دروغ نامه ی کیهان پنجشنبه 9 ار دیبهشت ماه سال 1389

نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " پرده ديگري از اقتدار "

" فرار رسیدن روز جهانی کار گر چه ارتباطی به لایحه 46 سال پیش کا پیتولاسیون دارد؟"

گفته می شود که شاهزاده ای روزی از پدر پادشاه خلع از سلطنت شده و تبعید شده اش سئوال کرد که پدر چه موقع قرار است که ما به وطن باز گردیم و تاج پادشاهی را تو بر سرت نهی که پیوسته حرفش را می زنی و قولش را می دهی؟ پدر خطاب به پسرش گفت بگذار آنهائی که ما را می شناسند همه بمیرند آن موقع ادعای حیثیت برای بر گردانی تاج و تخت خواهم کرد .اکنون داستان قلم بر دست وارونه گوی همکار سرباز جوی حسین شریعتمداری است که تصور کرده است همه آنانی که تجربه ی دو سیستم شاه و شیخ را دارند به تاریخ پیوسته اند که طلبکارانه داستان لایحه ی کاپیتولاسیون زمان شاه را مطرح کرده است تا که با مطرح کردنش خمینی شیاد افتخار کند و اهرم چماق علیه ی اوباما و آمریکا و بسازد و اعتراض به اقدام لغو مصونیت قضائی رژیم کودتائی پاسداری در آمریکا کرده باشد در ادامه پس از لغز خوانی کردن ضد آمریکائی وبا فراموشی روز جهانی کارگر و نپرداختن به وضعیت اسفبارشان دفاع از اقدام دو فوریتی متقابل به مثل بازار مکاره ی مجلس هشتم علیه ی آمریکا کرده است .

بنابراین اکنون سئوال است مگر جای آمریکا و لایحه کا پیتولاسیون زمان شاه را اکنون 31 سال نیست که دست پروردگان دولت فخیمه ی حاکم شده بر ایران گرفته اند؟ در 31 سال گذشته دستگاه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض چه تعداد احکام زندان و سنگسار و اعدام و قطع اندام صادر کرده است چند نفر از آخوندهای حکومتی و شرکای شان و آقاز اده های شان در میان شان بوده است؟ وضعیت اقتصادی و موقعیت اجتماعی این حاکمان کنونی قبل از انقلاب چگونه بود و اوایل انقلاب و شرایط کنونی چگونه می باشد و چرا؟ مگر فراموش شده است که چگونه فرزند پسر آخوند علی فلاحیان وزیر بد نام اطلاعات روز روشن کلت خود را کشید و سر باز وظیفه نیروی انتظامی را توی خیابان در تهران کشت که حتی باز داشت هم نشد؟ مگر از یاد برده شده است که چگونه ناصر واعظ طبسی و آقازاده ی آخوند عباس علی واعظ طبسی یک رقم 14 میلیارد تومانی اختلاس گری داشت چگونه با وثیقه نقدی سپردن 5 میلیارد تومان نقداز سوی احمدی ناطق نوری به دستگاه قضائیه فاسد برای اینکه یک شب این آقا زاده در باز داشتگاه نماند ؟ یا اینکه مگر از اذهان پاک شده است که چگونه جلال الدین فارسی قاتل در اطراف طالقان موقع شکار یک انسان را شکار کرد که پرونده اش بسته شده است؟ البته در 31 سال گذشته بیشمار از اینگونه پرونده های مشابه جنایات و غارتگری های تبعیض آمیز وجود دارد که خیلی ننگین تر از لایحه ی کا پیتولاسیون زمان شاه می باشد که از سوی شیخ های جانشین شاه شده انجام گرفته شده است.

عجیب است در شرایطی که در زمان شاه ساواک گنده تر از خمینی شیاد با اتهامات سبک تر را دستگیر وبر بند می کشید و حتی پس از شکنجه تیر باران می کرد اما اکنون قلم بر زن یادداشت روز نویس با خود زنی کردن لو داده است که با وجود مخالفتی که خمینی شیاد به لایحه ی کاپیتولاسیون کرد و در مقابل آمریکا و دست نشانده اش شاه ایستاد . و لی شاه خمینی شیاد را با سرهنگ ساواک همراه راهی استانبول ترکیه نمورد تا از آنجا به نجف برود تا سپس 15 سال بعد برای اینکه جانشین خودش نیر وهای انقلابی و مردمی نشوند در مهرماه سال 57 برای خمینی پاسپورت ایرانی آماده کرد و ویزای فرانسه گرفت و از ژیستگاردستن رئیس جمهور وقت فرانسه خواست تا خمینی شیاد را بعنوان مهمان در پاریس به پذیرد تا پس از زد و بند ها و قول و قرار های داده شده درزیر درخت سیب بدون احساس به ایران باز گردد و جانشین شاه گردد و اقدامات بمراتب بدتر از لایحه کاپیتولاسیون زمان شاه را پیاده و اجرا گردد. که قلم بر دست یادداشت روز نویس اینگونه افتخاز آمیز از پیامد اقدامشجاعانه خمینی شیاد داد کرده است:

" پيامد اين اقدام شجاعانه امام امت، اين بود كه دولت سرسپرده پهلوي، ايشان را به تركيه تبعيد كردند و آمريكا همچون شتري مست گردن كشي مي نمود اما چرخه روزگار قرار بود بر خلاف ميل آمريكايي ها بچرخد تا به دوره انقلاب اسلامي برسد..."

بهرحال سرمقاله نویس پس از کلی گرد و خاک بر پا کردن و گرده بر زمین سائیدن لو داده است که اشاره به لایحه ی کاپیتولاسیون در زمان شاه کردن در راستای پیگیری هدفی است که از موضع انفعالی و تلافی کردن و انتقام گیری از اقدام آمریکا دنبال شده است . یعنی این واکنش در برابراقدام لغو کردن مصونيت قضائي حکومت فاشیستی تروریستی کودتائی ايران از سوی آمریکامی باشد که اکنون مانور تبلیغاتی جنگ روانی با دوفوریتی طرح اصلاح قانون صلاحیت داد گستری در بازار مکاره ی دکوری و کمدی و انتصابی مجلس هشتم داده شده است و گفته شده این چنین این عمل تلافی جویانه در هفته ی قبل در بازار مکاره ی مجلس هشتم اقدام شد:

"هفته پيش، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در اقدامي در خور تحسين و ارزشمند يك فوريت طرح اصلاح قانون صلاحيت دادگستري جمهوري اسلامي ايران براي رسيدگي به دعاوي مدني عليه دولت هاي خارجي- از جمله آمريكا- مصوب 1378 را تصويب كردند. به موجب اين طرح كه براي مقابله به مثل با اقدامات غربي ها خصوصا آمريكا عليه اتباع ايراني تهيه شده است، مصونيت قضايي دولت آمريكا در جمهوري اسلامي ايران لغو شد. در واقع اين اقدام نمايندگان كشورمان پاسخي قاطع بود به اقدام دولت آمريكا در سال 2008 كه مصونيت قضايي برخي از كشورها و از جمله ايران را مستثني اعلام كرد. با توجه به اين كه آمريكايي ها در سال 2008 مصونيت قضايي دولت ايران را لغو كردند جا داشت بدون تأخير اين طرح آماده و ساماندهي مي شد تا ظلمي كه از اين طريق به نظام جمهوري اسلامي ايران مي شد- و مي شود- بي پاسخ نمانده و از موضع اقتدار پاسخ داده شود. اين انتظار به حق عموم مردم ايران است كه هرچه زودتر اين طرح در شرايط فعلي به تصويب نهايي برسد و جامه قانون بر تن نمايد.در اين صورت است كه هر ايراني در هر نقطه دنيا كه مظلوم واقع شده است مي تواند با دادخواهي از محاكم صالح جمهوري اسلامي به حق خود برسد.آمريكايي ها طي ماه هاي گذشته در حوزه هاي مختلف سياسي، ديپلماسي، اطلاعاتي و دفاعي اقتدار و توانمندي جمهوري اسلامي ايران را مشاهده كرده اند و اينك در حوزه قضايي پاسخي قاطع در برابر اقدام سال 2008 خود دريافت خواهند كرد."

در خاتمه اینکه پس از 31 سال سپری شدن از دروغ گوئی و عوامفریبی و دین فروشی و جنگ افروزی و غارتگری حاکمان که منجر به شکاف عمیق طبقاتی در جامعه شده است طوریکه 80 % جمعیت کشور در زیر خط فقر اقتصادی یا بدتر خط بقاء یعنی تلاش برای زنده ماندن بسر می برند . زیرا که عملکرد 31 ساله ی دولت مردان حکومتی است که بنیانگذارش شیادانه قول حاکم شدن مستضعفان و پا بر هنگان را داده بود . اما اکنون به مناسبت فرار رسیدن روز جهانی کار گر به جای هدیه یا عیدی به کار گران داد ندر چنین روزی ، گذشته از اینکه نمایند گان سند یکاهای کار گران نیشکر هفت تپه ی خوز ستان را در بند بسر می برند.همینطور هرروز توطئه ی جدیدی علیه منصور اسانلو رئیس سندیکای شرکت واحد اتو بوسرانی تهران در زندان طراحی می شود. یا کارخانه ای بسته و کار گران بیشتری اخراج و بیکار می شوند . ولی بازهم در ادامه ی سیاست تاکتیکی تبلیغاتی مبارزه با آمریکا که دنبال شده است اما چون شگرد های منحرف کردن اذهان عمومی و سر کار گذاشتن مردم ته کشیده شده است پس آویزان به ترفند مخالفت کردن خمینی شیاد به لایحه ی کا پیتولاسیون در زمان شاه در 46 سال پیش وی شده و مانور تبلیغاتی داده شده است که چگونه باز ار مکاره ی مجلس هشتم از موضع واکنشی متقابل به مثل کرده و انتقام از لغو مصونیت قضائی از رژیم کودتائی پاسداری نامشروع از آمریکا گرفته شده است تا اینگونه هدیه ای به کار گران محروم داده شود که در زیر فشار هزینه های کمر شکن طاقت فرسا قرار دارند . مهمتر اینکه حتی به این کارگران مجوز داده نشده است که در چنین روز جهانی کار گر آزادانه دست به تظاهرات بزنند.

هوشنگ - بهداد

http://www.kayhannews.ir/890209/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان پنجشنبه 9 ار دیبهشت ماه سال 1389