روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 30 فروردین ماه سال 1389

نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه حکومتی جمهوری " اين موريانه است"

"بازهم ابزار نخ نما شده مبارزه با بی حجابی برای ایجاد و خفقان و سرکوب و سانسور در جامعه پیشنهاد شده است "

پس از سپری شدن 26 سال در صف نوبت قدرت بودن مدعیان اصول گرائی که طبق ادعای شان عاشق خدمت و مخالف شیفته ی قدرت بودند.اینان موفق شدند تااز طریق کودتا و حذف کردن رقیب مغلوب قدرت انحصاری را دراختیار خودشان بگیرند و نزدیک به 5 سال است که از قبضه کردن قدرت شان شان می گذرد. اما اکنون فضا آنگونه شده است که ماهیت اهداف مدعیان اصول گرایان با ادعای دولت ساده زیست وعاشق خدمت گزاری به مردم ایران بودن شان آشکارشده است که عصاره ی عملکرد 31ساله ی دولت مردان به خصوص کارنامه ی 5 ساله مدعیان اصول گر را این چنین سرمقاله نویس در ابتدای سرمقاله ی خود تشریح کرده است:


"از آفات درگيري هاي سياسي در كشور يكي اينست كه مفسده جويان با سواستفاده از فرصت خطوط قرمز را پشت سر مي گذارند و جامعه را به هرج و مرج فرهنگي و اخلاقي ميكشانند. گسترش آلودگي هاي اخلاقي و هرج و مرج فرهنگي و رشد سريع آن اكنون واقعيتي است كه اهل انصاف حتي از همه جناح هاي سياسي به آن اعتراف و اعتراض دارند. مظاهر اين آلودگي ها و هرج و مرج ها را آشكارا مي توان در بخش هاي زيادي از جامعه مشاهده كرد"

در ادامه سر مقاله نویس بدون آنکه هیچگونه اشاره ای کند که چرا عملکرد 31 ساله ی حکومت مذهبی زن ستیز که برای اجباری کردن حجاب یا گونی پیچ کردن زنان با شعار روسری یا توسری شروع کرد . ولی اکنون نتیجه ی این اقدام ضد انسانی آنچنان و ارونه بود که موجب شده است اکنون سر مقاله نویس وضعیت نا مناسب حجاب و پوشش لباس و آرایش دختران در مدارس و خیابان و پارک ها با فساد و معاشقه کردن شان در پارک های عمومی را در بسته بندی تهاجم فرهنگی اینگونه ترسیم کند:


"وضعيت نامناسب لباس دختران و زنان . حضور بي مهار دختران و پسران در پارك ها و خيابان ها و معاشرت هاي نامشروع آنان در انظار عمومي گسترش دوستي هاي خياباني دختران و پسران .روابط نامناسب دختران و پسران در دانشگاه ها .فضاي حاكم بر محيط هاي دبيرستان دخترانه و مشكلاتي كه در رفت و آمدهاي اين دانش آموزان وجود دارد .ظاهر شدن زنان و حتي دختران با آرايش در خيابان ها و اماكن عمومي رواج مزاحمت هاي خياباني و فسادهاي ناشي از آن كنار گذاشتن حجاب توسط عده اي از زنان در برخي مناطق تهران و شهرهاي بزرگ ديگر و... اينها فقط بخشي از ظواهر خلاف شرع و شان جامعه اسلامي است . بخش ديگر كه بسيار نگران كننده است فساد پنهاني است كه از همين ظواهر آلوده نشات مي گيرد و لايه اي مخفي درحال تهديد كردن اخلاق و خانواده ها و بنيان هاي اجتماعي است.براي آنكه راه دوري نرويم و واقعيت تلخ آلودگي هاي اخلاقي و فرهنگي موجود در جامعه امروز را باور كنيم به سراغ اظهارات يكي از روحانيون جناح اصولگراي مجلس شوراي اسلامي مي رويم . وي هفته گذشته در گفتگو با خبرگزاري مهر گفته است : « تهاجم فرهنگي مقابل چشم خود ما درحال انجام است اما هيچ حركت مطلوبي براي جلوگيري از آن انجام نمي شود حتي برخي اقداماتي كه با فساد آشكار مقابله مي كرد مورد حمايت واقع نشد... اگر برنامه هائي چون گشت ارشاد و انواع مبارزات نيروي انتظامي داراي اشكالاتي است بهتر بود اشكالات رفع مي شد و اصل موضوع پا بر جا مي ماند... ما امروز شاهد معاشقه هاي آشكار روي نيمكت پاركها هستيم كه به صورت عادي در جريان است . اين تهديدي براي جامعه است كه بايد با آن مقابله
شود"

همچنین سر مقاله نویس در راستای بهانه ی تهاجم فرهنگی که توطئه برنامه ریز شده است که نوعی ابزار سرکوبگری و شیوه ی بر خورد کردن با زنان و دختران می باشد که جزو اهداف طراحی شده ی ارگان سرکوبگر نیروی انتظامی و بسیج در دولت های نهم و دهم بوده است و زیر پوشش طرح ضربتی امنیت اجتماعی و مبارزه با بی حجابی به پیش برده شده است . اکنون در آستانه سال جدید که پیش بینی شده است بدلیل لایحه هدفمند کردن نقدی یارانه های دولتی نرخ تورم تا 60 % خواهد رسید و موجب موج نا هنجاری های اجتماعی می شود. از طرف دیگر درشرایطی که از کودتای 22 خرداد 88 جامعه در حال انفجاری به سرمی برد. همینطور دامنه ی رشد اختلافات و تضادها و شکاف های رأس نظام گسترده تر می شود . باز عقب و جلو بودن روسری و پیدایش موی سر زنان و دختران مطرح شده است آنگونه که سبب نگرانی سر مقاله نویس شده است که ناچار شده پیرامون بر خورد کردن با موضوع بی حجابی نقل قول از یک آخوند وکیل الدوله ی بازار مکاره ی کمدی و دکوری و انتصابی مجلس هشتم کند تاکه بتواند نهاد قانون گذاری را اینگونه بر زیر سئوال ببرد که چرا محورتهاجم فرهنگی و مبارزه با بی حجابی اقدام نمی کنند :

" « متاسفانه وقتي اعتراض مي كني مي گويند مشكل ما حالا يك مقدار موي دختران نيست ! » دوستان و دشمنان انقلاب و نظام جمهوري اسلامي نيز رمز پيروزي و بقاي آنرا در اخلاق و فرهنگ جستجو مي كنند نه چيز ديگر. آنها خوب ميدانند كه اگر ملت ايران از اصول و ارزش هاي اخلاقي و فرهنگي جدا شود اين انقلاب و نظام را براي هميشه از دست خواهد داد. در اين زمينه نيز به جمله اي از همين نماينده روحاني و اصولگراي مجلس توجه كنيد كه مي گويد : « امروز وضع بگونه اي شده است كه بعضي از اين خارجي هاي دشمن كه چندي قبل به ايران آمده بودند وقتي برگشتند در گزارش خود گفته بودند مثل اينكه وضع ايران و تهران خوب مي شود و كم كم دارد حجاب هم كنار مي رود. از آن طرف بعضي زنان و مردان مسلمان از بعضي كشورها كه براي زيارت به ايران مي آيند از وضعيت كشور ابراز ناخرسندي مي كنند كه اينها واقعا درد است . » متاسفانه از گوينده اين سخنان كه خود از نمايندگان اصولگرا و از روحانيون مجلس شوراي اسلامي است و از افرادي مانند وي نيز كاري ساخته نيست . تاكنون از نمايندگان مجلس عليرغم مسئوليت سنگيني كه در بخش نظارتي دارند چيزي بيش از شعار ديده و شنيده نشده است . به نظر مي رسد ملاحظه كاري و مصلحت گرائي هاي غيرمنطقي نمايندگان مجلس را نيز از خاصيت انداخته و آه و ناله هاي آنها نيز فقط در حد اسقاط تكليف است و شايد براي آنكه بتوانند به موكلان معترض خود بگويند ما به وظيفه خود عمل كرده ايم و گوش شنوائي وجود ندارد! اما آيا در نظام جمهوري اسلامي از كساني كه بر جايگاه مهمي همچون كرسي قانونگذاري و نظارت بر اجراي قوانين و احكام تكيه زده اند چنين عذرهائي پذيرفته است ! اين واقعيت تلخ را همه به ذهن بسپارند كه اگر امروز به ملاحظه مسائل سياسي و يا هر بهانه ديگر از كنار ناهنجاري هاي اخلاقي و فرهنگي عبور كنيم و به معالجه اين بيماري خطرناك نپردازيم فردا بسيار دير خواهد بود. زيرا اين موريانه است كه به جان اين جامعه افتاده موريانه اي كه از درون همه چيز را ميخورد و حتي صورت ظاهري هم براي رنگ و لعاب زدن باقي نمي گذارد"

در خاتمه اینکه چگونه است رژیمی که ادعا می کند از پشتیبانی 85% مردم بر خور دار می باشد که در نمایش خیمه شب بازی کودتائی 22 خرداد 88 شرکت کردند؟ چه لزومی دارد که اینهمه حساسیت نسبت به ایجاد مداوم ایجاد رعب وحشت و خفقان در جامعه داشته باشد؟ یااینکه چرا سیستماتیک کنترل دانشجویان و دخترانه و پسرانه کردن و پادگانی و گورستانی و حوزوی نمودنش در دانگشاه ها را دنبال می کند؟ یا اینکه چرا تلاش برای ساسور مطبوعات و توقیف و تعطیل کردن روزنامه ها می شود ؟ مهمتر اینکه چرا کودتا علیه ی رقیب مغلوب دوم خردادی برای حذف نمودن شان طراحی و اجرا شد؟ یا اینکه چرا اکنون تأکید بر سرکوب بیشتر زنان و دختران با بهانه ی مبارزه با بی حجابی داده شده است ؟ اما جای سئوال دارد که برای چه نه تلاشی مشابه اینگونه احساسات ، بلکه هیچگونه اقدام یا پیشنهادی برای پیگیری مطالبات مردم نمی شود. به خصوص اینکه 80% جمعیت کشور در زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند؟ یا اینکه چرا هیچ بر نامه ای برای مهار و نرخ تورم و گرانی و کنترل رشد فقر و بیکاری در جامعه وجود ندارد؟

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890130/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 30 فروردین ماه سال 1389