گزیده خبرهای 6 آبان قسمت -2

اعتراض دانشجویان علم و صنعت در سلف خوابگاه پسران

اینهم دو مورد اعتراض دانشجویی پیرامون فشار و محدودیت های روز افزون تحمیل شده به دانشجویان که با تر فندهای گوناگون دنبال و اجرا می شود . از جمله پیشبرد طرح سیاست پادگانی وگورستانی و حوزوی کردن دانشگاه ها می باشد . که طرح تفکیک جنسیتی یا جدا سازی دختر وپسر ان دانشجو هم به این سیاست افزوده شده است . همینطور اعتراض به مسایل صنفی همچون عدم کیفیت غذایی و خوابگاه امکات رفاهی و بهداشتی و یاعدم بر گزاری مراسم به مناسبت گوناگونی از جمله در مورد مراسم بزرگداشت حافظ می باشد که نشان وحشت آشکار حاکمان دین فروش عوامفریب زن ستیز دشمن علم و دانش و آگاهی ودانشگاه ودانشجو می باشد که حاضر نیستند تبدیل به مساجد وشعبات پایگاه های بسیج و طلاب شود.

دانشجویان خوابگاه داخل پسران علم و صنعت به علت مشکلات صنفی و عدم تغییر برنامه غذایی با ریختن غذاهای خود در صحن سلف نسبت به بی توجهی مسئولین اعتراض کردند.به گزارش دانشجونیوز، در ادامه ناآرامی های اخیر دانشگاه علم و صنعت تهران، امروز پنج شنبه ۵ آبان ۹۰، بسیاری از دانشجویان ساکن خوابگاه پسرانه این دانشگاه با خودداری از خوردن غذا و چیدن غذاها در صحن سلف، بار دیگر اعتراض خویش را به مسئولان دانشگاه نشان داده اند.از جمله مشکلات دانشجویان «حذف نهاد قانونی و دانشجویی شورای صنفی» در دانشگاه علم و صنعت است که پس از حذف کامل آن از سوی مسئولین، مشکلات صنفی این دانشجویان در این دانشگاه افزایش یافته است.بر اساس گزارش های رسیده، چندین تن از ماموران حراستی نیز با دخالت در اعتراض صنفی دانشجویان موجب تنش بین دانشجویان شده و با فیلم برداری مخفیانه از جمع دانشجویان به ایجاد رعب و وحشت در بین آنان پرداخته اند.در ادامه هنگامی که یکی از دانشجویان مشغول عکس گرفتن از صحنه ریخته شدن غذا ها بود، توسط حراست احضار شده که با دخالت و اعلام حمایت دانشجویان، حراست دانشگاه مجبور به رها کردن این دانشجو شد.گفته می شود در ادامه اعتراض دانشجویان که با حضور آقای سقراط، رئیس اداره تغذیه دانشگاه، همراه بود، ایشان با یادداشت مشکلات دانشجویان قول داده است تا حد امکان به برطرف شدن این مشکلات کمک کند.گفتنی است در این جلسه مقرر شد که روز شنبه شب با حضور دکتر طالبی، معاون دانشگاه در سلف خوابگاه داخل، مشکلات سلف خوابگاه نیز رسیدگی شود.در هفته های گذشته «حسین صالح زاده»، رییس دانشکده ی عمران دانشگاه علم و صنعت و مسئول بسیج اساتید این دانشگاه، ۱۵ دانشجوی دختر این دانشگاه را بدلیل عدم شرکت در «جلسه حجاب» از ثبت نام در ترم جاری و آینده محروم ساخته بود، که در ادامه جمعی از دانشجویان دانشکده عمران با صدور بیانیه ای اعتراض خود را به روند ناصواب کنونی اعلام کرده بودند.در پی این محرومیت، جمع کثیری از دانشجویان دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت تهران با نگارش و پخش بیانیه ای اعتراضی «صدور احکام انضباطی برای این دانشجویان را غیرقانونی دانسته» و همچنین خواستار «حمایت اساتید مستقل و دلسوز دانشکده عمران» دانشگاه علم و صنعت شده بودند.به انجمن اسلامی دانشجویان اجازه‌ی برگزاری مراسم بزرگداشت حافظ هم داده نمی‌شود.انجمن‌های اسلامی دانشجویان این روزهای تحت فشارهای مضاعفی قرار دارند. از سویی دانشجویان به‌حق از آنها می‌خواهند که فعال‌تر باشند، و از سوی دیگر دانشگاه‌ها و نهادهای امنیتی بیرون از دانشگاهها از کوچکترین تحرکی از سوی آنها جلوگیری می‌کنند. ممانعت از فعالیت‌های جمعی در دانشگاه، محدود به حوزه سیاسی هم نیست و حتی به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز گسترش یافته است. شاید یکی از جدیدترین نمونه‌ها در این باره، سنگ‌اندازی در راه برگزاری همایش «خلوت انس» باشد که قرار بود در دانشگاه تهران برگزار شود.به گزارش خبرنگار کلمه، این همایش که قرار بود در روز ۲۵ مهرماه به مناسبت روز بزرگداشت حافظ از سوی انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه برگزار شود، با سنگ‌اندازی مدیریت دانشگاه روبه‌رو شد. انجمن اسلامی بر اساس آیین‌نامه‌ی محدودکننده‌ای که هم‌اکنون بر فعالیت‌های دانشجویی حاکم است، باید برای برگزاری این برنامه هم مجوز می‌گرفت. اقدام برای درخواست مجوز از دو هفته قبل از روز همایش صورت گرفت، اما تنها یک روز مانده به همایش، مجوز آن صادر شد؛ آن هم در حالی که مدیریت دانشگاه دستور داده بود تعدادی از سخنرانان این مراسم حذف شوند!

عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی «امام خمینی»: ولایت فقیه ضامن آزادی‌های جامعه است.

دو گزارش خبر قبلی به وضوع بیانگر این واقعیت است که این ادعای کمدی وارونه ی عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی بیان شده چه اندازه بی ربط است که از سوی شاگرد طلبه آخوند تئوری پرداز دروغ و خشونت ومرگ تمساح یزدی ادعا شده است . چونکه استادش استاد چگونه دستمال ابریشم یزدی استعمال کردن و متخصص تملق وچاپلوسی نمودن مشمئز کننده از ولی وقیح منفور و نا مشروع می باشد . ضمن اینکه منفوریت این دو نسبت بهم طوریست که لازم و ملزوم هم شده است.

دیگربان : محمود نبویان٬ عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی «امام خمینی» وابسته به محمدتقی مصباح یزدی می‌گوید جامعه ایران با وجود حاکمیت ولایت فقیه به «آزادی و تقوا» خواهد رسید.به گزارش روز پنجشنبه (پنجم آبان) «خبرگزاری دانشجو» آقای نبویان این مطلب را در پایان جلسه کرسی آزاداندیشی در دانشگاه آزاد تهران جنوب بیان کرده است.این روحانی محافظه‌کار افزوده است: «اگر قرار است به آزادی و به تقوا برسیم باید در رأس حکومت یک فرد فقیه عادل قرار بگیردوی در ادامه سخنان خود با «سگ‌باز»، «پول باز» و «زن‌باز» معرفی کردن رهبران جهان گفته است: «در خانه‌ رهبر انقلاب فقط یک فرش است» و او «نزدیک‌ترین فرد به معصوم» است.نبویان در بخش دیگری از سخنان خود با حمله به کشور‌های توسعه یافته، ادعا کرده جمهوری اسلامی تنها در «جنایت و غارت» از آن‌ها عقب افتاده‌تر است.وی همچنین به موضوع اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در بانک صادرات اشاره کرده و گفته است: «این فردی که در داخل سه هزار میلیارد اختلاس کرده دوم خردادی ضد ولایت استروحانیون حاکم بر ایران سال‌هاست از واقعیت‌‌های جامعه ایران و کشور‌های غربی تفسیری غیرواقع‌بینانه و تحریف‌‌آمیز ارائه کرده و نظام ولایت فقیه را بهترین الگوی حکومتی در جهان معرفی می‌کنند.بسیاری از این روحانیون در شرایطی که جامعه ایران با مشکلات فراوان سیاسی٬ اقتصادی٬ اجتماعی و فرهنگی دست و پنجه نرم می‌کند٬ مدعی وجود جامعه‌ای «دینی و ولایی» هستند که تبدیل به الگویی برای سایر کشور‌های جهان شده است.

دریاچه ارومیه نفس‌های آخر خود را می‌کشد

مهم نیست که رودخانه ودریاچه وتالاب ومرداب خشک می شوند ومراتع کویر می گردند و جنگل ها سوزانده و نا بود می شوند . خلاصه این سرمایه های ملی بهدر می روند، بلکه مهم این است که وزیر نفت یک پاسدار است وهنوز نفت فروخته می شود و توی کیسه پاسداران ریخته می شود. مهمتر اینکه بازار اختلاس ای کلان و نجومی بانکی همچنان داغ وپر رونق می باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نادر قاضی‌پور در پایان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی (چهارشنبه ۴ آبان) به استناد بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی گفت: تمام وزارتخانه‌ها نیروهای شرکتی خود را جذب کردند به جز آموزش و پرورش که این کار را منوط به قبولی در آزمون استخدامی کرد.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از علی لاریجانی به دلیل تشیکل جلسه درباره پیگیری وضعیت دریاچه ارومیه، افزود: وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی، معاون محیط زیست و معاون پارلمانی رئیس جمهور برای احیای این دریاچه حداکثر تلاش خود را به کار گیرند.وی با بیان این که دریاچه ارومیه آخرین نفس‌های خود را می‌کشد، ادامه داد: دولت و مجلس کمک کنند تا این دریاچه خشک نشود.

نماینده مجلس: وضعیت زندان‌ها بسیار ناخوشایند است.

در کشوری که ادعای شده در آن فقیری نیست وهیچ گرسنه ای وجود ندارد تا که شب سر بر بالین گذارد . بنابراین این خبر ناخوشآیند مخابره شده از درون سیاه چال ها با نفس های آخر دریاچه ارومیه، به پر طپش بودن ضربان قلب پر اشتهای دلالان وواسطه گرهای اقتصادی وارزی و بانکی ونفتی بدر . چون گفته میشه چیزی که عوض داره گله نداره.

خلیل حیات‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به لایحه مجازات‌های جایگزین زندان اظهار کرد: ما این موضوع را در قانون مجازات اسلامی ادغام و تصویب کردیم، به طوری که کمیسیون بحث حبس‌زدایی را در این قانون به خوبی لحاظ کرده است. نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: در چندین نشست، اعضای کمیسیون قضایی با استفاده از کارشناسان، هم در قانون مجازات اسلامی و هم در قانون آیین دادرسی کیفری جدید حبس‌زدایی و جرم‌زدایی را بررسی کردند. دبیر کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با تاثیر‌گذار خواندن این مصوبه در بهبود وضعیت زندان‌ها، گفت: در این قانون طبقه‌بندی و درجه‌بندی جرایم و مجازات‌هایی غیر از حبس تعیین شده است.حیات‌مقدم، با تاکید بر اینکه آماری که از زندان‌ها داریم آمار ناخوشایندی است، تصریح کرد: گنجایش زندان‌های ما بسیار محدود است و اگر قرار بر این باشد که برای هر جرمی زندان در نظر بگیریم، باید در هر شهری چندین زندان ایجاد کنیم