دروغ نامه ی کیهان دوشنبه 30فروردن ماه سال 1389

نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان :"آموزه هاي استراتژيك اجلاس تهران

"چرا تا قبل از تهدید اوباما رئیس جمهور آمریکااز اینگونه اجلاس های خلع سلاح اتمی در تهران بر گزار نشده است؟

در ادامه بیان و ترسیم بازی جنگ روانی تبلیغاتی هسته ای که تبدیل خبر اصلی و مهم همیشگی شده است که اکنون منتهی به به برگزاریج اجلاس شده است . آنهم بدون کیفیت محتوای دو اجلاس امنیتی اتمی و مبارزه با تروریست هسته ای در واشنگتن و اجلاس خلع سلاح اتمی و کشتار جمعی تهران که اجلاس دومی تابع اولی است . یا در حقیت اجلاس تهران واکنشی و پاسخی به اجلاس واشنگتن و تهدید به جنگ اتمی کردن اوباما می باشد که اکنون قلم بر دست یادداشت روز نویس پیرامون کمیت یا تعداد 57 نماینده ی کشور ها نسبت به 47 کشور مانور داده شده است ونه اینکه توازن قوا و جایگاه کشورهای شرکت کننده در دو اجلاس مد نظر گرفته شود و میزان قدرت و تصمیم گیری های منطقه ای و جهانی شان باز گو شده باشد .

البته سئوال است که مسئول برنامه ریز میزبان اجلاس تهران پاسخ نداده است که اگر راستی هدف اجلاس تهران ادعای پر طمطراق خلع سلاح اتمی و کشتار جمعی است و این واقعیت دارد و پای بندی به آنهم تضمین دارد چرا اکنون این ادعا مطرح شده است؟ چرا تا کنون پروژه ی هسته ای و اهدافش بطور پنهانی دنبال شده است؟ چرا پاسدار رئیس جمهور گماشته احمدی نژاد در 5 سال گذشته هر جا فرصت داشته است . چه حضور در سازمان ملل بوده باشد . یا چه بطور تور سفر های ماراتونی استانی بوده باشد. چرا از سوی وی در حالت نورانی بودن فقط از صدور دانش بومی هسته ای با عدالت به بندگان خدا در سراسر جهان وعده داده شد ؟ یا اینکه چرا وی از وعده ی خبر های خوش هسته ای یاد نموده است؟ آنگونه که بررسی و پیگیری سایر مطالبات وعده داده شده به مردم بطور کلی به فراموشی سپرده شده است . مهمتر اینکه چرا هدف دیگر تکمیلی خبر های خوش هسته ای تأکید بر نا بود کردن اسرائیل وپیرامون این مانور تبلیغاتی همایش و نمایش ورزمایش نظامی و انتظامی و بسیجی و پاسداری با آزمایش موشک های بالستیک میان برد و دوربرد بوده است؟ که به وضوح ثابت می کند که این تلاش و اقدامات انجام شده با ادعای اجلاس خواهان خلع سلاح اتمی و کشتار جمعی جهانی اخیر تهران مغایرت کامل دارد.بعلاوه اینکه اینگونه ادعای مانور تبلیغاتی داشتن با کودتای 22 خرداد 88 و حذف رقیب مغلوب دوم خردادی ها تضاد آشکاردارد. زیرا اگر چنانچه اهداف پروژه ی هسته ای نظامی نبوده است . هیچ نیاز هم به اینگونه و حذف رقیب مغلوب و تسلط کامل بر تأسیسات هسته ای از سوی پاسداران کودتا گر هم نبود.

بالاخره اینکه قلم بر دست د ادامه ی یادداشت روز ضمن اعتراف به تبعت و الگو برداری اجلاس تهران ازاجلاس واشنگتن که ناشی از ترس و وحشت وتلاش برای خنثی کردن خطر تهدید از سوی اوباما یا اسرائیل است . اما بدون توجه به عدم دلیل پیش بینی شایعه ی زلزله در تهران و تأکید بر انتقال یا ترک اجباری 5 میلیون جمعیت تهران و حتی با مطرح کردن شایعه ی ایجاد زلزله ی مصنوعی که باز هم گفته نشده است که چگونه این زلزله ی مصنوعی تهران می تواند مشابه زلزله ی ویرانگر شهر تاریخی بمب باشد اما باقدرت ضریب تخریبی و تلفات و خسارات مالی و جانی بیشتر همراه باشد. بهر حال قلم بر دست یادداشت روز نویس پس ازمقایسه کردن این دو اجلاس امنیتی اتمی و تروریستی واشنگتن و خلع سلاح اتمی تهران بطور ردانه و با وارونه گوئی از بر تری اهداف اجلاس تهران نسبت به اجلاس واشنگتن از دید نماینده کشورهای شرکت کنندهدر اجلاس تهران اینگونه یاد و اشاره کرده است :

"كنفرانس تهران تلاش مي كند اين آدرس غلط را اصلاح كند. از ديد مجموعه كشورهايي كه نمايندگان آنها اكنون در تهران حضور دارند خطر اصلي براي امنيت بين المللي اكنون مسلح بودن قدرت هاي بزرگ جاه طلب به انواع و اقسام سلاح هاي كشتار جمعي است نه دست پيدا كردن گروه هاي كوچك در اين گوشه و آن گوشه جهان به سلاح هسته اي يا ديگر وسايل كشتار جمعي. پيشنهاد اجلاس تهران اين است كه جامعه جهاني نوع نگاه خود را به منبع تهديدهاي آينده جهان اصلاح كند. به دلايلي كه قبلاً گفته شد تروريسم هسته اي يك تهديد نيست بلكه نوعي راه فرار براي آمريكاست تا خود را از مؤاخذه جهاني در مورد زرادخانه سلاح هاي كشتار جمعي اش خلاص كند. اما متقابلاً دلايل بسيار روشني وجود دارد كه نشان مي دهد سلاح هاي كشتار جمعي قدرت هاي بزرگ يك تهديد امنيتي فوري و بالفعل براي جامعه جهاني است. اين دلايل را مي توان به شكل زير دسته بندي كرد.1- كشورهايي مانند آمريكا و رژيم صهيونيستي تنها كشورهايي در جهان هستند كه بارها نشان داده اند آماده اند از سلاح هاي كشتار جمعي خود عليه ديگر كشورهاي جهان استفاده كنند. اين داستاني است كه از انفجار اتمي هيروشيما و ناكازاكي در دهه 40 ميلادي شروع مي شود ولي به آنجا ختم نمي شود.آمريكايي ها بعد از آن تاريخ هم مكرراً از سلاح هاي كشتار جمعي استفاده كرده اند كه نمونه هاي شاخص آن استفاده از سلاح هاي نوتروني در افغانستان و تجهيز صدام حسين به انواعي از سلاح هاي شيميايي براي اقدام عليه ايران بوده است "

در خاتمه اینکه باز هم پرسش است که اگر چنانچه حاکمان تهران مدعی اند که اهداف پروژه ی هسته ای صلح آمیز می باشد . چرا شیوه های ارزان وبی خطر تر پروژه ه ای تولید انرژی برق رسانی به جز ء هسته ای را انتخاب نکردند تا که برای بیش از دو دهه نیازبه صرف اینهمه هزینه های کلان نباشد . همینطور اینکه زمان طولانی نیاز برای تولید انرژی هسته ای سوخت رسانی نباشد.همچنین همراه با اعمال سیاست پنهانکاری تؤام با تحریم اقتصادی نباشد که موجب تورم وگرانی لجام گسیخته بارشد فقر و بیکاری و شکاف عمیق اجتماعی و نا هنجاری های گسترده ی اجتماعی شده است . مهمتر اینکه احتمال افق چشم انداز جنگ خانمان بر انداز دیگری همچون چنگ ضد ملی و ضد میهنی ایران و عراق هم در کار نباشد.

هوشنگ - بهداد

http://www.kayhannews.ir/890130/2.htm#other201