"بررسی تناقضات آشکارسناریوسازی ربودن عبدالمالک ریگی ا سوی وزارت بدنام اطلاعات "

مجموع گزارشات خبری و اطلاعات متناقض فراوانی که مربوط به موضوع ربودن یا تحویل گرفتن عبد المالک ریگی باز تاب داده شده وگزارشات خبری که در این مورد همچنان ادامه دارد موجب شده است تا که هرروز ابعاد گسترده تری ازتناقضات برجای گذارد . زیرا که بنا بر اصلاحات رایج گفتمان داخلی رژیمی ضد بشری کودتائی نامشروع گویا فرصت نبوده تا کار کارشناسانه ای رویش شود تاهمه جوانب سناریو سازی در نظر گرفته شود که گاف نداشته باشد. برای اینکه شرایط بحرانی کنونی بقول یکی از وکیل الدوله های سابق بازار مکاره ی موسوم به مجلس شرایط کنونی رژیم مشابه همان زمان است که وی شرایط را تشبیه به شلوار پوسیده ای کرده بود که می گفت هر جای این شلوار وصله و پینه می شود در جا جای دیگرش جر می خورد . اکنون نیز هرچه بیشتر پیرامون این طرح عملیاتی سناریو سازی استثنائی هوائی که ادعا می شود می بایست این اقدام ضربتی الگوئی برای اقدام دستگیری بن لادن شود و از سربازان گمنام وزارت اطلاعات بد نام اطلاعات درخواست کمک برای دستگیری بن لادن شود . زیرا که چون اعضای نزدیک خانواده ی بن لادن در ایران بسر می برند می توان رد بن لادن را بدست آورد و برای دستگیری اش بطور مشترک اقدام نمود . اما آنچه که در سایت جهان نیوز با عنوان " ماجرای استخاره ریگی در هواپیما" چنین اشاره شده است: http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=16707

"جهان نیوز نوشت:همزمان با انتشار روایتها و اخبار متناقضی درباره بازداشت ریگی، یک مسئول بلند پایه امنیتی در جلسه خود با برخی مسئولین کشور به بیان جزئیات منتشر نشده ای از بازداشت سرکرده گروهک تروریستی "جندالشیطان" و اعترافات اولیه وی پرداخت. در فرودگاه بندرعباس دو نفر از کسانی که قبلاً ریگی را دیده بودند با ورود به هواپیما از حضور وی اطمینان حاصل می کنند و سپس برای اینکه به مسافران آسیبی نرسد اعلام می شود به دلیل احتمال فعالیت تروریستی (یا بمب گذاری) باید هواپیما را ترک نمایند.در هنگام پیاده شده ریگی و همراهش "ملا محمد جان" معروف به حمزه که معاون ریگی بوده است، ماموران ایران این دو فرد را بازداشت می کنند"

البته آنچه در این سایت با عنوان اخبار متناقض بازتاب داده شده نقطه مقابل آن چیزی است که در سایت پنجر ه به نقل از مصلحی وزیر بد نام اطلاعات نقل قول شده است . زیرا که در آنجا گفته شده که 5 مأمور اطلاعاتی امنیتی با عادی سازی در فرود گاه دوبی حضور داشتند تا به حساب به مقصد بیشکک قرقیزستان پرواز کنند. پس ازاینکه وارد پرواز هواپیمای مسافر قر قیری شدند که می دانستند عبدالمالک ریگی و معاونش و5 محافظان قر قیرستانی اش هم جزو همین پرواز بودند . گزارش شده پس از پرواز از خلبان هواپیما خواسته می شود تا که در فرود گاه بندر عباس فرود آید . خلبان زیر بار نمی رود تا اینکه با اخطار 2 جنگنده اف -4 و شلیک موشک مجبور به فرود می شود . در بخش دیگر این نقل قول گفته شده که یک مأمور زن متخصص آنگونه حرفه ای آمپول بی هوشی رابه عبد المالک ریگی و معاونش تزریق می کند که عبدالمالک ریگی تا زمانی که دستبند بر دست از هواپیما خارج می شود متوجه نمی شود . حال بماند که این تناقض گوئی آنقدر آشکاراست که هر چه بیشتر گزارش پیرامونش بازتاب داده می شود بر ابعاد تناقض و سناریو سازی بودنش افزوده می گردد . زیرا که ابتدا از سوی مقامات قرقیزستانی نقل قول شد که دو نفر از مسافران هواپیمای مسافری شان در فرود گاه بندر عباس پیاده شدند . در صورتیکه اکنون گفته می شود کسی از هواپیمای قر قیزستانی در خاک ایران پیاده نشده واین ادعای پیاده شدن دو مسافر هواپیما حقیقت ندارد . همچنین آنگونه که سایت پنچره از حضور5 مأمور اطلاعاتی – امنیتی و 5 محافظ قرقیزستانی عبدالمالک گزارش داده است معلوم نیست پس از پیاده کردن عبدالمالک ریگی و معاونش این مأموران امنیتی کجا رفتند؟ از طرف دیگر تصاویر بازتاب داده شده در فرود گاه زاهدان فقط تصویر عبد المالک ریگی با 3 مأمور غول پیکر بازتاب داده شده که اینان هم از ترس شناسائی و ترور شدن صورت های شان را پوشانیده و استتار کرده بودند . شاید فاسطین حماسی یا لبنانی و عراقی بودند و خبری از معاون وی و دو مأمور دیگرکه باید 2 مأمور زن باشند نبود. بعلاوه گفته می شود که عبدالمالک ریگی 5 حافظ قرقیری بهمراه خود داشته که تعجب انگیز است که چرا اینان موقع بیهوش کردن ودستبندزدن بردستان عبدالمالکریگی از خود واکنش نشان ندادند ؟! یا اینکه گفته می شود هواپیمای قر قیری باتهدید شلیک دو موشک جنگنده اف- 4 مجبور به فرود در فرود گاه بندر عباس شد که سئوال است که این موشک های شلیک شده به سوی کدام هدف و کجا اصابت کرده است؟ خلاصه همانگونه که اشاره شد که همه این گزارشات تناقض یک بازی تبلیغاتی و یک داستان سرائی و سناریو سازی تناقض آمیز می باشد. البته ممکن است که اینگونه تهدید آمیز با هواپیمای قرقیزی برخورد شده و فرود اجباری هم در خاک ایران در فرود گاه مسافر بندر عباس داشته . اگر هم پذیرفته شود که دو مسافر ش هم بزور پیاده شده باشند . ولی این دو نفر عبد المالک و معاونش نبودند . برای اینکه این حرکت برای عادی جلوه دادن عدم زد و بند پشت پرده و تحویل نگرفتن وی از دولت پاکستان بوده است که در ادامه به دلیل این موضوع زد و بند با پاکستان اشاره خواهد شد.

اما جالب تر اینکه همچنان هنوز هم چپ و راست خبر گزاری دروغ پرداز فارس متعلق به پاسداران کودتاگر جزئيات جديد از نحوه دستگيري ريگي گزارش های خبری تناقض آمیز بیشتری منتشر می کند که هم تناقض آمیز است وهم تلاش می شود که مکمل گزارش خبری باشد که در سایت های خبررسانی همچون پنجره گزارش شد که به آن اشاره شد که معلوم نیست چرا ابتدا خبر اعتراضی این اقدام را خبر گزاری نووستی روسی به نقل مقامات قر قیرستان گزارش دادند که گفته می شد اعتراض به پیاده شدن دو نفر از مسافران هواپیمادر خاک ایران داشتند که اکنون پیاده شدن دو مسافر تگذیب شده است . البته همانگونه که اشاره شد مشخص نیست که چرا هیچگونه اشاره ای به 5 مأمور امنیتی – اطلاعاتی رژیم کودتائی پاسداری نشده که در فرود گاه دوبی سوار شدند که آیا اینان در فرود گاه بندر عباس پیاده شدند یا نه ؟ اگر نه پس اینان کجا رفتند و چگونه به ایران باز گشتند و عبد المالک ریگی و معاونش را چه کسانی دست بند زدند و از هواپیما پیاده کردند؟ ضمن اینکه معلوم نیست که تکلیف محافظان عبد المالک ریگی چه شدند؟ آیا اینان در فرود گاه بندر عباس پیاده شدند یا نه وارد فرودگاه بیشکک قر قیزستان شدند؟ چرا از اینان که هر جا باشند هیچگونه رد و اطلاعاتی در دسترس نمی باشد یا سئوال و پرسش نمی شود که داستان چیست تا که صحت و سقم این سناریو شفاف شود . بهرحال لینک ضمیمه شده تناقض آمیز گزارش اخیر این چنین است :

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8812101636

از سوی دیگربا موضع گیری انتقادی که در بیانیه ی وزارت امور خارجه جمهوری قرقیزستان مورخ دوشنبه، 10 اسفند (1 مارس)، انتشارداده شده است تناقض آشکار با ادعای گزارش قبلی خبر گزاری پاسداران فارس دارد . زیرا که مدیتکان شریمکولوف، سفیر این کشور در تهران، نسبت به اقدام تروریستی هواپیما ربائی در وادار کردن یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی قرقیر به فرود اجباری در فرودگا بندر عباس رسما اعتراض کرده است . همچنین مقامات قرقیزستان ضمن اعتراض به فرود اجباری این هواپپمای در خاک ایران، خبر بازداشت مسافران این هواپیما را تکذیب کرده اند.

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=14068

همینطور درصورتیکه روز 23 فوریه، وزارت اطلاعات رژیم کودتائی پاسداری جمهوری اسلامی اعلام کرد که عبدالمالک ریگی، رهبر جنبش مقاومت مردمی ایران - جندالله - بازداشت شده است .سپس در ساعات اولیه پخش این خبر گزارش های ضد و نقیضی از سوی منابع دروغ پراکنی رسمی رژیم کودتائی ایران انتشار داده شد . به خصوص اینکه ، وزارت بد نام اطلاعات در گزارش های بعدی اظهار داشت که رهبر جندالله که از دوبی عازم قرقیزستان بود هنگام عبور از حریم هوایی ایران توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد. سپس منابع خبر رسانی دروغ پرداز دولتی در خبرهای تکمیلی بعدی افزودند که بازداشت عبدالمالک ریگی، همراه با یکی دیگر از اعضای ارشد جندالله، پس از آن صورت گرفت که دو فروند جت نیروی هوایی جمهوری اسلامی هواپیمای مسافربری حامل او را مجبور به فرود در خاک ایران کردند.

البته اکنون سیاست فرار به جلو و با دست پیش کردن تا پس نیفتن همچنان ادامه دارد . زیرا که برای ماستمالی کردن گلاب زدگی از شیوه ی بازی کردن با چیز بد بو وبیشتر بوی گندش در آوردن استفاده می شود . به خصوص که مسئولیت پاسخگوئی و ماله کشی کردن بر عهده ی مترسک وزارتخانه ترور و جاسوسی امور خارجه رامین مهمان پرست گذاشته شده است . زیرا که وی گفته سفیر قر قیزستان در تهران احضارشده تا مراتب نگرانی رژیم تروریستی فاشیستی کودتائی نامشروع حاکم بر ایران به اطلاع وی رسانیده شود و طلبکاری نموده که چرا بدلیل هواپیمما ربائی هواپیمای قرقیزستانی از سوی مأموران اطلاعاتی و امنیتی در بندرعباس اعتراض کرده است ؟ در صورتیکه گزارش شد که از سوی وزارت خارجه قر قیزستان با صدور بیانیه ای صادر واعتراض و به این اقدام تروریستی هوائی و شیوه ی گزارش خبری دروغ پراکنی پیرامون آن شده است. مع الوصف از سوی خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس مورخ 11 اسفند گزارش چنین تیتر خبری با این عنوان بازتاب داده شد : " جزئيات جديدي از نحوه دستگيري ريگي منتشر شد"

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8812101651

در خاتمه اینکه با این خبر که خبر گزاری دروغ پرداز فارس پاسداران مورخ 11 اسفند گزارش داد که گزارشگر اقتصادی اش در گفتگوی خود با حجت‌الله غنيمي‌فرد در خصوص آخرين وضعيت خط لوله صلح گزارش کرد سرنخ پشت پرده همه سناریو سازی ربودن هوائی یا در اصل تحویل گرفتن عبد المالک ریگی از پاکستان را لود اده است . زیرا که اشاره به اجراي قرارداد خط لوله صلح با توافق نهايي در نهم مارس کرده است که مربوط به صادرات گاز به پاكستان در قالب پروژه خط لوله صلح نهم تا دهم مارس است که قرار است برای فراهم شدن مقدمات آن به امضاء به‌رسد و این همان دلیل باج دادن توافق تحویل گرفتن عبدالمالک ریگی از پاکستان می باشد که گفته می شد در ازای این زد و بند پنهانی رژیم کودتائی نا مشروع و ضد مردمی اجرای این قرار داد خط لوله صادرات گاز به پاکستان پیشنهادش را داد.

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8812101168

هوشنگ – بهداد

11 اسفند ماه سال1388

نقش نیروهای امنیتی زن ، هنگام بازداشت ریگی در هواپیماهفته نامه پنجرههفته نامه پنجره در پرونده اختصاصی خود با عنوان "ارتفاع پست" از چگونگی بازداشت ریگی این گونه گزارش داده است:

در فاصله 22 تا 23 فوریه (سوم تا چهارم اسفند) صفحه اطلاعات پرواز سایت رسمی فرودگاه دبی تنها مشخصات یک پرواز به پایتخت قرقیزستان را ثبت کرده است. قرار بود پرواز شماره QH454 ساعت 10 و 45 دقیقه سوم اسفند، از دبی به مقصد قرقیزستان صورت بگيرد؛ اما این پرواز با 3 ساعت و 19 دقیقه تأخیر و در ساعت 2 و 4 دقیقه بامداد چهارم اسفند از فرودگاه دبی انجام شد. خبر سه کلمه بود: «ریگی دستگیر شد.» در همین سفر اخیرش نیز که به دام مأموران امنیتی ایران افتاد با همین گذرنامه افغانی سفر میکرد. سرویسهای امنیتی آمریکا و انگلیس پتانسیل لازم را در این ياغي كه از تحصيلات کلاسیک هم برخوردار نبود، تشخيص دادند و روی او سرمایهگذاری كردند. وزیر اطلاعات در جریان کنفرانس خبریاش عملیات تعقیب و گریز ریگی از كويته پاكستان به كابل و افغانستان و از آنجا تا فرودگاه دبی ادامه پیدا میکند تا مساعدترین موقعیت برای دستگیری او فراهم آید. بهدليل نگراني از شنود و بهره برداري دشمن از ابزارهاي الكترونيكي، هيچ پيام و كلامي با استفاده از رسانه هاي متداول تبادل نشده است. در فرودگاه دبی نیز یک تیم امنیتی اطلاعاتی ایران بدون برانگیختن هر نوع حساسیتی سوار پرواز دبی - بیشکک میشوند. ریگی بههمراه نفر دوم گروه با نام کوچک حمزه و پنج محافظ قرقيزش نیز سوار هواپیمای خطوط «قرقیزستان ایر کمپانی» میشود. پرواز با 3 ساعت و 19 دقیقه تأخیر از فرودگاه دبی صوت ميگيرد. گفته شده است تيم امنيتي ايراني كه متشكل از چند مرد و زن از سربازان انقلاب اسلامي بود، در تأخير هواپيما نيز بي تأثير نبودند. پرواز با تأخير صورت گرفت تا مقدمات بعضي كارها در تهران، اصفهان، بندرعباس و زاهدان فراهم شود. اين احتمال وجود داشت كه ريگي براي پنجمين بار به دلايل امنيتي سفر خود را لغو كند، ولي چنين نشد. مأموران امنیتی ایران میکوشند خلبان این پرواز را متقاعد کنند که بدون اطلاع به خدمه پرواز و مسافران، در فرودگاهی در مرکز ایران فرود اضطراری کند، اما با عدم تمکین وی مواجه شده و خلبان پس از تماس با دوبي رسما از فرود سرپيچي ميكند. اينكه چرا فرودگاه دبي به خلبان دستور عدم نشستن داده است خود علامت سئوال بزرگي است كه بايد در آينده رمزگشايي شود. معمولا در اينگونه مواقع هواپيماها بهسرعت فرود مي آيند. لاجرم دو فروند هواپیمای اف-4 نیروی هوایی ارتش اقدام به رهگیری هواپیما کرده و خلبان را مجبور به پروازي طولاني در آسمان كشور ميكنند و درنهايت او به واسطه اقدام قهرآميز شكاري هاي ارتش مجبور به فرود در فرودگاهی در بندرعباس ميشود. با احتساب مدت زمان ٤٠ پرواز تا بندرعباس بامداد چهارم اسفند بوئينگ 737 حامل ریگی و همراهانش در بندرعباس مینشیند. منابع غيررسمي نقل كرده اند عملیات بیحس کردن ریگی با چنان سرعتی از سوي يكي از خانمها انجام میشود که فرصت هیچ واکنشی را نه به او، نه به نفر همراهش و نه به محافظانش نمیدهد. از آن مهمتر ريگي وقتي متوجه تغيير احوال خود ميشود كه دستبند بر دست داشته است و مأموري مراقب عدم اقدام او به خودكشي بوده است. محافظان قرقيز او حتي فرصت تغيير مكان خويش را هم پيدا نكردند. «ریگی از نحوه دستگیریاش بهتزده شده بود» این سخن را وزیر اطلاعات در جریان کنفرانس خبریاش به زبان آورد. خبر دستگیری ریگی، دنیا را بهتزده میکند.