نباید بیافتد گردن شمادلاوری همچنین متلک‌های سنگینی به بروبچه‌های آی‌تی صداوسیما به خاطر به روز نشدن طولانی مدت سایت صرفا جهت اطلاع وارد کرد و به خودشان برای این سایت داری در عصر ارتباطات تبریک گفت!

شناسایی ۸شرکت گیلانی دراختلاس میلیاردی

فراموش نشود که ادامه ی سیستماتیک اختلاس گران میلیاردی ها که هروز اخبارش از نقاط گوناگون کشور مخابره می شود که مربوط به جریان متهم درون دولت هستند . در صورتی که اختلاس و دزدی و غارتگری های باند های مافیای متعلق به ولی وقیح و منفور و نا مشروع خیلی درشت تر می باشد که بدلیل مصونیت حاشیه ی امنیتی فاش نمی شوند . ولی همینقدر که فاش شده است بیانگر عمق فساد در همه سطوح می باشد

به گزارش فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه اگر کسی با انبیا و اولیای خدا در حال جنگ باشد قابل دوست داشتن نیست، اظهار داشت: محبت باید در سایه محبت خدا باشد.وی به سفر اخیر محسن اژ‌ه‌ای به گیلان اشاره کرد و گفت: در این سفر هشت شرکت در جریان اختلاس ۳ هزار میلیارد تومان در گیلان کشف و بزرگ‌ترین اعتبارات از بانک‌های این استان گرفته شد.قربانی بر ضرورت پاکسازی عوامل نفوذی در اداره‌های گیلان تاکید کرد.