گزیده خبرهای 2 آبان 90 قسمت3

تجمع صنفی با حضور گسترده دانشجویان در دانشگاه مازندران برگزار شد + 2 فیلم پیدا شدن کرم در غذای دانشجویان دانشگاه مازندران

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=39867

نقش دانشگاه ها در جهان متمدن و کشور های دمکراتیک چیست؟ آیا فراهم کردن سرویس رفاهی و اقامت و تحصیلاتی برای دانشجویان جزو وظایف شان می باشد؟ در این کشور ها روابط دانشجویان با هم دیگر واساتید چگونه است؟ آیا مسئولان دانشگاهی مسئولیت شرایط تدریسی و تحصیلی دارند یا نه مأموران اطلاعاتی و امنیتی و تفتیش عقاید و مبارزه با نوع لباس پوشیدن هستند که با چتر ترفند بی حجابی ومسجد وزنانه ومردانه ی کردن دانشگاه ها و وفور مواد مخدر ارزان قیمت دنبال می شود؟ یعنی مشابه ی وظیه و مأموریتی که حاکمان رژیم ضد بشری و قرون وسطایی ایران به رؤسای دانشگاه ها محول کرده اند تا که با حراست و نیروهای سرکوبگر در راستای پادگانی وگورستانی وحوزوی کردن دانشگاه ها اقدام کنند.

روز گذشته دانشگاه مازندران شاهد یکی از گسترده ترین تجمع های اعتراضی خود در سال های اخیر بود.به گزارش دانشجونیوز، در روز یکشنبه از حدود ساعت ١١.٣٠ ظهر، دانشجویان دانشگاه مازندران ظرف های غذای خود را از سلف دختران و پسران تا ساختمان اداری سلف چیده و در مقابل این ساختمان دست به تحصن زدند.این تجمع در حالی شکل گرفت که در هفته ی گذشته بیش از هزار نفر از دانشجویان دانشگاه مازندران در نامه ای به شورای صنفی، اعتراض خود را به کیفیت نامطلوب غذای سلف دانشگاه و خوابگاه ها اعلام کرده بودند، با این وجود پاسخی از سوی شورای صنفی یا سایر نهادهای ذی ربط دانشگاه دریافت نکرده و تنها شاهد امنیتی تر شدن فضای دانشگاه بودند.بنا بر گزارش دانشجویان مازندران، نیروهای حراست، لباس شخصی و بسیج بارها سعی نمودند ظرف های غذا را جمع کرده و جمعیت را متفرق نمایند که با اعتراض گسترده دانشجویان مواجه شده و از این کار صرف نظر نمودند.در این تجمع یکی از دانشجویان بیانیه ای را قرائت نموده و مطالبات صنفی دانشجویان را بار دیگر به مسولان دانشگاه گوشزد نمود که با حمایت و تشویق دانشجویان حاضر در تجمع مواجه گردید.از جمله مشکلات صنفی ای که در این بیانیه به آن اشاره شده است می توان از بد بودن کیفیت غذا، افزایش بیش از صد درصدی نرخ غذا نسبت به ترم گذشته، ظرفیت پایین و وضع نامناسب خوابگاه ها، برخورد بد حراست با دانشجویان علی الخصوص دختران و... نام برد.همچنین در پایان این بیانیه تاکید شده است "ما دانشجویان دانشگاه مازندران از همه ی ظرفیت های قانونی برای رسیدن به مطالباتمان استفاده خواهیم کرد و در صورت بی توجهی مسوولین وارد فاز جدیدی از مبارزه خواهیم شد."پس از این تجمع بعضی از دانشجویان معترض نیز به حراست مرکزی دانشگاه احضار شده و مورد تهدید تلفنی قرار گرفتند.

نرخ دلار آمریکا در بازار آزاد ارز تهران ۱۲۸۵ تومان شد

برای پی بردن به عمق جنایاتی که خمینی شیاد که چگونه با سیاست تز اقتصاد مال خر است وجنگ نعمت است زیر پرده ی حکومت دین فروشی و عوامفریبی برای قبضه ی قدرت و انحصاری کردن با انباشت ثروت با جانشین و پیروانش به مردم ایران تحمیل کرده اند یک نمونه دلار 76 ریالی در قبل از انقلاب و تبدیل کردنش به دوازده هزار و850 ریال شدن می باشد که حاصل آن فاصله عمیق طبقاتی و 80% جمعیت کشور در زیر خط فقر اقتصادی می باشد. مشخص نیست که چرا باا فتخار فریاد مرگ بر آمریکا و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند وتحریم ها بی اثر است . اما ریال دچار کاهش ارزش شده ولی دلار نه؟

به گزارش خبرآنلاین، نرخ بانکی دلار آمریکا نیز به ۱۰۷۳ تومان رسیده است.امروز همچنین هر یورو ۱۷۷۵ تومان و هر پوند انگلیس ۲۰۴۰ تومان فروخته شد. نرخ این دو ارز از سوی بانک مرکزی به ترتیب ۱۴۸۹ و ۱۷۱۶ تومان اعلام شده است.بدین ترتیب رانت دلالی هر یورو بین بانک و بازار آزاد به ۲۸۶ تومان، این رانت برای دلار ۲۱۲ تومان و رانت خرید و فروش هر پوند به ۳۲۴ تومان افزایش یافت.

محسن غرویان: احمدینژاد آخرین رئیس جمهور با شیوه کنونی است

این اعتراف بر گردان پارلمانی کردن است که در سفر کرمانشاه از سوی ولی وقیح منفور ونا مشروع بیان شد . همچنین اذعان آشکار شاگرد آخوند حیله گر مکار فرصت و قدرت و ثروت طلب آخوند تمساح یزدی است که خواهان حذف جمهوری و جایگزینی حاکمیت اسلامی یا خلافت موروثی استبدادی است که از دهان شاگردش بیان شده است.

عصر ایران : محسن غرویان سردبیر نشریه «پرتو سخن» متعلق به مصباح یزدی، معتقد است که گزینش رئیس جمهور از سوی هیات های متخب مردم و یا حتی حذف مقام ریاست جمهوری از قانون اساسی و بازگشت نخست وزیر به ساختار قدرت در ایران، لطمه ای به جمهوریت جمهوری اسلامی نخواهد زد. او پیش بینی می کند که محمود احمدی نژاد آخرین رئیس جمهوری است که مردم مستقیماً او را برگزیده اند و از سال 1392 به بعد، شکل نظام سیاسی ایران تغییر خواهد کرد.وی گفت : عنوان نخست وزیر یا رئیس جمهور عنوانی اعتباری است. فرقی نمی کند که رئیس قوه مجریه را نخست وزیر بخوانیم یا رئیس جمهور. در دموکراسی مستقیم، مردم مستقیماً رئیس جمهور را انتخاب می کنند. در دموکراسی غیرمستقیم، مردم نمایندگان پارلمان را برمی گزینند و آنها نیز رئیس قوه مجریه را تحت عنوان رئیس جمهور یا نخست وزیر یا رئیس الوزرا برمی گزیند.

درگیری سامان اربابی و کامبیز حسینی در پارازیت

به نظر می رسد که مأموران اعزامی از ایران ونفوذ کرده در بخش های گوناگون رادیو فرد امشکل ساز شده است .چون دست بالا با حامیان و عاملان رژیم ضد بشری قرون وسطایی است که از حمایت لابی های ایرانی و آمریکایی بر خوردار می باشند . بهمین دلیل دست به پاک سازی مخالفان در رادیو فردا زده شده است.

گفته می‌شود پس از اخراج مجریان و دست اندر کاران شبکه فارسی زبان صدای آمریکا، بین برنامه سازان بخش «پارازیت» در صدای آمریکا نیز درگیری‌هایی پیش آمده و سامان اربابی و کامبیز حسینی به نزاع با یکدیگر پرداخته‌اند گفته می‌شود پس از اخراج مجریان و دست اندر کاران شبکه فارسی زبان صدای آمریکا، بین برنامه سازان بخش «پارازیت» در صدای آمریکا نیز درگیری‌هایی پیش آمده و سامان اربابی و کامبیز حسینی به نزاع با یکدیگر پرداخته‌اند. به گزارش شفاف این درحالی است که این روز‌ها صدای آمریکا با اخراج جمشید چالنگی، رودی بختیار، کوروش صحتی، احمد باطبی و محسن سازگارا با بحران جدی روبرو شده است