گزیده خبرهای 2 آبان 90

کلینتون در خصوص خروج نیروهای این کشور از عراق به ایران هشدار داد

درست است که با آمریکا باناشی گری گری و محاسبات غلط با اشغال نظامی عراق مرتکب خیانت و جنایت تاریخی شد. ولی آنگونه ابله ونادان نیست که پس از این اشتباه بسیار پر هزینه برای ملت و کشور عراق و همینطور آمریکا ا اخراج نیروهای نظامی اش اجازه دهد که عراق دو دستی تقدیم حاکمان ایران و سپاه قدس شود . ضمن اینکه بعید نیست که با خروج نیروهای نظامی اش از عراق بهر دلیل که باشد . ضمن غلع سلاح کردن بهانه گیری حاکمان ایرا که أکید می کردند نظامیان عراقی باید از آمریکاا خراج گردند دور کردنن ظامیان آمریکایی از عراق شاید احتمال طرح نظامی برای سوریه و سپس ایران دارند.

بی بی سی : هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه به ایران هشدار داد که در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از عراق تا پایان سالجاری، پیش بینی اشتباهی نکند.خانم کلینتون گفت هیچ کس به ویژه ایران نباید در مورد تعهد ما به عراق پیش بینی اشتباهی داشته باشد.خانم کلینتون این سخنان را یک روز پس از صحبت‌های باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا مطرح کرد. آقای اوباما اعلام کرد که تمامی نیروهای آمریکایی تا پایان سالجاری میلادی از این کشور خارج می‌شوندخانم کلینتون گفت که نیروهای ارتش این کشور پس از خروح از عراق ماموریت پشتیبانی و آموزش در این کشور را انجام خواهند داد

مشروح/ معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.تشکیل "اتحادیه مطبوعات جهان اسلام" با حضور 35 کشور اسلامی وخبرگزاری فارس: معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل "اتحادیه مطبوعات جهان اسلام" با حضور 35 کشور اسلامی در نمایشگاه مطبوعات خبر داد و گفت: تشکیل اتحادیه مطبوعات جهان اسلام مقدمه‌ای برای شکستن سلطه رسانه‌ای نظام استکباری است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900801001075

این تلاش برای برون رفت از انروای منطقه ای و جهانی وخرید برخی از قلم ها در مطبوعات کشور های اسلامی برای تبلیغات است . البته ادامه سیاست صدور تروریسم و بحران وارتجاع به برون مرز ومداخله گری در امور داخلی کشورهای همسایه و منطقه می باشد . همچنین مکمل بر گزاری اجلاس بیداری اسلامی و کنفرانس اسلامی است تا ثابت شود مدعی رهبر ام القرای جهان اسلام الکی ادعای رهبری بیداری اسلامی در منطقه نمی کند.

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، محمد‌جعفر محمدزاده امروز طی نشست خبری ضمن اعلام جزئیات برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار داشت با اشاره به تفاوت‌های نمایشگاه هجدهم نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های گذشته خاطر‌نشان کرد: مهم‌ترین تفاوت نمایشگاه امسال، جدا شدن جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها از نمایشگاه است چرا که در گذشته جامعه مطبوعاتی کشور 2 رویداد مهم فرهنگی در اختیار داشت اما به دلیل برگزار شدن همزمان این دو رویداد عملا در حکم یک رویداد تلقی می‌شد.محمدزاده شورای سیاستگذاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها را متشکل از مدیران مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اساتید دانشگاه و ارتباطات و مدیران اجرایی دانست و تصریح کرد: طی 3 ماه گذشته در جلساتی که در شورای سیاستگذاری نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، برنامه‌های مربوط به نمایشگاه امسال تدوین و به تصویب نهایی رسید.فروش کتب حوزه رسانه در نمایشگاه امسال وی با اشاره به مصادیقی از سانسور خبری حاکم بر نظام سلطه رسانه‌ای جهان به موضوع دستگیری و کشته شدن بن‌لادن اشاره کرد و گفت: همه دیدیم که بن‌لادن به چه سرنوشتی دچار شد، انداختن به قعر اقیانوس، مرگ اطلاع‌رسانی در دنیا بود؛ اگر بن‌لادن زنده دستگیر می‌شد می‌توانست زوایای پنهانی از این نظام سلطه را افشا کند.حضور 50 کشور در بخش بین‌الملل نمایشگاه..معاون مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل اتحادیه مطبوعات جهان اسلام را مقدمه‌ای برای شکستن سلطه رسانه‌ای نظام استکباری دانست و گفت: امسال 50 کشور برای دایر کردن غرفه در بخش بین‌الملل نمایشگاه حضور خواهند داشت و توجه به جهان اسلام نقطه توجه ما به مطبوعات کشورهای اسلامی بوده است.

يك آخوند مدير روابط عمومي خبرگزاري ايسنا شد

وقتی که در راستای سیاست گورستانی و پادگانی و حوزوی کردن دانشگاه که طرح تفکیک جنسیتی دانشگاه هاهم مکمل آن شده است چرا نباید که یک آخوند حوزوی حامیان کودتا چیان برای نهادینه کردن سانسو ر مدیر عمومی خبر گزاری دانشجویی ایسنا نشود تا که متراف ادعای معاون مطبوعاتی وزارت تفتیش عقاید و خفقان و سانسور ارشاد اسلامی ابراز خوشحلی از تشکیل اتحادیه ی مطبوعاتی کشور های اسلامی نکند؟

مدير روابط عمومي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) تغيير كرد.به گزارش اعتماد، شنيده شده است حبيب عباسي كه از نيروهاي باسابقه خبرگزاري ايسنا محسوب مي‌شود از سمت خود استعفا كرد.گفتني است جانشين عباسي يك روحاني جوان است. همچنين مدير گروه فرهنگي ايسنا نيز اخيرا بركنار شده است.

در پیامی به شاه عربستان.رییس جمهور درگذشت ولیعهد عربستان را تسلیت گفت.خبرگزاری فارس: محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت ولیعهد عربستان را به پادشاه این کشور تسلیت گفت.

این پیام تسلیت پاسدار گماشته احمدی نژاد هدفمند و حساب شده می باشد . زیرا اولاً با تسلیت نشان داده است که وی نظری همچوون رهبر ولی وقیح منفور و نامشروع و پاسداران و حامیانش نیست که خواهان سرنگونی پادشاه عربستان می باشند . دوماً طرح فاش شده ترور سفیر عربستان از سوی وی و حامیانش نیست ، بلکه از سوی رقیب وی یعنی ولی وقیح منفور و نا مشروع و پاسداران کودتا گر و سپاه قدس بوده است .

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن پیام احمدی نژاد به شرح زیر است:بسم الله الرحمن الرحیم.انا لله و انا الیه راجعون.خادم الحرمین الشریفین.جناب آقای عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود.پادشاه عربستان سعودی.السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.خبر درگذشت مرحوم مغفور سلطان بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد، وزیر دفاع و هوانوردی و بازرس کل پادشاهی عربستان سعودی موجب تأسف و تأثر گردید.ضمن ابراز تسلیت به جناب عالی و همدردی با بازماندگان و ملت عربستان سعودی، از خداوند متعال، غفران و رحمت الهی برای آن فقید سعید، صبر و شکیبایی جناب عالی و بازماندگان و سربلندی و بهروزی دولت و ملت عربستان سعودی را مسألت دارم.محمود احمدی نژادرییس جمهوری اسلامی ایران.

چگونه است رژیمی که انقلاب نه بیداری اسلامی به خاورمیانه که به وال استریت آمریکا صادر می کند و مدعی تشکیل "اتحادیه مطبوعات جهان اسلام" با حضور 35 کشور اسلامی وخبرگزاری در تهران می شود .ولی چه خبر است که با این وجود ادای امن و آزاد تر ین کشور جهان داشتن و لی همچنان مانع از آزادی زندانیانی می شود که دوران محکومیت شان تمام شده یا اینکه احکام اعدام صادر می کند . مهمتر اینکه نمی گوید که مگر ضریب رعب و وحشت و سانسور چه میزان است که مخالفت ها تبدیل به شعا ر نویسی ها بر روی دیوار ها و حتی اسکناس ها شده است . طوریکه موازی صدور احکام اعدام این چنین خبر از دستگیری شعار نویسان دیواری داده شده است؟

جوشن دوشنبه هفته گذشته به از زندان به دادگاه منتقل شده در برگه‌ی بازداشت موقتش را امضاء کند.حکم اعدام سعید ملک پور برای بار دوم ابلاغ شد.حکم اعدام سعید ملک پور زندانی ایرانی کانادایی در زندان اوین تهران که در دیوان عالی کشور نقض شده بود برای بار دوم در شعبه 28 دادگاه انقلاب توسط قاضی مقیسه تایید و روز چهارشنبه به او ابلاغ شد.به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، بر اساس گفته خانواده سعید ملک پور، او روز چهارشنبه 27 مهرماه به شعبه 28 دادگاه انقلاب منتقل شد تا هفت سال و نیم حبس تعزیری و پس از آن حکم اعدام از سوی قاضی مقیسه برای بار دوم به او ابلاغ شود. قاضی مقیسه بار اول در پائیز سال 1389 به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق طراحی سایت های مستهجن، توهین به مقدسات، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور، ارتباط با گروه‌های معاند نظام، و فساد فی الارض، حکم اعدام را صادر کرده بود که به تایید دادگاه تجدید نظر رسید، اما در خرداد ماه امسال در دیوان عالی کشور نقض شد. حکم جدید نیز در صورت اعتراض به دیوان عالی کشور برای بررسی ارسال خواهد شد.سعید ملک پور از متهمان پرونده موسوم به «مضلین ۲» مربوط به جرائم رایانه‌ای است که سه سال پیش توسط سپاه پاسداران دستگیر شده و در زندان به شدت شکنجه شده است، بطوریکه فک او در رفته است. همسر او زهره افتخاری پیشتر عنوان کرده بود که او تحت شکنجه در سلول انفرادی مجبور به اعتراف شده است دستگیری چند شعار‌نویس در تهران:روزنامه جوان (وابسه به سپاه) : شنیده شده که عده‌ای از افرادی که به شعار‌نویسی برروی دیوارها و کیوسک‌های تلفن در مناطق مختلف تهران اقدام کرده بودند توسط نهاد‌های امنیتی بازداشت شده‌اند