گزیده خبرهای 27 مهر 90

خالد مشعل در کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت آزادسازی اسرای فلسطینی در قاهره:حماس اسرائیل را وادار به امتیاز دهی کرد/بدون برگ برنده اسرائیل امتیازی نمی‌دهد.خبرگزاری فارس: رئیس دفتر سیاسی حماس در کنفرانس مطبوعاتی در قاهره با اشاره به موضوعات مختلف گفت که جنبش مقاومت اسلامی، دشمن صهیونیستی را مجبور به امتیاز دهی کرد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900726001495

گذشته از نقشی که مصر در این رابطه بر عهده گرفته است تا که رابطه اش با حماس را محکم تر کند . همچنین رابطه ی آسیب دیده با اسراییل را تر میم کند که بدلیل اشغال سفارت اسراییل در قاهره آسیب دیده است. ولی خالد مشعل می بایست که خیلی هوشیارانه حرکت کند و آنگونه موضع گیری نکند که هیچگونه خدشه ای که به سیاست آتشی ملی میان فلسطینیان به وجود آید که به نفع جریان راست اسراییل و حاکمان ایران تمام شود و به زیان پیشنهاد کشور مستقل فلسطین تمام شود که از سوی محمود عباس به دبیر کل سازمان ملل داده شد تا در شورای امنیت سازمان ملل مورد بررسی ورأی گیری شود. چون هدف نخست وزیر اسراییل از این معامله کردن تعویض زندانیان فلسطینی با یک سرباز اسراییلی پیش برد زمینه سازی وتو پیشنهاد محمود عباس از سوی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل و ایجاد تنش میان حماس و فتح می باشد.

به گزارش فارس،‌ "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی حماس در کنفرانس مطبوعاتی در قاهره به مناسبت بزرگداشت آزادسازی اسیران فلسطینی که سخنانش به طور مستقیم از شبکه الجزیره پخش می‌شد، گفت که مبارزه برای اسیران فلسطینی ادامه دارد و آنها از یک میدان مبارزه به میدان مبارزه دیگری گام گذاشتند.اسرائیل باید بهای اشغالگری را بدهدخالد مشعل تاکید کرد که این پیروزی با صبر و پایداری فلسطینیان حاصل شد.خوشحالی ما با آزادی تمام اسرای فلسطین کامل می شودوی ادامه داد: ما امروز خوشحال هستیم اما خوشحالی ما کامل نشده است و تنها زمانی به طور کامل خوشحال خواهیم شد که تمام اسرای فلسطینی از زندان‌های اسرائیل آزاد شوند و ما تعهد می‌دهیم که آنها را نیز آزاد خواهیم کرد.خالد مشعل گفت: نتانیاهو [نخست وزیر رژیم صهیونیستی] هر دروغی که می‌خواهد درباره این توافقنامه بگوید اما افکار عمومی اسرائیلی‌ها به خوبی می‌دانند که چه کسی در این توافقنامه عقب‌نشینی کرد.توافق آزادی اسرای فلسطین موفقیت ملی بود توافق آزادی فلسطینیان موفقیتی ملی بود که به یک گروه یا حزب یا گردان خاصی متعلق نیست. این توافق نمونه‌ای برای وحدت ملی فلسطین است.وی خبر داد که از "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دعوت کرده تا در قاهره با یکدیگر دیدار کنند و تا رایزنی‌ها درباره آشتی ملی را تکمیل کنند. افق تعامل سیاسی با اسرائیل و آمریکا بسته شده است خالد مشعل گفت که از محمود عباس خواسته است تا گفت‌وگوها را در دو محور ادامه دهند که اولین محور رسیدن به آشتی ملی و محور دوم توافق بر یک راهبرد برای آینده فلسطین است به خصوص که هم اکنون نیز این موضوع ثابت شد که افق تعامل سیاسی با اسرائیل و آمریکا بسته شده است.رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: درس‌هایی که از مذاکره با اسرائیل گرفتیم آن است که دشمن ما هیچ امتیازی نمی‌دهد و درباره هیچ موضوعی کوتاه نمی‌آید مگر آنکه به دنبال حقه یا فریبی باشد.بدون برگ برنده اسرائیل امتیازی نمی‌دهدوی گفت: در زمینه تعامل با اسرائیل در صورتی که برگ برنده‌ای نداشته باشیم هیچ امتیازی نخواهیم گرفت و امروز نیز اگر گلعاد شالیت در بند نیروهای مقاومت نبود اسرائیل هیچکدام از اسیران را آزاد نمی‌کرد.

در پی سفر کلینتون به پاکستان وسفر احمدی نژاد به اسلام‌آباد به تأخیر افتادوخبرگزاری فارس: یک رسانه پاکستانی از به تأخیر افتادن سفر احمدی نژاد به اسلام‌آباد به خاطر سفر وزیر امور خارجه آمریکا به پاکستان در اواخر هفته جاری خبر داد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900726000890

بعیدنیست که با اینگونه سفرها به پاکستان قرار است تا که این کشور نقش سر پل ارتباطی یا محلل برای رد و بدل کردن پیام های پشت پرده میان شیطان بزرگ ور ژیم ضدبشری و قرون وسطایی کودتایی حاکم بر ایران ایفا کند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "پاکستان تودی"، سفر 2 روزه هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا به پاکستان که احتمالاً در روز پنج‌شنبه (20 اکتبر) انجام خواهد شد باعث به تأخیر افتادن سفر محمود احمدی نژاد به پاکستان شد. با این حال این منبع می‌افزاید: یک دیپلمات خبر به تعویق افتادن سفر از پیش برنامه‌ریزی شده احمدی نژاد به پاکستان را تأیید کرد اما گفت که این تأخیر ارتباطی با سفر کلینتون نداشته و تنها به خاطر تغییر در برنامه رئیس جمهور ایران بوده است.به گزارش رسانه‌های پاکستانی، کلینتون که در رأس هیئتی بلند پایه به اسلام‌آباد سفر می‌کند تلاش خواهد کرد تا بار دیگر روابط تیره شده پاکستان و آمریکا را به حال عادی بازگرداند. ژنرال "دیوید پترائوس" رئیس سیا، ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش و چند تن دیگر از مقامات آمریکایی کلینتون را در این سفر همراهی خواهند کرد.گفته می‌شود که کلینتون در این سفر دیدارهایی با "زرداری" رئیس جمهور، "گیلانی" نخست وزیر، "حنا ربانی" وزیر امور خارجه و ژنرال "اشفاق کیانی" رئیس ستاد ارتش پاکستان خواهد داشت.این در حالی است که به گزارش "فارن پالسی"، وزارت امور خارجه آمریکا خبر سفر هفته جاری کلینتون به پاکستان را تأیید نکرده است.به گفته این منبع، خبرهای رسیده حاکی از آن است که کلینتون در طول این سفر دیدارهایی نیز از لیبی، افغانستان، تاجیکستان و عمان خواهد داشت

اعتیاد ابطحی از زبان خودش

ایکاش که اعتیاد فقط به اینترنت و فیس بوک باشد ونه چیز دیگر ، البته علاقه وی به هنر پیشگی هم علاقه ی بدی نیست چون با دفاع از خود برای فرار از زندان ثابت کرده است که از استعداد هنری حوزوی خوبی بر خور دار می باشد اما سئوال است که آیا استفاده کردن از فیس بوک برای دیگر مشتریان اینترنتی همچون این طلبه این چنین است یا نه؟ لابد جواب این است که وی تفتگ آبپاش یا قرار فیس بوکی ندارد که آزاد است .مشروط اینکه اگر زمانی بخواهد با این 21 هزار عضو یک سلام علیک کند یا کامنت برای شان بگذارد چقدر زان نیاز دارد؟

بی‌شک یکی از معدود سیاستمداران روحانی که از سال‌ها پیش در فضای مجازی حضور فعالانه دارد، سید محمد علی ابطحی است.بی‌شک یکی از معدود سیاستمداران روحانی که از سال‌ها پیش در فضای مجازی حضور فعالانه دارد، سید محمد علی ابطحی است. به گزارش شفاف سید محمد علی ابطحی در گفتگو با آرمان در رابطه با فعالیت خود در فضای مجازی گفت: «روزانه ساعات زیادی را در فضای مجازی سپری می‌کنم. و اگر بتوان کسانی که وقت زیادی را در اینترنت صرف می‌کنند، معتاد اینترنتی دانست، من نوعا اینگونه هستم و می‌توان من را معتاد اینترنتی نامید» وی همچنین در رابطه با استفاده‌های خود از اینترنت افزود: «از وقتی که فیس بوک آمده مشتری روزانه آن هستم و صفحهٔ من تا کنون بیش از ۲۱ هزار نفر عضو داردابطحی در رابطه با علاقهٔ خود به بازیگری نیز گفت: «یک بار جلوی دوربین فیلم‌های مستند سینمایی رفته‌ام. یک بار در نقش دایی شهیدم- که شباهت بسیاری به ایشان داشتم- بازی کرده‌ام ولی پیشنهاد دیگری نشده است

«بسياري از ماه ‌ها قبل از فساد مالي 3 هزار ميلياردي مطلع بودند»

گذشته از اینکه سئوال است پس چرا زود تر اقدام نشد؟ بهر حال از سوی دیگر اینگونه روشن گری محور جنگ قدرت و ثروت و اختلاف و رقابت میان باند های مافیایی کودتایی مد عی اصول گرا می باشد که مهم این است که چنین کشف فساد واختلاس کردن به نفع کشور وملت نیست ،چون گفته شده مچ گیری برای تخریب کردن است . همچنانکه وعده های واگذاری 1000 متر زمین و 3 برابر کردن یارانه های نقدی دولتی که لابد قرار بوده است از طریق 3000 میلیارد تومان اختلاس تأمین شود گفته شده ترفند تبلیغاتی نا میده شده است . مهمتر اینکه فاش شده است که پس از 33 سال حکومت ننگین دین فروشان و غارتگران عوامفریبان حاکم آنگونه است که مردم با یک قول تبلیغات دروغین از این سو به آن سو می شوند.

سایت سفیر : شكور اكبرنژاد عضو كميسيون اقتصادي مجلس، در اين باره افزود: به دلايلي در نزديكي انتخابات اين مسائلي را كه امروز مي‌بينيم درباره اين فساد مالي مطرح مي‌كنند؛ عده‌يي مي‌خواهند يك نفر را تخريب كنند و عده‌يي ديگر مي‌خواهند با مطرح كردن اين مسائل براي خودشان در بين عوام‌الناس كه متاسفانه با يك حرف اين سو و آن سو مي‌شوند، جايي باز كنند. نماينده تبريز همچنين سه برابر كردن يارانه‌ها، ارايه ليست 300 نفري از مفسدان اقتصادي و وعده‌ها و شعارهايي از اين دست را تبليغاتي خواند و گفت: بايد كارشناسان و متخصصان اقتصادي را كنار هم جمع كنيم تا روش‌هاي علمي كه در دنيا تجربه شده را استخراج كنند، زيرا نمي‌توان با پيشنهاد يك نفر كه در اين موضوع تخصصي ندارد كشور را اداره كرد.

خواهر زن بقايي برکنار شد

دامنه ی اختلاف میان سربازجو پاسدار شریعتمداری با جریان متهم به نحرافی دولت اکنون از سوی همسرش اینگونه با عزل و نصب پیگیری شده است.

مردمسالاری : وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در حکمي دکتر محمدحسين آيتي را به عنوان معاون وزير و رئيس مرکز امور دانشجويي و فرهنگي منصوب کرد و دکتر فرحناز ترکستاني از معاونت دانشجويي رفت. براساس حکم دکتر مرضيه وحيد دستجردي محمدحسين آيتي به عنوان معاون وزير و رييس مرکز امور دانشجويي و فرهنگي منصوب شده است.

«رئیس جمهور غیر پاسخگو،‌‌ همان بهتر که نخست وزیر باشد»

ناگفته نماند که ابتدا کلید این خبر را کاتوزیان نماینده ی مدعی اصول گرای بازار مکاره زد . سپس بهانه ای برای دستگاه خبر پراکنی شبکه ی ماهواره ای تلویزیونی فارسی زبان بی بی سی دولت فخیمه ی انگلیس شد تا پیرامونش تبلیغات کند وپخته و آماده برای ولی وقیح منفور و نا مشروع کند تا در سخنرانی سفر به استان کرمانشان بر روی این موضوع تأکید کند تا در ادامه این سیاست الگوی ارباب فخیمه این چنین دنبال و به آن دامن زده شود تا جا بی افتد

دیگربان : یک بلاگر حزب‌اللهی در واکنش به سخنان علی خامنه‌ای مبنی بر احتمال تغییر نظام ریاستی به پارلمانی نوشت که «رئیس جمهور غیر پاسخگو،‌‌ همان بهتر که نخست وزیر باشدوبلاگ «خیزران» نوشته که محمود احمدی‌نژاد در حال حاضر مقابل سایر قوای دیگر ایستاده و نسبت به نگرانی‌های علی خامنه‌ای بی اعتنا است