گزیده خبر های 23 مهر 90
در کشور ما زورگویی به زن خشونت نیست؛بلکه نوعی فرهنگ است

اعتراف عضو بازار مکاره به حکومت مرد سالار ضدزن همراه با زور و خشونت نهادینه شده صد البته که حکومت فاشیستی مذهبی این شرایط را تشدید کرده است . برای اینکه گذشته از ماهیت استبدادی بودن این حکومت که بغایت ارتجاعی و زن ستیز است . آنگونه که زنان در ایران تبدیل به موجودات درجه 2 شده اند که نه از حق و حقوق برابر با مرد برخور دار نیستند بلکه به عناصر بی اراده و کالای سکسی تبدیل شده اند که باید در خدمت مردان باشند . همچنین با اجبار در چادر سیاه بعنوان حجاب بر تر پیچانیده شوند . در غیر اینصورت می بایست طرح شعار رو سری یا توسری ومبارزه با بی حجابی با چاشنی اهانت وتوهین و باز داشت و زندان و شلاق وجریمه دادن مواجه شوند.

نصرالله ترابی‌قهفرخی معتقد است؛ در بحث ریشه‌های خشونت باید به قبل از خشونت بازگردیم، او اظهار کرد: باید بدانیم که اصلا دلیل خشونت‌ها چیست، به این معنی که بسیاری از رفتارها در جامعه ممکن است خشونت باشد و در جامعه دیگری آن رفتار خشونت نباشد.این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تعریف و مصادیق خشونت را وابسته به عرف و فرهنگ جوامع عنوان کرد و ادامه داد: مثلا بسیاری از کشورها نوعی از خشونت به عنوان خشونت علیه زنان را قبول دارند در صورتی که در کشور ما این گونه نیست در حالی که در کشور ما این موضوع نوعی فرهنگ خانوادگی است که مثلا مرد باید به زن دستور بدهد و زورگویی را انجام دهد.نماینده مردم شهرکرد در مجلس، بیان کرد: در برخی مواقع نیز فرد دفاع از خودش را در غالب خشونت نشان می دهد، در واقع در برابر حقی که جامعه به هر دلیلی از آن سلب کرده است و هیچ راهی جز ابراز خشونت ندارد.به گفته ترابی، اگر بتوانیم ریشه خشونت‌های مختلف را ارزیابی کنیم راحت‌تر می‌توانیم به مقوله خشونت و اینکه برای جلوگیری از آن چه باید بکنیم بپردازیم.

۷۰ درصد از فرزندان ما پدر و مادر ندارند

وقتی از سوی یک روانشناس اجتماعی به این شفافی اعتراف شده است که بدلایل شرایط تحمیل شده از سوی حکومیت 70% از فرزندان پدر و مادر ندارند چون جزو مشتقات عدم آزادی و عدالت و فاصله ی عمیق طبقاتی و وجود شرایط تحمیلی به 80% جمعیت کشور است که در زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند مه حاصل آن گزارش 7 میلیون و 135 هزار دانش آموزان ترک تحصل کرده و به کود کان کار خیابان تبدیل شده می باشد.این روانشناس اجتماعی با تاکید براینکه بیشترین مردمی که در اطراف ما زندگی می‌کنند نباید به دنیا می‌آمدند، گفت: بچه‌ای امروز باید به دنیا بیاید که ۲ میزبان شایسته و یک میز آراسته منتظرش باشند.وی تصریح کرد: بچه‌های امروز برای به دنیا آمدن به داشتن چهار چیز نیاز دارند؛ امکانات، اطلاعات، صلاحیت پدری و مادری و محیط شایسته خانوادگی، متاسفانه خانواده‌ها فاقد امکانات کافی و اطلاعات لازم و صلاحیت پدری و مادری هستند.غفاری با بیان اینکه ۷۰ درصد از فرزندان ما پدر و مادر ندارند، بلکه تولیدکننده فیزیولوژیکی دارند، افزود: چون هیچ کدام از آنها نمی‌دانند معنای تربیت چیست؟.

افزایش چهار برابری زندانیان در سال ۹۰ نسبت به سال۶۰

مگر در ار دیبهشت سال 59 شبیخون خونین سراسری به دانشگاه های سراسر کشور زده نشد و برای 3 سال تعطیل نشدند؟ مگر موازی آن خمینی شیاد و قصاب معدوم زندان اوین اسد الله لاجوردی نگفتند زندان ها تبدیل به دانشگاه شده است . بنا براین در راستای این پیام بوده است که به جای اشتغال کامل افزایش زندانیان بیش از 4 برابر شده است؟

ترابی نیز در ادامه این نشست به مقایسه میزان زندانیان سال ۶۰ و ۹۰ اشاره کرد و گفت: در سال ۶۰ ما به ازای هر یکصد هزار نفر ۷۵ زندانی داشتیم؛ اما در سال ۹۰ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر ۳۱۲ زندانی داریم، یعنی چهار برابر.این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه میزان انحراف‌ها و یا ناهنجاری‌ها بر اساس میزان زندانیان است، افزایش زندانیان در کشور را نشان دهنده افزایش سقف جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی خواند.وی تصریح کرد: اگر نیازهای جامعه مانند شغل، نشاط، اعتماد عمومی به مسئولان را به درستی تجزیه و تحلیل و ایجاد نکنیم خشونت در جامعه وجود خواهد داشت.ترابی با با بیان اینکه جلوگیری از خشونت به کار تربیتی نیاز دارد، افزود: از سوی دیگر ما بار همه چیز را بر گردن خانواده می‌گذاریم در صورتی که لزوما این نیست، بلکه باید پدر و مادر، معلم، رفتارهای اجتماعی الفت فایلی خوب باشد تا یک جامعه نرمال باشد.نماینده مردم شهرکرد در مجلس هشتم، با اعلام اینکه قانون حدود را معین و رفتارهای مرزی را تعیین می کند، گفت: اما در رفتارهای اجتماعی بسیاری از کنش و واکنش‌های پنهانی در جامعه وجود دارد که لزوما قانون نمی‌تواند به همه آنها شکل بدهد، از سوی دیگر اگر قانون کامل و جامع هم باشد؛ اما افرادی تعهد به آن نداشته باشند، قانون بلا استفاده می‌ماند.به گفته ترابی، در حال حاضر ما بیشترین و شدیدترین برخوردها را با جرایم مربوط به مواد مخدر می‌کنیم؛ اما چرا هر روز این جرایم بیشتر می‌شود بنابراین تنها قانون نمی‌تواند بازدارنده باشد.

اعتصاب غذاي اعدامي ها در قزلحصار كرج ادامه دارد

وقتی که عضو بازار مکاره اعتراف کرده است که ظرفیت زندان ها در 33 سال پیش بیش از 4 برابر شده است . یعنی سیاست موازی آباد کردن گورستان ها با سرعت اجرا شده است که تداعی کننده ی عدم آزادی و وجود خفقان و سانسور و قلم شکنی و بریدن زبان و بستن دهان و خفه کردن صدا در گلو وشکافتن سینه ی مبارزان آزادی وجراحی کردن تفکر و اندیشه و خراطی کردن اندام ها درون سیاه چال ها می باشد . زیرا که حاکمان وطن ودین فروش غارتگر عوامفریب چون وحشت از قیام مردم ناراضی دارند . بنابرای اگر با سیاست رعب و وحشت دست به تفتیش عقاید و شکنجه و اعتراف گیری وزجر کش کردن زندانیان و زندان اندر زندان ساختن همراه با صدور احکام رو به رشد اعدام نزنند . قادر به بقای حکومت ننگین خود نمی باشند.

كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها :زندانيان محكوم به اعدام همچنان ازخوردن غذاي زندان امتناع ميكنند.بنا به گزارشهاي دريافتي پنجاه و دو تن از زندانيان محكوم به اعدام در زندان قزلحصار كرج همچنان در اعتراض به حكم اعدام خود، اعتصاب غذايشان را ادامه مي دهند. آنها نسبت به حكم صادرشده وشرايط زندان اعتراض دارند. اين زندانيان در واحد دو زندان قزلحصار كرج محبوس مي باشند و در انتظار اجراي حكم اعدام به سر مي برندنتقال یک زندانی سیاسی به زندان قزل حصار. محمدرضا پورشجری (سیامک مهر) وبلاگ نویس زندانی که چندی پیش و با اتهاماتی همچون «اقدام علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به مقامات» به تحمل سه سال زندان محکوم شده بود به زندان قزل حصار کرج منتقل گردید.به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، انتقال این زندانی سیاسی که هم اکنون با اتهام جدید «توهین به مقدسات» با خطر صدور حکم اعدام روبروست به زندان قزل حصار کرج در حالی است که این زندان محل نگهداری محکومان به اعدام و مجرمان خطرناک جرایمی همچون مواد مخدر، قتل، تجاوز و شرارت می باشد.

هدیه ورزشی احمدی‌نژاد، ۳۰۰ میلیون فروخته شد

در رژیم ضد بشری از رأس تا ذیل آلوده به فساد اختلاس و رشوه و کلاه برداری و رانت خواری و دزدی و... چگونه تعریف می شود که شامل این گزارش سیاست مشرق متعلق به پاسدار سربازجو حسین شریعتمداری نمی شود؟

مشرق : احمدی نژاد در سفري كه به يكي از استان‌هاي جنوبي كشور داشت، به اين استان يك تيم فوتبال هديه داد تا جوانان مستعد این منطقه نیز بتوانند قابلیت های ورزشی خود را به معرض نمایش بگذارند.بر اساس توافقات انجام شده پس از این دستور احمدی نژاد، قرار شد يكي از تيم‌های فوتبال حاضر در دسته اول، از این پس در اين استان فعاليت كند.اما يكي از اهالي فوتبال ادعا كرد که تيمي كه قرار بود به اين استان اهدا شود با قيمتي به مبلغ 300 ميليون تومان به استان مذكور فروخته شده است!اكنون نيز مسئولان ذي ربط به دنبال كشف اين ماجرا كه سال گذشته اتفاق افتاده، هستند تا افراد خاطي را به سزاي عمل خود برسانند. هرچند به نظر نمی رسد آب رفته به جوی بازگردد.

مصاحبه یک خانم مجری با مردان ممنوع شد

به نظر می رسد که رژیم ضد بشری خرافاتی قرون وسطایی بغایت زن ستیز ادامه طرح های ضربتی شعار روسری یا توسری که تبدیل به مبارزه به بی حجابی شد . سپس به شیوه ی طرح پادگانی و گورستانی و حوزوی وتفکیک جنسیتی جدا سازی دختران و پسران دانشجو دنبال می شود اکنون به حیطه ی سازمان پشم شیشه رسیده است تا بطور عریان جای ابهام باقی نماند که ماهیت این رژیم دین فروش عوامفریب اصلاح نا پذیر چه اندازه زن ستیز و ارتجاعی می باشد؟

24 آنلاین : یکی از مجریان زن برنامه های صدا و سیما، از گفت و گو با مردان منع شد. این مجری دیگر اجازه ندارد در برنامه های خود با مهمانان مرد گفت و گو کند و فقط می تواند با زنان گفت و گو داشته باشد.به گزارش سینمای ایران، در سال های اخیر رفتارهای صمیمانه برخی مجریان زن با مهمانان مرد، در شبکه های رادیویی و تلویزیونی به شدت حساسیت برانگیز شده و در آخرین نمونه آن، «حسین مظفر» رییس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، نسبت به رفتارهای مجری زن برنامه «جوان ایرانی سلام» با انتشار نامه ای خطاب به رییس سازمان صدا و سیما به شدت انتقاد کرد. در آخرین نمونه هم یکی از مجریان کم سن و سال زن که در شبکه های مختلف تلویزیونی برنامه زنده اجرا می کند، از گفت و گو با مهمانان مرد منع شده است. این مجری زن که در کنار کار اجرا، به ترانه سرایی هم اشتغال دارد، در یکی از برنامه های خود با مهمان مرد به شدت صمیمی شده بود اما درست در همان زمان، یکی از مسوولان سیما در حال تماشای برنامه وی بود و این فرد مسوول، با دیدن این رفتار صمیمی برآشفته شده و برای جلوگیری از حواشی احتمالی، ضمن تماس با مسوولان برنامه به آنها اعلام می کند که این خانم مجری دیگر حق گفت و گو کردن با مهمانان مرد را ندارد.طبق اطلاعات رسیده، این مجری زن هم به دلیل نداشتن جایگاه شغلی در خارج از سازمان صدا و سیما تسلیم این ابلاغ شده و در برنامه خود که جمعه ها پخش می شود، صرفا با مهمانان زن گفت و گو می کند