گزیده خبر های 8 آبان 90

دبیرکل کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین:تحولات منطقه ریشه در انقلاب اسلامی ایران دارد.خبرگزاری فارس: دبیرکل کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین در این نشست تأکید کرد: هم اکنون آنچه در مصر، لیبی و تونس اتفاق افتاده و آنچه در بحرین و یمن در جریان است، ریشه در انقلاب اسلامی ما در ایران دارد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900807001251

چرا این مدعی وارونه گوی که یک تریلر عنوان دبیر کل کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین را یدک می کشد . قبل از اینکه نماینده ملت های منطقه شود ونسخه ی رژیم ضد بشری و قرون وسطایی را برای شان ترسیم کند. برای چه وی و سایر سخنران دیگر راه دور رفته اند ویک پیشنهاد همه پرسی آزاد در ایران نمی دهند تا مشخص شود مردم ایران پس از 33 سال در مورد این رژیم فاشیستی مذهبی ایران که حتی رقبایش را تحمل نمی کند چه می گویند آنگاه آن را تبدیل به الگو یا نسخه صادراتی برای سایر ملت های منطقه کنند که مبارزه با دیکتاتور کردند تا آزاد شوند ؟

به گزارش فارس، "حسین شیخ الاسلام" دبیرکل کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین، "رضا مقدسی" مدیر عامل خبرگزاری مهر و "الیاس حضرتی" مدیرمسئول روزنامه اعتماد در نشستی که با موضوع "بیداری اسلامی و دیپلماسی عمومی با محوریت نقش احزاب و مطبوعات در بیداری اسلامی" در غرفه "اسلامیک میدیا" یا "رسانه اسلامی" در هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها در مصلی تهران برگزار شد، حاضر شدند.شیخ الاسلام در این نشست تأکید کرد: هم اکنون آنچه در مصر، لیبی و تونس اتفاق افتاده و آنچه در بحرین و یمن در جریان است، ریشه در انقلاب اسلامی ما در ایران دارد.وی ادامه داد:‌البته آنچه مشخص است این است که مردم این کشورها خواهان اجرای قوانین اسلامی در کشورهایشان هستند کما اینکه ما شاهد چنین اتفاقی در تونس و انتخابات اخیر در این کشور بودیم.رضا مقدسی بازگشت به هویت خود را در کنار مجموعه اتفاقاتی که در کشورهای منطقه شاهد آن بودیم، مهمترین محور در بحث بیداری اسلامی در منطقه عنوان کردند؛ هویتی که در دهه های گذشته بارها و بارها از سوی حاکمان فاسد این کشورها لگدمال شده و مورد توهین واقع شده است و عزت ملت های مسلمان منطقه توسط حاکمان دست نشانده غربی لکه دار شده است.مدیرمسئول روزنامه اعتماد نیز در بخشی از این نشست از رفتار دستگاه های سیاسی کشور بویژه وزارت خارجه در رابطه با برخورد با موضوع بیداری اسلامی انتقاد کرد و تأکید داشت: ما به عنوان کشوری اسلامی که 30 سال تجربه اندوخته و سرمایه‌های ملی و برجسته و شخصیت های وزینی داریم در زمینه دیپلماسی عمومی در ارتباط با بیداری اسلامی اقدام خاصی را صورت نداده ایم و کارنامه درخشانی در این زمینه نداریم.حضرتی همچنین خاطرنشان ساخت: ما به عنوان یک کشور اسلامی با سابقه 30 ساله پس از انقلاب اسلامی فرصتی تاریخی و بزرگ داریم که متأسفانه مثل بسیاری از موضوعات دیگر مشغول مشکلات فرعی هستیم و در درون جامعه برای برخی مصارف داخلی لفاظی می کنیم. ما تا کنون غیر از اقدام پسندیده و اساسی برگزاری اجلاس بیداری اسلامی با حضور رهبری آن هم به دلیل اهمیتی که داشت، کار خاصی انجام نداده ایم.وی پس از این سخنان بلافاصله جلسه را ترک کرد.مدیر عامل خبرگزاری مهر در پاسخ به اظهارات حضرتی و البته زمانی که وی در نشست حاضر نبود، مخالفت خود را صراحتا اعلام کرد و تأکید کرد: نام بردن از این شخصیت ها در چنین موردی نشان از این دارد که آقای حضرتی صلاحیت کافی برای اظهار نظر در این زمینه را ندارند و به این حوزه اشراف کافی ندارند چرا که این شخصیت ها به راحتی می توانستند اگر موضعی در این رابطه داشتند، اعلام کنند.مقدسی در ادامه از دستگاه‌های سیاسی کشور به ویژه وزارت خارجه و وزارت ارشاد انتقاد کرده و تأکید کرد که این نهادها فرصت و زمینه مناسب برای پوشش خبرهای مربوط به تحولات اخیر در کشورهای منطقه را فراهم نمی کنند. ما در این زمینه آمادگی کافی نداریم و رسانه‌ها و دستگاه‌های سیاسی ما آمادگی این جریان بیداری را فراهم نکرده‌اند.

کواکبیان در نمایشگاه مطبوعات:کلینتون حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد/ اصلاح‌طلبان این دخالت را محکوم می‌کنند.خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون اقلیت مجلس با بیان اینکه کلینتون حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد گفت:‌ اصلاح‌طلبان اظهارات مداخله‌جویانه کلینتون را محکوم می‌کنند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900807001261

چرا کواکبیان نگفته است با بودن ولی وقیح منفور ونا مشروع که ما ورای قانون اساسی حرکت می کند . از جمله صحبت اخیر وی در سفر کرمانشاه که پیشنهاد حذف پس ریاست جمهوری را مطرح کرد. وی از کدام قانون اساسی صحبت یا استناد کرده است . در صورتی که دو مقام سابق 9 ماه است که در حصر خانگی بسر می برند. چون بر اساس قانون اساسی به تقلبات گسترده اعتراض کردند؟ همچین چگونه است که حاکمان رژیم ضد بشری قرون وسطایی مجاز هستند که بر اساس سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز در امور داخلی کشور های منطقه و سایر کشور ها مداخله گری کنند. از جمله در آمریکا که در حمایت معترضان وال استریت لباس شخصی ها و ساندیس خوران و بسیجیان دانشجو شده بعنوان همبستگی تظاهرات بر پا می کنند وبا فریاد مرگ بر آمریکا سر می دهند وپرچم آمریکا به آتش می کشند ولی وزیر امور خارجه ی آمریکا این حق را ندارد که متقابل به مثل کند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، مصطفی کواکبیان عضو فراکسیون اقلیت مجلس که امروز در نمایشگاه حاضر شده بود در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات کلینتون گفت: اصلاح‌طلبان در چارچوب قانون اساسی فعالیت می‌کنند و بر اصول قانون اساسی پایبند هستند.وی با بیان اینکه کلینتون حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد افزود: اینکه خانم کلینتون در امور داخلی کشور ما دخالت کند و از ناامنی در ایران حمایت کند به هیچ‌عنوان برای ما پذیرفته شده نیست.کواکبیان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان اظهارات وزیر خارجه امریکا را که در امور داخلی ایران دخالت کرده محکوم می‌کند گفت: بهتر است وزیر خارجه آمریکا به امور کشورش و قیام مردم امریکا توجه کند و درباره مباحث مربوط به ایران اظهارنظر نکند، چرا که ملت ایران قادر به حل مشکلات خودشان هستند و نیازی به دخالت بیگانگان نیست.

کواکبیان: حمله ‌‌به ‌هاشمی و سیدحسن‌ حلال شده است

این فرصت طلب حرفه ای که می داند چگونه به نفع خود وخفظ موقعیت پشتک و وارو بزند و برای خودتبلیغ کند . به خصوص اینکه اکنون که فضا به سمت نمایش خیمه شب بازی دوره ی نهم بازار مکاره پیش می رود . می داند که این مدعی اصلاح طلب عضو بازار مکاره حرکت کند ومانور تبلیغاتی دهد . برای همین اکنون آنگونه نظر دادهه است که هم جنبه تبلیغاتی برای خودش دارد. هم دفاع تا کتیکی از رفسنجانی و حسن خمینی کرده است . البته انتقاد کرده که در کشور مدعی امن و آزاد ترین کشور جهان نمی شود هیچگونه انتقادی به وزرا یا پاسدار گماشته احمدی نژادی کرد که در موضع ضعف قرار دارد و از هر سو مورد تهاجم انتقادی است . تازه همین موضع گیری همسویی با منتقدان اصول گرای حامی ولی وقیح منفور ونا مشروع و پاسداران کودتاگر می باشند تا مجوز بیان دفاع تاکتیکی و تبلیغاتی از رفسنجانی و حسن خمینی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دبیر کل حزب مردم سالاری گفت:. مستقر در هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، مصطفی کواکبیان در نشستی مشترک با محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی که به منظور بررسی وضعیت رسانه‌ها در ایران در محل نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شده بود، اظهار داشت: برخی مسئولان به بهانه حفظ منافع ملی می‌گویند، نباید برخی حرف‌ها را زد در حالی که در برخورد با شخصیت‌های نظام نباید برخوردی دوگانه داشت. وی افزود: برای مثال می‌گویند برای حفظ منافع ملی نباید به احمدی‌نژاد چیزی گفت و یا سؤالی از او کرد؛ حتی به چاک لباس وزیر احمدی‌نژاد نمی‌شود چیزی گفت اما از آن طرف حمله به آیت الله هاشمی رفسنجانی و آقای سیدحسن آقای خمینی که نماینده بیت امام (ره) است حلال شده است. این نماینده مجلس گفت: در چند مدت اخیر کمتر روزنامه‌ای توقیف شده است؛ البته این شاید به این دلیل باشد که برخی مسئولین می‌گویند روزنامه نمی‌خوانیم.

سردار استادحسینی ‌در نشست سیاسی ‌سپاه:ماهیت فتنه‏های ‌آینده ‌ترکیبی از عوامل داخلی و خارجی است‌ / تاکتیک سپاه در جنگ با پژاک.خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه آمریکایی‌ها تمایل دارند تا با اصلاح‏طلبان رابطه داشته باشند، گفت: ماهیت فتنه‏های احتمالی آینده مانند فتنه 88 ترکیبی از عوامل داخلی و خارجی است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900807001172

اعتراف این پاسدار کودتاگر درست متضاد ادعای انتقاد آمیز کواکبیان عضو بازار مکاره در خبر قبلی می باشد . زیرا که این پاسدار نه اعتراف به ادامه ی تجاوز گری درون خاک عراق کرده است ، بلکه رقبا و جریان متهم انحرافی درون دولت را متهم به همسویی با آمریکا کرده است که می خواهند در آینده که منظور بر گزاری نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره نهم می باشد فتنه ی مشابه 88 را با عوامل خارجی تکرار کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی استادحسینی عصر امروز در نشست سیاسی با حضور پایوران و سربازان سپاه که در حسینیه ثار‌الله سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که می‌توانند با مردم حرف بزنند، باید مراقب و هوشیار بوده و از انتخابات مانند یک نعمت الهی پاسداری کنند. استادحسینی افزود: بروز چالش در انتخابات قابل پذیرش است؛ اما جنس این چالش باید سیاسی بوده و امنیتی نباشد.وی با بیان اینکه پایدارترین امنیت در دنیای کنونی امنیت ناشی از خواست ملت‌هاست، خاطرنشان کرد: وقتی فتنه شکل می‏گیرد، دشمن به دنبال سوء‏استفاده از حوادث داخلی است؛ از این رو، ماهیت فتنه‏های احتمالی آینده مانند فتنه 88 ترکیبی از عوامل داخلی و خارجی است. آمریکایی‌ها تمایل دارند تا با اصلاح‏طلبان رابطه داشته باشند و بتوانند از میان آنها غائله‌ای مشابه فتنه 88 را سازماندهی کنند؛ این در حالی است که انگلیسی‌ها معتقدند که جریان اصلاحات به پایان راه رسیده و باید در جریان‌های تازه‌تری سرمایه‌گذاری کرد. استادحسینی در ادامه با اشاره به نابودی گروهک پژاک توسط غیور مردان بسیج و سپاه گفت: از آنجایی که سپاه علاوه بر نبرد کلاسیک به صورت چریکی توان مبارزه را دارد و با گروهک پژاک با روش خودشان مقابله کرد؛ این گروهک فکر نمی‌کرد سپاه با چنین عزم و آمادگی به مقابله با آنها بپردازد. وی افزود: گروهک پژاک به دلیل درگیری‌هایی که با ارتش کلاسیکی مثل ارتش ترکیه داشت فکر می‌کرد توان سپاه نیز در همین حد باشد. فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تصریح کرد:‌ تنها دلیل عدم حمله کشورهای غربی به ویژه آمریکا به کشورمان، آگاهی آنان از رشادت‌های رزمندگان در زمان جنگ ایران و عراق است.

کدخدایی: ساختار نظام قابل تغییر است

http://www.fararu.com/vdcc4eqo.2bq1m8laa2.html

سئوال است که چرا تا قبل از اینکه ولی وقیح منفور و نا مشروع در سفر خود به کر مانشاه و حضور و سخنرانی یا روضه خوانی ومخ زنی وی به حساب در جمع نخبگان اشاره به حذف پست ریاست جمهوری کند که در اصل هدف هذف جمهوریت و جایگزین کردن حاکمیت استبدادی تک صدایی موروثی اسلامی می باشد که اکنون این سخنگوی دست نشانده ی شورای نگهبان آلت دست ولی وقیح منفور و نا مشروع مأموریت دارد تا برای توجیه ومنحرف کردن اذهان عمومی اذعان کند که ساختارر ژیم ضد بشری اصلاح نا پذیر قابل تغییر می باشد . البته این تناقض گوی حق و جرأت ندارد که بگوید چرا تا کنون هر که سخنی از تغییر قانون اساسی و اصلاح رژیم ضد بشری قرون وسطایی و مهار ناپذیر از سوی هر کسی داده شده است متهم به انواع و اقسام اتهامات وابستگی به دشمنان بیگانه و ستون پنجم و نفوذی و پیاده نظام شده است . طوریکه حتی نام ادعای اصلاح طلبی کردن هم جزو اتهامات شده است . اما اکنون چون پاسدار گماشته احمدی نژاد نخواسته است که بیش از یک غلامک حلقه بر گوش وتدارکاتچی باشد . برای ولی وقیح منفور و نا مشروع همکاره و بدون پاسخگوی مشکل ساز شده است . پس با پاسداران کودتا گر ونهادهای وابسته به وی همراه با مفت خوران حوزوی وحکومتی ومطبوعاتی تصمیم گرفته شده تا که این پست حذف گردد؟ تا دیگر نمایش خیمه شب بازی مشابه کودتای 22 خرداد 88 و تظاهرات های ضد حکومتی همراه با فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح سر داده نشود.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: ما نیازمند زیرساخت‌های زیاد و اصلاح قانون هستیم البته پیشنهاد وزارت کشور این است که به‌صورت آزمایشی در برخی از حوزه‌ها، انتخابات به صورت رایانه‌ای برگزار شود اما هنوز درصدی تعیین نشده است لذا قرار شده که امکانات و توانایی‌های حوزه‌ها مجدداً بررسی شود.وی با تأکید بر اینکه انتخابات رایانه‌ای این دوره به صورت آزمایشی در برخی از حوزه‌ها انجام می‌شود، گفت: میزان حوزه‌های انتخابی دقیقاً تعیین نشده است اما منتظریم که وزارت کشور امکانات حوزه‌ها را اعلام کند تا ما بر اساس آن تصمیم‌گیری کنیم.کدخدایی در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح ساختار نظام با حفظ اصول و ارزش‌ها، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری بسیار دقیق و به جا بود و شاید در جامعه نیز همین احساس وجود داشت.سخنگوی شورای نگهبان بر همین اساس، فرمایشات مقام معظم رهبری را نقطه عطف بسیار خوبی در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: اگر بحث‌های کارشناسی در این زمینه انجام شود، بسیار خوب است و ما باید طرح این موضوع را به فال نیک بگیریم.وی ادامه داد: مهم این است که هر تجربه بشری نیازمند تغییر و تحول است و مقام معظم رهبری به خوبی به دو نکته ثبات اصول و تحول در روش‌ها اشاره فرمودند.ساختار نظام و قانون اساسی با حفظ اصول و ارزش ها، مانند هر تجربه بشری دیگری قابل تغییر است...

اسدالله عسگراولادی، بزرگترین دلال کالاهای چینی : پیش‌بینی می‌شود امسال سطح مبادلات از مرز 34 میلیارد دلار عبور کند/ در جلوگیری از واردات کالاهای بی‌کیفیت چینی تا 6 ماه آینده تردید دارم

عسگر اولادی یک مهره ی غارتگر انگلیسی است که عجیب اعتیاد مزمن به غارتگری و صاحب ثروت های باد آورده شده دارد . طوریکه در 33 سال گذشته هردولتی با هر ادعایی روی کار آمده و رفته است اما این فرد با باند مؤتلفه ی مافیایی غارتگر فقط هدف غارتگرانه ای خود شان را از طریق اتاق بازرگانی و اقتصاد انگل دلالی وواسطه گری دنبال کرده اند . در ضمن اینکه از 7 سال پیش سیاست سر کوب سیاسی و رونق اقتصادی به چین را پیشهاد داده است که اکنون با افتخار از سطح مبادلات واردات کالا بیش از 34 میلیارد دلار میان دو کشور یاد کرده است ولی نگفته که سهم خودش و باند مافیایی غارتگر انگلیسی مؤتلفه از این رقم چه میزان می باشد؟
خبرگزاری پانا: رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان این‌که در جلوگیری از واردات کالاهای بی‌کیفیت چینی تا 6 ماه آینده تردید دارم، گفت: سطح مبادلات دو کشور در سال‌جاری از مرز 34 میلیارد دلار عبور می‌کند.اسدالله عسگراولادی در بازدید از غرفه پانا در هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها که در محل مصلی تهران در حال برگزاری است، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا ضمن اعلام این مطلب ، افزود: روابط اقتصادی ایران و چین در شرایط مطلوبی قرار دارد و امسال پیش‌بینی می‌شود که سطح مبادلات از مرز 34 میلیارد دلار عبور کند.وی عنوان کرد: میزان صادرات ایران همچون گذشته بیش از واردات است و از نظر مبادلات، در وضعیت مثبتی به نفع ایران قرار داریم. (منظور صادرات نفت ایران به پین است).رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به ورود کالاهای بی‌کیفیت چینی، تصریح کرد: این کالاها از مبادی ورودی مجاز نمی‌توانند وارد شوند، بنابراین به خارج از کشور بازگشته و به‌صورت غیرمجاز دوباره به ایران برمی‌گردد.عسگراولادی یادآور شد: هنوز نتوانسته‌ایم مکانیزمی ایجاد کنیم که مرزها از ورود قاچاق به کشور محفوظ بماند.وی خاطرنشان کرد: مجموع کالاهای بی‌کیفیتی که از مرزهای غیرمجاز وارد می‌شود، به 100 میلیون دلار نمی‌رسد؛ در حالی که مبادله 3 میلیارد دلاری با کشور چین وجود دارد.رییس اتاق بازرگانی ایران و چین همچنین با اشاره به قرارداد اخیر سازمان استاندارد با چین، گفت: اگر این قرارداد به‌درستی اجرا شود، اثر مطلوبی در جلوگیری از ورود کالاهای بی‌کیفیت به کشور دارد، اما در اجرای آن حداقل تا 6 ماه آینده تردید دارم.عسگراولادی با بیان این‌که چین، کشور بزرگی است، افزود: در این کشور 50 بندر خروجی وجود دارد که به همه جای دنیا کالا صادر می‌کنند.وی عنوان کرد: موسسه استاندارد ایران با موسسه بزرگی در چین قرارداد بسته است که باید در تمامی مبادی ورودی چین نماینده بگذارد و خروج کالاها را کنترل کند که البته کار سختی است.رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان این‌که قرارداد جلوگیری از ورود کالاهای بی‌کیفیت از 10 آذرماه اجرا می‌شود، تصریح کرد: در ماه‌های اول توقعی برای اجرای کامل آن وجود ندارد، اما 6 ماه بعد از آن شاید به نتیجه مطلوبی برسیم