گزیده خبر 4 آبان 90

ملک عبدالله چگونه از صالحی استقبال کرد؟

این دو خبر مرتبط بهم دیگر هستند . سئوال است .مگر باا ین ادا واطوار و شکر سرخ خوری ها با تغییر گفتمان همراه با تملق و چاپلوسی کردن وتسلیت گفتن و ابراز همدردی کردن و به عربستان رفتن قرار است که از وی دیدار ی بهتربعمل آید؟ همچنین مگر بااین تلاش مذبوحانه می سود تهدید وتوهین کردن های گذشته به پادشاه و مقامات عربستان فراموش شود ؟ مهمتر اینکه مگر پرونده ی روی میز طرح فاش شده ترور سفیر عربستان در آمریکاا ز روی میز کنار گذاشته می شود؟

وزير امورخارجه کشورمان سه شنبه براي شرکت در مراسم خاک سپاري وليعهد عربستان به رياض سفر کرد.جنوب نيوز: صاوير تلويزيون عربستان سعودي نشان مي دهد که ملک عبدالله پادشاه عربستان نمي تواند راه برود و از واکر که وسيله اي کمکي براي راه رفتن است استفاده مي کند. علي اکبر صالحي وزير امورخارجه کشورمان سه شنبه براي شرکت در مراسم خاک سپاري وليعهد عربستان به رياض سفر کرد.صالحی به عربستان رفت.قرار است مراسم تشییع پیکر ولیعهد عربستان امروز با حضور مسئولانی از کشورهای دنیا برگزار شود.وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری ولیعهد عربستان، به این کشور عزیمت می‌کند.قشقاوی معاون کنسولی وزیر امور خارجه در مصاحبه تلفنی با خبرنگار واحد مرکزی خبر، با اعلام این خبر گفت: آقای صالحی دقایقی دیگر در صدر هیئتی تهران را به مقصد ریاض ترک می‌کند تا در مراسم تشییع پیکر سلطان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان شرکت کند.ولیعهد عربستان بامداد شنبه (۳۰ مهر) در ۸۵ سالگی به علت بیماری سرطان در بیمارستانی در نیویورک فوت کرد.( روابط بین دو کشور بعد از اتهام مقامات آمریکایی در مورد ارتباط نیروی قدس سپاه پاسداران با توطئه ترور سفیر سعودی در واشنگتن رو به سردی گذاشته است)

محاكمه ايراني متهم به قاچاق سلاح در نيجريه

لابد اینهم همچون طرح ترور فاش شده و لو رفته سفیر عربستان در واشنگتن آمریکا سناریو سازی است و محموله مواد مخدر و سلاح با پاسدار دستگیر شده در کار نبوده است و قاچاقچی مواد مخدر و سلاح دستگیر شده نفوذی مجاهدین می باشد؟!

مشرق: روزنامه نيجريه‌اي «وانگوارد» در شماره ديروز خود نوشت: يك ايراني به نام «عظيم آقاجاني» و يك شهروند نيجريه‌ای به نام «علي عثمان عباس جقه» به اتهام قاچاق سلاح و تجهيزات نظامي از ايران به نيجريه به‌طور غيرعلني محاكمه شدند.«اوكچوكوو اوككه» قاضي دادگاه به خبرنگاران و وكلاي متهمان اجازه نداد در جلسه حضور داشته باشند. وي دلايل امنيتي را علت اين اقدام ذكر كرد. اين گزارش حاكي است، دادگاه نيجريه سرتيپ «گراييل اولاديپو» مدير مهمات و تجهيزات نظامي پايگاه «اباتي» در نزديكي شهر لاگوس، پايتخت تجاري و بازرگاني كشور نيجريه را به عنوان شاهد به دادگاه احضار كرده است. اين روزنامه نيجريه‌اي ادعا كرده كه اين ايراني و همكار نيجريه‌اي وي، متهم به قاچاق سلاح، بمب و موشك‌هاي ايراني به نيجريه هستند. متهمان در هر سه مورد اتهامي مبني بر وارد كردن 13 كانتينر اسلحه و ثبت آنها در بارنامه تحت عنوان مصالح ساختماني، اعلام بي‌گناهي كرده‌اند. ماموران امنيتي نيجريه، اوايل آبان ماه سال گذشته، در جريان بازرسي از يك كشتي تجاري، ۱۳ كانتينر حاوي اسلحه و مواد منفجره را كشف و ضبط كردند كه به ادعاي شركت صاحب كشتي، از بندرعباس در جنوب ايران بارگيري شده بود.

بازداشت چند ساعته 2 تصويربردار صدا . سیما در مجلس افغانستان

مشخص است که همه جا مشابهت با ایران و حیات خلوتش عراق ندارد تا که بسادگی بتوان دست به فضولی و جاسوسی و مداخله گری زد و اقدام وواکنشی در کار نباشد.

خراسان: شنيده شده طي روزهاي اخير نيروهاي امنيتي مجلس سناي افغانستان ،‌ 2 تصويربردار رسانه ملي را چند ساعت بازداشت و سپس آزاد کردند. اين افراد براي پوشش تصويري جلسه عمومي مجلس سنا به آنجا رفته بودند که با جوسازي برخي سناتورهاي افغاني براي جلوگيري از فعاليت خود مواجه شدند و نيروهاي امنيتي مجلس سنا با ضبط نوار دوربين، چند ساعتي آنها را بازداشت کردند.

پیشنهاد قابل‌تأمل احمدی‌نژاد به فرید زکریا

چرا پاسدار گماشته احمدی نژاد نماز شک دار خوانده است و نقد را رها کرده و نسیه را گرفته است . زیرا که اینکارر ا همراه با ولی وقیح منفور ونا مشروع در ایران نمی کند؟

به گزارش سایت خبری تابناک ،‌ محمود احمدی‌نژاد، در گفت‌وگو با فرید زکریا نویسنده و مجری شبکه آمریکایی CNNدر پاسخ به این ادعا که اقبال ملت‌های منطقه به ایران کم شده است ، گفت : بهتر است، دست به یک آزمایش سیاسی بزنیم. باراک اوباما، صدراعظم آلمان، نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور فرانسه، می‌توانند هر کجا که فکر می‌کنند مردم آنجا از آنان طرفداری می‌کنند، همراه من و دست در دست من به آن کشور‌ها برویم و در خیابان‌ها بدون نیروهای امنیتی با مردم سخن بگوییم؛ آن زمان است که به صورت عملی، می‌توان دیدگاه‌های مردم را درباره رهبران کشور‌ها جویا شد

احمدی‌نژاد: دعا کنید باران ببارد و خزانه پر پول شود

ادعا ودعای مشابه ب پول نفت به نان کردن وبر توی سفره های خالی محرومان بردن که سئوال است مگر خدا نفت ایران را فروخته و خزانه ی دولت را تخلیه کرده و قرار داد های سد سازی با پیمانکاران منعقد کرده که موجب خالی شدن خزانه ی کشور وبی آبی شده است . البته که خدا جانشینی به نام ولی وقیح منفور و نا مشروع دارد که نه از اینگونه کار ها می کند و حمایت می نماید بلکه قدرتی بیش از خدا دارد چون معجزات و اقداماتی می کند که از توانایی خدا بدور است . چون همیشه در حال وارونه گویی و دروغ گفتن ووعوامفریبی و تهدید نمودن همراه باتوطئه گری می باشد تا جایگاه قدرتش حفظ شود.

دویچه وله : در جمع مردم بیرجند در مورد پروژه‌ی آب‌رسانی به استان خراسان و عدم اجرایی شدن آن از مردم خواست هر روز در «نماز و مساجد و در هر حال» دعا کنند تا باران ببارد. وی همچنین از مردم خواست دعا کنند تا «خدا خزانه را پر پول کند» تا «خط لوله‌ به بیرجند و خراسان جنوبی» کشیده شود. محمود احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه «برخی دانسته یا ندانسته بر خط دشمن حرکت می‌کنند» گفت: «هر چه دوست دارید و هر چه از دهنتان درمی‌آید بگویید، اما تو رو جون هر کس دوست دارید و به هر کس اعتقاد دارید جلوی پیشرفت را نگیریدوی با گفتن اینکه «دولت می‌تواند دو و نیم میلیون شغل ایجاد کند» و «اگر با من مشکل دارید با جوانان و ملت چه مشکلی دارید» افزود‌: «ما که کسی به حساب نمی‌‌آییم» که از حرف‌ها «ناراحت شویم اما این ملت هر کسی که بخواهد جلوی پیشرفتش را بگیرد را ظرف دو ثانیه از پیش رو برمی‌دارد

صنعت نفت به 48 ميليارد دلار سرمايه گذاري نياز دارد

چرا تا کنون در این صنعت که تأمین کننده ی بودجه ی خزانه ی کشور می باشد تا کنون قصور در سرمایه گذاری در این صنعت شده است؟ از سوی دیگر اگر این بودجه به صنعت نفت اختصاص داده شود. دیگر چیزی برای دزدیدن باقی نمی ماند . به خصوص اینکه یک پاسدار وزیر نفت شده است تا می تواند چپاول و غارتگری کند.

ایرنا : معاون برنامه ريزي و نظارت بر منابع هيدروكربوري وزير نفت، نياز سرمايه گذاري سال جاري در تمامي بخش هاي صنعت نفت را 48 ميليارد دلار عنوان كرد.صنعت نفت به 48 ميليارد دلار سرمايه گذاري نياز دارد.'محسن خجسته مهر' روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا اظهار داشت: در صورتي كه منابع مطمئن ميدان گازي پارس جنوبي تامين شود، حدود 16 ميليارد دلار بايد در اين ميدان سرمايه گذاري شود.معاون برنامه ريزي و نظارت بر منابع هيدروكربوري وزير نفت گفت: اولويت تخصيص منابع در وزارنفت با پارس جنوبي است و تا زماني كه پارس جنوبي نياز به منابع مالي دارد، تمركز سرمايه ها در اين بخش خواهد بود.اين مقام مسئول اظهار داشت: ساير ميادين مشترك نفت و گاز نيز از اولويت هاي وزارت نفت برخوردار است اما منطقه پارس جنوبي درصدر اولويت ها قرار دارد.

اسراییل و «ایرانیان مستعد جاسوسی»

با اینگونه مچ گیری و خبر رسانی کردن ناخواسته لو داده شده است که رژیم ضد بشری کودتایی در حال تلاش دستیابی به سلاح هسته ای می باشد . بهمین دلیل اسراییل هم مخالفت می کند

سایت اصولگرای جهان نوشته است:” سازمان امنیت اسرائیل قرار دارد که بدین وسیله تلاش می کند تا از دستیابی ایران به بمب هسته ای جلوگیری نماید و به همین منظور اسرائیل قصد دارد به هر قیمتی شده، جلوی ایران را در ساخت بمب هسته ای بگیرد. از همین رو ترور دانشمندان ایرانی در دستور کار موساد قرار گرفته است و این همان شعار موساد است که اخلاق در اولویت اول نیست.”این نوشته با توجه به ترورهای مربوط به دانشمندان هسته ای کشور می نویسد : ” پیش تر هم رسانه های اروپایی و آمریکایی ا زجمله هفته نامه آلمانی اشپیگل ترور دانشمندان را بهترین راهکار موساد برای جلوگیری از پیشرفت های هسته ای ایران توصیف کرده بودند. اشپیگل با اشاره به ترور شهید رضایی نوشته بود: «این نخستین اقدام جدی است که با مدیریت تامیر پاردو، رئیس جدید موساد، صورت پذیرفته است.»”در انتهای این گزارش آمده است : ”فرض بر این است که موساد افراد و ماموران خود را به ایران منتقل نمی کند بلکه به استخدام و به کارگیری نیروی محلی که برای فعالیت مورد نظر مورد آموزش قرار می گیرند، استفاده می کند و در برخی از موارد با نیروهای امنیتی آمریکایی و بریتانیایی همکاری می کنند ولی همان طوری که انتظار می رود اسرائیل این موارد را انکار می کند. این روزنامه همچنین از طرح ویژه موساد برای استخدام جاسوس از میان ایرانیان مستعد خیانت به کشور خبر داد.

«شجریان در پارتی شبانه»!

وقتی که فرج الله سلحشور هنر مند مکتبی اصولی گرا سینما را فاحشه خانه ولجن زار می نامد .می بایست که جایگاه هنرمند مشهور آواز خوان کشور هم این چنین راهی پارتی شبانه در لندن شود .

در گزارشی از سایت ندای انقلاب (نزدیک به سپاه) با اشاره به حضور استاد شجریان در لندن آمده است : ”محمد رضا شجریان به همراه دخترش مژگان در لندن و حضور در پارتی شبانه کارمندان بی بی سی و گوگوش، سخنانی علیه دین مبین اسلام بر زبان جاری کرده است.”این مطلب با ارایه چند عکس که در آن شجریان به همراه کارمندان و مجری بی بی سی بر روی صندلی نشسته و مجری در حالیکه کاغذی در دست دارد به سخنان شجریان گوش می دهد، مدعی شد که این خواننده محبوب ایرانی در پارتی شبانه ای به همراه دخترش حضور داشته و بر علیه اسلام هم سخنرانی کرده است.لازم به ذکر است، عکس های منتشر شده توسط این سایت، بر خلاف ادعای گزارش، زمان مهمانی را روز نشان داده و به راحتی نور خورشید از پنجره روبه خیابان در عکس دیده می شود و در هیچ یک از این عکس ها مهمانان و فضای آن شباهتی به یک پارتی شبانه ندارد.