گزیده خبر های 5 آبان 90

واکنش احمدی نژاد به ادعای کاخ سفید:‌ترور متعلق به حاکمان ترسو و بزدل آمریکاست‌؛ ملت ایران ‌دارای عزت و کرامت است‌.خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با بیان اینکه خرابی، ترور و فساد حاصل اشغال افغانستان است، گفت: ترور متعلق به حاکمان ترسو و بزدل آمریکا است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900804000044

واکنش پاسدار گماشته احمدی نژاد گ چه در ظاهر وارونه و فرافکنانه است . ولی در اصل موضع گیری هوشیارانه و چند منظوره می باشد که مخاطبان داخلی و خارجی دارد که جدا از جنگ قدرت و ثروت نمی باشد. چونکه مقابل امت ولی وقیح منفور ونا مشروع و حامیانش ملت را بر گزیده است که مترادف بیداری اسلامی در منطقه معادلش بیداری انسانی را نهاده است . همچنین مکمل مکتب اسلامی و مکتب ایرانی را رئیس دفترش رحیم مشایی جایگزین نمود . از سوی دیگر با تأکید گفته است که ملت ایران اهل ترور وفساد نیست نه حاکمان ایران که مروج فساد هستند وتاریخچه ترور وجنایت در داخل وبرون مرز می باشند آنچنان که هر گز انکار کردنی نمی باشد زیرا که حتی در مذاکره با قاسملو و پای میز مذاکره در رستوران میکونوس در آلمان و بریدن سر شاپور بختار در پاریس و فریدون فرخ زاد در آلمان و ترور کاظم رجوی در ژنو سوئیس و ربودن ومثله کردن 3 رهبر مسیحی و سلاخی شدن زوج فرهر ها درون خانه و... طوری مگر می توان تکذیب و فراموش کرد . به ویژه اینکه هرروز که می گذرد بر این پرونده ی ننگین و سیاه افزوده می گردد. دفاع از پروژه ی هسته ای و تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای که معلوم است که آنقدر داستانش عریان وعیان شده که نیاز به بیان نمی باشد همچون ورشکستگی اقتصادی که ارزش ریال مقابل دلار نشان می دهد کدامیک دچار بحران وبی ارزش شدن می باشد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز در جمع مردم قاین اظهار داشت: دشمنان به قدری از پیشرفت و عزت ایران اسلامی عصبانی هستند که حتی از ارتکاب جنایت رویگردان نبوده و دست به ترور زده و دانشمندان هسته‌ای کشورمان را ترور می‌کنند.وی ادامه داد: هر زمان که ملت ایران به سمت پیشرفت و فتح قله‌های عزت و اقتدار حرکت می‌کند، دشمنان به طور علنی و غیرعلنی چنگ و دندان نشان می‌دهند چرا که می‌دانند ملت ایران ظرفیت الگو شدن و حرکت در خط مقدم ملت‌ها به سمت کرامت و آزادی را دارد.احمدی‌نژاد با اشاره به تلاش قدرت‌های سلطه‌گر و دنباله‌های داخلی آنان برای ایجاد یاس و ناامیدی و ناتوان نشان دادن ملت ایران تصریح کرد: همه قدرت‌های فاسد و دنباله‌های آنها بدانند که اگر تمام توان خود را برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران بسیج کنند، این ملت مصمم، همدل، متحد و متوکل به خدا تمامی مشکلات را برطرف کرده و در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند. رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش‌های دولت آمریکا برای جلوگیری از هسته‌ای شدن ملت ایران گفت: دولت آمریکا با طرح برخی ادعاهای واهی در زمینه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تلاش فراوانی کرد تا دیگر دولت‌ها را علیه ملت ایران بسیج کند و زمانی که در این هدف خود ناکام ماند، ملت ایران را به طور بی‌شرمانه به تروریسم متهم می‌کند.احمدی‌نژاد تصریح کرد: ملت ایران اهل فرهنگ، منطق و دارای عزت و کرامت است و نیازی به ترور ندارد و اصولاً ترور متعلق به کسانی است که ترسو و بزدل و فاقد تمدن و فرهنگ هستند.رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: کسانی به دنبال ترور هستند که از حل مشکلات اقتصادی خود ناتوان مانده و کشور بزرگی مثل افغانستان را به اشغال در می‌آورند و در طول 10 سال اشغال جز خرابی، ترور و فساد حاصلی برای ملت افغانستان نداشته‌اند.احمدی‌نژاد با بیان اینکه پیام ملت ایران به سایر ملت‌ها مهربانی، عدالت و دوستی است، گفت: ملت ایران صدها سال با احترام و کرامت در کنار ملت‌های منطقه زندگی کرده و نیازی به ترور ندارد، ترور مورد نیاز کسانی است که سرزمین دیگران را برای غارت ثروت و منابع آن اشغال می‌کنند.رئیس‌جمهور افزود: سلطه‌گران با طرح اتهاماتی مانند ترور، قصد دارند بهانه‌ای ایجاد کرده تا تحریم‌های خود را علیه ملت ایران سنگین‌تر کنند و در مسیر پیشرفت این ملت مانع ایجاد کنند.احمدی‌نژاد اظهار داشت: سلطه‌گران باید بدانند که هیچ یک از دشمنان ملت ایران در طول تاریخ در مقابل ملت ایران پیروز و خوشحال نبودند، بلکه همه آنها در مقابل این ملت شکست خوردند.وی با بیان اینکه دولت آمریکا و مستکبران بهانه‌های گوناگون با ملت ایران مخالفت می‌کنند، خاطرنشان کرد: کسانی که حدود 30 سال از شاه پهلوی و سرکوب و غارتگری‌ها این جنایتکار حمایت کردند امروز در مقابل ملت ایران قرار گرفته و قصد دارند با هوچی‌گری، دروغ‌پراکنی و تبلیغات منفی چهره نورانی ملت ایران را تخریب کنند.

مجلس ایران خواهان رسیدگی سازمان ملل به سرکوب معترضان وال‌استریت شد.خبرگزاری فارس: کمیته حقوق بشر مجلس خواستار مطرح شدن سرکوب معترضان وال‌استریت در شورای حقوق بشر سازمان ملل شد.

سیاست شتر گاو پلنگی که شتر نه گاو نه پلنگ است بلکه روباه بوقلمون صفت فرصت طلبی است که بر مبنای نرخ روز نان موضع گیری می شود .سئوال است که این بازار مکاره نمایندگان دروغین ملت ایران هستند یا نه وکیل مدافع مردم آمریکا که از سازمان ملل خواهان پیگیری نقض حقوق بشر معترضان خیابان وال استریت آمریکا شده اند. ولی چشمان خودشان را بر روی نقض مستمر حقوق بشر درون سیاه چال ها یا در دانشگاه ها و توی خیابان و پارک ها و حتی پاساژ ها زیر پوشش ترفندهای گوناگون مبارزه با بی حجابی و شبیخون فرهنگی و..... بسته اند ولی دست به فرافکنی زده اند.

زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به سرکوب معترضان وال‌استریت توسط نیروهای امنیتی آمریکا، اظهار داشت: صحنه‌های در رابطه برخورد معترضان آمریکا تاسف بار است و نیاز به پیگیری حقوق بشری دارد.وی با بیان اینکه مردم آمریکا خواهان حقوق اولیه خود هستند، تصریح کرد: دیگر دورانی که آمریکایی‌ها با ادعای دفاع از حقوق بشر علیه دیگر کشورها بیانیه‌ صادر می‌کردند، گذشته است چراکه برخورد سرکوب‌گرایانه با معترضان وال‌استریت آبروی برای آمریکا نگذاشته است.الهیان همچنین گفت که کمیته حقوق بشر مجلس خواستار مطرح شدن سرکوب معترضان وال‌استریت در شورای حقوق بشر سازمان ملل است.وی در پایان گفت که لازم می‌دانیم مراتب نگرانی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را از وضعیت سرکوب معترضان وال‌استریت اعلام و از جهانیان بخواهیم با محکوم کردن سرکوب مردم آمریکا، به حقوق اولیه انسان‌ها احترام بگذارند.

قاسم سلیمانی: زمان جنگ حرف از درجه و جایگاه نبود

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=81030

این پاسدار آدم کش حرفه ای بین المللی خودش عنوان سر لشکری را یدک می کشد وعراق را شخم زده و به خاک وخون کشیده واکنون به سراغ سوریه رفته تا همچون عراقش کند. از سوی دیگر طرح ترور همکارش غلام شکوری هم در آمریکا لورفته است اما در دفاع از جنگ نعمت است و تکلیف وظیفه کردن به دیگران انتقاد کرده است که چرا مثل زمان جنگ به جای برادر هم دیگر را صدا زدن از عنوان ها استفاده می کنید. لابد خودش مدرک دکترای قلابی مثل بقیه ندارد که شاکی شده است؟

کمتر جنگی اتفاق می‌افتد که در بین نیروهای نظامی و ارتش آن بتوان نماد اخلاقی و رفتاری یک ملت حضور داشته باشد. آن هم نه نماد و اخلاق و رفتار یک ملت که در درون کوچه و بازار و خیابان قرار دارد بلکه اخلاق و رفتاری که در نهاد جامعه نهفته است.سرلشکر سلیمانی: یکی از کم ابهام‌ترین موضوعات مطرح شده در جنگ، «مدیریت جنگ» بود.به گزارش شفاف به نقل از ملت ما، مهم‌ترین اظهارات سرلشکر سلیمانی در مراسم بزرگداشت شهدای وحدت در جمع فرماندهان و سرداران دفاع مقدس عبارتند از: نباید زود به بحث‌های بی‌خودی که در رابطه با مدیریت جنگ و معمولا در سالگرد دفاع مقدس از طرف برخی مطرح می‌شود توجه کرد چرا که جنگ از اهواز به آن طرف چیزی جز تکلیف نبود و نگاه آن تنها به امام (ره) بود.چیزی که از آن دوران در تاریخ ماندگار خواهد شد هم تاثیر اساسی بر الگوهای رفتاری و اخلاقی مردم و هم تاثیرات نظامی و بازدارندگی آن است و این، به دلیل پیروزی یک ارتش بر یک ارتش دیگر نیست همچنان‌که ما امروز آن را در بین همه ارتش‌های پیروز می‌بینیم که هیچ یک از این‌ها در حرکت‌های نظامی خود نتوانستند الگوی رفتاری، دینی و مذهبی خودشان باشند.کمتر جنگی اتفاق می‌افتد که در بین نیروهای نظامی و ارتش آن بتوان نماد اخلاقی و رفتاری یک ملت حضور داشته باشد. آن هم نه نماد و اخلاق و رفتار یک ملت که در درون کوچه و بازار و خیابان قرار دارد بلکه اخلاق و رفتاری که در نهاد جامعه نهفته است.امروز اگر بخواهیم مسلمان حقیقی را بشناسیم و الگوهای حقیقی زنده را ببینیم جدای از بزرگان دین و ائمه معصومین (ع)، باید به صحنه جنگ هشت ساله نگاه کنیم که صحنه پرتاثیر و تابناکی برای صد‌ها سال تاریخ این ملت استبسیاری از عواملی که در جنگ تحمیلی تاثیرگذار بودند از بزرگان جبهه و جنگ بیان شده‌ است اما تفاوت‌هایی در میزان تاثیرگذاری آن‌ها وجود دارد که یکی از این عوامل، مدیریعوامل، مدیریت جنگ توسط شهیدانی مانند سردار شهید شوشتری عارف و اسلام‌شناس عملی و حقیقی بود که منشأ تحول در جامعه ما شد.در زمان جنگ صحبت از درجه، ‌رتبه و جایگاه نبود و کلمات متداولی که امروز بر زبان جاری می‌شود وجود نداشت و همه از پسوند و پیشوندی عادی مثل برادر استفاده می‌کردنددر دوران دفاع‌مقدس بحث‌های انحرافی که امروز در سالگردهای عملیات‌های مختلف و دوران دفاع مقدس در رابطه با جنگ مطرح می‌شود جایی نداشت و در جبهه کسی از من سوال نمی‌کرد که کیستم؟چیزی که همیشه در صحنه جنگ باعث خاطر جمع بودن مردم از حضور فرزندانشان در جبهه شده بود عدم حضور فرزندان آن‌ها در دست فرماندهان نفسانی بود البته آن‌ها شهید می‌شدند و با مشکلاتی مواجه بودند اما مدیریت آن‌ها مدیریت بااخلاصی بود. در حالی که این روز‌ها وقتی کاری انجام می‌دهیم هم خیلی باب تشکر کردن و هدیه دادن و رتبه گرفتن را باز می‌کنیم و هم شاهد به وجود آمدن آن هم هستیم

كشف سالانه20 ميليون ليتر مشروبات الكلي

اینهم بخش دیگری از عملکرد فاش شده رژیم فاشیستی دینی در 33 سال گذشته است که زیر پوشش سیاست مبارزه با نوشیدن مشروبات الکی یا مشروب خواری و قاچاقچیان مواد مخدر ومعتادین پیگیری وبه پیش برده شده است که به جز رتبه جهانی داشتن مصرف مواد مخدر مکمل آن فاش شده است که سالیانه 20 میلیون لیتر مشروبات الکی نیز کشف می شود . حال چه میزان از این کشف مربوط به اسکله های غیر مجاز پاسداران در بنادر جننوب کشور می شود که همراه مواد مخدر می باشد جواب این است که هیچ مقام مسئولی جرأت پاسخ به این سئوال را ندارد؟

سالانه 20 ميليون ليتر نوشيدني الكلي در ايران كشف مي‌شود.به گزارش تعامل نيوز، متوسط سن مصرف الكل به 20 سال رسيده و 26 درصد جواناني كه الكل مصرف مي‌كنند سابقه مصرف الكل در خانواده را داشته‌اند. بر اساس يافته‌هاي يك پژوهش ميان يكهزار و 500 دانشجوي 18 تا 24 ساله، 25 درصد دانشجويان مصرف الكل را بدون اشكال مي‌دانند كه 20 درصد آنها افرادي هستند كه در نظرسنجي اظهار كردند كه الكل مصرف مي‌كنند و 5 درصد بقيه هم گفته‌اند كه در وسوسه مصرف الكل هستند.

وزرات دادگستری آمريکا: حسين لاريجانی، مظنون ايرانی، فعلاً متواری است

لابد رفته است نزد غلام شکوری. چگونه است که مقامات آمریکایی چپ و راست اسناد مداخله گری های گوناگون عوامل حاکمان ایران در عراق کشف و رو می کنند که یا مشغول کشتن نظامیان آمریکایی یا شهر وندان بی دفاع وگناهان عراقی هستند یا اینکه مدام هشدار و اخطار به مقاات ایران می دهند که در امور داخلی عراق دخالت نکنند ولی حاضر نیستند نام سازمان قربانی این رژیم ضد بشری را از توی لیست سیاه تروریست خارج کنند که مورد خواست حاکمان ایران می باشد؟

صدای آمریکا : مقامهای وزارت دادگستری آمريکا می گويند عليه ۴ شهروند سنگاپوری و يک شهروند ايرانی به اتهام صدور تجهيزات راديويی به ايران کيفرخواست صادر کرده اند؛ از اين تجهيزات برای ساختن بمبهای دستی در عراق استفاده می شده است. وزرات دادگستری آمريکا با صدور اطلاعيه ای اعلام کرد حسين لاريجانی، مظنون ايرانی، فعلاً متواری است. ارتش آمريکا بارها شبه نظاميان شيعه ايران را به انجام بمبگذاری در عراق، با هدف ايجاد تنفر فرقه ای، متهم کرده است. در اطلاعيه وزارت دادگستری آمريکا اضافه شده است که علاوه بر چهار شهروند سنگاپوری چهار شرکت سنگاپوری نيز به اتهام مشارکت در اين توطئه متهم شده اند، و آمريکا خواستار استرداد اين افراد شده است. در کيفرخواست وزارت دادگستری آمده است که افراد مظنون قصد داشته اند هزاران آنتن راديو را از آمريکا به ايران بفرستند

ميليونرهاي مالزي 2 برابر شدند

گذشته از اینکه افزایش ایرانیان مقیم مالزی چه نقشی در مورد ارتقای این جابجایی داشته اند. اما اگر از سوی دیگر اگر چنانچه مقایسه شود که نقش کاهش ریال و تقویت دلار در ایران چگونه تأثیر معکوس شرایط مالزی می باشد. آنگاه بهتر ماهیت پوچی شعار مرگ بر آمریکا مشخص و برجسته می شود که بیش از 3 دهه است که مصرف داخلی وسر کار گذاشتن مردم دارد تا هم صدا های اعتراضی خاموش هم غارتگری بیشتر شود .هم زد وبندهای پشت پرده ادامه یابد.

براساس يك مطالعه بين‌المللي توسط موسسه كرديت سوييس، آمار ميليونرهاي مالزيايي در سال جاري ميلادي نسبت به سال گذشته بيش از 2 برابر افزايش داشته است. به گزارش سايت خبري مالزين اينسايدر، تعداد مالزيايي‌هايي كه بيش از يك ميليون دلار ثروت دارند در ابتداي سال گذشته ميلادي در حدود 19 هزار تن بوده كه اين تعداد در سال جاري به 39 هزار تن افزايش يافته است. براساس اين گزارش، تضعيف دلار دربرابر پول مالزي يكي از دلايل اين افزايش عنوان شده و همين دليل باعث افزايش ثروت ثروتمندان در ديگر كشورهاي اين منطقه مانند اندونزي و سنگاپور نيز شده است. همچنين مطالعه اخير نشان مي‌دهد كه ثروتمندان در مالزي بيشتر تمايل به خريد خودروهاي لوكس، قايق‌هاي تفريحي و جت‌هاي اختصاصي دارند در حالي كه سنگاپوري‌ها ترجيح مي‌دهند جواهر بخرند.