گزیده خبرهای 9 آبان 90

دستگیری رهبر سازمان القاعده‌ در کربلا

مگر اعضای القاعده سنی نمی باشند . پس در کربلا چه می کنند؟ مگر حضورشان در کربلا جز فاش شدن بیان این واقعیت است که با سپاه قدس در عراق همکاری می کنند؟ ضمن اینکه این خبر می توان یک ترفند تبلیغاتیب اشد که نشان داده شود پس از خروج نظامیان آمریکا عوامل آمریکا در عراق فعال می شوند وهمه اقدامات تروریستی اعوان و انصار حاکمان ایران ونوری مالکی مزدور به اعضای القاعده یا بعثی ها و عربستان نسبت داده شود . هم اینکه وانمود شود نیروهای پلیس دولت دست نشانده پس از خروج نظامیان آمریکا از عراق قدرت کنترل و امنیت شهرهای عراق را دارد.

فرمانده اداره‌ پلیس استان کربلا از دستگیری رهبر سازمان القاعده‌ به‌ همراه‌ 9 تن از همراهانش ، طی یک عملیات نظامی و اطلاعاتی، خبر داد.سرلشکر "سرلشکر عثمان الغانمی"فرمانده اداره‌ پلیس استان کربلای معلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کربلا از دستگیری رهبر سازمان القاعده‌ در این استان خبر داد.وی اظ‌هار داشت: "خمیس الکرطانی" رهبر سازمان تروریستی القاعده در کربلا به‌ همراه‌ 9 تن از همراهانش، طی یک عملیات نظامی و اطلاعاتی توسط نیروهای پلیس استان کربلا دستگیر شدند.به‌ گفته‌ الغانمی، فرد دستگیر شده‌ مسئول انفجارهای اخیر استان کربلا و حمله‌ به‌ زائران حسینی بوده‌ است.فرمانده‌ اداره‌ پلیس استان کربلا خاطرنشان کرد: شبکه‌ تروریستی القاعده‌ در حال برنامه‌‌ریزی برای انجام چندین انفجار در سطح شهر کربلا بود که‌ با هشیاری نیروهای پلیس نقشه‌ آنها برملا‌ و سرکرده‌ این سازمان نیز دستگیر شد.

سخنگوی جهاد اسلامی در گفت‌وگو با فارس:برقراری آتش‌بس خواست تل‌آویو بود/به نقض آتش‌بس پاسخ کوبنده می‌دهیم.خبرگزاری فارس: سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که برقراری مجدد آتش بس با رژیم صهیونیستی بنا به خواسته این رژیم با میانجی‌گری مصر صورت گرفت.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900808000959

به بازی گرفتن یک مهره ی جریان دست ساز رژیم ضد بشری قرون وسطایی سازمان جهاد اسلامی فلسطین که موازی حماس و علیه ی ساف است که از سوی سخنگوی این جریان خبر از بستر سازی توطئه ی تحریک وترغیب وتشویق جنگ افروزی در منطقه داده شده است به امید اینکه فشار های خارجی از روی رژیم فاشیستی مذهبی ایران و هم پیمانش بشار اسد جنایتکار کاهش یابد.

"داود شهاب" در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در غزه گفت که جهاد اسلامی با میانجی‌گری مصر برقراری مجدد آتش‌بس را پذیرفت اما به قاهره تاکید کرد که هر گونه نقض توافق آتش‌بس از سوی صهیونیست‌ها را پاسخ کوبنده‌ای خواهد داد. وی افزود: در پی جنایت صهیونیست‌ها در رفح که طی آن 5 مبارز گردان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی به شهادت رسید، گردان‌های قدس ضربات دردناکی بر دشمن وارد آورد و به دنبال آن تل‌آویو برقراری دوباره آتش‌بس را گدایی کرد. * اعزام فرستاده امنیتی تل‌آویو به قاهره برای میانجی‌گری با جهاد اسلامی .شهاب تصریح کرد: تل‌آویو یک فرستاده امنیتی ویژه به قاهره اعزام و طی آن از قاهره خواست تا میانجی‌گری کرده و جهاد اسلامی را برای برقراری دوباره آتش‌بس متقاعد کند و به همین دلیل طرف مصری در ساعات پایانی شب گذشته با رهبران جهاد اسلامی تماس گرفت اما به دلیل روشن نبودن پیشنهادات جهاد اسلامی آن را رد کرد. وی دلیل مخالفت این جنبش را اینگونه اعلام کرد که با دیدگاه فلسطینیان مبنی بر پایبندی اسرائیل همخوانی نداشت. سخنگوی جهاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: ساعات اولیه صبح امروز بار دیگر طرف مصری با رهبران جهاد اسلامی تماس گرفت و اعلام کرد که رژیم اشغالگر برای برقراری آتش‌بس متقابل و همزمان آمادگی دارد به همین دلیل ما نیز با گفته قاهره موافقت و تاکید کردیم که به هر گونه نقض تعهدات تل‌آویو پاسخ کوبنده‌ای خواهیم داد. * موشک‌باران شهرک‌های صهیونیستی .گردان‌های قدس شب گذشته شهرک‌های صهیونیستی را موشک‌باران کرده و حدود 18 موشک "گراد"، 6 موشک 107، 6 موشک دست‌ساز و 12 خمپاره به شهرک‌های اطراف نوار غزه شلیک کردند که طی آن یک شهرک‌نشین صهیونیست به هلاکت رسید و 20 نفر دیگر نیز زخمی شده و همچنین خسارت‌هایی نیز به زیرساخت‌ها و تعدادی از ساختمان‌ها و اتومبیل‌ها وارد آمد.

ساخت هواپيما توسط جوان مينابي در منزل

سال 61 روزنامه ها خبر از ابداع و اختراع نوعی آفتابه رفع نیاز و حاجات جانبازان جنگ خانمان سوز ایران و عراف باز تاب دادند که به تولید انبوه خود کفایی رسیده است . اکنون نزدیک 30 سال بعد از آن خبر ساخت هواپیما توسط یک جوان روستایی مینابی استان هرمزگان در سال جهاد اقتصادی بازتاب داده شده است یا در اصل سال جهاد نه مبارزه با فساد و اختلاس های کلان و درشت که تقویت و ترویج و همه گیر کردن باشد که در اثر جهد وکوشش می تواند همچون مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ومعتادین شود که خیلی وقت است ار مرز خود کفایی عبور نمودهو بین المللی شده و رتبه ی دوم جهانی مصرف مواد مخدر کسب شده است . این یک هم به تولید انبوه برسد و منتهی به هموار کردن تسخیر فضایی شود وموجب سرعت طرح نابودی اسراییل و استکبار جهانی و تغییر ساختار و اصلاح جهانی برای حفظ مدیریت آن شود

فارس : دانشجوي جوان و مبتكر مينابي پس از ساخت يك هواپيماي تك نفره در منزل مسكوني خود در يكي از روستاهاي اين شهرستان، منتظر صدور مجوزهاي لازم براي انجام پرواز آزمايشي اين هواپيماست.عباس روح الديني جوان خلاق مينابي ديروز در گفت وگو با فارس در ميناب با اشاره به ساخت هواپيماي مذكور اظهار داشت: از زمان كودكي و نوجواني به ساخت وسايل الكترونيكي، برقي و به ويژه هواپيما علاقه وافري داشتم.وي كه در حال حاضر ۲۴ سال سن و دانشجوي ترم پنج كارشناسي عمران دانشگاه آزاد واحد قشم است، گفت: پس از ۲۰ ماه كار بر روي اين پروژه، سرانجام هواپيما آماده پرواز آزمايشي شده است.روح الديني افزود: با علاقه شديدي كه داشتم از سال ۸۵ عضو مؤسسه هواپيماسازان آماتور ايران شده ام، اين مؤسسه به افراد علاقمند در زمينه ساخت هواپيماهاي فوق سبك يك نفره و دو نفره با دادن مشاوره كمك مي كند.اين جوان مبتكر با بيان اينكه براي ساخت اين هواپيما بالغ بر سه ميليون تومان از آورده شخصي هزينه كرده است، افزود: كاربرد اين هواپيما تفريحي است و با كمي تغيير به دليل قابليت پرواز در ارتفاع پايين مي توان از آن به عنوان هواپيماي سمپاش محدود و يا براي شناسايي در عمليات هاي نظامي هم استفاده كرد.وي افزود: به عنوان يك جوان، از مسئولان انتظار دارم از مبتكران و كساني كه داراي ذوق و خلاقيت هستند، به ويژه جوانان حمايت مالي كنند چون كه جوانان مبتكر و علاقه مند چنين پشتوانه اي ندارند.روح الديني گفت: به دليل محدوديت و كمبود منابع اطلاعاتي در مورد ساختار هواپيما و نحوه ساخت آن مجبور بودم براي كسب اطلاعات مورد نياز به تهران مسافرت كنم و از كلاس هاي آموزشي استفاده كنم.وي كه در حال حاضر در يكي از روستاهاي حومه شهر ميناب سكونت دارد، ادامه داد: اكنون اين هواپيما آماده پرواز است و يك هفته است كه براي تست آن و پرواز آزمايشي و استفاده از باند فرودگاه و كسب مجوز، طي نامه اي به فرمانداري درخواست خود را اعلام كردم.روح الديني يادآور شد: به دليل اين كه باند مورد نظر در اختيار منطقه انتظامي ميناب قرار دارد مقرر شد مراحل اخذ مجوز و هماهنگي هاي لازم توسط فرمانداري از فرماندهي انتظامي استان پيگيري شود و در حال حاضر منتظر جواب و نتيجه درخواست خود هستم.وي در مورد مشخصات فني هواپيماي ساخته شده نيز گفت: طول اين هواپيما 4.10 ، عرض از دو سر بال 7.5 و ارتفاع آن 1.55 متر است.اين جوان مبتكر گفت: وزن خالي اين هواپيما نيز ۱۲۵، وزن به همراه سرنشين و سوخت (وزن نهايي براي پرواز) ۲۳۰كيلوگرم، سرعت استال (واماندگي) ۴۵كيلومتر در ساعت، سرعت كروز (سرعت مفيد) ۸۵كيلومتر در ساعت و سرعت نهايي ۹۵ كيلومتر در ساعت است.روح الديني با بيان اينكه سوخت اين پرنده بنزين سوپر است، افزود: توان موتور اين هواپيما ۲۵ كيلو وات، ملخ آن از نوع دو پره تمام كامپوزيت و سرعت دوران ملخ حداكثر ۲ هزار و ۵۰۰Rpm (گردش در دقيقه) است.وي اظهار داشت: ظرفيت هواپيماي طراحي شده يك نفره و سيستم كنترل آن از نوع دستي و بدون هيدروليك است.اين دانشجوي مينابي خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه در دوره هاي آموزشي شركت كرده و از مشاوره هاي فراوان در خصوص طراحي هواپيما بهره برده است مي تواند دانش و اطلاعات خود را به جوانان و كساني كه علاقمند به فعاليت در اين مسير هستند، منتقل كند.

جهت اطلاع

این گزارش به این دلیل بازتاب داده شده است تا بعنوان اعتراض نشان داده شود که چرا حزب نهضت اسلامی تونس الگوی مبارزه با بی حجابی یا شعتارر ئو سری وتو سری و مبارزه با مشروب فروشی ها را الگوی برداری از رژیم فاشیستی مذهبی ایران نکرده است تا که موجب فراری دادن توریست های به تونس شود وصنعت پر ر آمد توریستی تونس تعطیل نگردد؟

رهبر حزب اسلامي النهضه تونس، عقب نشيني در برابر خواسته‌هاي غرب را آغاز كرده است. به گزارش روزنامه القدس العربي، راشد الغنوشي گفت: حزب النهضه، به زنان بي‌حجاب نيز مسئوليت‌هاي بالا خواهد داد و زنان چه محجبه باشند و چه نباشند در دولت ائتلافي آينده حضور خواهند داشت. وي كه در اولين كنفرانس مطبوعاتي بعد از پيروزي حزب النهضه در انتخابات مجلس مؤسسان سخن مي‌گفت افزود: حزب تحت رهبري وي به حقوق زنان احترام مي‌گذارد و الگوي اسلامي اخلاقي از جمله حجاب را در جامعه تونس به اجرا نخواهد گذاشت زيرا تمامي اقدامات مشابه در كشورهاي عربي با شكست مواجه شده است. قرار است فروش مشروبات الكلي در تونس و حضور زنان جهانگرد با لباس شنا در سواحل اين كشور نيز مثل گذشته آزاد باشد.

زندانی سیاسی علی معزی در شرایط خطرناک جسمی

مگر رژیم جنایتکار ضد بشری که رکور دار محکومیت نقض مستمر حقوق بشر در جهان می باشد . آنگونه که بقایش بستگی به ادامه ی سیستماتیک جنایت آمیز در مورد قربانیان در بند واسیر دارد . به خصوص اگر قربانی هوادار اپوزیسیون اصلی یعنی مجاهدین باشد . آنگاه توطئه های ضد انسانی با رفتار حیوانی دژخیمان زندانبان مضاعف می شود . اکنون علی معزی زندانی سیاسی گروگان گرفته شده که چرا آشنایانش جزو مجاهدین اشرف می باشند وتن به خواست شکنجه گران بازجو نداده است که در شرایط طاقت فرسای بیماری مثانه جسمی و روحی و روانی واقع شده است . طوریکه زندانبانان وی را به سلول انفرادی تبعید ومانع از درمانش شده چون تصمیم دارند همچون زنده یاد محسن دگمه چی زجر کش شود

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی علی معزی که در شرایط بسیار خطرناک جسمی بسر می برد همچنان در بند مخوف 209 بدون درمان و در حالت بلاتکلیفی نگهداری می شود.زندانی سیاسی علی معزی 58 ساله که از بیماری خطرناک سرطان مثانه رنج می برد نزدیگ به 5 ماه است که بدون درمان در حالت بلاتکلیفی در بند مخوف 209 زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات بسر می برد.او به مدت 100 روز در سلولهای انفرادی بسر برد و علیرغم بیماری جانکاه سرطان مثانه و دردهای شدید دائم تحت بازجویی و شکنجۀ جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.