روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی چهار شنبه 8 اردیبهشت ماه سال 1389

سرمقاله: حکومتی جمهوری روزی نامه ی " تقابل در درون ناتو "

"بررسی و اجلاس ناتو مهمتر است یا نه پرداختن به مسائل داخلی همچون گران شدن قیمت شیر یارانه ای؟"

قبل از اینکه سرمقاله مورد نقد و بررسی قرار گیرد لینک تصویری صحفه ی اول روزی نامه ی حکومتی جمهور اسلامی ضمیمه شده است که مجاور تیتر خبری افزایش قیمت شیر یارانه ای ، صف های پا بر جا و نارضایتی مردم در تصویر صف طولانی انتظار زنان چادر سیاه بر سر یا حجاب بر تر در کنار صف طویل مردان در حال انتظار دریافت شیر یارانه ی دولتی نشان داده شده استد که لینک تیتر خبری تصویری اش چنین است :

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890208/13890208_jomhori_islami_index.html

همچنین در ستون جهت اطلاع همین شماره روزی نامه حکومتی این دو گزارش خبری نیز بازتاب داده شده که چنین است:

"در پي هجوم حيوانات وحشي از جمله گراز و خوك به مزارع شهرهاي استان گيلان اخيراً گروهي از افراد سودجو با دريافت مجوز شكار از اداره محيط زيست اين مناطق اقدام به شكار خوك و گراز كرده، سپس گوشت اين حيوانات وحشي را به فروش مي‏رسانند. به گزارش عصر ايران به نقل از جوان آنلاين متصديان برخي از رستوران‏ها، مراكز اقامتي و اغذيه‏فروشي‏ها نيز به علت پايين بودن قيمت اين گوشت‏ها اقدام به خريد آن‏ها كرده و پس از طبخ به مشتريان عرضه مي‏كنند. به گفته كارشناسان بهداشتي درصورت عدم نظارت و برخورد جدي مسئولان بهداشت و درمان، احتمال بروز و شيوع برخي بيماري‏هاي ناشي از مصرف اين گوشت‏هاي حرام در ميان مردم وجود دارد. * اخيراً بسته‏هاي غذاي داخل هواپيمائي هما درون جعبه‏هاي مقوائي توزيع مي‏شود كه روي آنها نوشته شده است "هما دوست محيط زيست". اين درحالي است كه اكنون ارزش‏هاي زيست محيطي در كل جهان استفاده از كاغذ و مقوا را به عنوان يك ضدارزش زيست محيطي و در راستاي قطع درختان و جنگل‏ها مي‏شمارد"

اکنون سئوال است که بر اساس اصلی و فر عی کردن مسائل الویت با کدام است ؟ آیا می بایست سر مقاله مرتبط با مشکلات اقتصادی و شرایط طاقت فرسای زندگی مردم ایران به خصوص محرومان و تهی دستان و زحمت کشان و کاراگران باشدکه 3 روز دیگر روز جهانی کار گران نیز می باشد یا اینکه نه ار جحیت با سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرزداشته باشدکه باید با پاک کردن صورت مسئله می بایست مقدم بر مسائل داخلی باشد؟ در صورتیکه در ابتدای آغاز سال جدید و پرداخت هدفمند کردن نقدی یارانه های دولتی که از اول خرداد ماه شروع می شود و اکنون در باغش با افزایش قیمت ها و گرانی شیر یارانه ی دولتی و قیمت بلیط مترو ... همراه می باشد وپیش بینی ها نشا ن از نرخ تورم تا 60 % در سال 89 می باشد. طوریکه نماینده ی بازار مکاره ی مجلس هشتم اعتراف کرده است که دولت ککش هم به حال کارگران نمی گزد. ولی پاسدار گماشته احمدی نژاد وارونه و هذیان گوی و خالی بند مدعی شده است که اجرای طرح هدفمند کردن نقدی یارانه های دولتی به نفع کار گران تمام خواهد شد. حال چگونه می توان باور داشت در شرایطی که واردات بیش از 3 برابر صادرات شده است و هرروز تعدادی از کار گاه های تولیدی و کار خانه تعطیل و ورشکسته می شوند و کار گران بیشتری از کار اخراج و بیکار می گردند . به ویژه اینکه حد اقل دستمزد زیر خط فقر اقتصادی تعیین شده از سوی دولت و کار فرمان کمتر از یک سوم رقم تخمین زده شده ی ملبغ یک میلیون تومان دسمتزد حد اقل خط فقر اقتصادی می باشد . چگونه مبلغ جزئی واگذاری نقدی یارانه های دولتی می تواند کمک حال طبقه ی کار گر باشد معمائی است که جواب وارونه و منفی آن نیاز به زمان طولانی نیست . زیرا که علائم آن از صف طویل شیر یارانه ی دولتی گران شده هویدا و برجسته شده است.

اکنون همانگونه که پرسش شد باز سئوال است آیا پرداختن به مورد های اشاره شده ی فوق مهمتر است یا نه اینکه گزارش تحلیلی دادن از بر گزاری اجلاس وزراي خارجه كشورهاي عضو سازمان پيمان آتلانتيك در "تالين" مركز "استوني" که ادعا شده است که این اجلاس به شدت خبرساز شده است زیرا که به نوعي تقابل آراء درون سازمان ناتو را به نمايش گذاشته است. البته با زهم می شود پرسید مگر ایران جزو این پیمان می باشد که این اجلاس خبر ساز شده برایش مهم باشد؟ همچنین مگر از رأس تا ذیل رژیم کودتائی ضد بشری مملو از اختلاف و تضاد و بحران وتنش و در گیری وجنگ قدرت و ثروت و حتی طرح کودتابرای حذف رقیب نمی باشد که این مورد ها نا دیده گرفته شده است؟ البته مهم بودن اجلاس تالین و تنش یا تقابل درون آن به دلیل حضور آمریکا و مسئله ی کلاهک هسته ای است . زیر که مرتبط به بحران پروژه ی هسته ای رژیم کودتائی پاسداری نا مشروع و نمایش نوعی دشمنی و مخالفت کردن با آمریکا دارد. برای همین سر مقاله نویس در پایان سر مقاله ی خود تلاش کرده است که پیرامون 200 کلاهک هسته ای آمریکا در اروپا دامن به اختلاف میان آمریکا و روسیه بزند . از طرف دیگر این چنین وانمود کند که کشور های اروپائی نیز خواهان بر چیده شدن این کلاهک هسته ای آمریکائی از ار وپا می باشند:

"بدين ترتيب، تصميم جديد واشنگتن در مورد حفظ و ابقاي سلاح‏هاي اتمي در اروپا، صرفاً حركتي عليه روسيه ارزيابي نمي‏شود بلكه به طور همزمان، يك پاتك سنگين عليه كشور اروپائي نيز هست كه خواستار خروج اين سلاحها از اروپا بوده‏اند و آنرا "ميراث جنگ سرد" مي‏دانند. اين پديده يكبار ديگر تقابل آراء درون ناتو را به نمايش مي‏گذارد و نشان مي‏دهد كه اعضاي ناتو نه تنها در مورد جنگ افغانستان، بلكه حتي درخصوص راهكارهاي ناتو براي تضمين امنيت جمعي اروپا هم اختلاف نظرهاي جدي دارند"

در خاتمه اینکه وقتی که رژیم ضد بشری با بحران روی کار آماده و قدرت را قبضه کرده باشد و دروغ گوئی کردن و عوامفریبی و شیادی و نیرنگ و فریب را هم چاشنی قدرت خود کرده باشد . همچنین دین را ابزار سرکوب و منحرف کردن اذهان عمومی کرده و دین فروشی را زیر مجموعه ی سرکوب و خفقان و استبداد و غارتگری انباشت ثروت خود نموده باشد و 31 سال هم همین سیاست را با جنگ افروزی ادامه داده باشد . مهمتر اینکه بمرور که سیاست عوامفریبی و شیادی و دروغگوئی ووعده های سر خرمنی ووارونه دادنش موجب بیشتر فاصله گرفتنش از مردم باشد. به خصوص در عوض وابستگی اش به ار گان های سرکوبگرش بیشتر شده باشد. به ویژه اینکه بقای ننگینش هم مدیون پیگیری سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز باشد . مشخص است که در این رژیم ضد بشری نا مشروع و کودتائی مردم و مطالبات شان محلی از اعراب ندارد. زیرا که حاکمان جدا و ضد مردم فقط تلاش می کنند با شگرد و ترفند های گوناگون به فکر حفظ قدرت و بقا و انباشت هر چه بیشتر ثروت خودشان باشند و کوشش کنند که چگونه می توانند اذهان عمومی را منحرف یا مردم را سر کار گذارند. به ویژه در شرایط کنونی که از 22 خرداد 88 تا کنون هرچه گذشته بیشتر ثابت و عریان شده است که نه دیگر مشروعیتی برای نظام باقی نمانده است . بلکه دیگر عمود شکسته خیمه ی نظام هم اعتباری ندارد . از سوی دیگر شکاف و اختلاف در رأس هم که علنی و آشتی نا پذیر شده است که می بایست برای کنترل شرایط فضای انفجاری جامعه هرچه بیشتر ضریب سر کوب و خفقان و سانسور ودار زدن و اعددام را افزایش داد . همینطور سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز را با شتاب بیشتر گسترش داد تا امکان روزنه ای موقت برای عبور از بحران حاد هسته ای به وجود آید . حال سیاست مداخله گری در امور داخی عراق باشد یا اینکه شامل افغانستان و لبنان و فلسطین ویمن و... شود یا اینکه مربوط به آمریکا و اجلاس اتمی امنیتی و تروریستی واشنگتن یا اجلاس ناتو در تالین در مرکز استونی باشد. زیاد فرقی نمی کند جزء شیوه ی چگونگی پیگیری آن .

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890208/13890208_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی چهار شنبه 8 اردیبهشت ماه سال 1389