"برنامه ریزان پشت پرده کنسرت هنری شجریان در استرالیا کیستند و اهداف شان چیست "

عجیب است که رژیم ضد بشری غیر متعارف زن ستیز و آزادی کش و ضد هنر در شرایطی که پس از کودتای 22 خرداد کورس رسوائی نا مشروع بودنش از بام بر زیر فتاده و عالم گیر شده است . همینطور در شرایطی که فشار و تهدید و باز داشت برروی هنرمندان و سینما گران و خبر نگاران و روز نامه نگاران و مطبوعات و اهل قلم همچون فشار و تهدید و تعقیب و بازداشت دانشجویان و زنان و فعالین سیاسی و حقوق بشری و ... را افزایش داده است . بطوریکه یک خواننده ی پاپ اهل اهواز به نام سوسی مانکن را در ایام نو روز در بازار جزیره ی کیش را دستگیر می کند البته ابتدا اتهام وی رقصیدن در ملاء عمومی اعلام می کند . سپس گفته شده که فعالیت هنری اش زیر زمینی می باشد . از سوی دیگر سایت خبر رسانی فرار رو گزارش داد که مأموران اعزامی در پوشش خبر نگار در کنسرت هنری نو روزی خانم گوگوش در دوبی حضور داشتند تا گزارش کاملی از این کنسرت تهیه ودر سایت های خبری دولت نا مشروع بازتاب داده شود . چونکه خانم گوگوش در گفتگو با رادیو فردا پیام رو خوانی داشت که وی گفت مخالف انقلاب است . یعنی آشکارا به نفع حاکمان کودتاچی و علیه ی تظاهرات معترضین ناراضی و خشمگین ایرانی پیام سفارشی داد. اما جالب تر اینکه اکنون گزارش شده است که حتی در ایام تعطیلی نوروز به سازها و اداوت موسیقی دانشجوئی همچون خود دانشجویان رحم نشده و مورد یورش و تخریب واقع شد ه و همانگونه که در لینکه ضمیمه وتصاویر نشان داده شده بطور وحشیانه با اینگونه ادوات موسیقی دانشجوئی بر خورد شده است .

حال آیا جای سئوال ندارد تا که پرسش شود که چگونه است که از یک سو که با هنر مندان مستقل به شیوه ای وحشیانه در داخل کشور بر خورد می شود و جلسات کنسرت های هنر مندان در داخل کشور با تهدید کردن بر هم زده می شود یا ابزار وادوات و ساز های شان نابود می شود . یا مورد های دیگر ی که وجود دارد که شامل این گزارش خبری می شود " تفهیم اتهام فعالان مدنی برگزار کننده مراسم موسیقی و رقص آذربایجانی در میاندوآب" بنابراین جائیکه 5 فعال هنر مند بر گزار کننده ی موسیقی و رقص محلی و سنتی آذربایجانی در میاندوآب آنهم در روز 13 بدر از سوی حفاظت اطلاعات این شهر احضار می شوند تا پس از بازجوئی برای شان پرونده سازی شود . سپس از سوی قاضی به حساب دادگاه تفهیم اتهام بهتجمع غیر قانونی در روز جشن ملی سیزده بدر محاکمه و متهم شوند در صورتیکه از سوی مسئولان اداره ی فرهنگ سانسور و تفتیش عقاید ارشاد اسلامی میاندوآب به اینان گفته شده بود در چنین روزی نیاز به مجوز نمی باشد.

همچنین در تحولی دیگر پس از اینکه روزنامه ی استرالین گفتگو با دو دانشجو را بازتاب داد که چگونه دو دانشجو پس از شرکت در تظاهرات همبستگی با مردم ایران در ملبورن و بریزبن موقع باز گشت به ایران بازداشت و مورد بازجوئی واقع شد . اکنون گزارش شده است که دامنه ی این سیاست دامن گیر پناهندگان فراری از ایران به کشور های ترکیه و بلغارستان و اطریش شده است که شامل دانشجویان وبلاگ نویسان دختر نیز می شود که این اقدام تجاوز و تهاجم آشکار به حریم آزادی قلم وبیان می باشد . البته همچون گذشته در ترکیه دست به آدم ربائی نیز زده شده است که تیتر گزارش این خبری چنین است " تهدید جانی و تلاش برای ربودن برخی پناهجویان ایرانی" اکنون باز سئوال است که چگونه ممکن است رژیم کودتائی که اینگونه منتقدان و معترضان و دگر اندیشان و مخالفانش را نه در داخل کشور سرکوب و قلع و قمع و باز داشت می نماید و یا به قتل می رساند . همینطور مورد بدتر ین رفتار های غیر انسانی و شکنجه های وحشیانه قرار می دهد و احکام سنگین برای شان صادر می نماید . چطور ممکن است که نا گهان وزارت سانسور و تفتیش عقاید ارشاد اسلامی اش خواب نما که دمکرات و هنر دوست و هنر پرور شود آنگونه که اجازه می دهد گروه ارکستری هنری ده ها نفره آقای محمد رضا شجریان راهی بریتانیا و استرالیا برای اجرای مراسم کسرت هنری شوند؟

آری این چه معما و یا رمزی است که برخی از هنرمندان که حتی در میان چهره های سر شناس و معروف وجود دارد بطور زنجیر وار و مستمر و بمناسبت های گوناگون اینان این شانس را دارند تا که از سوی وزارت فرهنگ سانسور و تفتیش عقاید ارشاد اسلامی یا سایرارگان های اطلاعاتی و امنیتی کنترل کننده ی فرودگاه ها عبور کرده و به اینان اجازه داده می شود تا که راهی برون مرز شوند ودر قاره ی اروپا و آمریکا و کانادا د وشبه قاره ی استرالیا و شیخ نشینان کنسرت هنری سنتی و محلی یا پاپ اجر نمایند؟ آنگونه که قرار است آقای محمد رضا شجریان که خواننده مشهور وخوش آواز موسیقی سنتی ایران می باشد با گروه ارکستر همراهش پس ازاینکه عازم بر یتا نیا می شود و مراسم کنسرت هنری نوروزی اجرا می کند در ادامه قرار است تاکه راهی سفر استر الیا شود و در 30 آپریل اولین بر نامه کنسرت هنری در سیدنی داشته باشد؟. سپس در چند شهر ایالت های دیگر استر الیا کنسرت هنری اجرا نماید. اما آنچه که مهم این است ظاهراً یکی از برنامه ریزان و مبلغ وی عنصری معلوم الحال بنام وحید گواهی است که مد یر مسئول هفته نامه ای بنام خلیج فارس در سیدنی می باشد و برای برنامه ی آقا شجریان در این هفته نامه و همچنین با حضور در مراسم ایرانیان در سیدنی برای فروش بلیط کنسرت هنری از طرق کامپیوتر تبلیغ می کند . در صورتی که وی چهره ای تابلو وشناخته شده ای می باشد که که سابقه ی درج اطلاعیه و تبریک و... گفتن به سفیر جمهوری اسلامی در کنبرا در این هفته نامه را دارد . زیرا وی باور دارد هرکه هر چه به وی با پول بدهد در هفته نامه اش به چاپ می رساند . در صورتیکه طبق گزارش استرالین مشخص شده است که سفارت رژیم در کنبرا مشغول چه نوع اعمال جاسوسی و پرونده سازی ساختن برای ایرانیان مقیم استرالیا می باشد که چرا اینان بعنوان حس همدردی و همبستگی کردن با مردم معترض و ناراضی داخل کشور در تظاهرات همبستگی با اینان در بریزبن و ملبورن شرکت داشته اند؟از طرف دیگر بر نامه ریز دیگر دکتر علی صاحبی روانشناس می باشد که به ایران تردد دارد و در یک گفتگوی تبلیغاتی رادیو فارسی سراسری دولتی اس بی اس (ABS) مدعی شد که آقای شجریان همچون جایگاه قهرمان ملی جهان پهلوان تختی را دارد و تأکید نمود همچون اقدام فروش سی دی های ایشان در داخل کشور ایرانیان مقیم استرالیا هم باید در اقدامی مشابه همه بلیط های کنسرت هنری ایشان را بخرند که گفته می شود برخی از بلیط های ردیف جلوی سالن کنسرت تا با لای قیمت 400 دلار می باشد . همینطور شنیده شده است که مجری اصلی صحنه گردان کنسرت هنری در بریزبن می باشد.

بالاخره اینکه من نه اینکه هیچگونه مخالفتی با برنامه ی هنری آقای شجریان ندارم ، بلکه خواهان بر طرف شدن همه موانع و محدودیت های هنری ایشان از سوی حاکمان ضد هنر و دشمن هنر مند می باشم تا که هنر و هنرمند نه در خدمت حاکمان که برای هنر ومردم هنر دوست باشد . ولی مخالفت شدید با سوء استفاده کنندگان حاکمان از هنر و هنر مند از هرنوع و بهر شیوه ای دارم زیرا که اینان تلاش می کنند تا که هنر و هنرمندان قربانی تطهیر نمودن اقدامات ضد انسانی و هنری حاکمان ایران شود . بعلاوه فدای منفعت جوئی فرصت طلبان و دور قاب چینانی شود که تلاشگر و هموار کنندگان ایجاد مشروعیت کاذب برای سفار تخانه ها یا مراکز جاسوسی وترور رژیم نا مشروع کودتائی حاکم بر ایران می باشند که نماینده ی حاکمیتی هستند که بخش بسیار جزئی عملکرد ضد هنری شان در داخل کشور و دشمن جدی بودن شان با آزادی بیان وقلم و تعقیب کردن و ربودن منتقدان ودگر اندیشان در بروز مرز چنین گزارش شده است :

هوشنگ - بهداد

24 فروردین ماه سال 1389

ساز شکسته دانشجویان شریف، یادکردن از دانشجویان دربند! + عکس
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=15303

پارلمان‌نیوز: اعضای کانون موسیقی دانشگاه شریف که در آخرین روزهای سال 88 در برنامه‌ای از دانشجویان دربند یاد کرده بودند، چهاردهم فرورین ماه هنگامی که وارد اتاق موسیقی شدند سازهای شکسته خود را مشاهده کردند.به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، یکی از اعضای شورای مرکزی گروه موسیقی شریف گفت:« تا آخرین چهارشنبه سال و پیش از تعطیلی ساختمان فوق برنامه در ساعت 12 ظهر و تعطیلی دانشگاه به دلیل نوروز، اعضا در این مرکز حضور داشته و کلیه‌ اموال و سازهای دانشجویان سالم در محلشان قرار داشت. اما هنگامیکه برخی اعضا در روز 14 فروردین درب اتاق را باز می‌کنند مشاهده می‌کنند که سازهای گروه موسیقی به شکل معنادار و مغرضانه‌ای شکسته شده استبه گفته وی در پایان سال گذشته در برنامه‌ای تحت عنوان "جشن شب عید" که هر ساله توسط گروه‌های فوق برنامه اجرا می‌شود، شعری برای دانشجویان در بند این دانشگاه خوانده شد و بعد از آن سرودی با همراهی ساز توسط دانشجویان اجرا شد.وی با اشاره به اینکه این برنامه با مجوز مسئولان مربوطه برگزار شده بود، متذکر شد:«به نظر می‌رسد با توجه به اینکه تا پایان سال سازها سالم و در تعطیلات درب ساختمان توسط مسؤلان فوق برنامه بسته بوده و عملا دانشجویی به سازها دسترسی نداشته است و با توجه به نحوه‌ شکسته شدن سازها که نشانگر غیظ و خشم برخی بوده است، این عمل وقیح توسط افراد معلوم الحالی صورت گرفته که نه تنها با موسیقی اصیل و پاک ایرانی عناد و دشمنی دارند،بلکه از یادکردن دانشجویان در بند برآشفته‌اندوی خاطر نشان کرد:«موسیقی اصیل ورای یک تکه چوب و پوست است که بتوان به شکستن و پاره کردن، این هنر مؤثر را از ایرانیان گرفت

تفهیم اتهام فعالان مدنی برگزار کننده مراسم موسیقی و رقص آذربایجانی در میاندوآب

21 فروردین- 98

خبرگزاري هرانا - پنج فعال مدني اهل آذربايجان در خصوص برگزاري مراسم موسيقي و رقص سنتي آذربايجاني در مياندو آب شنبه گذشته در دادگاه حاضر و تفهیم اتهام شدند.به گزارش ساوالان سسی، اين پنج نفر داریوش عندلیبیان، ستار برازش، یوسف سودبر، سجاد عزیزی و بابک آکسون نام دارند كه پس از برگزاری مراسم موسیقی و رقص آذربایجانی به مناسبت روز طبیعت به حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی میاندوآب احضار و پس از بازجویی چند روزه پرونده آنها به شعبه دوم بازپرسی دادسرای میاندوآب ارجاع داده شد.بر اساس اين گزارش، قاضی فتحی، بازپرس شعبه دوم دادسرای میاندوآب اتهام نامبردگان را تجمع غیرقانونی و تبلیغ پان ترکیسم اعلام كرده است.شایان ذکر است که برگزار کنندگان برنامه چند روز پیش از شروع مراسم، جهت اخذ مجوز به اداره ارشاد میاندوآب مراجعه كرده بودند اما مسئولان اين اداره به آنها اعلام كرده بودند که برگزاری چنین مراسمی نیاز به مجوز ندارد

تهدید جانی و تلاش برای ربودن برخی پناهجویان ایرانی

23فروردین - 98

جرس: بنا به گزارش های رسیده، در حالی که بیش از هزاران تن از جوانان و فعالین سیاسی و دانشجویی ایران به دلیل شرایط امنیتیِ یکسال گذشته مجبور به ترک وطن شده و در شرایطی سختی بسر می برند، طی ماههای اخیر نشانه هایی نگران کننده از تلاش نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برای ناامن سازی فضای کشور ترکیه برای پناهجویان ایرانی و ایجاد تهدید جانی و تلاش برای ربودن و انتقال برخی از آنها به داخل ایران پدیدار شده است. گزارش واصله از سوی برخی منابع به جرس حاکیست در اوایل سال جاری اخباری نگران کننده مبنی بر "تهیه لیست تنی چند از فعالین دانشجویی و حقوق بشر پناهنده برای ربودن و بازگرداندن آنها به ایران" به گوش میرسد که نگرانی ها در خصوص وضعیت پناهجویانِ بلا تکلیفِ ایرانی افزایش را داده است.این منبع خبری با استناد به اظهارات یکی از مقامات امنیتی ایران، لیست مزبور شامل تنی چند از فعالین حقوق بشر است که متقاضی پناهندگی از سازمان ملل بوده و از جمله فعالیت های آنان، انتشار وضعیت فجیع بازداشتگاههای کشور و جان باختگانِ شدگان حوادث یکساله اخیر ایران بوده است.گزارش مزبور خاطرنشان می سازد از موارد مورد اشاره و جدی در این زمینه، یکی از دانشجویان وبلاگ نویسِ مشهور بنام سمیرا نصیری نویسنده وبلاگ رهروان راه اکبر می باشد، که طی ماههای اخیر بنام های مستعار دیگر (مانند سارا شمس) فعالیت های گسترده ای در زمینه انتقال اخبار مربوط به موارد نقض حقوق بشر در ایران، مبارزه با نقض حقوق انسانی و همچنین انتشار اطلاعاتی از شکنجه زندانیان در بازداشتگاههای امنیتی ایران، داشته است.لازم به ذکر است سمیرا نصیری دانشجوی دانشگاه آزاد تهران و عضو سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام می باشد که پس از انتشار مشخصات وی در نشریۀ «امین جامعه» جهت شناسایی و دستگیری معترضین حوادث عاشورای خونین ایران، از حدودا یک ماه قبل تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار گرفت و مخفیانه ایران را ترک کرد. گزارش ها حاکیست وی در جریان سرکوب معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیز، دو بار در اصفهان و تهران توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها دستگیر شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود.این گزارش از بازداشت میلاد ابراهیمیان و احمد عسگری دو تن از همکارانِ سمیرا نصیری نیز خبر داد.در پاییز سال گذشته نیز، مهاجمینی ناشناس در شهر کایسری (قیصریه) در نواحی مرکزی ترکیه که مریم صبری دوران انتظار برای پذیرش درخواست پناهندگی اش به غرب را طی میکرد، طی حمله ای برق آسا او را هدف ضرب و شتم قرار داده و گریختند. مواردی متعدد نیز در بلغارستان، اتریش و چند کشور دیگر گزارش شده است.چندی پیش نیز رسانه های آلمان و سوئد، حکایت از فعالیت نیروهای امنیتی ایران برای شناسایی و فشار بر برخی فعالان و پناهندگانِ فعال و مخالف دولت ایران و همچنین ردگیری و شناسایی انتشار دهندگان اخبار مربوط به نقض حقوق بشر در ایران، گزارش کرده بودند