دروغ نامه ی کیهان سه شنبه 7 اردیبهشت ماه سال 1389

نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " وضعيت «كيش» ! "

"رژیم کودتائی نامشروع و کیش و مات شده از سوی مردم معترض ایران اکنون در برابر سیاست مماشات گرانه غرب، سیاست فشار آمریکا را شکست خورده و در وضعیت کیش دانسته است "

باید باشند کسانی که همچون من روزانه مطبوعات رژیم کودتائی پاسدار به خصوص یادداشت روز های این دروغ نامه ی کیهان را چک می کنند. بدلیل اینکه اینگونه یادداشت های روز نقش تعیین کننده در جنگ قدرت و انباشت ثروت میان جناح و باندهای غالب و مغلوب دارد . بنابراین پیگیر کنندگان یادداشت روز ها حتماً متوجه شده اند که دراین دروغ نامه چه سیاستی دنبال می شود.البته مدیر مسئولش یک بد نام منفور پاسدار است که دارای پیشینه ی بازجوئی و شکنجه گری می باشد و ید والائی هم در سناریو وپرونده سازی کردن برای مخالفان ودگر اندیشان و منتقدان دارد ؟ به ویژه اینکه نماینده ی رهبر لوطی جماران است و بلند گوی تبلیغاتی پاسداران کودتا گر هم هست که از دولت نامشروع هم دفاع و حمایت می کند . مهم اینکه همسرش وزیر بهداشت و اولین زن کابینه می باشد .برای همین سربازجو حسین شریعتمداری از قدرت و حمایت حاشیه ی امنیتی نا محدودی بر خوردار است . آنگونه که وقتی کسی همچون شیرین عبادی که دارنده ی جایزه ی صلح نوبل است، بدلیل اتهامات وارده به وی از سوی این دروغ نامه ی کیهان شکایت از این دروغ نامه می کند . اما به جای اینکه مدیر مسئول متهم این دروغ نامه ی کیهان محکوم و مجازات شود . ولی متهم شاکی و شاکی متهم می شود.

بهر حال سیاست این دروغ نامه به ویژه یادداشت روز هایش پیرامون موضوعات جنگ داخلی قدرت و تلاش برای حذف رقیب مغلوب به هر بهانه و دست آویزی است که به سبک بازجوئی و تهدید و اتهام زنی و پرونده و سناریو سازی نمودن دنبال می شود . چونکه بموازات آن هدف دفاع کردن از اهداف پروژه ی هسته ای است. اما چون آمریکا مخالف دسترسی حاکمان تهران به سلاح اتمی می باشد ، بنابراین مخاطب اصلی قلم بر دستان یادداشت روز نویسان آمریکا شده است و پیوسته بطور سیستماتیک از موضع ضد آمریکائی نوک قلم شان علیه ی مقامات آمریکائی در حال چرخش و مانور تبلیغاتی با تهدید می باشد.به خصوص اینکه از زمانیکه پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور شده است . یعنی از کودتای خزنده سیاست چراغ خاموش چند لایه و پیچیده ی پاسداران در3 تیر 84 که رفسنجانی از صحنه حذف شد تا اینکه در کودتای گسترده ی تقلباتی 22 خرداد 88 رخ داد و موسوی حذف شد و برای بار دوم پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهوری تحمیلی شده است. یادداشت روزها ترکیبی از دشمنی با آمریکا و متهم سران رقیب و حامیان شان به همکاری با آمریکا شده است .

بگذریم ضدیت با آمریکا همچون بحران پروژه ی هسته تبدیل به پاشنه ی آرشیل شده است که جایگزین پاسخگوئی به بر آورده نا شدن مطالبات مردم شده است که همراه با معضل روند رشد لجام گسیخته ی تورم و گرانی و فقر و بیکاری می باشد . آری سریال زنجیره ای و ادامه دار مبارزه با آمریکا با ترجیح بند گزینه برداری شده مشتی نقل قول کردن تکراری ونخ نما شده از مطبوعات یا مقامات و شخصیت های آمریکائی محور اصلی محتوا و موضوعات مهم یادداشت های روز شده است. به خصوص اکنون که بحران هسته ای حاد شده است و احتمال تحریم های گسترده ی اقتصادی هم افزایش یافته است. سیاست جنگ روانی قلمی تبلیغاتی علیه ی آمریکا هم فزونی یافته است.

بهرصورت طلبه پاسدار قلم بر دست همچون هم قلمان دیگر یادداشت روز دروغ نامه ی کیهان ازپروژه ی هسته ای و اهداف آن دفاع می کند. البته از طرف دیگر این معمای تحلیل گری پیرامون دشمنی با آمریکا که دنبال می شود در این یادداشت روز نقاط ضعف نظامی و سیاسی و اقتصادی و بحران شکست آمریکا در منطقه به ویژه در برابر حاکمان تهران برجسته شده و مورد بررسی قرار گرفته است و مدعی قلم زن ضد آمریکائی نه در مقابل هدف ایزوله کردن رژیم پاسداری کودتائی که اذان کرده از سوی آمریکا دنبال می شود گفته که این فشار خنثی شده است . زیراکه مقابل حضور 47 رئیس جمهور و مقامات کشورهائی که در اجلاس امنیتی و تروریستی در واشنگتن حضور داشتند ادعا کرده که در اجلاس خلع سلاح اتمی جهانی که در تهران بر گزارشد تعداد 57 نماینده ی کشور ها حضور داشتند. البته بدون اینکه گفته شود این دعوت شدگان نمایندگان چه نوع کشور هائی بودند و فرق شان با کشور های شرکت کننده در اجلاش واشنگتن چیست؟. ولی چون کمیت مطرح است تاکه وانمود شود رژیم پاسداری نا مشروع نه اینکه بر خلاف سیاست فشار آمریکا که هدف منزوی کردنش هست به انزوا کشانیده نشده است ، بلکه این آمریکا می باشد که ورشکسته ی اقتصادی شده که با بدهی بس هنگفت مواجه است . همچنین مغلوب شده در تلاش خود با تحریک مخالفان داخلی در ایران رو برو شده است که ضمن احمق خطاب کردنش وادعای منزوی بود ن آمریکا نیز کرده است و در پایان اینگونه توصیه کرده که می بایست مقامات آمریکائی از خواب بیدار شوند و دست قلدر مآبی و کنترل دهکده ی جهانی اش بر دارد تا نا بود نشده است:

«هاوس» ضمن تاكيد بر اين نكته كه آمريكا بايد به تلاش خود به منظور تقويت مخالفان داخلي حكومت ايران ادامه دهد، اعتراف مي كند كه اين اقدامات نمي تواند به اهداف - بخوانيد مداخله جويانه و سلطه گرانه - آمريكا جامه عمل بپوشاند.آمريكا تلاش مي كند تا به عنوان يك عامل بازدارنده، ايران را دچار انزواي بين المللي و منطقه اي نمايد. براي رسيدن به اين مقصود نيز راههاي مختلفي را تجربه كرده، اما هيچگاه به اهداف خود در اين عرصه دست پيدا نكرده است.اما با صراحتي احمقانه، كشورهايي كه به پيمان عدم گسترش احترام نمي گذارند را استثناء كرد!اين تهديد مضحك بيش از آنكه ايران را در موضع انفعال فرو برد، به اهرمي عليه مواضع ضد انساني ايالات متحده تبديل شد. موضع گيري هاي قاطعانه رهبري انقلاب و مسئولان كشور در قبال تهديدات كاخ سفيد و عدم توقف در پيشبرد برنامه هسته اي نشان داد كه اين تهديد برخلاف تصور آمريكا، باعث تقويت مواضع و جايگاه جمهوري اسلامي ايران نيز شده است.اجلاس بين المللي خلع سلاح هسته اي تهران كه با فاصله اندكي از نشست واشنگتن برگزار شد، پاسخ مناسبي به آمريكا بود. انزواي ايران استراتژي محوري كاخ سفيد در قبال جمهوري اسلامي است، اما حضور مقام هايي از 57 كشور جهان در اجلاس تهران در قبال 47 كشوري كه در نشست واشنگتن شركت كرده بودند به تنهايي نشانگر آن بود كه بار ديگر تير انزواي ايران به سنگ خورده است.از سوي ديگر بحران اقتصادي و مالي آمريكا هنوز سايه سنگين خود را از سر اين كشور برنداشته است. در مقابل طبق گزارش اخير بانك جهاني، اقتصاد ايران روند رو به رشد خوبي داشته است. اين روزها عراق، افغانستان، پاكستان، فلسطين، لبنان، تركيه، ژاپن، مصر و بسياري از كشورهاي منطقه و جهان شاهد تظاهرات مردمي عليه آمريكا و اهداف سلطه جويانه اين كشور هستند. سفر رئيس جمهور به آفريقا و پيش از آن به آمريكاي لاتين نيز نشان داد كه مردم همه مناطق دنيا عليه آمريكا و متحدينش بيدار شده و موج بيداري ملت هاي آزاده جهان، آمريكا را به انزواي واقعي كشانده است.آمريكا اگر از هياهوي قلدرمآبانه خود دست بكشد، از خواب سنگين كدخدايي براي دهكده جهاني بيدار شود و چشمان خود را به روي واقعيت ها بگشايد، مي فهمد كه خطر «بيداري ملت ها» براي فروپاشي آمريكا از خطر هزاران «بمب اتمي» بيشتر و قوي تر است."

در خاتمه اینکه آنانی که فضای اوایل انقلاب را به یاد دارند بیاد دارند که چگونه در فضای محدود و نیم دمکراتیک حاکم که همراه با شور انقلابی گری بود و موجب رشد سازمان سیاسی و انقلابی و ارتقای شور سیاسی می شد و چطوری هرروز که می گذشت با روشنگری هائی که از سوی سازمان انقلابی و فعالین سیاسی می شد متحجران بیشتر ایزوله می شدند و با رفع ابهام که می شد نیروهایش دچار ریزش می شدند . لذا می بایست برای کنترل فضای شور وتحرک و آگاهی که چشم انداز قدرت برای مرتجعان میرا نبود توطئه یا طرحی خائنانه مهندسی و اجرا می شد تا که هم امکان کنترل فضای نیم بند دمکراتیک برای خفه کردن آزادی با نیروهای آزادیخواه می شد. هم اذهان عمومی منحرف می شد تا که ابزار تبلیغاتی برای بقدرت خزیدن آخوند ها و پیروان خمینی شیاد به مسند قدرت هموار شود . بنا براین طرح اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان طراحی شد و در جا خمینی شیاد اعلام کرد که این اشغال گری انقلابی بزرگتر از انقلاب اول بود . گر چه این اقدام به حساب ضد امپریالیستی بخشی از مدعیان ضد امپریالیستی به خصوص دشمنان آمریکا ،همچون حزب توده و اکثریت را بدنبال خود کشاند و در ادامه همچون خمینی شیاد آلوده وبد نام شان کرد. از سوی دیگر حمایت اینان چاشنی سوخت تهاجم به سازمان های سیاسی و انقلابی و حذف کردن شان از صحنه ی فعالیت مسالمت آمیز سیاسی منتهی شد . همینطور پیش مقدمه ی جنگ خانمان بر انداز ویرانگر نعمت الهی 8 ساله ی ایران و عراق شد و بستر سازادامه ی بقای ننگین رژیم جنگ افروز دین فروش شد. مهمتر اینکه این تز ادعای مبارزه با آمریکا کردن در 3 دهه گذشته عامل حذف منتقدان و مخالفان ودگر اندیشان از صحنه شده است . مشروط بر اینکه مکمل آن سرکوب و سانسور و خفقان و... را بهمراه داشته است تا جائیکه موجب کودتا ی پاسداران وحذف کامل رقیب مغلوب دوم خردادی هاشد که با یک پایه کردن رژیم قدرت را قبضه ی کامل کرده اند که اهداف پروژه ی هسته ای را با شدت وجدیت دنبال می کنند و عوارض جانبی آن از جمله تحریم های اقتصادی است که به مردم ایران تحمیل شده است . البته احتمال خطر جنگ بسیار مخرب و زیان آور تر از جنگ ایران و عراق هم در چشم انداز قرار داده است . راه حل تلاش همگانی مبارزه در راستای تغییرات دمکراتیک در ایران و فشار برروی غرب است تا که دست از پیگیری سیاست خائنانه ی تجارت خون ونفت خود با حاکمان تهران بر دارند.

هوشنگ - بهداد
http://www.kayhannews.ir/890207/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان سه شنبه 7 اردیبهشت ماه سال 1389