روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 2 شنبه 2 آبان ماه سال 1390

نقد و بررسی : روزی نامه ی حکومتی جمهوری " خروج آمريكا از عراق، ترفند يا واقعيت؟ "

"پاسداران از طریق اعزام سپاه قدس به لبنان در کنار حزب لبنان قرار گرفتند وجنگ 33 روزه با اسراییل را راه اند اختند . چون هدف بی ثبات و بحرانی کردن منطقه برای ایجاد فضایی مناسب برای برون رفت بحران هسته ای بود . در ادامه طرح جنگ 22 روزه ی نوار غزه از طریق حماس با اسراییل پیش برده شد . سپس سپاه قدس با سلاح و حزب الله لبنان وارد مصر شدند که با دستگیر شدن شان موفق به اقدام عملیات نشدند. در ادامه مشابه ی همین مأموریت را در یمن از طریق شیعیان حوثی دنبال و اجرا نمودند .چون هدف بی ثبات ونا آرام کردن شبه جزیره ی عربستان بود . اکنون نیز سپاه قدس هم در بحرین و هم در سوریه حضور دارند .تازگی هم که گند طرح ترور سفیر عربستان درآمریکا در آمده است که پروند اش به شورای امنیت ملی سازمان ملل برای پیگیری و بررسی ارجاع شده است. بهمین دلیل است که سر مقاله نویس شاکی است که چرا آمریکا بطور کامل از عراق نمی رود تا به اشغال کامل حاکمان ایران در آید ونه اینکه دلش برای ملت وکشور عراق سوخته باشد"

جالب است در شرایطی که گزارشگر شبکه ماهواره ای سی ان ان فرید زکریا آزادانه به ایران سفر می کند تا که با پاسدار گماشته احمدی نژاد مصاحبه کند و از خیابان ها و بوتیک و پارک های تهران با دختران مو رنگ و طلایی و خرمایی کرده با روسری پس زده و آرایش کرده فیلم و گزارش تهیه برای پخش نماید که گویا در ایران زنان آزاد هستند و مبارزه با بی حجابی و طرح تفکیک دانشگاهی وجود ندارد . همچنین سر بازجو پاسدار خسین شر یعتمداری پرونده ساز هم از موضع ضد آمریکایی در ستون طنز گفت و شنود دروغ نامه ی کیهان امروز خود بد جوری یقه ی نشریه ی آسیا را گرفته است که چرا تبلیغ KFC آمریکایی برای یک رستوران ایرانی کرده است .در صورتیکه این وابسته به شبکه زنجیره ای خورک غذایی آمریکایی همچون مک دولاند در سراسر جهان می باشد که این اقدام هم موجب بیکار شدن کار گران ایرانی و هم بهدر رفتن پول ایرانی به نفع آمریکا تمام می شود . تازه برای توجیه دریافت این امتیاز و تبلیغ برایش کردن ادعا هم می شود که تحریم دور زده شده است . خلاصه این را تشبیه به دادن مچ بند طلا به بقال پیاز فروش برابر وزنش پیاز گرفتن وادعای کلک زدن به پیاز فروش کرده است . اما جالب تر اینکه سر مقاله نویس همچنان در حال خواب عمیق زمستانی خرس قطبی به سر می برد و با وجود داستان نخ نما شده ی ادا و اطوار های ضد آمریکایی در آوردن و نماینده دولت عراق و سخنگوی ملت عراق شدن کشف کرده است که اعتراف اوباما رئیس جمهور آمریکا به خروج نظامیان آمریکا تا پایان میلادی جاری یک ترفند است ونه واقعیت . زیرا که ولی وقیح منفور و نا مشروع و پاسداران و سپاه قدس با همیاری نوری مالکی مزدور و خائنن دست نشانده پیرامون اخراج نظامیان آمریکاا ز عراق خیلی وقت است که شکم شان را صابون زده اند تاکه پس از خروج نظامیان آمریکاییان از عراق حیات خلوت بودن عراق را تبدیل به اشغال کامل نمایند. بهر حال سرمقاله نویس پیرامون اینکه ادعای آمریکا که یک ترفند تبلیغاتی چند منظوره یا هدفه می باشد و آمریکا قصد خروج از عراق را ندارد . دلایل برای اثبات خودش را لیست کرده و تحلیل داده ونتیجه گیری نموده و در پایان این چنین رهنمود داده وظیفه ملت و نیروهای سیاسی ومذهبی عراق است که با ید همه آمریکاییان را از عراق بیرون نمایند:

"سؤال اساسي كه براي آگاهان مسائل سياسي عراق مطرح است اين است كه آيا آمريكا كه با لشكركشي گسترده، كشتار مردم عراق، زير پا گذاشتن قوانين بين‌المللي و صرف هزينه‌هاي سنگين مالي و جاني وارد عراق شده است به سادگي و بدون دستيابي به اهداف مورد نظر، حاضر خواهد شد از اين كشور خارج شود؟ واقعيت اين است كه آمريكا به چند دليل دروغ مي‌گويد و قصد خروج كامل از عراق و رها كردن اين كشور را ندارد. با در نظر گرفتن اينكه واشنگتن تاكنون نزديك به 700 ميليارد دلار در عراق هزينه كرده و بيش از 4000 نظامي خود را در جريان اشغال اين كشور و ادامه اشغال آن به كشتن داده است، ساده انديشي است اگر پذيرفته شود آمريكا قصد خروج كامل از عراق را دارد. روشن است كه حركت اخير آمريكا يك تاكتيك تبليغاتي است و بايد ديد آمريكايي‌ها از طرح اين موضوع چه هدفي را دنبال مي‌كنند. اولاً، انتخاب رياست جمهوري آمريكا در راه است و هم اوباما و هم حزب دمكرات كه درحال حاضر قدرت را در آمريكا در اختيار دارد به چند عامل كه بتوانند موقعيت به شدت متزلزل آنها را در ميان راي دهندگان تقويت كند نياز دارنداوباما و متحدانش اميدوار بودند كه اتفاقاتي همچون قتل اسامه بن لادن در افغانستان و "العولقي" در يمن، آنها را پيروز جنگ با تروريسم جلوه دهد و از آنها نزد ملت آمريكا قهرمان بسازد و شرايط آنها در افكار عمومي بهبود يابد ولي نظرسنجي‌هاي اخير، اوضاع را اين گونه نشان نمي‌دهند. ادامه گرفتاري دولت آمريكا در افغانستان و عراق در كنار بحران عميق مالي، سه معضل عمده گريبانگير دولت اوباماست كه افكار عمومي آمريكا را به شدت عليه دمكراتها برانگيخته است. دولت اوباما، با اعلام خروج از عراق، درصدد است بلكه بتواند از يكي از اين سه معضل عمده خلاص شود. به ويژه آنكه دولت عراق اخيراً تحت فشار افكار عمومي و مجلس آن كشور، نه تنها حاضر به اعطاي مصونيت به نظاميان آمريكايي نشد بلكه نوري مالكي نخست‌وزير عراق رسماً خروج كامل اين نيروها در موعد مقرر، يعني 10 دي ماه آينده را خواستار گرديد كه اين برخورد تحقيرآميز نيز ضربه ديگري بر دولت آمريكا بود و بر خشم مردم آمريكا عليه دولتمردانشان افزود: در تصميم اخير دولت آمريكا بي‌تأثير نبوده است. بايد در نظر داشت آمريكا هم اكنون در عراق سفارتخانه‌اي داير كرده است كه بيشتر شبيه يك شهر است تا يك مقر ديپلماتيك. مساحت اين سفارتخانه برابر مساحت واتيكان است و اين مجموعه عظيم تا 20 هزار نفر را مي‌تواند در خود جاي دهد. همچنين آنچنانكه اعلام شده است حدود 5500 پيمانكار نظامي تحت پوشش حفظ امنيت ديپلمات‌هاي آمريكا در عراق، پس از پايان موعد مقرر، مي‌تواند حضور داشته باشند. علاوه بر اين، آمريكا تعدادي از نيروهاي خود را به بهانه آموزش نظاميان عراقي در اين كشور باقي نگاه مي‌دارد. همچنين آمريكا چهار پايگاه نظامي در عراق دارد كه شماري از نيروهايش در اين پايگاه‌ها جاي گرفته‌اند. ، ادعاي خروج آمريكا از عراق ترفندي است براي ادامه حضور آمريكا در عراق، همزمان با خنثي كردن فشار افكار عمومي در آمريكا و عراق. با اين ترفند، در عمل بخش بزرگي از نيروهاي آمريكايي در پوشش‌ها و عناوين جعلي و موهوم، در عراق باقي خواهند ماند. بديهي است خروج كامل نيروهاي آمريكا از عراق، خواسته مردم عراق و ملت‌هاي منطقه است و عاملي مهم در تثبيت صلح و امنيت در منطقه خواهد بود. اين مهم، زماني محقق مي‌شود كه همه نيروهاي اشغالگر، تحت هر پوشش و لباسي از عراق خارج شوند و رسالت تحقق اين هدف در مقطع كنوني به عهده مردم عراق و شخصيت‌هاي سياسي و مذهبي آن كشور است."

در خاتمه اینکه سر مقاله نویس مثل همیشه با شیوه ی تصویر مار کشیدن ومار قالب کردن آنگونه که خود خواسته از موضع ضد آمریکایی تحلیل و تفسیر داده است . بنابراین برای اینکه تنها به قاضی رفته و راضی بر گشته باشد . تقیه کرده و صلاح ندیده است که توضیح دهد اگر این مشاورر فسنجانی خود را به فراموشی زده ولی از یاد نرفته است که چگونه پس از اشغال نظامی افغانستان رفسنجانی در خطبه نماز جمعه ی تهران خطاب به بوش رئیس جمهور وقت آمریکا اعتراف کرد و گفت که بوش می داند اگر چنانچه همکاری ما با آمریکا نبود هنوز طالبان در افغانستان بر سر قدرت بود . یا بدون وی بگوید که احمد چلبی جاسوس و خائن که بود؟ چه رابطه ای با حاکمان ایران و دولت فخیمه ی انگلیس و شیطان بزرگ آمریکا داشت؟ مهمتر اینکه چه نقشی در مقدمه و فضا سازی تبلیغات دروغین سلاح کشتار جمعی صدام حسین داشت که منجر به تهاجم و اشغال نظامی عراق شد که پس از شخم زدن عراق تبدیل به یکه تازی پاسداران به خصوص سپاه قدس برای باتلاق شدن وناامن وبی ثبات شدن عراق شد ؟ مهمتر اینکه چگونه عراق تبدیل به حیات خلوت حاکمان تهران شد و با گروگان گرفتن مردم عراق به وضوح تبدیل به ابزار تبلیغاتی دفاع حاشیه ای و امنیتی اهداف پروژه ی هسته ای و باج گیری مذاکره و گفتگوی هسته اسی با غرب به خصوص آمریکا شد. چون حضور پاسداران به ویژه سپاه قدس پشت جبهه ی اهرم فشار وتهدید پیشبرد سیاست خائنانه ی مماشات گری پشت پرده از طریق لابی ها شده است . عجیب تر اینکه عراق آشکار اتبدیل به کانون صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز به خصوص خاور میانه و کشور های منطقه برای حاکمان ایران شده است طوریکه پاسداران از طریق اعزام سپاه قدس به لبنان در کنار حزب لبنان قرار گرفتند وجنگ 33 روزه با اسراییل را راه اند اختند . چون هدف بی ثبات و بحرانی کردن منطقه برای ایجاد فضایی مناسب برای برون رفت بحران هسته ای بود . در ادامه طرح جنگ 22 روزه ی نوار غزه از طریق حماس با اسراییل پیش برده شد . سپس سپاه قدس با سلاح و حزب الله لبنان وارد مصر شدند که با دستگیر شدن شان موفق به اقدام عملیات نشدند. در ادامه مشابه ی همین مأموریت را در یمن از طریق شیعیان حوثی دنبال و اجرا نمودند .چون هدف بی ثبات ونا آرام کردن شبه جزیره ی عربستان بود . اکنون نیز سپاه قدس هم در بحرین و هم در سوریه حضور دارند .تازگی هم که گند طرح ترور سفیر عربستان درآمریکا در آمده است که پروند اش به شورای امنیت ملی سازمان ملل برای پیگیری و بررسی ارجاع شده است. بهمین دلیل است که سر مقاله نویس شاکی است که چرا آمریکا بطور کامل از عراق نمی رود تا به اشغال کامل حاکمان ایران در آید ونه اینکه دلش برای ملت وکشور عراق سوخته باشد.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900802/13900802_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 2 شنبه 2 آبان ماه سال 1390

خروج آمريكا از عراق، ترفند يا واقعيت؟