گزیده خبر های 25 فروردین - 89

رفتار تعجب آور مجری مصاحبه رئیس جمهور

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=18220

بی خود نیست که گفته می شود کد خدای ده که مرغابی بود بر سر آن ده چه رسوائی بود؟

مجری مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور در مصاحبه سه شنبه شب رفتارها و اظهارات غیر معمول و ملال آوری داشت.مجری برنامه تلویزیونی ، هنگامی که رئیس جمهور درباره تقاضای مردم برای ورود به بدنه دولت به عنوان کارمند سخن می گفت در میان حرف احمدی نژاد پرید و گفت: بله! بسیاری از یادداشتهایی که به شما می دهند این است که بیکارم.

رئیس جمهور: با دو بچه کافیه مخالفم

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=18222

راست می گوید این پاسدار گماشته چون اولاً خودش بر خاسته از خانواده پرجمعیت معروف به طایفه ی اجاق کوران می باشد . دوماً چون می خواهد ساختار مدیریت جهان را تغییر دهد و اصلاح نماید که نیاز به نیرو دارد . سوما ً این هدف یا انتقال نیرو از درون مرز به برون مرز از طریق رتبه داری فرار مغز ها از کشور دنبال می شود . بنابراین با رشد افزایش جمعیت این فرار مغز ها هم شتاب می گیرد و به سرعت دادن نزدیک شدن هدف تغییر و اصلاح جهان کمک می کند.

احمدی نژاد تصریح کرد: یک بار گفتم خیلی ها تمسخر کردند با دو بچه کافیه مخالفم.

کارگران نساجی بافت های کرمان : به جاي آوردن پول نفت برسفره‌ها، اشتغالمان را تضمين كنید

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=18072

این پاسدار مترسک و دلقک پاسداران کود تاگر و گماشته ی رهبر لوطی جماران و نماینده ی تحجر و خرافات و مأمور استعماری بیگانه احمدی نژاد نمی خواهد جمعیت کشور را افزایش دهد و وعده ی دروغین یک میلیون تومان به متولدین 89 بدهد بلکه اگر راست می گوید و ذره ای صداقت و انسانیت دارد پاسخگوی حل مشکل و مطالبات اعتراضی امثال این کار گران زحمتکش و محروم نساجی بافت کرمان باشد.

وي مدعي شد كه هر كارگر اخراج شده بابت سنوات خود از 10 تا 12 ميليون تومان طلبكار است.شفاف : تعدادي از كارگران نساجي بافت‌هاي كرمان به دليل تعطيلي و عدم پرداخت سنوات در محل استانداري كرمان تجمع كردند.

احمدی نژاد از نوشتن نامه برای اوباما خبر داد

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=18221

حتماً با مشورت مشاوره ویژه اش شهروند آمریکائی حمید مولانا و توصیه دریافتی دلال و جاسوس چند جانبه هوشنگ امیر احمدی که از طریق رحیم مشائی رئیس دفترش به وی منتقل شده است زبان به شکر سرخ خوری گشوده است و ابراز ندامت از لمپن گوئی و فحاشی مکتبی و اصول گرائی خود کرده است . زیرا که این عنصر حقیر و مجنون و روانی زنجیر پاره کرده که مدام کف بر دهان دارد . صد البته که بی تر مز و دنده عقب کنده و وحشتناک به بیماری مالیخولیا و عقده ی خود بزرگ بینی مزمن مبتلا می باشد که خیلی وقت است با تیغ بر زیر دم گذاشتن وی از سوی کودتا گران پشت پرده امر به وی مشتبه شده است که گویا علی آباد خرابه هم برای خودش شهری شده است که رسالت دارد و می تواند ساختار جهان را بر هم ریزد وهمچون ایران آباد و اصلاحش کند که چنین در گفتار جفتک پرانی و در نوشتار عریضه نویسی الهی نامه ای بقول آخوند احمد جنتی تنظیم می کند که تأکید نمود کههیچکس در جهان چنین جرأتی را ندارد .

محمود احمدی نژاد از ارسال نامه ای به همتای امریکایی خود خبر داد .رییس جمهور ایران که بطور زنده در برنامه "‌بدون حاشیه" سخن می گفت ، لحظاتی پیش درباره آمریکا و دولتمردان این کشور گفت : آمریکا برای بقای خود به ایران نیازمند است .به گزارش خبرآنلاین احمدی نژاد همچنین افزود :‌من در نامه ای که به اوباما نوشتم ، این موارد و مسایل دیگر را هم بیان کردم.

مشروح سخنان احمدي‌نژاد در برنامه "بدون حاشيه "كسي توانايي آسيب زدن به ايران را ندارد.خبرگزاري فارس: رئيس جمهور گفت: اين كه خيال كنند مي‌توانند به ايران آسيبي بزنند، دوره‌اش تمام شده است و كسي توانايي ضربه زدن به ايران را ندارد

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8901250001

باید گفت که با اینگونه اعتراف کردن، اولا ً هیچکس به اندازه تو پاسدار مترسک کودتا گران و گماشته ی رهبر لوطی جماران با رهبر و کودتاگران در شرایط کنونی ضربه به مردم و به ایران نزده و نمی زند تاکه به کس دیگر نیاز برای ضربه زدن باشد. دوماً اگر قرار باشد ضربه یا آسیبی به ایران وارد شود کس این کار را نمی کند ، بلکه تسلیحات بسیار پیشرفته و مخرب نظامی اینکار ا خوا هد کرد. ثالثاً همین ادعای از موضع فرار به جلو نشانه ی ضعف و آسیب پذری می باشد که با این وارونه گوئی تلاش می شود آسیب پذیری نظام وارونه ی واقعیت بیان شود . چونکه مدعی یک رئیس جمهور نا مشروع و زوری و تحمیلی کودتائی می باشد که رهبرش بنا بر فریاد ناراضیان در 10 ماه گذشته مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای از خودش نامشروع و منفور تر است ضمن اینکه سیستم پدافندش در منطقه ضعیف تر حتی از شیخ نشینان است که الکی باتکای موشک های ادعائی آزمون پس نداده ادعای قدرت نمائی کاذب همراه با مانور تبلیغاتی دروغ می شود.

گفتگو با امير سيد حسام هاشمي كردستان با فرماندهي صياد شيرازي آزاد شد.خبرگزاري فارس:امير سيد حسام هاشمي درباره شهيد صياد شيرازي مي گويد: بعد از فرار بني صدر شهيد رجايي دو درجه پس گرفته شده را برگرداند و صياد را فرمانده قرارگاه شمال غرب شد و بعد در عرض 40 روز، اوشنويه و بوكان هم آزاد شد.

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8901231228

ضمن اعتراف وحشتی که سراسر تار و پود رژیم کودتائی نا مشر.وع را آنگونه فرا گرفته است که نیازشوی سریال روضه و مرثیه خوانی پیرامون صیاد شبرازی که می شود یا در حقیقت گریه و زاری بر سر گوری دارد می شودکه در آن مرده ای نیست که بطور سیستماتیک هم ادامه دارد. از سوی دیگر همین نقل قول همسنگر صیاد شیرازی اعتراف آشکار به قاتل مردم کردستان بودن صیاد شیرازی می باشد.

فرمانده بسيج مستضعفان:آمريكا تبديل به موجودي مفلوك شده است.خبرگزاري فارس: فرمانده سازمان بسيج مستضعفان گفت: امروزه آمريكا تبديل به موجودي مفلوك شده است.

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8901241706

توصیه می شود که فقط به قیافه ترکش خورده ی این پاسدار جانی عراقی محمد رضا نقدی فرمانده ی بسیج نگاهی بی اندازید تا مشخص شود که مفلوک کیست و برای چه از موضع فرافکنی کردن وارونه گوئی شده است؟

احمد توكلي، نادران و مطهري تعقيب مي‌شوند؟ ادعايي عجيب درباره سه نماينده

http://www.fararu.com/vdcjovex.uqei8zsffu.html

معنی و مفهوم اصول گرا و ساده زیست بودن البته با ادعای عاشق خدمن ونه شیفته ی قدرت بودن اکنون به وضوح مشخص و برجسته شده است . آنچنان که برای حفظ قدرت و حذف رقیب مغلوب و خاموش و خفه کردن منتقد مدعی اصول گرا از سناریو ساختن هیچگونه اتهام و پرونده سازی نمودن دریغ نمی شود.

يك پايگاه خبري وابسته به بخشي از حاميان دولت از جلسات شبانه احمد توكلي، الياس نادران و علي مطهري نمايندگان اصولگراي تهران در مجلس شوراي اسلامي براي آنچه كه مقابله با دولت محمود احمدي‌نژاد خوانده، خبر داده است.حقيقت‌نيوز در بخشي از گزارش عجيب خود نوشته است: ‌«سه نماينده مجلس منتقد دولت احمدي‌نژاد براي تدوين يك راهبرد در جهت حمله و انتقاد به دولت شب‌ها در يكي از مناطق شمالي تهران گرد هم جمع مي‌شوند اين سايت مدعي شده است:‌ «گفته مي‌شود محوريت اين نشست‌ها برعهده احمد توكلي است و حتي بعضا ديده شده كه بعضي از سياسيون متمايل به جناح منتقد دولت در اين جلسات حضور پيدا كرده اندسايت مذكور در ادامه نوشته است: «حقيقت‌نيوز اين آمادگي را دارد كه در صورت كتمان اين مسئله از سوي اين سه نماينده اسناد در اختيار خود را علني كند

پاسخ احمد توکلی به 3 درخواست احمدی نژاد «توافق روشني بين دولت و مجلس صورت نگرفته است

http://www.fararu.com/vdciyza5.t1awr2bcct.html

این گفتگو مرتبط با همان پرونده سازی و اتهام زنی سایت حقیقت حامی دولت است که ادامه جنگ و گریز قدرت میان نهادهای رژیم نا مشروع کودتائی است که اکنون علائم و واکنش اقدامی یک دست شدن نظام و حذف رقیب مغلوب و خفه کردن صدای منتقد خودی برای انحصاری کردن قدرت و حفظ و تثبیت آن چنین نمایان شده است . زیرا که منتهی به درد سر جدی و تنش و بر خورد میان با ندهای مافیائی رژیم قرون وسطائی ملوک الطوایفی شده است .

فرارو- نماينده مردم تهران معتقد است توافق مطرح شده امروز بر سر هدفمند کردن یارانه‌ها را نمی‌توان توافق بین مجلس و دولت نامید، وی در گفت‌وگو با فارس به بررسی سه درخواست رییس دولت درباره هدفمندکردن یارانه‌ها پرداخت و جزییات جلسات کمیته مشترک مجلس و را تشریح کرد. «تا جايي كه من اطلاع دارم هيچ توافق روشني بين دولت و مجلس صورت نگرفته است. چنين كاري عملي نيست، چراكه اگر چند نفر از نمايندگان مجلس ولو اينكه افراد مؤثر محترم و ذي‌نفوذي باشند به اتفاق آقاي رئيس جمهور تصميماتي اتخاذ كنند، توافق بين دولت و مجلس محسوب نمي‌شود. «اين تفسير كه اگر قانون را عقب بيندازيم باز هم مي‌توانيم 20 هزار ميليارد تومان درآمد كسب كنيم تفسير درستي نيست چرا كه زماني كه قانوني تصويب شود از نظر حقوقي گفته مي‌شود كه احكام بر فور دلالت دارند مگر اينكه برعكس آن تصريح شود، يعني مجري نمي‌تواند قانوني را كه ابلاغ مي‌شود هر زمان كه خواست اجرا كند و بايد بلافاصله اجرا را شروع كند كه در قانون هم اين زمان كاملا مشخص شده است. بدين معنا كه در يك دوره 5 ساله و از اول سال 89 بايد اجرا شود. توكلي با تاكيد بر اينكه در حال حاضر قانون واجب الاجرا است و هيچ تعللي در مورد آن پذيرفته نيست. توافق مورد نظر میان دولت و مجلس واکنش برخی از نمایندگان را درپی داشت، گفته می‌شود در جلسه امروز مجلس احمد توکلی به شدت با این توافق مخالفت کرده است از سوی دیگر الیاس نادران در این باره تاکید کرد: «توافقات کمیته مشترک دولت و مجلس الزام قانونی برای هیچ یک از نمایندگان به بار نمی آورد

حواشی حضور ثمره‌هاشمی در دانشگاه علامه

مگر می توان با همه تهدید و فشار هی وارده و ضرب و شتم و بازداشت و شکنجه های انجام شده و بااتهام زدن احکام سنگین محکومیت با اخراج برای دانشجویان آزادیخواه صادر نمودن بتوان با ضرب کنترل و خفقان و سانسور صدای اعتراضی دانشجویان را خاموش نمود به خصوص پیرامون موضوع بحث هسته ای در دانشگاه که تبدیل به بحران اصلی شده است.؟

فرارو- سخنرانی مجتبی ثمره هاشمی در دانشگاه علامه با حواشی همراه بود.ثمره به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه، به این دانشگاه رفته بود تا در مورد پرونده هسته‌ای ایران سخنرانی کند.جلسه سخنرانی ثمره در پایان با اعتراض برخی از دانشجویان همراه بود؛ گویا اعتراض این دانشجویان به عدم پاسخ به پرسش های آنان بوده است.دانشجویان با تجمع در محل سخنرانی اعتراض خود را نشان دادند؛ و در ادامه، ثمره که قصد خروج از دانشگاه را داشت با واکنش برخی از دانشجویان روبرو شد

کنایه نماینده اقلیت به نماینده اصولگرا: امیدوارم سر از آمریکا و اروپا درنیاورید

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=18208

عجب این دشمن شیطان بزرگ آمریکا که خمینی شیاد گفته بود که هیچ غلطی نمی تواند بکند یا بقول سربازجو حسین شریعتمداری اوباما غلط زیادی نمی تواند بکند ولی اکنون اعتراف شده که سر زمین شیطان بزرگ مکان و مأمن عوامل افراطی رژیم ضد بشری کودتائی نامشروع ضد آمریکائی شده است؟

یکی از نمایندگان اصولگرا دیدار نمایندگان اصلاحطلب با سران فتنه را محکوم کرده بود که با واکنش اعضای این کمیسیون مواجه شد.مجید نصیرپور در واکنش به نطق روز یکشنبه زهره الهیان که خواستار پاسخگویی فراکسیون اقلیت نسبت به دیدار با سران فتنه شده بود، گفت: امیدواریم کسانی که امروز دچار افراط می‌شوند، سرانجام از اقامت از آمریکا و لندن و سایر مراکز دنیا سر در نیاورند.

یادداشت الف درباره دیدار نمایندگان فراکسیون اقلیت با موسوی

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=18218

سیاست بند بازی توبره و آخور خوری یکی به نعل ویکی به میخ زدن که احمد توکلی رئیس کمیسیون پژوهش های مجلس هشتم یا بازار مکاره ی کمدی و دکوری و انتصابی دنبال می کند . چون از یک سوانتقاد بهلایحه هدفمند کردن نقدی یرانه های دولتی می کند از سوی دیگر برای توازن یقه موسوی و اقلیت بازار مکاره مجلس هشتم را دو دستی می چسبد و متهم شان می کند و ول کن هم نیست تا که خود را تبرئه کند.

خوشبختانه حوادث پس از انتخابات، باعث شد اين لايه از طيف دوم خرداد، از بخش هاي معتقد به مباني جمهوري اسلامي و قانون اساسي و خط امام، كاملاً متمايز و جدا شوند.

شرح شکنجه های سپاه پاسداران در شکواییه قربانیان
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=15481

این گزارش بدرستی ثابت می کند که نه ارگان فاشیستی سپاه پاسداران نقش اساسی و کلیدی در طراحی کودتای 22 خرداد 88 داشته است ، بلکه سازمان اطلاعاات این ارگان وزارت بد نام اطلاعات و دستگاه قضائیه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض و زندانیان سیاسی را نیز زیر کنترل و نفوذ خود دارد . البته که تسلط کامل بر تأسیسات هسته ای و اهدافش دارد و رهبر لوطی جماران را هم تبدیل به بلند گوی تبلیغاتی خود نموده است.

خبرگزاری هرانا - آنچه که درپی می آید شکواییه رسمی تعدادی از قربانیان سپاه پاسداران در سناریویی به نام گرداب یا مضلین است.این شکواییه که به مراجع رسمی و قانونی کشور نوشته شده است و خبرگزاری هرانا (ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران) به نسخه های اصلی آن دست پیدا کرده است، بعنوان سندی مهم در خصوص شکنجه و سناریوسازی برای بازداشت شدگان توسط نیروهای امنیتی محسوب می شود

در کهريزک زندانيان تشنه و زحمی را مجبور به ليسيدن زمين ميکردند
مرتضوی به قاضی : به پسرم در مدرسه میگویند پسر قاتل آمد

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=15468

این گزارش هم مکمل گزارش قبلی است که بخشی دیگر از اقدامات پاسداران جنایتکار مأمور در نیروی انتظامی همچون احمدی مقدم و رادان در باز داشتگاه کهر یزک می باشد که اینگونه جنایات را با همآهنگی پاسداران کودتا گر و پاسدار گماشته احمدی نژاد و حامیانش در بازار مکاره مجلس هشتم مثل حسین فدائی و پرویز سروری و دستگاه آلوده به فساد قضائی همچون سعید مرتضوی قاتل مرتکب شدند.

جنبش راه سبز (جرس) ، راوی سبز : عصر روز یکشنبه هفته دوم فروردین با فرشته قرار گذاشتیم به منزل آقای جوادی فر استاد دانشگاه وپدر شهید، امیر جوادی فر از کشته شدگان کهریزک برویم. از زمین و زمان باران میبارید انگار آسمان هم با این پدر دردمند هم سوگواری میکرد.مثل همیشه آقای جوادی فر با روی گشاده پذیرای ما بود ، بعد از احوالپرسی و تبریک سال نو ، خیلی دلم میخواست در مورد دادگاه متهمان کهریزک بپرسم . این جور مواقع خیلی سخت است. چگونه بپرسم تا برای پدری که پسر عزیزش را با اعتماد کامل تحویل نیروی انتظامی داده است وسه روز بعد جنازه له شده او را تحویل گرفته است ، توضیح سخت و رنج آوری نباشد!

یکی از زندانیان سیاسی دهه ی 60 بیش از 2 ماه در بلاتکلیفی بسر می برد

قرار نیست در سیاست سرکوب و خفقان و سانسور و سراسری کردن ایران به زندان ، جای امنی برای کسی وجود داشته باشد به خصوص برای آنانکه سابقه ی زندانی یا پیشینه ی مبارزاتی و مخالفت یا فعالیت سیاسی دارند که اینان و اعضای خانواده های شان بیشتر در مظان اتهام و الویت تعقیب و دستگیری و اذیت و آزار قرار دارند.

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، زندانی سیاسی محمد باقر عرفاتی که در یورشهای گسترده و بی سابقه بهمن ماه دستگیر شده بود در بند 350 زندان اوین در بلاتکلیفی بسر می برد.زندانی سیاسی محمد باقر عرفاتی 52 ساله از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 ،در پی یورشهای مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد.7 نفر از مامورین وزارت اطلاعات به فرماندهی فردی با نام مستعار علوی سربازجو و شکنجه گر قصی القلب ومعروف بند 209 شب 18 بهمن به منزل آقای عرفاتی یورش بردند. آنها چندین ساعت منزل را مورد بازرسی وحشیانه قرار دادند و با همسر و فرزندان او برخوردی غیر انسانی داشتند. سربازجوی وزارت اطلاعات علوی مدتی طولانی اعضای خانواده را در منزل مورد بازجوئی و تهدید قرار داد.هنگام یورش آقای عرفاتی در مسافرت بسر می برد و آنها موفق به دستگیری او نشدند. مامورین وزارت اطلاعات هنگام خروج از منزل مقداری از وسائل شخصی این خانواده را با خود بردند که از جمله آنها ،کامپیوتر، تعدادی سی.دی .رسیور ماهواره،دفترچه تلفن،کتاب و موارد دیگر می باشد

مرگ تدریجی تولیدات داخلی با کالای چینی

وقتی که سیاست دولت کودتائی نامشروع آلت دست پاسداران واردات 3 برابر کالاها را بیش از صادرات جایگزین کشورشده است که نه فقط موجب روند افزایش نرخ تورم و گرانی لجام گسیخته شده و رشد بیکاری و فقر را هم افزون کرده است ، بلکه سبب تعطیلی کار خانه های تولیدی کشور و موج بیکاری کار گران شده است.به خصوص اینکه موج واردات کالاهای غیر کیفی و ارزان قیمت چینی هرروز گسترش می یابد. البته این نوع باج دهی اقتصادی به چین گذشته از سود های کلان عاید واسطه های حامیان دولت نامشروع کردن بدلیل نیاز حمایت سیاست تاکتیکی و فرصت طلبانه هسته ای حاکمان کودتا گراز سوی مقامات چینی در برابر آمریکامی باشد.

دی پرس daypress.ir_ سحر بیاتی : از سال 1384 با هدف کنترل قیمت ها درهای ایران به روی واردات گشوده تر شد و بیش از هر زمان دیگری واردات رونق گرفت چینی ها از این تصمیم بیشترین بهره را بردند و بازارهای ایران را بهترین فرصت برای ارائه کالاهای درجه سومی خود دانستند ، از پوشاک گرفته تا آبلیمو و سیر چینی به بازارهای ایران سرازیر شد.دولت نهم و در پی آن دولت دهم هر جا که کنترل قیمت را از دست داد اقدام به واردات کالاهای هدف با قیمت پایین تر در قیاس با تولید داخل کرد که وارادات میوه ، گوشت ، برنج و پوشاک را هم در برگرفت واردات به این سبک و سیاق در شروع کار با انگیزه کنترل قیمت ها تبیین و طراحی شد، اما رفته رفته این روند تجارت به دلیل تسهیل روند واردات ، نبود نظارت بر حجم ، چگونگی و کیفیت کالای وارداتی و نیز سوددهی بالا در بین تجار نهادینه شد .اتخاذ چنین سیاستی از سوی دولت امروز تبدیل به یک معضل جدی در عرصه اقتصاد کشور شده است کارشناسان اقتصادی معتقدند حالا دیگر بیش از 75 درصد واردات را کالاهای مصرفی تشکیل می دهند.

عسگر اولادی : روابط بانکی ایران و چین باید محرمانه بماند

این خبر که مکمل خبر قبلی می باشد زیرا که رئیس دزدان و غارتگران باند مخوف مافیائی انگلیسی مؤتلفه راست می گوید که تأکید کرده است رابطه ی بانکی میان رژیم دزدان بیت المال و چوب تاراج بر منابع و ذخایر زنندگان کودتاگر حاکم برایران باید پنهان بماند . زیرا اگر چنانچه این رابطه عیان شود آن موقع دست دزدان وضریب غارتگری کردن شان همچون وی نیز عریان و فاش می شود.

خبر آنلذين : رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین ظهر امروز، نشست خبری نمایشگاه اکسپو 2010 شانگهای چین در پاسخ به سوالی،مبنی بر تصمیم بخش خصوصی برای خرید بخشی از سهام چند بانک چین،گفت:اجازه بدهید که من بگویم نمی دانم،گرچه شاید بدانم.اما به دلیل تحریم های بین المللی بهتر است پاسخ سوال شما را ندهم،چون باید روابط بانکی ایران و چین بین دو کشور محرمانه بماند.اسدالله عسگر اولادی (برادر حبیب الله عسگراولادی مسلمان، عضو رهبری حزب موتلفه اسلامی ) به اشاره به اینکه چون اکسپو یک پدیده اقتصادی مهم است و به مدت 6 ماه ادامه دارد گفت:بیش از 300 مترمربع در اختیار اتاق بازرگانی قرار گرفته است تا کالاهای سنتی ایران در آن عرضه شود.وی افزود:اکسپو دارای سابقه‌ای بیش از 100 سال است و اکسپو 2010 از اول ماه می سال جاری با حضور 96 کشور بطور مستقیم آغاز بکار می‌کند و محلی با وسعت 2100 متر مربع در اختیار ایران قرار گرفته است.وی افزود: رئیس اتاق مشترک ایران و چین اظهار داشت: نمایش توانمندی‌های ایران از جمله اهداف اساسی و اصلی ما در این نمایشگاه است چرا که بین 75 تا 95 میلیون نفر از این رویداد بازدید می‌کنند بطوریکه تاکنون بیش از 30 میلیون بلیط ورودی فروخته شده است.در خصوص خرید سهام بانکی های چینی از سوی بخش خصوصی ایران،خبرگزاری مهر در خبر ویژه ای نوشته بود:"بخش خصوصی ایران برای نخستین بار سهام برخی بانکهای چینی را خریداری کرد."بر اساس این گزارش در فاز جدید همکاریهای اقتصادی ایران و چین و به منظور رفع برخی مسایل بانکی و مالی میان بخش خصوصی دو کشور، بخش خصوصی ایران بخشی از سهام بانکهای چینی را خریداری کرده است.عسگراولادی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفته است: ایران براساس توافقات صورت گرفته در کمیسیون مشترک دو کشور، پیشنهاد راه اندازی بانک مشترک میان ایران و چین را به این کشور ارایه کرده است.رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین افزود: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، پیشنهاد ایجاد بانک مشترک میان دو کشور را ارایه داده است که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.وی با تاکید بر اینکه ایرانیها آمادگی سرمایه گذاری در موسسات مالی و اعتباری چین را دارند، تصریح کرد: بخش خصوصی ایران در گام بعدی برای تسهیل در روابط بانکی، سهام برخی از بانکهای چینی را خریداری کرده است.به گفته وی، بخش خصوصی به دنبال این است که در موسسات مالی و اعتباری سهام بیشتری را خریداری کند، زیرا خرید 20 درصد از سهام یک شرکت یا موسسه، منجر به تسخیر صندلی یکی از اعضای هیئت مدیره این موسسات خواهد شد