" تهدید برخی از دانشجویان شرکت کننده در تظاهرات ملبورن و بریزبن در استرالیا"

20 فروردین -89

پس از عقب نشینی حامیان رفسنجانی و رهبران مدعی جنبش سبز در برون مرزکه پس از 22 خرداد سال 88 و شکل گیری اعتراضات داخلی وارد صحنه ی تظاهرات پراکنده در شهرهای کشورهای گوناگون شروع شد. سپس فتیله ی بر گزاری تظاهرات پائین کشیده شد، چونکه هدف کاهش دادن فشار باند مافیائی غالب بر جناح مغلوب وباج گیری و سهم خواهی در قدرت بود که چون نه اینگونه فشار از برون برای چانه زنی در بالا در داخل جواب نداد. زیرا که نه تغییری در نتایج انتصابات – تقلبات – انتخابات نامیده شد به وجود نیامد و نه موجب کاهش فشار هم برروی رهبران مغلوب در داخل کشور نشد. مهمتر اینکه ادامه ی اینگونه تظاهرات جنبش سبز در برون مرز چونکه بسوی رادیکال شدن و از کنترل برنامه ریزان خارج سوق داده می شد . بنابراین می بایست که تعطیل می شد و منحصر به برخی مهره ها و باز یگران و رسانه هائی همچون شبکه ی ماهواره ای تلویزیونی فارسی بی بی سی و رادیو فردا می شد تا که در ادامه هم مانع و سد برپائی حرکت های اعتراضی رادیکال برون مرزشود . هم اینکه خاموش شدن تظاهرات خیابانی برون مرز جنبش سبز سبب شد تا در داخل امکان سرکوب بیشتر و بازداشت ها را میسر کند تا به حساب مانع از رادیکال شدنش نشود . بد تر اینکه می بایست شرایط انتقال تجربه ی سیاست سرکوب و فضای تهدید و سرکوب و ضرب و شتم و باز داشت شدگان و شکنجه و تجاوز و اعتراف گیری و خاموش کردن صدای معترضین در داخل کشور به برون هموارمی شد تا که منتقدان و مخالفانی که وابسته به با ندهای ما فیائی غالب و مغلوب نمی باشند شناسائی و اینان از برون مرز مورد تهدید واقع شوند .همچنین اعضای خانواده های شان از درون کشور به گروگان گرفته شود و اهرم فشار وتهدید علیه شان دوسویه و مضاعف گردد .

اکنون نمونه هائی از اینگونه سیاست و اقدامات جاسوسی و تهدید کردن ها در شهر های ملبورن و بریزبن استرالیا اتفاق افتاده و گزارش شده است که گزارش خبری اش در یک روزنامه استرالیائی بنام استرالین بازتاب داده شده است که از طریق گفتگو بادو دختر و پسر ایرانی مقیم این دو شهر صورت گرفته است . که یکی گفته است که ممنوع الورود به ایران شده است و اعضای خانواده اش در ایران زیر فشار و تهدید قرار گرفته اند که چرا وی در تظاهرات ایرانیان در حمایت از مردم ایران حضور داشته است و افزوده شده که مأموران سفارت از وی عکس برای شناسائی گرفته اند . دانشجوی دیگری اعتراف کرده است که ماه فوریه در ایران مورد بازجوئی واقع شده است . نا گفته نماند که خبری است که گفته می شود در این ماه آپریل قرار است که آخوند منصور لقائی که از مهره های وابسته به رژیم است و در زمان 16 سال اقامتش در استرالیا در رابطه با سفارت رژیم کودتاگر در کنبرا بوده است و اکنون از سوی دستگاه امنیتی استرالیا عنصری نا مطلوب تشخیص داده شده است که می بایست از استرالیا بسوی ایران دیپورت شود که گفته می شود از طریق حمایت لبنانی ها و یک کشیش مسیحی و تعدادی از ایرانیان حامی رژیم نا مشروع کودتائی که گزارشگری و قلم زنی در برخی هفته نامه های فارسی زبان در سیدنی می کنند تلاش می شود تا مانع از دیپورت وی به ایران شود. در همین رابطه در شبکه ی اینترنتی بخش lateline کانال تلویزیونی دولتی ABC استرالیا چهار شنبه لینک یک برنامه ی چند دقیقه ای است که خبر از فعالیت مخالفین ایرانی می دهد که تأکید بر دیپورت وی از استرالیا نمودند .

همینطور وقتی که سفیر سابق موحدی رژیم کودتائی در کنبرا در گفتگوی خود با رادیو فارسی سراسری SBS که از ملبورن برنامه پخش می کند یک ریز وارونه گوئی و دروغگوئی می کرد و تجمع اعتراضی ایرانیان در مراسم به حساب جشن ملی در سالن پذیرائی در هتلی در کنبرا را انکار می نمود و از سرویس و خدمات دهی دروغین سفارت به ایرانیان مقیم استرالیا می گفت .مشخص است که اکنون پیرامون روشنگری چند دانشجوی ایرانی که در روز نامه ی استر الین بازتاب داده شده است می بایست که از سوی سفارت رژیم کودتائی در کنبرا انکار یا تکذیب شود . چونکه مگر رهبران و حاکمان تهران که با اعزام تروریست به برون مرز یا استفاده کردن و به استخدام در آوردن اتباع مسلمان کشورهای دیگر که دست به عملیات تروریستی و سر به نیست کردن مخالفان در برون مرز زدند که حتی عوامل شان در آلمان و سو ئیس و پاریس دستگیر و محاکمه و زندانی شدند زیر باز رفته و قبول کرده اند که در اقدامات تروریستی دست داشته اند؟ یا اینکه مگر دخالت کردن شان در اقدامات تروریستی و بمب گذاری و انتحاری و نا امن سازی و بی ثبات کردن عراق و افغانستان و لبنان و یمن و مداخله گری در امور داخلی فسطین را انکار نکرده اند تا که اکنون قرار باشد از سوی سفارت رژیم در کنبرا اینگونه افشاگری های تهدید آمیز اعضای خانواده ی دانشجویان شرکت کرده از تظاهرات همبستگی با مردم ایران و بازجوئی نمودن دانشجوئی که به ایران رفته بود به اتهام اینکه چرا در تظاهرات دمکراسی خواهی در بریزبن و ملبورن شرکت داشته اند و در روزنامه ی استرلین منعکس شد را به جای تأئید کردن تکذیب نکند؟

بازجويی چند دانشجوی مقیم استرالیا در بازگشت به ایران

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=15306

مردمک .mardomak.org : به گزارش یک روزنامه استرالیایی، چند دانشجوی ايرانی ساکن استراليا پس از بازگشت به ايران، بازداشت شده و از آنها بازجویی شده است. دلیل بازداشت این افراد هواداری از حرکت دمکراسی خواهی در ايران اعلام شده است.روزنامه «استرالین» با اعلام اين خبر نوشت که در ماه فوريه (بهمن) گذشته، يک دانشجوی ايرانی تبار که شهروند استراليا است، وقتی برای ديدار مادر بيمارش به ايران بازگشت، توسط ماموران امنيتی برای بازجويی فراخوانده شد.این دانشجو با نام مستعار فریبا به این روزنامه گفت که بازجوی ايرانی‌اش به او گفته که دولت ايران عکس‌هايی از او و همکارانش را که در تظاهرات ضددولت جمهوری اسلامی در شهر بريسبین شرکت کرده‌اند، در اختيار دارد.فریبا ادامه می‌دهد: من شوکه شدم، خيلی ترسيدم و لال شدم. من بعد از اين بازجويی، ۱۰ شب نخوابيدم و مدام گريه می‌کردم.روزنامه استرالين همچنين از دانشجوی ايرانی ديگری نام برده که ساکن کوئينزلند استراليا است و بعد از سفر به ايران از سوی مقام‌های امنيتی در فرودگاه تهران بازداشت شد و در مورد فعاليت سياسی‌اش در استرالیا بازجويی شد.مهران رفيعی از فعالان سياسی مقيم استراليا و عضو گروه هواداران دموکراسی برای ايران در کوئينزلند درباره اين جوان دانشجو می‌گويد که بازجوها به او گفته‌اند که به دلیل فعاليت سياسی مستحق مجازات مرگ است.آقای رفیعی به نقل از اين دانشجو گفته که بازجوها گفتند: ما حکومت خداييم، ما معاون خداييم و برای ما کاملا روشن است که تو بر عليه خدايی و بايد اعدام شوی.اين گزارش ادعا می‌کند که سفارت ايران در کانبرا با دقت فعاليت دانشجويان ايرانی ساکن این کشور را تحت نظر داشته و از آنها برای دولت جمهوری اسلامی جاسوسی کرده است.اما این روزنامه با این حال نوشته که سفارت ايران در کانبرا، اين اتهام‌ها را تکذيب کرده است.بخش مطبوعاتی سفارت ايران در نامه‌ای که برای سردبير روزنامه استرالين فرستاده، نوشته است: ماموريت اين سفارت بر مبنای وظايف تعيين شده در کنوانسيون وين است و ما تابع قوانين حکومت استراليا هستيم. سفارت جمهوری اسلامی ايران در کانبرا قويا اين ادعاها را رد کرده و آنها را ناشی از انگيزه‌های سياسی‌ می‌داند.با اين حال فعالان سياسی ايرانی در شهرهای ملبورن و کانبرا بر این باورند که کارمندان سفارت ايران، از تظاهرات دانشجويان ايرانی در برابر ساختمان سفارت، عکس و فيلم تهيه کرده و به شناسايی آنها می‌پردازند.از سوی ديگر افشين نيکوسرشت، سخنگوی گروه موسوم به همبستگی ايران در ملبورن در گفتگو با روزنامه استرالین گفته است: طرفداران جنبش دمکراسی خواهی در ايران مورد آزار، تهديد و توهين واقع شدند اما او هيچ مدرکی دال بر اينکه بازجوها و شکنجه‌گران، کارمند دولت ايران بوده‌اند در دست ندارد.روزنامه استرالين در پايان گزارش از قول روزنامه نگار ۲۴ ساله‌ای به نام عسل که دانشجوی دانشگاه موناش در استراليا است، می‌نويسد که به خانواده‌اش در تهران گفته شده از ورود دخترتان به کشور به دلیل شرکت در راهپيمايی‌های ضد دولتی در استراليا و نوشتن مقاله‌های ضد رژيم، جلوگيری خواهد شد.اما سفارت ايران در نامه‌ای که به سردبير اين روزنامه نوشت، ادعای خانم عسل و دانشجويان ديگر را تکذيب کرده و می نويسد: هيچ کس صرفا به دلیل بيان عقايدش در بازگشت به وطنش، تحت تعقيب کيفری قرار نمی‌گيرد يا از ورود او جلوگيری نمی‌شود.