روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی چهار شنبه 1 ار دیبهشت ماه سال 1389

نقد و بررسی : سرمقاله روزی نا مه حکومتی جمهوری " فهرست اشتباهات اعراب"

" دفاع تاکتیکی از فلسطین ومهربانتر از دایه شدن برای شان تا که رهبران کشور های عربی متهم به خیانت شوند "

هرچه زمان به جلو می رود پیرامون بحران خاورمیانه هم توهمات بیشتری بر طرف می شود. هم اینکه بهتر معلوم می شود که چگونه حل و رمز معما یا کلید مشکل خاورمیانه یک صلح عادلانه وپایدار است . همانگونه که مشخص می شود که عامل اصلی دشمنی و سنگ اندازی و مانع تراشی کردن در روند مذاکرات صلح خاورمیانه کدام کشور بوده است. به خصوص نقش حاکمان تهران در این مورد چیست؟ به ویژه اینکه اکنون بوضوح درک می شود که چرا خمینی شیاد پس از انقلاب با تأکیدی که بر صدور انقلاب یا صدور ارتجاع و بحران و تروریسم خود به برون مرز کرد که هدف مداخله گری در امورد اخلی کشور های همسایه و منطقه بود برروی فلسطین متمرکز شد و در راستای چه اهداف پنهانی شوم بود که با حقه بازی و منحرف کردن اذهان عمومی تلاش کرد خیانت به جنبش آزادیبخش فلسطین کند و خنجر از پشت به این جنبش بزند تا که بزعم خودش رابطه ی سازمان های انقلابی به ویژه ساز مان مجاهدین خلق با فلسطین را مخدودش کند و یا بر هم بزندتا آسان بتواند موجب اختلاف میان جنبش فلسطین شود تا در دنباله جانشین وی با خیال آسوده بتواند حماس را تقویت و در برابر ساف قرار دهد و پس از برادرکشی میان شان راه انداختن نوار غزه را نیز در راستای اهداف پلید خود جدا نماید .

مهمتر اینکه چرا بطور تا کتیکی و فرصت طلبانه خمینی شیاد موج سوارانه جمعه ی آخر ماه رمضان را روز قدس نامید و با متهم کردن رهبران کشور های عربی و مسلمان خاورمیانه ادعا کرد که اگر چنانچه هر مسلمان یک سطل آب بر یزد اسرائیل را سیل با خود خواهدبرد ؟ البته اینگونه سیاست حساب شده با مانور تبلیغاتی دادن ظاهراً در دفاع از فلسطین بود که همراه با تهدید و فحاشتی نمودن به رهبران کشور های عربی بود که این سیاست تا سال گذشته از سوی جانشین و پیروان خمینی شیاد در نهایت فرصت طلبی تبلیغاتی به پیش برده شد تا اینکه بالاخره زمان سر پل خر بگیری فرا رسید تا که یقه ی حاکمان مفت خور فرصت طلب وارونه گوی حاکمان تهران از سوی مردم معترض گرفته شد . زیرا که مردم خشمگین و ناراضی ایرانی و آگاه شده از ترفند های تبلیغاتی مزورانه و دروغین مدعی دفاع کردن از فلسطین، نمایش تظاهرات روز قدس سال گذشته را به تظاهرات ضد حکومتی تبدیل کردند و همزمان که فر یاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه سر می دادند . شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را نیز چاشنی آن نمودند وبه حاکمان تهران تفهیم کردند که دست شان رو شده و دیگر حنای عوامفریبی کردن شان رنگ ندارد. همانگونه که دوران مدح و ثنا گوئی و تعزیه خوانی کردن برای خالد استانبولی قاتل انور سادات رئیس جمهور سابق مصر نیز خیلی وقت است که به پایان رسیده است . البته انور لسادات به خاطر منعقد کردن قرار داد صلح با اسرائیل ترور شد که بلافاصله از سوی خمینی شیاد فرصت طلبانه انور سادات به خیانت متهم شد و خالد استانبولی قهر مان شهید اسلام نامیده شد و پوستر های وی بر در و دیوار ها نصب شد و خیابانی هم در تهران به نام وی نامگذاری شد . از آن تاریخ تا کنون متأسفانه فلسطین و مردمش تبدیل به گروگان هائی در دست حاکمان تهران شده اند که مبدل به ابزار جنگ روانی تبلیغاتی علیه اسرائیل و سایر رهبران کشور های عربی شده اند که رابطه دیپلماتیک با اسرائیل دارند یا از روند مذاکره صلح اسرائیل و فلسطین حمایت می کنند و رابطه چندان مناسبی با حاکمان تهران ندارند.نا گفته نماند که مشابه همین سیاست گروگان گیری کردن با مردم عراق از سوی حاکمان تهران در پیش گرفته و دنبال شده است .

بنا براین تاکتیک اسرائیل نا بود باید گردد که از سوی پاسدار گماشته احمدی نژاد مطرح شد. ادامه ی همان سیاست تاکتیکی دفاع از فلسطین است که هدف گول زدن مردم فلسطین و توده های نا آگاه عرب و مسلمان منطقه است که در راستای همان سیاست صدور بحران و ارتجاع و تروریسم به برون مرز به خصوص در خاور میانه است که هدف مقدمه چینی برای راه اندازی جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسرائیل بود که مکمل آن بر پائی جنگ 22 روزه ی حماس در نوار غزه با اسرائیل راه اندازی شد که بدون استثناء جایگزین کردن بحران جنگ و بی ثباتی و نا آرامی در خاور میانه و دشمنی کردن عریان با روند مذاکرات صلح خاور میانه و به شکست کشانیدن کنفرانس مذاکرات صلح آناپولیس بود که هدف این کنفرانس این بود که پیگیر قولی باشد که قرار بود تا پایان سال 2008 میلادی کشور مستقل فلسطین تشکیل شود . البته هدف مهمتر از مخالفت با کنفرانس صلح آناپولیس که شد ودر این رابطه رهبر لوط جماران خامنه ای در خطبه ی عید فطر تهران خود رهبران کشور های عربی را مورد خطاب قرار داد و تهدید نمود اگر چنانچه در این کنفرانس شرکت کنید زمان باز گشت در کشور های خودتان با خشونت ونا آرامی مواجه خواهید شد . البته مشابه اینگونه تهدید ها در خیابان های بحرین از سوی شعیان حامی حاکمان تهران دنبال و اتفاق افتاد . همانگونه که اقدامات تروریستی و انفجاری در عراق اوج گرفت . همه ی این توطئه ها در راستای برون رفت مقطعی از بحران هسته ای بود. زیرا که سر بازجو حسین شریعتمداری در یادداشت های روز خود در دروغ نامه ی کیهان تهدید کرده و اخطار داده بود که سرنوشت پرونده ی هسته ای نه در پشت میز مذاکره در اروپا که در توی خیابان های بیرون و بغداد تعیین می شود. بهر حال سرمقاله نویس در برابر موضع عمرو موسی دبیر کل اتحادیه ی عرب که از اشتباه عدم پیگیری فرایند صلح خاورمیانه گفته است. این چنین وی و رهبران کشور های عربی را بر زیر تیغ اتهام و خیانت برده و به جز حاکمان تهران اینان را دشمنان مردم فلسطین نامیده است:

"عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب در مصاحبه با شبكه تلويزيوني « فرانس 24 » گفت ما اشتباه كرديم كه خود را در يك فرايند صلح نامحدود در خاورميانه درگير ساختيم . اين يك اشتباه بزرگ بود. ما بايد چارچوبي را تعيين مي كرديم . بايد نقطه اي را براي توقف و ارزيابي كارهاي انجام شده مشخص مي كرديم . وي در پاسخ اين سئوال كه آيا صلح يگانه راه ممكن براي حل مسئله فلسطين است خاطرنشان ساخت امروزه يك فرايند صلح در جريان نيست بلكه آنچه وجود دارد تلاشهائي براي صلح است . اين اظهارات فريبكارانه نشان مي دهد كه هنوز هم رهبران عرب سرگرم توجيه مسائل هستند و حتي هنوز هم به ملت هاي عرب و مسلمان دروغ مي گويند و ذره اي صداقت در كلام و رفتارشان به چشم نمي خورد. اظهارات « عمرو موسي » چنين تداعي مي كند كه گويا اگر اعراب مي خواستند چارچوبي را تعيين كنند اراده و قدرت اعمال نظر خود را داشته اند و فقط يك اشتباه در تصميم گيري باعث وضعيت فلاكت بار كنوني شده ايجاد تفرقه بين اعراب و دنياي اسلام ـ رژيمهاي عرب همواره مدعي بوده اند و هنوز هم اين ادعا را تكرار مي كنند كه مسئله فلسطين صرفا يك مسئله عربي است و ربطي به دنياي اسلام ندارد كه با دخالت در امور اعراب درصدد بهره برداريهاي سياسي ـ تبليغاتي از اين مسئله برايند. تنها گذاشتن فلسطين حتي در دنياي عرب ـ در قدم بعدي و در مرحله تكاملي همان طرح صهيونيستي و استعماري در دنياي عرب عده اي به راه افتادند و گفتند : ما نبايد از فلسطيني ها فلسطيني تر باشيم . بلكه بايد مسئله فلسطين را به فلسطيني ها واگذار كنيم تا هر آنچه خود صلاح دانستند بدان عمل كنند. كمك به خيانتكاران ـ اين براي دنياي عرب شرم آور است كه حمايت فريبكارانه از فلسطيني ها جاي خود را به حمايت قاطعانه از جنايتكاران داده است . در واقع جبهه ارتجاع عرب در حمايت از جناح خائن محمود عباس لطمه هائي را متوجه فلسطيني ها نموده كه بدون در اختيارداشتن چنين حمايتي ملت مظلوم فلسطين قطعا از موقعيت بهتري برخوردار مي بود. همدستي و حمايت سياسي ـ مالي از اشغالگران ـ شايد براي ارتجاع عرب هيچ ننگي بالاتر از اين متصور نباشد كه نه تنها كمكي به مقاومت مشروع ملت هاي لبنان و فلسطين نكردند بلكه به رژيم صهيونيستي عليه حزب الله لبنان و حماس در غزه چراغ سبز دادند و حتي هزينه هاي ماشين جنگي اسرائيل را نيز پيشاپيش متقبل شدند. فهرست اشتباهات اعراب شامل هزاران مورد آشكار و نهان است كه از فشار به مصر براي رهاكردن جنگ رمضان سال 1352 گرفته تا تحميل جنگ 8 ساله بر ايران و در خدمت گرفتن نفت به نفع حاميان اسرائيل و خيانتهاي مستمر اعراب درشت پرداخت براي تحميل پيمان مادريد پيمان اسلو و مصوبات اجلاس رسواي آناپوليس » گرفته تا سفر پنهاني « شاهزاده بندر بن سلطان به تل آويو براي جلوگيري از آتش بس در جنگ 33 روزه عليه حزب الله لبنان و جنگ 22 روزه عليه حماس و مردم غزه را مي توان ذكر نمود . اطلاعاتي وجود دارد كه نشان مي دهد ارتجاع عرب خواستار به راه انداختن جنگهاي تازه اي توسط صهيونيست ها عليه مقاومت اسلامي در منطقه است . افسوس كه ارتجاع عرب فاقد صداقت شجاعت و ذره اي انصاف و غيرت است و اگر ذره اي غيرت وجود داشت صهيونيست ها جرات اينهمه شرارت را نداشتند"

در خاتمه اینکه اکنون که رژیم کودتائی نامشروع در بن بست فرو رفته است و از همه سو در بحران قرارگرفته و محاط شده است . مهمتر اینکه در منطقه و جهان به انزوا کشانیده شده است . از سوی دیگر نوری مالکی نخست و زیر دست نشانده اش در عراق که با شکست مواجه شد. این شکست موجب وارد شدن ضربه کاری بر سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز حاکمان تهران شده است . طوریکه مردم عراق با نه گفتن به نوری مالکی در حقیقت نه به به مداخله گری حاکمان تهران در عراق گفته اند . موضوع مهمتر اینکه اکنون بحران هسته ای بسیار خطری شده است آنگونه که هرروز که می گذرد احتمال تحریم گسترده اقتصادی بیشتر می شود . حتی ضریب تهدید تهاجم نظامی به تأسیسات هسته ای هم دارد افزایش می یابد . بدتر اینکه شکاف تضاد و اختلاف در رأس رژیم کودتائی آنچنان عمیق و بر جسته شده است که از یک طرف خاتمی ا لخروج می شود . از طرف دیگر برای اینکه فشار برروی رفسنجانی وارد شود تا لبیک گوی رهبر لوطی جماران خامنه ای شود و دولت نامشروع دهم را تأئید نماید.قازاده مهدی از سوی نیروی انتظامی و دستگاه آلوده به فساد قضائیه حکم استراد آاز لندن برایش صادر شده است . همچنین مسئله مخالفت و نا راضایتی مردم معترض که حل نشده است و فضای کشور همچنان انفجاری می باشد . بنابراین زیر چتر دفاع تاکتیکی از فلسطین مانورتبلیغاتی داددن و اشک تمساح برای شان ریختن و اتحادیه عرب را متهم به خیانت به فلسطین کردن فقط تلاش مذبوحانه برای صدور بحران و ارتجاع و تروریسم به منطقه ی خاور میانه است که هدف راه اندازی جنگی دیگر در منطقه است تا فرصتی کوتاه برای عبور از بحران های نفس گیر و فلج کننده و مرگ آور حاکمان تهران بدست آید وامکان راه نفس کشیدن برای ادامه ی بقای حکومت ننگین و ضد مردمی شان به وجود آید .

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890201/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی چهار شنبه 1 ار دیبهشت ماه سال 1389