گزیده خبر 28 فروردین - 89

سخنگوي شهرداري تهران در گفت‌وگو با فارس خبر داد.كنترل افزايش بي‌رويه نرخ كرايه تاكسي‌ها در هفته جاري.خبرگزاري فارس: سخنگوي شهرداري تهران گفت: از هفته جاري اقدامات كنترلي لازم براي جلوگيري از هرگونه تخلف در زمينه افزايش بي‌رويه نرخ كرايه تاكسي‌ها در تهران صورت مي‌گيرد

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8901270694

گو اینکه در رژیم دزد بازار و غارتگر مللوک الطوایفی قرون وسطائی پاسداران کودتا قانونی وجود ندارد و و حساب و کتابی در کار نیست . ولی بر خلاف ادعای سخنگوی شهرداری تهران افزایش قیمت کرایه تاکسی همچی بی رویه هم نمی باشد، زیراکه بازتاب افزایش قیمت بنزین و جزو پیآمدهای لایحه هدفمند کردن نقدی بارانه ههای دولتی می باشد که اثرات تورم زابودنش را منتقدان اخطار داده بودند . ولی پاسدار گماشته احمدی نژاد مأمور لجباز عقده ای شیادانه مدعی شده است که نرخ تورم را تا شهر به 7% کاهش می دهد وتا پایان سال جاری آن را دجالانه به صفر خواهد رساند.

رئيس سازمان شيلات كشور:سرانه مصرف ماهي در ايران 10 كيلوگرم پايين‌تر از نرم جهاني است.خبرگزاري فارس: رئيس سازمان شيلات كشور سرانه مصرف ماهي در ايران را حدود 10 كيلوگرم پايين‌تر از سرانه مصرف آن در دنيا اعلام كرد

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8901270536

به جز ضریب افزایش سرکوب و اختناق و سانسور و تورم و گرانی و فقروبیکاری وتن فروشی و رشد روز افزون زندان کردن اهل قلم و مطبوعات با دار زدن و اعدام ها و نقض مستمر حقوق بشر و آمار بی نظیر رکور داری جهانی و مرگ و میر در جاده ها و فرار مغز ها و سر مایه ها از کشور و مصرف مواد مخدر و دزدی و غارتگری مقامات حکومتی و شرکایش و صد البته وعده های دروغ دادن با وارونه گوئی نمودن همه چیز استاندارد مثبت دیگر مربوط به اقتصاد وترقی کشور و رفاه و بهداشت و آموزش و محیط زیست و تغذیه و امنیت و کار و اشتغال و وضعیت معیشتی مردم زیر نرم جهانی می باشد.

حجت‌الاسلام صديقي در خطبه‌هاي نماز جمعه مطرح کرد:تذکر امام جمعه تهران به افراد بي‌حجاب و بدحجاب و رواج فساد اخلاقي.خبرگزاري فارس: خطيب نماز جمعه اين هفته تهران ضمن تذكر به برخي بانوان بي‌حجاب و بدحجاب خاطرنشان كرد: بانوان ما بايد بيشتر مسائل مربوط به حجاب را رعايت كنند چرا كه بي‌حجابي‌هاي بانوان موجب لرزش دل جوانان مي‌شود و در نهايت غضب خداوند حاصل مي‌شود

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8901270510

انگار پس از 31 سال شعار روسری یا توسری که راستای اهداف پلید و کثیف زن ستیزانه و خفقان و سرکوب و گونی پیچ کردن اجباری زنان و تبدیل به کلاغ سیاه عزادار کردن شان بوده که سیستماتیک از سوی نماز جماعات وحشت آفرین و سایر تریبون های تبلیغاتی اعمال شده است که هدفی جز فشار و افزایش اختناق و سرکوب برای فضای کنترل جامعه نداشته است چونکه حاکمان نامشروع وحشت از قیام و خیزش های اعتذراض مردم ناراضی دارند . آنگونه که گویا مردم ایران به خصوص زنان و دختران هیچگونه نیاز و مطالبات دیگری ندارند.

جزئيات پرونده‌هاي حساس؛ از مهدی هاشمی تا...

http://www.fararu.com/vdcfjmdj.w6dtxagiiw.html

چرا پرونده سیاست سرکوب داخلی در 10 ماه گذشته گشوده نشده تا مشخص شود قاتلان معترضان کیستند؟ چرا به پرونده ی ننگین صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون ومداخله گری در امور داخلی عراق و پیگیری کردن پرونده ی اخراج مجاهدین از اشرف در عراق و توطئه ی مشترک علیه اشان از قلم افتاده است ؟ همینطور چرا به کارنامه ی سیاه ننگین نقض سیستماتیک حقوق بشر با دشمنی و کار شکنی کردن در روند مذاکرات صلح خاورمیانه اشاره نشده است ؟ مهمتر اینکه چرا پرونده ی بحران هسته ای گشوده نشده و از قلم افتاده است که موجب تورم و گرانی و تحریم اقتصادی و تهدید جنگ شده؟

تایید رسمی صدور حکم جلب مهدی هاشمی رفسنجانی توسط مقامات قضایی، ممانعت از خروج سید محمد خاتمی از کشور که قصد سفر به ژاپن داشته است، احتمال آزادی موقت حمید معصومی نژاد و مجید کاکاوند، دو تبعه ایرانی بازداشت شده در فرانسه و ایتالیا، ارسال پرونده نشریات اعتماد ملی و همت به دادگاه، جزئیات تازه از پرونده ترور شهید علی محمدی و پرونده پزشک کهریزک، عبدالمالک ریگی، پرونده تقلب در آزمون دستیاری، ماجرای خانقاه دراویش تهران و متهمان حوادث بعد از انتخابات و روز عاشورا، از جمله مهم ترین خبرهایی بودند که روز گذشته توسط مقامات قضایی و سیاست خارجی کشور اعلام و تب و تاب تازه ای به فضای سیاسی کشور بخشید. ....

بیانیه سپاه: امسال سال استمرار شکست آمریکا است

http://fardanews.com/fa/pages/?cid=108145

مگر آمریکا هم مرز با ایران است ؟ مگر رژیم پاسدار کودتاگر با آمریکا در حال جنگ است که اینگونه ییانیه پاسداران صادر کرده است؟ ضمن اینکه مگر می توان فراموش کرد که نقش و وظیفه و مأموریت پاسداران کودتاگر سرکوب مستقیم مردم وتوطئه گری علیه شان کردن بوده است که در راستای قبضه ی قدرت برای غارتگری هرچه بیشتر و اشغال و مصادره کردن اموال ملی و دولتی و پیگیری صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز به خصوص مداخله گری در امور داخلی عراق می باشد وظیفه و مأموریت دیگری هم به نفع ملت انجام داده است که اکنون بطور وارونه ادعای دفاع از ملت و میهن کرده است؟

این بیانیه در گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است.مهر: سپاه‎ ‎پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای، ‏با گرامیداشت 29 فروردین ماه روز ارتش‏‎ ‎جمهوری اسلامی ‏ایران، نیروهای مسلح و بویژه ارتش و سپاه را قدرت ‏راهبردی نظام و حصن‎ ‎و حصار ملت و میهن اسلامی ‏دانست.

درخواست آیت‌الله امینی: مسئولان در آماردهی صادق باشند

http://fardanews.com/fa/pages/?cid=108142

آنقدر دولت نا مشروع آلت دست پاسداران کودتا گر آمار دروغ داده است به خصوص پس از کودتای تقلباتی 22 خرداد 88 و ادعای وارونه داده شده است که موجب شده ه اکنون صدای اعتراضی امام جمعه ی قم در آید و خطاب به حاکمان بی صداقت اخطار کند که در آمار دادن صادق باشید یعنی اینکه اینقدر دروغ نگوئید؟

آیت‌الله ابراهیم امینی در خطبه‌های نمازجمعه قم که در شبستان حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تأکید بر لزوم رعایت صداقت، اظهار داشت: مسؤولین در دادن آمار و بیان نقاط ضعف و قوت صادق باشند.

صدور 500 فقره كيفرخواست براي متهمان حوادث بعد از انتخابات با احضار 170 دانشجویدانشگاه پلی تکنیک تهران و صدور احکام انضباطی برای 160 فعال سیاسی دانشگاه تربیت معلم سبزوار.

آخر این چگونه رژیم ضد بشری نا مشروعی می باشد که بطور سیستماتیک مشغول سرکوب مردم معترض و پرونده سازی کردن علیه شان می باشد . یا اینکه در گیر توطئه برای حذف رقیب مغلوب و خاموش کردن صدای اعتراضی معترضان نا راضیان است. یا در گیر قبضه ی قدرت و انحصاری کردن برای افزایش هرچه بیشتر غارتگری و دزدی و مصادره اشغال اموال ملی و دولتی می باشد . یا دست به ترور و سر به نیست کردن معترضین و مخالفین می زند . یا با باج دادن و چوب تاراج بر منابع و ذخایر کشور اهداف هسته ای را دنبال می کند . یا مشغول پادگانی و گورستانی کردن دانشگاه ها و اخراج و زندانی کردن دانشجویان است که اخیراً هم با شایع سازی احتمال وقوع زلزله در تهران طرح عدم پذیرش دانشجو را دنبال می کند. یا اینکه دست به زد و بند با دادن باج های بسیار کلان و طن فروشانه می زند تا بتواند قربانی اش را از دولت پاکستان تحویل بگیرد و پیرامونش با گرد و خاک بر پا کردن ادعای اقدام ی نظیر جهانی منحصر بفرد معجزه آسا برای سر بازان بد نام وزارت اظلاعات تبلیغ کند . یا دختر دانش آموز جوانی را از مدرسه اخراج می کند که چرا مادرش فعالیت حقوق بشری داشته است؟ یا اینکه پدری را از شغلش اخراج و بر کنارمی کند که چرا فرزندش فعالیت حقوق بشری می کند؟ یا اینکه با بستن سنگ سگ را رها می کند تا به سوی مردم کیش داده شود . خلاصه مثل آب خوردن با پرونده و سناریویوارونه سازی کردن جای جلاد و قصاب با قربانی را تعویض می کند مثلاً به جای بررسی پرونده ی آمران و عاملان بازداشتگاه کریزک افسر وظیفه را با توطئه خود کشی کردن می کشد تا اطلاعاتش را با خود به گور ببرد. از سوی دیگر نمایش مضحک بیدادگاهش را هم در پشت درب بسته بر قرار می کند تا کسی نداند که چه خبر است؟ بهر حال مجموعه خبر های زیر که مشتی از خروار می باشد بخوبی گواه بر آشفته بازار بودن رژیم کودتا گران پاسدار نا مشروع و به آخر خط رسیده می باشد آنگونه که حتی رئیس جمهور سابق مدعی اصلاح طلبش را ممنوع الخروج کرده است؟

احضار بیش از 170 دانشجو به کمیته انضباطی و محرومیت 5 دانشجو از تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک تهرانخبرگزاری هرانا – بیش از 170 تن از دانشجویان پلی تکنیک از ابتدای سال تحصیلی به کمیته انضباطی احضار و حدود 40 تن از این افراد با حکم تعلیق از تحصیل روبرو شدند و 5 تن تا کنون با قطعی شدن حکم ممنوع الورود شدند.بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، از ابتدای سال تحصیلی جدید دانشگاه پلی تکنیک تهران علاوه بر دستگیری های گسترده فعالین دانشجویی و دانشجویان عادی، شاهد برخورد های انضباطی سنگینی از سوی مدیریت دانشگاه بوده است به طوری که طبق آمار دریافتی بیش از 170 تن از دانشجویان این دانشگاه به اتهام تحریم امتحانات و شرکت در مراسم روز دانشجو به کمیته انضباطی احضار شدند.بر اساس این آمار حدود 40 تن از دانشجویان با احکامی چون تعلیق از تحصیل مواجه شدند که اکثر این احکام در مرحله تجدید نظر قرار دارد، اما برخی از دانشجویان با قطعی شدن احکام صادره از سوی کمیته انضباطی ممنوع الورود به دانشگاه شده اند.اسامی برخی از این دانشجویان به قرار زیر است :1- وحید دولت آبادی2- سامان شاه محمدی3- لیدا محمودی4- فرزانه شریفی5- مهرداد فرنوشصدور احکام انضباطی برای 160 فعال سیاسی دانشگاه تربیت معلم سبزوار.باز هم صدور احکام سنگین دانشجویی در سبزوار در پی صدور احکام انضباطی برای 160 فعال سیاسی دانشگاه تربیت معلم سبزوار , اخبار حاکی از آن است که برای حدود 74 نفر دیگر که تنها جرمشان شرکت در مراسم های دانشجویی بوده است احکام سنگین بدون احضار یا ابلاغ صادر شده است . اخیرا" بسیاری از این فعالان توسط حراست دانشگاه احضار شده و در خواست شده تا با تعهد کتبی و معرفی نفرات اصلی خود را تبرئه کنند اما هیچ یک از آزاد اندیشان حاضر به این کار نشده اند و احکام آنان بدون دفاعیه تایید شده است. متاسفانه به دلیل فشار بسیار زیاد حراست هیچ یک از دانشجویان حاضر به مصاحبه نشدند. بر اساس تحقیقات انجام شده تمامی این احکام توسط معاون دانشجویی این دانشگاه که کارشناس رسمی وزارت اطلاعات نیز هستند آقای دکتر وحید صادر شده است . ایشان که بزودی به تخت ریاست دانشگاه تربیت معلم سبزوار تکیه خواهند زد این احکام را همچون تحفه ای به حاکمیت تقدیم نموده اند دادستان تهران آخرين وضعيت پرونده‌هاي آزمون دستياري پزشكي، ترور مسعود علي محمدي، طرح موضوعاتي درباره مهدي هاشمي، ريگي، متهمان حوادث بعد از انتخابات و روز عاشورا، انفجار در خانقاه دراويش نعمت اللهي، پزشك كهريزك، نشريات اعتماد ملي،انديشه نو و همت و.. را تشريح كرد.پرونده سه متهم آزمون دستياري به دادگاه ارسال شد.دكتر عباس جعفري دولت‌آبادي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا درباره آخرين وضعيت پرونده آزمون دستياري پزشكي، اظهار كرد: در اين پرونده 10 نفر تحت پيگرد قضايي قرار گرفتند؛ در مورد سه متهم اصلي اين پرونده كه در بازداشت به سر مي‌برند، تحقيقات تكميل شده و پرونده با صدور كيفرخواست به دادگاه ارسال شده است و تحقيقات در مورد ساير متهمان، ادامه دارد.تحقيقات درباره عاملان ترور مسعود علي محمدي ادامه دارد.وي در خصوص آخرين وضعيت رسيدگي به پرونده ترور «مسعود علي محمدي»، استاد فيزيك دانشگاه تهران با اعلام ادامه تحقيقات در خصوص عاملان اين ترور گفت:‌ با تحقيقات به عمل آمده، مشخص شد كه موتور سيكلت مورد استفاده در اين انفجار مسروقه بوده است.صدور 500 فقره كيفرخواست براي متهمان حوادث بعد از انتخابات.دادستان تهران همچنين درباره آخرين وضعيت رسيدگي به اتهامات متهمان حوادث بعد از انتخابات و روز عاشورا، گفت: تحقيقات در مورد اكثر متهمان حوادث ياد شده، تكميل شده و تاكنون پانصد فقره كيفرخواست صادر شده است. در مورد متهمان باقي مانده نيز تلاش دادسرا، تسريع در انجام تحقيقات و تعيين تكليف پرونده‌ها و متهمان است.تعيين شعبه پرونده ريگي در دادسرا.جعفري دولت‌آبادي ضمن اعلام جريان داشتن رسيدگي به اتهام عبدالمالك ريگي، سركرده گروهك شرور و تروريستي در شرق كشور در دادسراي عمومي و انقلاب زاهدان و اشاره به اعطاي نيابت قضايي از زاهدان به دادسراي عمومي و انقلاب تهران به منظور تكميل تحقيقات، گفت: مفاد اين نيابت جهت پيگيري به يكي از شعب بازپرسي دادسرا ارجاع شده است.عامل انفجار در خانقاه داراي سلامت رواني است.وي درباره عامل انفجار سال گذشته در يك خانقاه در تهران با اشاره به اينكه تحقيقات در مورد اين پرونده ادامه دارد، افزود: كميسيون پزشكي قانوني در نظريه خود، سلامت رواني متهم اين انفجار را تاييد كرده است.پرونده "اعتماد ملي" و "همت" به دادگاه ارسال مي‌شود.دادستان تهران درباره نشريه اعتماد ملي گفت: رسيدگي به شكايت شاكيان متعدد اين پرونده، به جز در يك مورد، تكميل شده و پرونده به زودي به دادگاه ارسال خواهد شد.وي در مورد پرونده نشريه همت نيز افزود: تحقيقات اين پرونده نيز تكميل شده و به زودي پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد؛ اما تحقيقات درباره موارد اتهامي نشريه انديشه نو ادامه دارد.اعلام شكايت اولياي دم حادثه آتش‌سوزي در بانك مركزي ايران.جعفري دولت آبادي درباره حادثه آتش‌سوزي سال گذشته در بانك مركزي ايران كه منتهي به فوت چهار نفر و مصدوميت تعداد ديگري شد، از شكايت اولياي دم خانواده سه نفر از متوفيان خبر داد.موافقت دادسرا با درخواست معرفي وكيل اولياي دم پزشك كهريزك.وي در مورد پرونده پزشك كهريزك نيز گفت: ‌اولياي دم طي لايحه‌اي درخواست معرفي وكيل كرده‌اند كه با اين درخواست موافقت شده و تحقيقات در اين پرونده ادامه دارد.تشريح آخرين وضعيت پرونده مهدي هاشمي.جعفري دولت‌آبادي به پرونده مهدي هاشمي نيز اشاره كرد و افزود:‌ گزارش‌هايي مبني بر احتمال ورود مهدي هاشمي به ايران در ايام تعطيلات نوروز شده بود و بر اين اساس به مامورين مستقر در فرودگاه كيش و تهران اعلام شده بود كه در صورت ورود مهدي هاشمي به ايران، به دادسراي تهران معرفي شود.وي تاكيد كرد كه قوه قضاييه به پرونده كليه افرادي كه اتهامي متوجه آنان است، رسيدگي مي‌كند. برکناری پدری از کار به دلیل فعالیت های حقوق بشری فرزند.خبرگزاری هرانا - نیروهای امنیتی در تداوم فشار فزاینده خود بر فعالان حقوق بشر خاصه همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران که از طریق تحت فشار قراردادن خانواده ها پیگیری می شود، مانع از ادامه اشتغال پدر کیوان رفیعی، دبیرکل سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران شدند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نیروهای امنیتی از تداوم اشتغال پدر کیوان رفیعی در یکی از دانشگاههای استان گلستان ممانعت بعمل آوردند. این اقدام غیرقانونی در حالی صورت می گیرد که هیچ اتهامی در این خصوص مطرح نیست و نامبرده نیز فاقد هرگونه سوابق فعالیت سیاسی یا اجتماعی است.نیروهای امنیتی که از یازده اسفندماه سال گذشته به بهانه فعالیت برادر، خواهر کیوان رفیعی را نیز در بند ۲ الف علیرغم اتمام قرار بازداشت قانونی نگه داشته اند، روزشنبه ۲۵ فروردین ماه، بدون هیچ واهمه ای دلیل خود برای ممانعت از اشتغال پدر آقای رفیعی را فعالیت های فرزند ایشان اعلام و بدون طی هیچگونه روال اداری و قانونی به فعالیت وی در دانشگاه پایان داده اند.لازم به یادأوری است طی روزهای اخیر با اخراج دختر نوجوان سما بهمنی فعال حقوق بشر دربند از مدرسه و ممانعت از اشتغال همسر ایشان و همینطور شعارنویسی بر دیوار منزل پدری ابوالفضل عابدینی دیگر فعال حقوق بشر دربند، نوع فشارها بر مدافعان حقوق بشر وارد مرحله جدیدی شده است. وزیرعلوم : کاهش پذیرش دانشجو در تهران به دلیل تبعات زلزله.وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: افزایش پذیرش دانشجویان کارشناسی در دانشگاههای شهرستانها سیاست وزارت علوم است که با سیاست دولت در خصوص کاهش جمعیت تهران به دلیل کاستن از تبعات زلزله احتمالی با هماهنگی و جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.به گزارش خبرگزاری مهر، کامران دانشجو در جمع تعدادی از روسای دانشگاه‌های کشور دانشجو از روسای دانشگاهها در خواست کرد روند انتقال دانشجویان را به دانشگاههای همطراز دیگر بوِیژه برای دانشجویان دختر و از دانشگاههای تهران به شهرستانها را تسهیل کنند.وی حوادث سال گذشته را امتحان بزرگی برای دانشگاهیان کشور عنوان کرد و گفت: جامعه دانشگاهی توانست با ولایت پذیری و همراهی با ملت از این امتحان سربلند بیرون بیاید بنابراین باید قدردان جامعه دانشگاهی باشیم وبه چنین اساتید و دانشجویانی افتخار کنیموزیر علوم گفت: دانشگاه مرکز آموزش توأمان علم و دین است و به فرموده امام خمینی "کارخانه آدم سازی است " بنابراین با جذب اساتید طراز اول از نظر علمی و معتقد به مبانی ارزشی و نیز تدوین متون درسی با محتوی اسلامی باید برای جامه عمل پوشاندن به این فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی تلاش کنیم