گزیده خبرهای 28 مهر 90 قسمت - 2

درخواست ۱۰۰ هزار دلاری «حبیب» برای حضور در شبکه ایرانیان

در 33 سال گذشته کلی دستگاه وزارت بد نام اطلاعات همراه با رهبر ولی وقیح منفور ونا مشروع و سایر مسئولان حکومتی به خصوص وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه تبلیغ به دعوت و باز گشت ایرانیان برون مرز به داخل کشور کرده اند تا شرایط علیه ی مخالفان بر انداز و پذیرش پناهندگان سیاسی فرار کرده سخت تر شود . ولی اکنون پس از تلاش به باز گرداندن حبیب پدر و باپسرش خوانندگانی که چند سالی مقیم لوس آنجلس بودند . ولی اچون برای اجرای رقمی برای دستمزد کرده اند که قابل قبول فرزد ارشد آخوند خزعلی واقع نشده است . از طرف دیگر بهانه ی مچ گیری سایت رقیب سایت شفاف شده است . اکنون سئوال است که اگر چنانچه این پدر وفرزند هنرمند وابسته به باند های مافیایی ولی وقیح منفور ونا مشروع ونه جریان انحرافی دولت بود ندآیا بازهم خبرش با آب وتاب بازتاب داده می شد؟

حبیب محبیان، خواننده لوس آنجلسی برای حضور در برنامه‌ای با اجرای رضا رشیدپور خواستار ۱۰۰ هزار دلار پول نقد شد. حبیب محبیان، خواننده لوس آنجلسی برای حضور در برنامه‌ای با اجرای رضا رشیدپور خواستار ۱۰۰ هزار دلار پول نقد شد. به گزارش شفاف به نقل از پانا، حبیب محبیان، خواننده لوس آنجلس نشینی که دو سالی هست به ایران بازگشته، برای حضور در یکی از برنامه‌های «شبکه ایرانیان» که رضا رشیدپور مجری آن است، خواستار دریافت ۱۰۰ هزار دلار پول نقد شد که البته این درخواست با مخالفت خزعلی (پسر ارشد آیت الله خزعلی و رئیس شبکه ایرانیان) رو به رو شد. این خواننده که به همراه پسرش «محمد» از دو سال پیش با نگاشتن نامه‌ای به ریاست جمهوری، خواستار حضور در کشور شدند، با موافقت ضمنی و پذیرفتن رعایت برخی شرایط به ایران آمدند. حبیب همچنین مراحل ضبط آلبوم‌اش را نیز در استودیویی در سعادت آباد تهران به اتمام رساند. رضا رشیدپور در برنامه زنده‌اش در شبکه ایرانیان بار‌ها اخبار مربوط به این خواننده را عنوان کرده و در جلسه‌ای که سه شنبه هفته قبل بین او و حبیب در هتل استقلال تهران برگزار شد، رشیدپور خواستار حضور این خواننده در برنامه زنده‌اش شد که حبیب برای یک ساعت حضور در این برنامه خواستار ۱۰۰ هزار دلار پول نقد شد. این درخواست با مخالفت مسئولین این شبکه قرار گرفته است ولی رایزنی‌ها برای این حضور همچنان ادامه دارد.

بازجوی عبدالفتاح سلطانی، این وکیل زندانی را به صدور حکم ۲۰ سال حبس تهدید کرده است

در کشوری که به سبک قرون وسطا وملوک الطوایفی اداره می شود ورعایت حقوق بشر برایش خط قرمز است که عبور نکردن از آن جرم است ومجازات دارد . برای همین با وکیل مدافع اینگونه بر خورد می کند . حال تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل که با متهمان قربانی درون یاه چال ها چگونه بر خورد می نماید؟

مائده سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی، خبر داد که بازجوی این وکیل زندانی عضو کانون مدافعان حقوق بشر، او را به صدور حکم ۲۰ سال حبس تهدید کرده است.وی در گفت‌وگو با جرس اظهار داشت: پدرم اخیرا در یکی از تماس‌های تلفنی‌اش که منظم نیست و همیشه بسیار بسیار کوتاه است، گفت که بازجو او را تهدید کرده که در دادگاه برایش حکم ۲۰ سال بازداشت صادر خواهند کرد.او با انتقاد شدید از تصمیم‌گیری توسط بازجو و تهدید متهمان، آن را “سنت جدید در امر قضا” توصیف کرد و گفت: معلوم نیست چطور بازجو چنین حرفی را می‌زند. در حالی که بازجو از لحاظ قانونی نباید کسی را تهدید به حبس کند و یا از الان سال‌های حبس او را تعیین کند. بازجو تنها وظیفه‌ی تکمیل تحقیقات پرونده را دارد تا پرونده در یک دادگاه عادلانه با رعایت موازین بررسی شود و پدرم بتواند از خودش دفاع کند و در نهایت حکمی توسط شخص قاضی پرونده صادر شود نه بازجو.دختر عبدالفتاح سلطانی همچنین از ملاقات ۱۰ دقیقه‌ای خانواده‌ برای اولین بار پس از بازداشت پدرش خبر داد و گفت: هفته‌ی گذشته، پس از پی‌گیری‌های مکرر مادرم، به خانواده‌ی ما اجازه داده شد تا بعد از ۲۹ روز برای ۱۰ دقیقه‌ با پدرم ملاقات حضوری داشته باشند. این اولین ملاقات خانواده با پدرم بود که البته در حضور دادیار و بازپرس پرونده انجام شد.مائده سلطانی وضعیت روحی پدرش را “خوب” توصیف کرد و ادامه داد: از لحاظ جسمی پدر خیلی لاغر و شکسته شده، اما گویا بالاخره توانسته تا قرص‌هایی که می‌خواسته از بهداری زندان تهیه کند.فرزند این فعال حقوق بشر که اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین در اتاق‌های ۴ نفره بازداشت است، با تاکید بر این که اکنون آخرین دفاع از پدرش اخذ شده ادامه داد: پس از اخذ آخرین دفاع طبق قانون تحقیقات روی پرونده تکمیل شده و پرونده باید به دادگستری ارجاع شود. بنابراین طبق قانون پدرم باید با قرار کفیل یا وجه التزام آزاد شود تا زمان دادگاه. در واقع بازداشت پدرم پس از اخذ آخرین دفاع غیرقانونی است و از این پس حتی یک ساعت بازداشت او قانونی نیست، چه برسد به این که به ۲۰ سال حبس هم تهدیدش کنند.وی همچنین به اتهام‌هایی که در پرونده‌ی پدرش مطرح شده اشاره کرد و گفت: اتهام‌هایی که به پدرم زده شده عبارتند از اتهام مشارکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر، تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت و تحصیل مال نامشروع از طریق گرفتن جایزه‌ی گوتنبرگ. سه اتهام اول در واقع مربوط به کانون است و برای همه‌ی اعضا از جمله آقایان محمدعلی دادخواه، و محمد شریف و خانم محمدی نیز مطرح می‌شود. اتهام آخر که خیلی هم برای ما عجیب و غریب است مربوط به جایزه‌ای حقوق بشر است که پدرم دریافت کرد و گویا از نظر آقایان جایزه حقوق بشر مال نامشروع به حساب می‌آید.

بازهم خبر اختلاس آنهم در نهادهای حکومتی فرهنگی ودانشگاهی

در روند جنگ قدرت و ثروت و اختلاف و رقابتی که بین باندهای مافیایی کودتایی مدعی اصول گرایی وجود دارد . طوریکه برای مچ گیری علیه ی هم دیگر رقم اختلاس 3000 میلیارد تومانی فاش شد . پس از آن آنقدر این روز ها خبر های زنجیره ای اختلاس های کوچک و بزرگ نجومی در بخش های گوناگون مخابره و فاش می شود که دیگر جای هیچگونه ابهامی در ذهن باقی نمی گذارد که چگونه از رأس تا ذیل این رژیم ضد شری وقرون وسطایی آلوده به فساد می باشد . همچنین رفع ابهام می شود که احکام های صادره ی محکومیت زندان و قطع اندام و اعدام هایی که از سوی دستگاه قضایی فاسد قضاییه در 33 سال گذشته صادر شده است که شامل آفتابه دزدان ومحرومان بوده است چقدر تبعیض آمیز ونا عادلانه بوده است .در حقیقت اینان قربانی شدند تا حاشیه ی امنیتی و مصونیت کامل برای کلان دزدان حکومتی وشرکای شان به وجود آید؟ بهر حال دو گزارش نمونه هایی دیگر از اختلاس در نهادهای حکومتی فرهنگی ودانشگاهی می باشد.

اختلاس در دانشگاه علوم پزشکی قزوین.بنا بر گزارش دریافتی پیک ایران ، ریاست دانشگاه علوم پزشکی قزوین و برخی از معاونین وی به دلیل اختلاس یا از کار برکنا ر شده و یا در محل کار حاضر نمی شوند. دکتر زینالو زیاست دانشگاه امروز استعفای خود را اعلام کرده و البته دلیل آن را سفر به مکه ذکر کرده است . میزان اختلاس روی داده روشن نیست ولی گفته می شود مبلع 11 میلیارد تومان است.اتهام اختلاس به يک مسئول استاني آموزش و پرورش.خراسان : گفته مي شود مدير کل نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس يکي از استان هاي مرکزي کشور به همراه معاون خود به علت اختلاف حساب ۱۵۰ ميليون توماني چند روزي را در بازداشت به سر برده است. هرچند آن ها مدعي هستند اين بودجه در محل مرتبط با وظايف آن ها اما خارج از قوانين هزينه شده با اين حال فعلا اتهام آن ها اختلاس است

تجمع در دانشگاه شهرکرد و دخالت مامورین حراست

در کشوری که ادعای امن ترین کشور جهان دارد ومدعی است که رهبریت قیام های منطقه را در دست دارد و تصمیم دارد که جهان را تغییر دهد و اصلاح نماید ومدیریت آن را خود در دست بگیرد. چگونه است که عاجز است مواد غذایی ناشی از کالاهای بی کیفیت وارداتی را کنترل کند تا که هنگام طبغ غذای داشنجویی مانع از وجود کرم پخته در غذا شود تا تبدیل به بهانه ی اعتراض دانشجویی نشود ؟ همچنین سئوال است که اینگونه وجود کرم پخته در غذا برای بار چندم است که اتفاق می افتد که موجب اعتراض جمعی دانشجویان شده است؟ بالااخره اینکه حاکمان ضد بشری که توانایی ندارند تا که مسئولیت بهداشتی غذایی دانشجویان را رعایت کنند چگونه می توانند د لسوز سایر ملت های خاور میانه باشند؟

روز گذشته دانشجویان دانشگاه شهرکرد در پی مطلع شدن از وجود "کرم پخته" در غذای یکی از دانشجویان دست به تجمع و اعتراض زدند.به گزارش دانشجونیوز، در آستانه سال تحصیلی جدید و در حالی که افزایش قیمت غذای سلف دانشگاه شهرکرد موجب نارضایتی دانشجویان شده است، پیدا شدن "کرم پخته" در غذای یکی از دانشجویان منجر به آغاز تجمعات صنفی در این دانشگاه شد.یکی از دانشجویان این دانشگاه به دانشجونیوز گفته است که " وضعیت مالی نامناسب اکثر دانشجویان و افزایش قیمت غذا در سال تحصیلی جدید نارضایتی های فراوانی را در بین دانشجویان به وجود آورده بود که اتفاق دیروز، جرقه ای شد تا اعتراضی سنگین در سلف دانشگاه شکل بگیرد."در این تجمع صنفی، دانشجویان با سر دادن شعارهایی همچون "دانشجو میمیرد ذلت نمیپذیرد" ، "دانشجوی با غیرت حمایت حمایت" و " نترسین نترسين ما همه با هم هستيم" خواستار توبيخ مسئولان سلف و تشکیل دوباره شورای صنفی در دانشگاه شهرکرد شدند.تجمع روز گذشته دانشجویان دانشگاه شهرکرد بعد از گذشت یک ساعت و با دخالت مامورین حراست و درگیری با دانشجویان به پایان رسید.

اعتصاب غذا دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر با حمله حراست ناتمام ماند

دانشجویانی که بدلیل طرح تبعیض آمیز تفکیک جنسیتی یا جدا سازی دانشجویان دختر و پسر اعتراض دارند باوجود اینکه می خواهند از جان شان مایه بگذارند تا بتوانند با دست به اعتصاب غذا زدن پیام اعتراضی شان را نشان دهند. ولی از سوی حراست دانشگاه خواجه نصیر که نقش بازجویان ودژخیمان زندان ها را اجرا می کنند با تهاجم به دانشجویان اجازه داده نشد تا ا عتصاب ادامه یابد

ادوارنیوز: روز گذشته 26/7/90 دانشجویان دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیر در اعتراض به طرح تفکیک جنسیتی در این دانشگاه و سایر دانشگاه های کشور دست به اعتصاب غذا زدند. این حرکت اعتراضی بصورت کاملا خودجوش در ساعت 11.30 و در سلف این دانشکده آغاز شد.به گزارش خبرنگار ادوارنیوز، چند دقیقه از شروع این اعتصاب گذشته بود که تعداد زیادی از مامورین حراستی و امنیتی در سلف حاضر شدند. این مامورین با دستور عباسی معاون حراست این دانشگاه و از عوامل اصلی سرکوب و بازداشت فعالین دانشجویی دانشگاه به ظرف هایی که بر روی زمین چیده شده بود حمله کردند و این ظروف را به اطراف پرت کردند. آنها همچنین دانشجویانی را که قصد داشتند ظروف خود را بر زمین بچینند تهدید به احضار به کمیته انضباطی می کردند.مامورین حراستی و امنیتی همچنین اقدام به فیلم برداری از دانشجویان معترض می کردند و به دانشجویان اجازه عکس برداری و فیلم برداری نمی دادند.مامورین حراست همچنین با جلوگیری از ورود دانشجویان به سلف مانع از ادامه این اعتصاب غذا شدند و همزمان تعدادی از دانشجویان به حراست مرکزی دانشگاه احضار شدند.با آغاز سال تحصیلی طرح تفکیک جنسیتی در بسیاری از دانشگاه ها از جمله دانشگاه خواجه نصیر اجرا شده است و در برخی از دانشگاه تجمعات اعتراضی نسبت به این طرح شکل گرفته است.

موج جدید ورود شعار نویسان بازداشتی به زندان اوین

حاکمان رژیم ضد بشری قرون وسطایی فرو رفته در بحران وبه بن بست رسیده مگر چقدر می توانند با ضرب وشتم و بازدات بگیرند و به بندند وزندان کنند . مگر عضو بازار مکاره اعتراض نکرده است که آمار زندانیان نسبت به اوایل انقلاب 300 برابر شده است؟ مگر چقدر در ایران زندان وجود دارد و ظرفیت و گنجایش شان چه میزان است که بازداشت ها مواز با رشد آمار اعدام ها ادامه می یابد؟ بالاخره اینکه دلیل بازداشت ها چیست و این وضعیت تا کی می تواند ادامه داشته باشد؟

موج جدیدی از شعارنویس های حامی جنبش سبز در هفته های اخیر به اتهام شعارنویسی در نقاط مختلف شهر تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده اند.براساس خبرهای رسیده به کلمه از زندان اوین، افراد بازداشت شده در رده های مختلف سنی از جوان دانشجو تا پیرمرد بوده و دارای شغل های متفاوت از جمله بنا، کارمند، دانشجو و… هستند.اغلب این افراد به اتهام نوشتن شعار علیه [...] بازداشت شده اند. بازداشت شده های اخیر گفته اند که شعارهایی را نیز در حمایت از جنبش سبز و رهبران آن از جمله میرحسین موسوی و مهدی کروبی نوشته اند.کلمه درصدد است خبرهای تکمیلی همراه با آمار اینگونه افراد زندانی در زندان اوین تهیه کند