گزیده خبرهای 2 آبان 90 قسمت 2

فرید زکریا حامل پیام برای احمدی نژاد بود؟

رابطه ی خبر رسانی سازمان پشم وشیشه با حاکمیت چیست؟ رئیس پاسدارش از سوی چه مقامی انتصاب می شود؟ شبکه ی خبررسانی سی ان ان تعلق به چه شوری می باشد؟ نامش چیست و چه رابطه ای بارژیم ضد بشری و قرون وسطایی حاکم بر ایران دارد؟ به مخالفان به خصوص رهبران رقیب مغلوب چه اتهاماتی زده شده است . از جمله ایجاد رابطه داشتن با دشمن بیگانه و ستون پنجم شدنش نسبت داده شده است؟ جنگ شعاری با کشور بیگانه چند سال است که ادامه دارد؟ اکنون چه عوض شده است که اجازه به ورود گزارشگر سی ان ان وابسته به این دشمن شیطان بزرگ داده می شود تا وارد ایران شود وبا رئیس جمهور مدعی اصول گری ضد آمریکایی مصاحبه داشته باشد که خواهان نابود کردن اسراییل است که هم پیمان نزدیک آمریکا می باشد؟ مگر جز این که فرید زکریا حامل پیامی از سوی مقامات آمریکا پیرامون طرح فاش شده ی ترور سفیر عربستان بوده که جدیست.

سفر زکریا در حالی به ایران انجام می‌شود که کمتر از ۲ ماه پیش وی در گفت‌وگو با رسانه‌یی که خود سردبیر یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است گفته بود: «نباید چندان احمدی‌نژاد را جدی گرفت. او از جلب‌توجه رسانه‌ها به خود لذت می‌برد و این در حالی است که او در کشور خودش چندان مهره مهمی به حساب نمی‌آید.سفر زکریا در حالی به ایران انجام می‌شود که کمتر از ۲ ماه پیش وی در گفت‌وگو با رسانه‌یی که خود سردبیر یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است گفته بود: «نباید چندان احمدی‌نژاد را جدی گرفت. او از جلب‌توجه رسانه‌ها به خود لذت می‌برد و این در حالی است که او در کشور خودش چندان مهره مهمی به حساب نمی‌آید به گزارش شفاف به نقل از اعتماد، اظهارات تند زکریا در آن برنامه تلویزیونی که به اعتقاد بسیاری از کار‌شناسان رسانه تاثیر بسزایی در کاهش تعداد گفت‌وگوهای اختصاصی رییس‌جمهور با رسانه‌های غربی به نسبت سفرهای قبلش به نیویورک داشت، موجی از سوالات را در میان ناظران سیاسی و رسانه‌یی داخل و حتی خارج از کشور در بر داشت. به نحوی که بنا بر اظهارات غیر رسمی که اغلب در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی طی این چند روز منتشر شد، برخی این گمانه را مطرح کردند که زکریا در سفر به تهران حامل پیام اختصاصی به رییس‌جمهور ایران است. اما روز گذشته محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این گمانه‌ها را تکذیب و اعلام کرد: «سفر فرید زکریا، خبرنگار شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان امریکا تنها برای گفت‌وگوی خبری با رییس‌جمهور بوده و هیچ قصد دیگری را دنبال نمی‌کرده است.» محمد‌زاده با بیان اینکه سفر فرید زکریا و همراهانش بنا بر درخواستی بود که پیش از این از سوی تلویزیون سی‌ان‌ان به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ارسال شده بود، تصریح کرد: «موضوع این سفر گفت‌وگو با رییس‌جمهور بود و ما هم با درخواست آن‌ها موافقت کردیم. بنابراین این سفر با مجوز اداره کل رسانه‌های خارجی این معاونت بوده و مشکلی هم وجود نداشته است

بیش از ۵۱ ایرانی و عراقی در استرالیا دستگیر شدند

اینان از طریق قاچاقچیان ایرانی که عربی می دانند با دریافت پول های کلان با پاسپورت به مالزی و سپس اندونزی وارد می شوند .سپس با رشوه دادن به قاچاقچیان اندونزیایی بطور چاقاق با قایق ها راهی سواحل آبی استرالیا می شوند . برخی از اینان فامیل و آشنایانی در استرالیا دارند . باید گفت که در میان اینان ندرتاً پناهندگان سیاسی دیده می شود . برای همین پس از اقامت گرفتن و سپس دارای پاسپورت استرالیایی شدن به ایران و عراق تردد می کنند.

پلیس مرزی استرالیا یک قایق را که حامل ۵۱ پناهجو از کشورهای عراق و ایران بود، شناسایی و بازداشت کرد.به گزارش تارنمای "رادیو زمانه" به نقل از ABC نیوز، این پناهجویان که غذا و دیگر مواد ضروری‌شان را تمام کرده بودند، با دادن پیام به یک چرخ بال پلیس سرحدی استرالیا که در حال عبور بود، خواهان کمک شدند.درحال حاضر پناهجویان به خاطر بررسی و روشن شدن علت مسافرت‌شان به جزیره کرسمس فرستاده شده‌اند.جولیا گیلارد نخست وزیر استرالیا بار دیگر اپوزیسیون این کشور را به خاطر ورود تازه‌ترین قایق پناهجویان سرزنش کرده و گفته است آن‌ها رای‌گیری در مورد تغییرات قانون مهاجرت استرالیا را به تعویق انداخته و مانع شده‌اند تا پناهجویان به مالزی فرستاده شوند.گیلارد گفته است که تونی ابووت، رهبر اپوزسیون فرصت فرستادن پناهجویان به مالزی و جلوگیری از آمدن قایق‌های بیشتر را رد کرد و منافع کشور را نادیده گرفت.جولیا گیلارد با اشاره به اینکه برنامه فرستادن پناهجویان به مالزی تاثیراتی مثبتی خواهد داشت، به اسناد کمیساری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین اشاره کرد که ۱۹ درصد کاهش در ورود قایق به استرالیا را نشان می‌دهد.با وجود اینکه اسناد کمسیاری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان کاهش را در رسیدن قایق پناهجویان به استرالیا نشان می‌دهد، اما آمار پناهجویان ایرانی که استرالیا می‌آیند از ۳۴۰ به ۹۲۰ نفر رسیده که افزایش سه برابری را نشان می‌دهد دولت استرالیا درنظر داشت براساس تفاهم‌نامه مالزی، ۸۰۰ پناه جو را به مالزی بفرستد و در عوض ۴۰۰۰ پناهنده سازمان ملل متحد را بپذیرد، اما دادگاه عالی این کشور در ماه اگست امسال این تفاهم نامه را غیر قانونی خواند.برندن اووکانر، وزیر کشور استرالیا گفته است: "در رسیدن هر قایق پناهجویان به استرالیا، تونی ابووت مسئول است زیرا وی یک خراب کار ملی است که خواست‌های شخصی‌اش را به خواست‌های ملی ترجیح داده است."سکات مورسون، سخنگوی امور مهاجرت اپوزسیون استرالیا در پاسخ به انتقاد‌های مقامات دولت گفته است مثل همیشه رسیدن قایق برای دولت یک تجارت است. به گفته وی: "در سال ۲۰۱۱ در هر هفته یک قایق به استرالیا می‌رسد."با وجود اینکه اسناد کمسیاری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان کاهش را در رسیدن قایق پناهجویان به استرالیا نشان می‌دهد، اما آمار پناهجویان ایرانی که استرالیا می‌آیند از ۳۴۰ به ۹۲۰ نفر رسیده که افزایش سه برابری را نشان می‌دهد.

پارازيت پي درپي آقاي رئيس در صداي آمريكا (خبر ويژه)
http://www.kayhannews.ir/900802/2.htm#other209

کپی کردن خبرهای مربوط به رادیو صدا فردا از سایت شفاف وابسته به شهر دار تهران از روی اجبار چون نفوذی های اعزامی در این رادیو همسو با دروغ نامه ی کیهان سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری عمل می کنند.

پس از اخراج 3 تن از همكاران صداي آمريكا، مشاور ارشد بخش فارسي اين رسانه نيز اخراج شد.به گزارش راديو كوچه، «رودي بختيار» مشاور ارشد رئيس صداي آمريكا بود كه روزجمعه اخراج شد. او چندي پيش به دعوت رامين عسگرد رئيس تازه كار صداي آمريكا مشغول به كار شده بود. او پس از جمشيد چالنگي، كوروش صحتي و احمد باطبي چهارمين نفري است كه اخراج مي شود. اين اخراج ناگهاني و بدون اطلاع قبلي بوده است.دو مامور انتظامات صداي آمريكا، بختيار را به خارج از ساختمان صداي آمريكا منتقل كرده اند.اين گزارش همچنين حاكي است بين برنامه سازان بخش «پارازيت» در صداي آمريكا نيز درگيري هايي پيش آمده و سامان اربابي و كامبيز حسيني حسابي به تيپ همديگر زده اند.يادآور مي شود پيش از اين محسن سازگارا نيز به خاطر كم كاري و نخ نما شدن توليدات، از صداي آمريكا اخراج شده بود.اين خبر در حالي منتشر مي شود كه مديران صداي آمريكا همواره از برنامه پارازيت به عنوان يكي از برنامه هاي موفق صداي آمريكا ياد كرده اند و وجود اختلافات شديد در صداي آمريكا موضوع تازه اي نيست و پيش از اين نيز در زمان مديريت علي سجادي تغيير و تحولاتي اتفاق افتاده بود كه باعث اعتراض كاركنان صداي آمريكا شد، اما اين تغييرات در زمان عسگرد شكل تازه اي پيدا كرده و دامن رده هاي بالاي مديريتي را هم مي گيرد. در اين مدت برخي از كاركنان صداي آمريكا، از همكاران خود به دلايل مختلف شكايت كرده اند.حتي در مورد اخراج جمشيد چالنگي از صداي آمريكا گفته شده، بركناري جمشيد چالنگي توسط واحد حفاظت صداي آمريكا، به دليل شكايت ستاره درخشش صورت گرفته است.رامين عسگرد مدير صداي آمريكا كه بسياري او را عامل بروز اين اختلافات مي دانند، ديپلمات وزارت امور خارجه آمريكاست كه پيش از پذيرفتن مديريت بخش فارسي صداي آمريكا در مقام مشاور سياسي رئيس ستاد فرماندهي مركزي آمريكا با ژنرال ديويد پترائوس و سپس ژنرال جيمز ماتيس همكاري داشته است.وي همچنين در گذشته مسئوليت هايي چون، مدير دفتر حضور منطقه اي ايران در دوبي، معاون مشاور سياسي در رياض؛ مقام دفتر اقتصادي- بازرگاني در كابل؛ مقام دفتر سياسي- اقتصادي در امارات متحده عربي و كارمند كنسولي در تركيه را بر عهده داشته است.

جلوي كيهان را بگيريد اپوزيسيون را تحقير مي كند (خبر ويژه)
http://www.kayhannews.ir/900802/2.htm#other208

پاچه گیری سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری از مجید محمدی که چرا نقش بازجوی ویژه بودن این دروغ نامه برای باز داشت شدگان برای همکارانش در ون سیاه چال ها را فاش نموده است؟

عضو متواري حلقه كيان كه به واسطه قلم زدن باب ميل سازمان سيا روزگار مي گذراند، مي گويد كيهان، اعضاي جريان هاي ضدانقلاب را با برچسب زدن تحقير و كوچك مي كند.مجيد محمدي با استناد به مطالب ستون اخبار ويژه كيهان مدعي شد: متون كيفرخواست بازداشت شدگان يا از روي بخش اخبار ويژه كيهان نسخه برداري مي شوند يا نويسندگان كيهان آنها را مي نويسند(؟!)...

در همايش روحانيون قرارگاه سازندگي خاتم الانبياءمدير مسئول كيهان: دو جريان «سياه نما» و «حاشيه ساز» تابلوي داخلي و مشتري خارجي دارند
http://www.kayhannews.ir/900802/3.HTM#other301

پس از اشغال وزارت نفت از سوی پاسداران سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری در قرار گاه پاسدارانی حضور یافته است و از سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز و حمایت از پاسداران که این سیاست را پیگیری می کند که پیمانکاران نفتی وگازی و... مورد معامله با دولت می باشد تا باا ین اعتراف دین ابزار قدرت و ثروت وتروریسم ده همراه با مجیز گویی کردن سهم خود از غارتگری را طلب کرده باشد.

مدير مسئول روزنامه كيهان حاكميت اسلام ناب را علت اصلي كينه و عداوت مستكبران جهان با انقلاب اسلامي ايران دانست و گفت: كانون قدرت ملت ايران، اسلام نابي است كه بر كرسي حاكميت اين كشور نشسته است. حسين شريعتمداري كه در ششمين همايش علمي روحانيون قرارگاه ازندگي خاتم الانبياء(ص) سخن مي گفت، ظلم ستيزي، محصور نبودن به مرزهاي جغرافيايي و در قلب ها جاي داشتن را از خصوصيات اسلام ناب توصيف كرد و گفت: علت اصلي دشمني آمريكا و ساير مستكبران با انقلاب اسلامي از زماني شروع شد كه اسلام ناب محمدي از لا به لاي كتاب ها و ذهن ها بيرون كشيده شد و به كرسي حاكميت نشست . شريعتمداري افزود: كانون قدرت ملت ايران، اسلام نابي است كه بر كرسي حاكميت نشسته است و دشمن امروز اين كانون قدرت را هدف قرار داده است و بايد يا اسلام ناب را از كرسي حاكميت پايين بكشد كه نمي تواند يا در مفاهيم و آموزه هاي آن دست كاري كند و اين همان موضوع جنگ نرم است. وي ادامه داد: در دو حالت درگيري نظام سلطه با انقلاب اسلامي خاتمه پيدا مي كند، اول اين كه ما دست از حاكميت اسلام ناب برداريم و دين را از سياست جدا كنيم و دوم آن كه نظام سلطه دست از خوي استكباري خود بردارد و از آن جا كه هيچ كدام از اين دو حالت در افق پيش روي ديده نمي شود درگيري با نظام سلطه همچنان ادامه دارد. امروزه به اعتراف دشمنان بيروني و تابلودار نظام، چشم ملت هاي خاورميانه به جمهوري اسلامي ايران دوخته است و در خيزش هاي سرنوشت ساز خود از نسخه انقلاب اسلامي الگو مي گيرند. وي افزود: دو جريان شناخته شده در داخل كشور كه يكي از آنها به «سياه نمايي» و ديگري به «حاشيه سازي» مشغول است، اگرچه تابلوي داخلي دارند ولي شواهد نشان مي دهد كه شناسنامه آنها خارجي است و مخدوش كردن الگوي ايران اسلامي در نگاه ملت هاي مسلمان منطقه را دنبال مي كنند.