روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 28 فروردین ماه سال 1389

نقد و بررسی " سرمقاله ی روزی نامه جمهوری اسلامی "اجلاس تهران و ضرورت مقابله با تروريسم هسته اي"

برای چه اینگونه با عجله اجلاس ها برای رفع مشکل فقر و بیکاری و کاهش تورم و گرانی و بر طرف کردن عدم پاسخگوئی به مطالبات مردم بر گزار نمی شود؟

هماگونه که در نقد یادداشت روز امروز دروغ نامه ی کیهان تذکر داده شد که کنفرانس یا اجلاس خلع سلاح اتمی در تهران یک اقدام واکنشی در برابر اجلاس امنیتی هسته ای 47 کشور و مبارزه با تروریست کره ی شمالی و رژیم تر.وریستی کودتائی حاکم بر تهران در واشنگتن است که حاکمان تهران از موضع فرار به جلو واز روی ترس و وحشت دست به این اقدام تدافعی زده اند . بهمین د لیل است که سرمقاله نویس بند را آب داده است .چون در همان بتدای سرمقاله با دستپاچگی و سراسیمگی اینگونه هدف این اجلاس را برجسته نموده و با تأکید باید به شرکت کنند گان هشدار داده و رهنمود عملی با توصیه را ضمیمه کرده است :

"برگزاري اجلاس خلع سلاح اتمي در تهران كه از امروز شروع مي شود نبايد مانند بسياري از اجلاس ها به شعارهاي بدون پشتوانه محدود گردد. خواندن مقاله و ايراد سخنراني و انتشار بيانيه كه رسم همه گردهمائي هاي داخلي و بين المللي است تا زماني كه به اراده اي جمعي براي ايجاد تغيير در وضعيت موجود و حركت به سوي وضعيت جديدي كه به سود مصالح عموم به ويژه صلح جهاني باشد منجر نشود اتلاف وقت و نيرو و امكانات است . براي جلوگيري از اين هدر رفتن ها بايد گردهمائي ها را به سوي عمل هدايت كرد و از شعار زدگي نجات داد"

جالب است که چون سرمقاله نویس تجربیات زیاد از بیهوده بودن و بهدر رفتن سرمایه و وقت در اینگونه اجلاس و کنفرانس و همایش و سیمینارها دارد . لذا در پی اخطار و رهنمود توصیه ی مقدماتی خود زود دچار یأس از نتیجه و حاصل بر گزاری اینگونه اجلاس های واکنشی و احساسی و انتقامی زود گذر شده که بی پایه و اساس و برنامه ریزی شده است و تأسف خودش را به جز تعریف و تمجید کردن نکات مثبت و مفید ارزیابی کردن آن و صد البته بدون دیدن نقاط ضعف و تلاش برای بر طرف کردنش را پایان کاراینگونه اجلاس های نمایشی و تشریفاتی را این چنین بیان و عریان کرده است :

"متاسفانه در عرف سياسي كشور ما رسم بر اينست كه مسئولان و متوليان امور همه سفرها و گردهمائي ها و اقدامات خود را پربار مفيد و مثبت معرفي مي كنند و حاضر نيستند ضعف ها را هم در كنار قوت ها مطرح نمايند. عجيب است كه همواره همه سفرها و عملكردها بلااستثنا پربار و مفيد و خوب اعلام مي شوند و حتي يكبار هم هيچ مسئولي حاضر نيست قوت ها و ضعف ها را كنار همديگر بيان كند. اين مخصوص يك دولت و يك گروه و يك جناح نيست بلكه در كشور ما به صورت يك فرهنگ درآمده و همه به آن مبتلا هستند و اين خود يكي از دلايل اسير شدن در وادي شعارها و دير رسيدن به اهداف عملي است :

مهمتر اینکه سر مقاله نویس در دنباله ی مقاله پس از برجسته کردن عدم بازگوئی نکات ضعف بر گزاری اجلاس های گذشته و تلاش نکردن برای برخورد با ضعف ها و تبدیل نمودنش به قوت ها به سراغ دشمن رفته و از نقاظ ضعف و مکان های ضربه پذیرش همچون عراق و افغانستان گفته است . یعنی اینکه اعتراف به دفاع کردن از سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز نموده است به خصوص اینکه تلاش نفوذ و رخنه و حضور پاسداران در عراق و افغانستان برای مبارزه کردن با آمریکا در راستای و دفاع از اهداف پروژه ی هسته ای بوده است . همینطور تأمین مالی و تسلیحاتی کردن حزب الله لبنان وحماس برای بحران آفرینی وجنگ افروزی و دشمنی با روند مذاکرا صلح خاور میانه کردن هم مکمل اهداف پیگیری شده در عراق و افغانستان علیه حضور آمریکا در منطقه و گسترش حاشیه ی امنیتی تلاش دسترسی به سلاح هسته ای می باشد. بعلاوه سر مقاله نویس باز هم لو داده است که هدف از بر گزاری اجلاس دو روزه یاخیر خلع سلاح هسته ای در تهران بدلیل تهدید اخیر اوباما رئیس جمهور آمریکا و سخنان تهدید آمیز سناتور مک کی رقیب انتخابتی اوباما و سناتور لیبرمن می باشد که موجب واکنش تدافعی بر گزاری اجلاس خلع سلاح اتمی در تهران شده است . بالاخره در پایان اینگونه تأکید نموده است که می بایست این اجلاس جنبه ی شعاری نداشته باشد ، بلکه باید تصمیم برای اقدام جدی علیه ی روریست دولتی آمریکا اتخاذ شود :

آمريكا كه رئيس جمهورش ايران را به حمله اتمي تهديد مي كند سابقه شرم آوري در تروريسم دولتي اعم از هسته اي و شيميائي و خوشه اي و اورانيومي و ساير سلاح هاي كشتار جمعي دارد . همين حالا هم كه رئيس جمهور آمريكا پيمان استارت 2 را با روسيه امضا كرده اولا آنرا پوششي براي بازسازي سلاح هاي اتمي خود قرار داده و ثانيا با اشغال نظامي عراق و افغانستان و حمايت از اشغال فلسطين توسط رژيم صهيونيستي متهم رديف اول تروريسم دولتي است و خود در راس تروريست ها قرار دارد. بدين ترتيب ما و اكثر كشورهاي جهان كه يا قرباني تروريسم دولتي هستيم و يا در معرض تهديد آن قرار داريم مي توانيم با همبستگي كامل در برابر آمريكا و ساير كشورهاي صاحب سلاح هسته اي بايستيم و آنها را وادار به عقب نشيني و نابود ساختن زرادخانه هاي اتمي شان نمائيم . . مك كين عضو كميته امنيت ملي سناي آمريكا از ضرورت چكاندن ماشه براي وارد ساختن ضربه نظامي به ايران گفت و سناتور ليبرمن عضو ديگر همين كميته اعلام كرد : اوباما بايد تصميم نهائي را درباره ايران بگيرد. اين سخنان در كنار تهديد اتمي ايران توسط اوباما كه چند روز قبل از سخنان اين دو سناتور آمريكائي صورت گرفت در عين حال كه نشان از خوي استكباري مسئولان امروز كشور آمريكا دارد حكايت تاسف باري كه درس نگرفتن آنها از شكست هاي سنگيني كه در جريان اشغال عراق و افغانستان متحمل شده اند نيز هست . اجلاس خلع سلاح اتمي كه امروز و فردا در تهران برگزار مي گردد براي آنكه به شعار محدود نشود بايد به راه كارهاي عملي براي پايان دادن به تروريسم دولتي كه اكنون در زبان رئيس جمهور آمريكا در قالب تروريسم هسته اي متجلي شده است برسد. اين تنها راهي است كه براي دستيابي ملت ها به صلح و امنيت جهاني وجود دارد"

در خاتمه اینکه سئوال است جائیکه از رهبر لوطی جماران گرفته تا سایر مقامات و مسئولان حکومتی باند های مافیائی حاکم و حتی جناح مغلوب مدعی می باشند که 85% مردم در نمایش خیمه شب بازی کودتائی 22 خرداد شرکت کردند و 40 میلیون رأی دادند و تأکید می کنند که صرف نظر از جنگ و دعوای قدرت باندی و جناحی یک نمایش و بازی درونی نظام بوده است و نتیجه گیری می شود که مجموعه ی این آرای ریخته شده در نمایش خیمه شبازی 22 خرداد درست است و تعلق به نظام دارد و پیرامونش مانور تبلیغاتی مبنی به دارا بودن پشتوانه مردمی نظام تلقی شده است . البته گذشته از اینکه واکنش های اعتراضی تظاهرات ضد حکومتی به خصوص فریادهای بلند مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت گفتن معترضان عکس این ادعا را ثابت نموده است .ولی اگر فرض بر صحت این ادعا شود . خوب رژیمی که ا چنین حمایت مردمی دارد و اینگونه از پایگاه عظیم اجتماعی بر خور دار است . طبق اعتراف امام جمعه های سابق تهران و شهرستان ها که اعتراف می کردند هر جوان بمنزله ی یک بمب اتمی می باشد و 70% جمعیت کشور هم که جوان می باشند . پس کشور نیاز به بمب اتمی ندارد . مشروط بر اینکه هر زمان هم قافیه تنگ می شود فتوای اسلام اجازه ساختن یا داشتن بمب اتمی را نمی دهد چاشنی می گردد . اما گفته نمی شود که چرا کشور مسلمان همسایه پا کستان دارای بمب اتمی می باشد؟ بهر صورت چرا گفته نمی شود چه دلیل دارد که برای سالیان دراز اهداف پروژه ی هسته ای با صرف هزینه ی گزاف بطور پنهانی دنبال شود؟ چه نیازی بود تا که پاسداران دست به کودتا بزنند و رقیب را از صحنه حذف کنند ودست به جنایات وحشیانه سر کوبگری معترضین بزنند تا خودشان تسلط کامل بر تأسیسات هسته ای و پیشبرد اهداف هسته ای داشته باشد؟ برای چه اینگونه با عجله اجلاس ها برای رفع مشکل فقر و بیکاری و کاهش تورم و گرانی و بر طرف کردن عدم پاسخگوئی به مطالبات مردم بر گزار نمی شود؟ چرا به جای تهدید کردن و به خطر انداختن بیشتر امنیت منطقه اقدام های اصولی برای یافتن راهکاری ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه بر داشته نمی شود؟ مگر دوری جستن حاکمان تهران از این پارامتر های صلح آمیز و سازنده ی بر آورده کردن نیاز و احتیاجات انسانی و ترقی و پیشرفت کشور و جامعه و ایجاد روابط مسالمت آمیز و دوستانه در کشور های منطقه، جز اثبات اهداف پنهانی و شیطان تلاش همه جانبه شان برای دسترسی به سلاح هسته ای می باشد که پیوسته با فرافکنی و تهدید کردن بر گزاری اینگونه اجلاس ها در تهران تکذیب و انکار ش کرده اند؟

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890128/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 28 فروردین ماه سال 1389