روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 30فروردن ماه سال 1389

نقدو بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " ارتش مردمي "

"تعریف و ستایش از ارتشی که جایگاهش را به پاسداران کودتا گر داده است :

بمناسبت روز ارتش سرمقاله نویس عنوان ارتش مردمی را تیتر مقاله ی خود کرده است . البته وی بدون هیچگونه اشاره به نقش ارتش در زمان شاه که چگونه بود یا اینکه مأموریت اینارتش در روند انقلاب چگونه بود ؟ یا اینکهبدون اینکه توضیح دهد که چرا که در ادامه ی مبارزات پرشور مردم ایران که هر چه می گذشت و حضور مردم در صحنه ی تظاهرات پررنگ ورادیکال ترمی شد . آنگونه که دیگر حتی امکان بقای سلطنت شاه تضعیف شده از طریق کودتای ارتش هم امکان پذیر بود . بهمین دلیل برای کنترل سمت وسوی جهت تظاهرات مردم و به حاشیه راندن سازمان های سیاسی و انقلابی تا که نکند پس از سقوط شاه رهبریت انقلاب را اینان در دست خود داشته و کنترل کنند. در راستای تشکیل جمهوری اسلامی قول و قرار گذاشته شده در زیر درخت سیب در پاریس ناگهان سر و کله ژنرال هویزر در ایران پیداشد و ضمن دیدار هائی که با سران ارتش شاه داشت بر خی از نزدیکان خمینی شیاد همچون بهشتی هم ملاقات داشت. پس از این دیدار ها بود که سپهبدفردوست و قره باغی و ارتس اعلام بیطرفی کردند تا که همچنان بافت و ترکیب و ساختار خودش را حفظ شود . گرچه پس از انقلاب ساز مان سیاسی و انقلابی خواهان تشکیل شورائی کردن ارتش به ویژه در رأس آن بودند . ولی خمینی شیاد تأکید بر حفظ بافت ترکیب ارتش تأئید می کرد . مشروط بر اینکه سپاه پاسداران را دائر نمود تا هم علیه ی سازمان های انقلابی و سیاسی بایستد . هم در مقابل ارتش باشد تا که امکان طرح هر گونه کودتا راخنثی گردد . گرچه کمیته هم در مقابل سپاه و بسیج هم مقابل کمیته علم کرد که همدیگر را کنترل نمایند .

اما برای تغییر و تعویض جایگاه قدرت ارتش با سپاه پاسدارانخمینی شیاد توطئه ی صدور انقلاب به برون مرزیاصدور بحران و ارتجاع و تروریسم بدرون خاک کشور های منطقه از جمله عراق را مطرح کرد که مقدمه ی تهدیدات و آماده سازی جنگ خانمان بر انداز و ضد ملی و ضد میهنی میان ایران و عراق را فراهم کرد . سپس آن که نعمت الهی نامید و 8 سال هم طول کشید و منتهی به شکست و سر کشی جام زهر شد . البته در این جنگ ضربات کاری بر پیکرارتش وارد شد و بمرور ساختارش تغییرکرد و تابع بر تری جوئی پاسداران شد تا که عاقبت در رقابت تنگاننگ میان ارتش با پاسداران در همه سطوح پاسداران باز سازی وسازماندهی می شد .دردنباله تا اینکه پاسداران آنگونه در ارتش نفوذ نمود که در رأس فرمانده های ارتش،فرمانده های پاسداران قرار گرفت بطوریکه اکنون درمقام مقایسه این دو ارگان نظامی جایگاه قدرت شان نسبت به اوایل انقلاب دربست عوض شده است . یعنی اینکه ارتش همچون بسیج تبدیل به زائده ی زیرنفوذپاسداران و آلت دست رهبر لوطی جماران شده است که خود این لوطی نیز زیرکنترل کامل پاسداران کودتا گرمی باشد.

در خاتمه اینکه بی جهت نیست که سر مقاله نویس به بهانه روز ارتش تعریف و ستایش از ارتشی کرده است که اعتراف کرده برای چه خمینی شیاد در مقابل فشار ساز مان های سیاسی و انقلابی ایستاد و مانع از بهم زدن ترکیب بافت ارتش شد تا که همانگونه که در خدمت شاه بود در خدمت شیخ و به خصوص در اختیار واهداف پلید جنگ افروزان دین فروش حاکم در آید.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890129/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 30فروردن ماه سال 1389