روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی چهار شنبه 25 فروردین ماه سال 1389

نقد وبررسی : سرمقاله روزی نامه ی جمهوری اسلامی " زيرپوست انتخابات عراق "

" دلیل حساسیت بیش از حد حاکمان تهران به سیاست دخالت گری در امور داخلی عراق ناشی از چیست؟"

با توجه به تجربه ی عملکرد 31 ساله ی دولت مردان در ایران که نسبت به قول های داده شان به مردم ایران چگونه اقدام و عمل کرده اند؟ چرا سرمقاله نویس نمی گوید که مردم ایران در این مورد چه نظری دارند؟ یا اینکه گفته شود وضعیت اقتصادی کشور و اوضاع معیشتی مردم و اجتماعی و ... چگونه می باشد؟ به خصوص اینکه مردم ایران در تظاهرات های ضد حکومتی چگونه فریاد هائی زده و مخاطبان شان چه کسانی بوده اند؟ اکنون با در نظر گرفتن اینگونه تجربه و شناخت عملکرد حاکمان ایران که نسبت به مردم ایران در دسترس است که پیرامون قول ووعده های داده شده به مردم ایران کردار و رفتار شان چگونه بوده است و مردم ایران واکنش شان نسبت به حاکمان چطوریست؟

بنابراین اکنون سئوال است که دلیل حساسیت زیاد حاکمان و مطبوعات و رسانه های حکومتی نسبت به عراق ناشی از چیست؟ آیا واقعاً این ضریب حساسیت از موضع انسان دوستانه و دلسوزانه می باشد نه اینکه مربوط به اهداف پشت پرده می باشد که زیاد هم نا شناخته شده نمی باشد که ار تباط به چه اهداف خبیث و پلیدی دارد ؟چونکه مردم عراق هم همچون مردم ایران تجربه کسب نموده اند که چگونه از زمان اشغال نظامی عراق تا کنون عراق از طریق اقدامات تروریستی و انفجاری و خشونت گرائی فرقه ای و بی ثباتی وناامنی شخم زده شده است و چه تعداد جان انسان های بی گناه عراقی گرفته شده است؟ مهمتر اینکه نقش حاکمان تهران و پاسداران و سپاه قدس و عوامل نفوذی اش در عراق و به خصوص دولت دست نشانده نوری مالکی نخست وزیر عراق در این مورد چگونه بوده است؟ زیرا که مگر مردم عراق فراموش کرده اند که چرا در زمان کوتاهی قبل از برگزاری زمان انتخابات پارلمان اخیر عراق چاه نف جزیره فاو عراق از سوی پاسداران اشغال نظامی شد که به وضوح نیات پلید حاکمان تهران نسبت به خاک و کشور عراق و مردم و منابع آن به نمایش گذاشته شد ؟ البته قبل از شروع جنگ ایران و عراق در سال 59 همینگونه اهداف و اعمال اشغال گرایانه در عراق به شیوه ی دیگری تعقیب و اجرا می شد که در نهایت مقدمه و بستر ساز جنگ خانمان بر اندازانه ی ضد ملی و ضد میهنی برای هردو کشور شد. ولی خمینی شیاد آن را نعمت الهی نامید . همینطور در ادامه ی این سیاست تهاجم نظامی پاسداران در رابطه با اشغال چاه نفت جزیره ی فاو توطئه ی سیاست حذف لیست نامزدان 500 نفره داوطلبان ملی عراق در انتخابات پارلمان عراق دنبال شد . زیرا که از سوی شعبه ی شورای نگهبان عراق اینان رد صلاحیت و حذف شدند. به خصوص برای پیگیری و تأکید جدی کردن این اقدام فقط چند روز قبل از بر گزاری انتخابت پارلمان عراق بود که جاسوس چند جانبه احد چلبی به تهران فراخوانده شد تا از سوی مقامات تهران توجیه شود که چه مأموریت ووظایفی را با ید دنبال کند . تا جائیکه نه تأکید بر حذف لیست 500 نفره نامزدان ملی عراق شد ، بلکه در روز شروع برگزاری انتخابات پارلمان عراق اقدامات تروریستی ناامن سازی با ایجاد محدودیت ها و عدم حضور رأی دهندگان رقبای نوری مالکی شروع شد . سپس زمان شمارش آرا فشار و تهدیدات برای تقلبات گسترده به نفع حامیان پاپت نوری مالکی ادامه یافت . خلاصه هر نوع ترفند و توطئه برای ضربه زدن و به شکست کشانیدن لیست ائتلاف العراقیه ایاد علاوی و برنده کردن نوری مالکی اعمال شد تا که اهداف طراحی شده ی نخست وزیر شدن نوری مالکی برای حذف همچنان حیات خلوت بودن عراق برای حاکمان تهران اجرا گردد. لذا در همین راستای پیگیری هدف حفظ حیات خلوت بودن عراق می باشد که بطور سیستماتیک سیاست دخالت گری در امور داخلی عراق با شدت تمام از سوی حاکمان تهران دنبال می شود.

بهرحال سرمقاله نویس خیلی زور زده است که از آمریکا و عربستان لولو بسازد ووانمود کند که اینان با توطئه گری و در امور داخلی عراق مداخله و تلاش برای نخست وزیر کردن ایاد علاوی می کنند تا که ببا هم دیگر دولت سکولار تشکیل دهند . البته بدون آنکه کوچکترین اشاره ای به نقش دخالت گری حاکمان تهران در عراق کند و یا بگوید که برای چه توطئه با تهدید کردن و متهم کردن ایاد علاوی می شود تا وی نخست وزیر عراق نشود . بالاخره برای برجسته کردن دشمنی با ایاد علاوی و دفاع کردن از پاپت نوری مالکی یا 4 نامزد دیگر که آری اینان شانس شان خیلی بیشتراز ایاد علاوی برای نخست وزیر شدن عراق بر خوردار می باشد . این چنین ازموضع آمریت و سخنگو ی دولت ونماینده ی مردم عراق شدن تحلیل یا پیش بینی تحمیلی و دیکته شده کرده است:

اكنون دو ائتلاف بزرگ شيعيان عراق با در اختيار داشتن 159 كرسي فقط 4 كرسي كم دارند كه آنرا به راحتي مي توانند از ساير شيعيان و يا كردها تامين نمايند و دولت را تشكيل بدهند.برخلاف نظر و تلاش هاي آمريكا و عربستان براي به قدرت رساندن اياد علاوي در بغداد اكنون ائتلاف هاي شيعيان عراق 4 نامزد براي احراز پست نخست وزيري در اختيار دارند كه قطعا شانس آنها براي تشكيل دولت اين كشور بيش از علاوي است . اين چهار نفر عبارتند از : نوري المالكي از ائتلاف دولت قانون .ابراهيم جعفري از ائتلاف ملي (مجلس اعلي ) محمد جعفر الصدر از ائتلاف دولت قانون .وعادل عبدالمهدي از مجلس اعلي ،از اين چهار نفر هر چند نوري المالكي از زمينه بيشتري برخوردار است سيد محمد جعفر الصدر كه اكنون 40 سال دارد در جواني از روحانيون حوزه علميه نجف بود و بعد از سفر به ايران در اواخر دهه 70 به انگليس رفت و در رشته حقوق تحصيل كرد و بعد از سقوط صدام به عراق بازگشت و در انتخابات اخير مجلس عراق به ائتلاف دولت قانون به رياست نوري المالكي پيوست و به مجلس راه يافت . بنابر اين مورد حمايت ائتلاف مالكي نيز قرار دارد. آنچه مي تواند آمريكا و عربستان را از به قدرت رساندن اياد علاوي و گروه لائيك وي در اين مرحله از تاريخ عراق مايوس نمايد وحدت دو ائتلاف بزرگ شيعيان يعني ائتلاف دولت قانون به رياست نوري المالكي و ائتلاف ملي به رياست سيد عمار حكيم است . اكنون آمريكا و عربستان تلاش زيادي براي جلوگيري از پديد آمدن چنين اتحادي بعمل مي آورند و همچون دوران انتخابات هزينه هاي زيادي صرف رسيدن به اين هدف استعمارگرانه مينمايند. هدف آمريكا اينست كه با به قدرت رساندن مهره هاي خود راه را براي ادامه اشغالگري به اشكال گوناگون هموار نمايد. عربستان نيز منافع خود را در همين چارچوب است كه مي تواند تامين نمايد. همين واقعيت هاي تلخ به روشني نشان مي دهند كه مردم عراق براي پايان دادن به اشغال كشورشان و رسيدن به استقلال كامل بايد مجال مهره چيني در رده هاي حكومتي را از آمريكا بگيرند و فريب وعده ها و تبليغات فريبنده دولتمردان واشنگتن را نخورند."

در خاتمه اینکه عجیب و جالب است که حاکمان تهران برای پیشبرد اهداف اشغال گرایانه ی عراق از پیگیری هرگونه طرح توطئه ای برای کارشکنی و ایجاد مانع برای نخست وزیر نشدن ایاد علاوی خود داری نمی کنند و همانگونه که تذکر داده شد در بستر حفظ همچنان کوشش همه جانبه برای حفظ حیات خلوت بودن عراق می کنند . طوریکه برای شان هرگونه پشت و وارو زدن و دروغ سازی آماری ساختن برای شان جایز است . در صورتیکه همینگونه اعمال و اقدامات نا صحیح مهر تأئیدی بر نا صادق بودن حاکما ن ضد بش تهران و پیگیری اهداف شوم استعماری و اشغال گری شان در عراق می باشد. بنابراین اکنون در ادامه ی نظر و تحلیل کیلوئی دادن و آمار و اعداد و ارقام قابل تغییر دادن مشخص نیست که چرا تا کنون آمار ها از 64% جمعیت شیعه بودن عراق گزارش داده می شد . اما معلوم نیست که چه اتفاقی یا معجزه ای رخ داده شده است که اکنون سرمقاله نویس ادعای آماری 70% شیعه بودن جمعیت عراق را گزارش داده است؟البته همه اینگونه تلاش های مذبوحانه ناشی از وحشت تشکیل کابینه ی سکولار از سوی ایاد علاوی در عراق است . زیرا که وحشت این اقدام بیش از پذیرش شکست پاپت نوری مالکی و نخست وزیر نشدنش برای حاکمان تهران نگران کننده می باشد .به ویژه اینکه حاکمان کودتائی تهران در حالت متزلزل و آسیب پذیری قراردارند وشرایط داخل کشور در وضعیت انفجاری است . از سوی دیگر بحران هسته ای بدلیل تهدید اوباما رئیس جمهور آمریکا بمرحله ی بس خطیری رسیده است . لذا خارج شدن عراق از حالت حیات خلوت و از دست رفتن این امکان چانه زنی و باج گیری هسته ای ضریب آسیب پذیری حاکمان تهران را مضاعف می کندو در نهایت بر شتاب مبارزات برای تغییرات دمکراتیک در ایران می افزاید.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890125/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی چهار شنبه 25 فروردین ماه سال 1389