روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 7 اردیبهشت ماه سال 1389

نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه جمهوری " ترفند جديد آمريكا براي بلعيدن عراق "

"اگر گربه به خاطر رضایت خدا موش گیرد، حاکمان تهران هم چشم طمع به عراق ندوخته و دوستدار مردم عراق اند "

روزی رندی تعریف می کرد که در جمعی نا گهان بادی صدا دار از شکم فردی رها شد که موجب تعجب و خنده ی اطرافیانش شد . همزمان که خود فاعل هم همچون دیگران مشغول خندیدن بود. برای اینکه پاسخ تعجب زدگی دیگران را داده باشد . همچنین عملش را هم توجیه نموده باشد. روی سخن و خطاب به اطرافیان گفت که خنده و تعجب ندارد . زیرا اگر چنانچه باد درون شکم چیز خوبی است که موجب خنده ی دیگران می شود . خوب چرا فقط من بطور انحصاری از آن بهره ببرم وخوشحال شوم. بگذارید تا باد رها شود تا دیگران را خندان و خوشحال کند . اما اگر چنانچه باد درون شکم چیز بدی است چرا می بایست درون شکم من بماند وموجب ناراحتی ام شود؟

اکنون سئوال است که اگر چنانچه اشغال گری به خصوص اشغال نظامی کردن افغانستان و عراق مذموم و زشت و ناپسند و نوعی بلعیدن است که طبق نظر بادی سرمقاله نویس در مورد آمریکا اینگونه داده است . سئوال تکمیلی این است که چرا حاکمان تهران طبق اعتراف شان در نماز جمعه ی تهران با اشغال گران در اشغال نمودن افغانستان و عراق همکاری کردند؟ همینطور اگر قرار است که آمریکا در امور داخلی عراق مداخله نکند چون نقض دمکراسی وحکومت یک کشور مستقل است . همینطور رعایت نکردن تعهدات و توافقات دو جانبه و پیمان نامه های بین المللی می باشد که تأکید شده است حضور نظامیان آمریکا در عراق بمنزله اشغال عراق و طرح بلعیدن عراق است که نمی بایست آمریکا اینگونه اقدامات حمایت کردن از نتایج انتخابات و ایاد علاوی در عراق را مرتکب شود. اکنون باز هم سئوال است که رطب خورده چرا منع رطب کند ؟ چونکه حاکمان تهران اگر نه خیلی بیش از آمریکا در امور داخلی عراق مداخله کرده اند و هرروز هم گسترده تر هم به این سیاست دخالت گری خود در عراق ادامه می دهند. آنگونه که اقداما ت خرابکارانه ی خودشان در عراق را به حساب آمریکا می گذارند . چون حضورآمریکا در عراق را رقیب جدی خودشان می دانند. برای همین فشار بر روی اخراج نظامیان آمریکا از عراق وارد می کنند تا که خودشان جای شان را در عراق پر کنند . به خصوص اینکه با تجربه ی کسب شده 31 سال دولت مردان ایران شاهد بوده ایم که چگونه تسمه از گرده ی مردم ایران کشیده اند آنگونه که اکنون ادامه ی جنگ قدرت و انباشت ثروت جناحی و باندهای مافیائی غالب و مغلوب بمرحله ای رسیده است که مقامات عالی رتبه ی گذشته ی حکومتی نه تحمل نمی شوند و از صحنه ی قدرت و ادامه ی فعالیت سیاسی کنار زده و حذف شده اند، بلکه مورد بدتر ین اتهامات همچون جاسوس و خائن و ستون پنجم و پیاده نظام دشمن بزرگ یعنی آمریکا واقع شده اند .

آیا این حاکمان کودتائی می توانند دلسوز و حامی مردم عراق باشند؟ یا اینکه آیا می توانند گربه ها ی ملوسی باشند که حاضرند فقط به خاطر خدا موش بگیرند ؟ یعنی اینکه می توان خوشبیانه باور داشت که حاکمان تهران به خصوص پاسداران کودتاگر هیچگونه و قصد و اهداف خبیث اشغال گری و گروگان گیری مردم عراق در راستای اهداف مشخص پشت پرده در عراق را ندارند و اشغال نظامی چاه نفت در جزیره فاو عراق از سوی سپاه پاسداران که انجام شد .آنهم زمانی کوتاه قبل از بر گزاری انتخابات پارلمان عراق بود جنبه ی دوستانه و دفاع از منافع ملی عراق و بیرون راندن اشغال گر آمریکا بوده است ؟

البته همانگونه که بدفعات در نقد و بررسی های گذشته تأکید و پرسشگری شده است که همینکه ضریب حساسیت حاکمان تهران و قلم بر دستان همچون همین سر مقاله نویس پیرامون مسائل داخلی عراق آنگونه وجود دارد که نه بیش از همه کشور های همسایه عراق و حتی آمریکا می باشد ، بلکه حتی خیلی بیشتر از حساسیت جریانات عراقی و مردم عراق است که به آسانی ثابت می کند دلیل این حساسیت به ویژه ی اینکه پس از نتایج انتخابات پارلمانی عراق اعلام شد. اینگونه حساسیت بیش از گذشته افزایش یافته است و سیاست مداخله گری در امور داخلی عراق را نمایان وبر جسته کرده است چونکه اهداف خاص از جمله اشغال گری دنبال می شود . بدین منظور تلاش می شود تا که نتایج انتخابات پارلمان عراق نا دیده گرفته شود و هر طوری شده ایاد علاوی نخست وزیر عراق نشود . بدتر اینکه دولت سکولار در عراق تشکیل نشود. در عوض تلاش فشرده وهمه جانبه می شود تا که مهره ی دست آموز یا کفتر پر قیچی نوری مالکی دست نشانده ی بیت جماران و سپاه پاسداران نخست وزیر عراق شود تا عراق همچنان نقش حیات خلوت بودن عراق برای حاکمان تهران حفظ شود. بهمین دلیل است که سرمقاله نویس از موضع نه نماینده و سخنگوی مردم عراق ، بلکه از موضع ولی فقیه مطلق همکاره ی عراق به جای مردم عراق تصمیم گیری کرده است و اینگونه فتوای وحشت از تشکیل دولت سکولار در عراق ودشمنی کردن با ایاد علاوی را اذعان و تأئید و تأکید نموده است :

"علاوي، به عنوان يك عنصر لائيك وابسته به آمريكا، اصولاً افكار و اعتقادات ضدديني و ضد ملي خود را پنهان نمي‏كند، براي همكاري با بعثي‏ها و سپردن مجاري امور حساس به آنها مشكل ندارد، نگاه او به مسائل امنيتي عراق با نگاه اشغالگران منطبق است و آمادگي دارد منافع ملي عراق را فداي منافع خود و اشغالگران و بعثي‏ها كند. بنابراين، مقابله با طرح سوم آمريكا ، امري ضروري است كه احزاب عراقي به ويژه ائتلاف‏هاي دولت قانون، ملي و كرد نبايد از آن غافل شوند. راه نجات عراق در اين مرحله اينست كه اين سه جناح با همديگر ائتلاف كنند و آمريكا را در طرحي كه براي بلعيدن عراق با ظاهري قانوني به صحنه آورده است ناكام نمايند. در اين ماجرا، بحث شيعه و سني مطرح نيست، بلكه بحث اسلام گرايان و لائيك‏ها مطرح است"

در خاتمه اینکه همانگونه میزان عمق جنایات و خیانات و جنگ افروزی و تجاوزات وچوب حراج بر منابع و ذخایر منابع طبیعی کشور زدن که همراه باغارتگری و دزدی ها ئی بوده که حاکمان ایران در 31 سال گذشته نسبت به مردم ایران و میهن مرتکب شده اند که عجیب موجب شکاف عمیق طبقاتی و رشد لجام گسیخته ی تورم و گرانی و افزایش فقر و بیکاری و نا هنجاری و فجایع اجتماعی شده است ، طوریکه 80% جمعیت کشور بر زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند. در صورتیکه آخوند های حکومت و آقا زاده های شان همراه با شرکای دزد شان و پاسداران کودتاگر در رژیم از رأس تا ذیل آلوده به فساد صاحب ثروت های نجومی باد آورده شده اند. خلاصه با دارا بودن کار نامه ی ننگین نقض مستمرمحکومیت جهانی حقوق بشر مجموعه ی عملکرد و جنایات مرتکب شده اشان هر گز قابل مقایسه با جنایات در زمان شاه نیست . بنابراین جنایاتی که جانشینان صدام حسین مرتکب شده اند که عراق را بطور کامل تبدیل به با تلاق کرده اند آنگونه که روزی نیست که در عراق انفجاری رخ ندهد و عملیات تروریستی در این کشور انجام نشود جان بی گناهانزیادی گرفته نشود . یا تعدادی از شهروندان ربوده نشوند و یا زندان وشکنجگاه مخفی کشف نشود . آنچنان که بی ثباتی و ناامنی در عراق فرا گیر شده است که حتی در منطقه سبز بغداد که زیر نظرو کنترل دولت دست نشانده ی بیت جماران نوری مالکی می باشد امنیتی وجود ندارد . از سوی دیگر اصلاً چه ار تباطی به حاکمان جنایتکار حاکم بر تهران دارد و یا به پادو و قلم بر دستان امثال قلم بر دست روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی چه مربوط است که باز گو کننده نکته نظرات رهبر لوطی جماران و بیت رهبری در مورد عراق است که از موضع کاسه ی داغ تر از آش یا دایه ی مهربانتر از مادر دلسوزی خاله خرسه برای مردم عراق و جریات شیعی و حتی کرد عراقی می کند در صورتیکه از سوی پاسداران کودتا گر و تجاوز گر نوار مرزی کردستان هرروز خمپاره باران می شود؟

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890207/13890207_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 7 اردیبهشت ماه سال 1389