روزی نامه ی جمهوری اسلامی دو شنبه 6 اردیبهشتما ه سال 1389

نقد و بررسی : روزی نامه ی حکومتی جمهوری "سرمقاله بحران عراق ريشه در اشغال دارد"

"فرافکنی با پاک کردن صورت مسئله همراه با اعتراف از وحشت تشکیل دولت سکولار در عراق"

سئول است که چرا این منابع گزارش خبری رله شده از سوی سرمقاله نویس یک گزارش خبر هم از میزان دخالت گری بیت جماران در تهران و پاسداران کودتا گر در عراق ارائه نداده اند؟ چرا گزارشگر منابع خبری بی نام ونشان عراقی همچون سر مقاله نویس فقط حساسیت ومأموریت نسبت به دخالت گری آمریکا ئیان در عراق دارند؟ همانگونه که باز سئوال است که موضع گیری دخالت آمریکا در عراق که تقسیم بندی شدهحاوی چند نکته است و دشمنی با العراقیه و ایاد علاوی در آن قید شده است که رقیب جدی نوری مالکی دست نشانده ی بیت جماران است و گفته شده آمریکا چراغ سبز به العراقیه نشان می دهد . چرا اینگونه بررسی نکات پیرامون دلیل مداخله گری حاکمان تهران در امور داخلی عراق نشان داده نمی شود که با نه چراغ سبز نشان د دادن که حمایت و پشتیبانی همه جانبه از نوری مالکی کردن همراه می باشد ؟ به خصوص اینکه برای چه مدتی قبل از برگزاری انتخابات پارلمان عراق این سیاست دخالت گری با صدور بحران و تروریسم وارتجاع به عراق شدت یافت؟ چرا حتی در زمان برگزاری این انتخاب این سیاست مخرب و تهدید آمیز برای عدم حضور حامیان لیست العراقیه با اقدامات تروریستی گسترش یافت؟ چرا با زهم مشابه ی همین سیاست در پروسه ی شمارش آرای انتخاباتی دنبال شد ؟البته پس از اعلام نتایج از سوی کمیسیرای عالی انتخابات عراق که چون تعداد کرسی های تقلبی متعلق به نوری مالکی کمتر از لیست العراقیه ایاد علاوی است خیلی بیش از گذشته سیاست دخالت گری با تهدید نمایندگان العراقیه با و اقدامات تروریستی و بمب گذاری های زنجیره ای در عراق فزونی گرفته وهرروز که می گذرد این سیاست با شدت عمل ادامه می یابد تا جائیکه خط دیکته شده ی بیت جماران دبه در آوردن شمارش دستی آرای حوزه ی بغداد صادر شده است تا که با این ترفند بتوان با جا به جا کردن آراء از تعداد کرسی های متعلق به العراقیه کاست و شرایط برای قالب کردن نخست وزیری دوباره نوری مالکی فراهم شود .

همچنین اکنون که سرمقاله نویس به نقل از منابع خبری عراق مدعی شده است که اینگونه آمریکا در امور داخلی عراق دخالت گری می کند که تأکید نموده منافات با تعهد اخراج نظامیان آمریکائیان از عراق دارد و همانگونه که اشاره شد هدفاینگونه تحلیل دادن برای پاک نمودن صورت مسئله و پوشانیدن نقش مداخله گری حاکمان تهران در امور داخلی عراق است. برای اینکه سرمقاله نویس در ادامه نماینده ی مردم عراق شده و بازهم تأکید بیشتر بر اخراج نظامیان آمریکائیان از عراق کرده است که بوضوع اثبات گر اهداف جایگزین شدن نظامیان آمریکا از سوی پاسداران در عراق و اشغال کامل عراق می باشد . زیرا که اگر این هدف اشغال عراق مورد نظر نیست و دنبال نمی شود . پس چرا به جای اتخاذ سیاست د خالت گری در امور داخلی عراق همچون سایر کشور های همسایه ی عراق رفتار نمی شود ؟ برای چه همه کاسه کوزه ها بر سر آمریکا و عربستان و العراقیه و ایاد علاوی شکسته می شود؟ برای چه در نهایت اینگونه کیفرخواست برای آمریکا و ایاد علاوی تنظیم و صادر شده که اینان تلاش می کنند تا که دولت سکولار در عراق تشکیل شود :

نخست اينكه، با اين سخنان، در واقع آمريكايي‏ها به جناح "العراقيه" چراغ سبز نشان مي‏دهند تا به شيطنت‏هاو كارشكني‏هاي خود براي تشكيل دولت ادامه دهد و با تكيه بر حمايت‏هاي آمريكا، در زياده‏خواهي‏هاي خود مصر باشد. اين‏گونه اظهارات آمريكايي‏ها، مشوقي براي جناح رقيب است تا در گرفتن امتيازات بيشتر و فراتر از حقوق خود اصرار ورزيده و در راه تشكيل دولت مانع ايجاد كند. نكته دوم اينست كه آمريكايي‏ها آشكارا خود را مجاز به مداخله در داخلي‏ترين مسائل عراق مي‏دانند و اين موضوع، با ادعاهاي دولتمردان آمريكايي، به ويژه شخص اوباما مبني بر خروج از عراق و سپردن امور به عراقي‏ها كاملاً در تضاد مي‏باشد. نكته بعدي اينست كه اظهارنظر اخير مقامات آمريكايي به مفهوم جانبداري آشكار از گروه "العراقيه" متعلق به جناح سكولار وابسته به رياض و متمايل به آمريكا مي‏باشد چرا كه در ساختار سياسي عراق، قدرت اصلي در حيطه اختيار نخست وزير است و رئيس جمهور، جايگاهي تشريفاتي دارد و از امكاناتي محدود برخوردار است. در مقطع حاضر نيز واشنگتن قصد دارد به هر نحو ممكن جناح سكولار عراق را در مناصب حساس حكومتي جاي دهد. تشديد دوباره خشونت‏ها و به راه افتادن موج جديد حملات انفجاري در عراق، كه نمونه‏اش در روز جمعه به كشته و زخمي شدن نزديك به 240 عراقي منجر شد، بايد در اين راستا مورد ارزيابي قرار گيرد. . اظهارات علاوي، همزمان با موضع‏گيري مداخله‏جويانه آمريكايي‏ها درباره تركيب دولت آينده و همچنين انفجارهاي گسترده اخير، حاكي از آن است كه تلاش گسترده‏اي براي ايجاد ديكتاتوري در عراق و به قدرت رساندن گروه‏هاي وابسته به استعمار در جريان است كه درصورت بي‏تفاوتي مردم و رهبران احزاب، تبعات دراز مدت و جبران‏ناپذيري را براي مردم عراق به وجود خواهد آورد"

در خاتمه اینکه سرمقاله نویس با اشاره به موضوع اسلام گرایان الجزایر کردن که البته با دخالت حاکمان تهران در این کشور همراه بود که منجر به نا آرامی و جنگ داخلی چند ساله منجر شد . همچنین در ادامه مشابه ی همسن سیاست با حمایت مالی و تسلیحاتی از طریق حماس علیه ی ساف دنبال شد که پیامد آن بروز دو جنگ 33 روزه حزب الله لبنان و جنگ 22 روزه ی نوار غزه حماس با اسرائیل از سوی پاسداران بود که موجب بی ثباتی و اخلال گری در روند مذاکرات صلح خاورمیانه شده است . اکنون نیز شبیه همین سیاست با تاکتیک شیادانه حمایت از شیعیان عراق و مخالفت شدید با تشکیل دولت سکولار با دشمنی کردن نخست وزیر شدن ایاد علاوی دنبال می شود . زیرا که حاکمان تهران اشراف کامل دارند که تشکیل حکومت سکولار در عراق بمثابه نزدیک کردن طناب دار بر دور گردن حکومت ضد بشری و نا مشروع ولایت فقیه مطلقه در ایران است که ادامه ی فریاد های اعتراضی مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه گفتن معترضین و سر دادن شعاراستقلال آزادی جمهوری ایرانی بمنزله ی کشیدن چرپایه از زیر پای متهم طناب دار بر گردن رهبر لوطی جمارن و سقوط رژیم نامشروع ضد بشری می باشد. آری بهمین دلیل است که نخست وزیر شدن ایاد علاوی و تشکیل دولت سکولار تیدیل به عزای رسمی برای بیت جماران و پاسداران کودتا گر در بن بست فرو رفته و در بحران زهر سو محاط شده است.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890206/13890206_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی جمهوری اسلامی دو شنبه 6 اردیبهشت ما ه سال 1389