روزی نامه ی جمهوری اسلامی دوشنبه 23 فروردین ماه سال 1289

نقد و بررسی : سر مقاله ی روزی نامه ی جمهوری "جاي خالي قوه قضائيه"

" خشت اول چون بنهاد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج"

با بودن رهبر ولی فقیه همکاره که می تواند رئیس انتصابی برای دستگاه قضائی تعیین کند که آلوده به فساد و رشوه و تبعیض وبی عدالتی می باشد و این دستگاه عملکرد جنایت و تبعیض آمیز 31 ساله ی دفاع و پشتیبانی از کلان دزدان و غارتگران و زمین خوران خودی دارد و در عوض بیشماران آفتابه دزدان محروم وتهی دست را اعدام کرده است که از سر ناچاری و بد بختی و فقر و محرومیت مجبور به خلاف های جزئی شده اند . اکنون از جای خالی قوه ی قضائیه گفتن نه جوک و شوخی و بیمزه است بلکه توهین نیش دار و نمک بر روی زخم مزمن پاشیدن می باشد. بنابراین مشخص است که در حکومت های دمکراتیک قوه ی قضائیه نه اینکه استثناء پذیر نیست ودر مورد همگان یکسان اجرا می شود ، بلکه رابطه با عدالت دارد . نیاز به گفتن نیست که عدالت بدون آزادی معنی و مفهوم ندارد . اما در حاکمیت ضد بشری و قرون وسطائی حاکم بر ایران که نه اثری از آزای ونه خبری از عدالت نمی باشد. معلوم است که جای قوه ی قضائیه اشاره شده می بایست جایش خالی باشد . زیرا که قوه قضائیه همچون دین وملت تبدیل به اهرم چماق و سرکوب و خفقان و جنگ نزاع قدرت و ثروت و حذف رقبا و خفه و خاموش کردن صدای اعتراضی منتقدان ونا راضیان و دگر اندیشان و مخا لفان شده است. پس جای شک هم باقی نمی ماند که سر مقاله نویس جای خالی قوه قضائیه را برای پایمال شدن حق مظلومان و بررسی و علت یابی خلاء آن در این بستر مطرح و پیگیری ننموده است ، بلکه در دفاع باندی و جناحی است که همانگونه که اشاره شد مرتبط به جنگ قدرت و ثروت میان با ندهای مافیائی حاکم با رقیب مغلوب می باشد . بهمین دلیل در ابتدای سر مقاله ی خود نقل قول کرده است که عده اي معتقدند قوه قضائيه با کشته شدن اولين رئيس این نهاد یعنی بهشتي این دستگاه هم فاتحه اش خوانده واخته ونا زا و کشته شد . گذشته از اینکه همین اعتراف اذعان آشکار بر بی قانونی و عدم ثبات قوانین و نا متعین جایگاه قوه قضائیه در این نظام بربر منش و تاریک اندیش قرون وسطائی است که همه چیز قائم به فرد ونه قوانین می باشد . اما از سوی دیگر باید اذعان کرد که ایکاش دستگاه قضائیه اینگونه هم وجود نمی دداشت که چنین ضعیف کش و ظالم پرور هم باشد . مشروط بر اینکه گفته می شود خشت اول چون بنهاد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج . یا اینکه خانه از پای بست ویرانست . خواجه در فکر نقش ایوانست .

چونکه در رژیم ضد بشری که 80 % جمعیت کشور بر زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند و هرروز شکاف عمیق طبقاتی گسترده تر می شود و نظام از رأس تا ذیل آن آلوده به فساد و رشوه و رانتخواری و تبعیض و باند بازی و بی قانونی وجنگ و نزاع قدرت می باشد . طبیعی است که زمانیکه یک فاسد همکاره بنام رهبر ولی فقیه قرار دارد که خودش از همه فاسد و آلوده تر است و اعتیاد بقدرت و تملق گوئی و چاپلوسی برایش کردن بیش از اعتیاد مزمن وی به مصرف مواد مخدر می باشد . به خصوص اینکه دین ومذهب هم اهرم و ابزار قدرت و عوامفریبی و جنگ افروزی ودین فروشی اش شده است شرایط بهتر از این نمی شود که اکنون ملای سر مقاله نویس روزی نامه ی حکومتی متعلق به رهبر لوطی جماران عتراف کرده است که جای قوه ی قضائیه خالی است . به خصوص اینکه آنقدر جنگ قدرت و ثروت جناحی و باندی اوج گرفته است و اوضاع دستگاه قضائیه خراب و داغان و آشفته است . یا در اصل تبدیل به یک نهاد یا مترسک چماق علیه ی متخاصمین در گیر جنگ قدرت و ثروت شده است که تلاش برای حذف رقیب مغلوب و تثبیت و تحکیم و حفظ قدرت باند های مافیائی کودتا گران حاکم شده است . بهر حال اکنون سر مقاله نویس به سبک زیر ابرو بر داشتن ولی چشم کور کردن و با چاشنی تأسف خود از عدم تحرک و کار آئی و اقدام دستگاه آلوده ی قضائی شده که چرا حساسیت یا پیگیری نسبت به اینگونه لشکر کشی به اصطلاح نمایند گان مجلس هشتم یا بازار مکاره ی کمدی و دکوری و انتصابی پیرامون دزدان دانه درشت از جمله رسیدگی به پرونده ی اختلاس معاون اول رئیس جمهور محمد رضا رحیمی هیچگونه اقدامی نکرده یا واکنشی نشان نداده است :


هنگامي كه در اسفند ماه گذشته 233 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با انتشار نامه اي خطاب به رئيس قوه قضائيه خواستار برخورد قاطع بامفاسد اقتصادي شدند و از وي خواستند اين مبارزه را از بالا شروع كند هيچكس كمترين ترديدي به خود راه نداد كه علت اصلي نگارش اين نامه فقدان تحرك لازم در قوه قضائيه به دليل وجود فشارهاي بيروني است. متاسفانه تاكنون هيچ نشانه اي از فعال شدن قوه قضائيه در اين زمينه بروز نكرده و همين امر موجب شده است در اولين هفته كاري سال جديد جنگ رسانه اي و تبليغاتي ميان دو بخش از اصولگرايان كه عده اي منتقد دولت هستند و عده اي ديگر از اعضا دولت بالا بگيرد و موضوع اتهامات معاون اول رئيس جمهور به مساله مهم روز تبديل شود. شدت يافتن اين جنگ تبليغاتي دقيقا جاي خالي قوه قضائيه را در اين ماجرا نشان مي دهد و درستي محتواي نامه آن 233 نماينده مجلس را فرياد مي كند و اين سئوال را مطرح مي سازد كه نكند واقعا نظر آنها كه مي گويند « قوه قضائيه با شهادت اولين رئيس خود آيت الله بهشتي به شهادت رسيده است » درست باشد!

بالاخره سر مقاله نویس ادامه ی سگ دعوا و جنگ ونزاع قدرت جناحی و باندی را به ویژه پیرامون پرونده ی اختلاس گری محمد رضا رحیمی معاون رئیس جمهور نا مشروع را پیگیری کرده است و از جای خالی دستگاه قضائیه آلوده به فساد د ر این مورد یاد کرده و پرسش نموده است که چرابه موقع این دستگاه اقدام نکرد تا کار به اینجا کشیده نشود ؟ همچنین خطاب به مدافعان دولتی وی گفته است که چرا شما که از منتقدان محمد رضا رحیمی شکایت یا انتقاد نموده اید. ولی در 5 ساله گذشته که بیشتر از این افشاگری نسبت به رقبای جناح مغلوب شده است سکوت پیشه کرده اید و در نهایت در پایان مشکل را اینگونه به کم کاری دستگاه آلوده به فساد قضائی نسبت داده است :

" قوه قضائيه بگوئيم اتهامات وارده به معاون اول رئيس جمهور درست است و بايد با وي برخورد شود كما اينكه درصدد تكذيب آن نيز نيستيم . خواسته ما از قوه قضائيه خواسته عموم مردم است كه مي گويند دستگاه قضائي كشور نبايد در چنين شرايطي تماشاچي باشد و با سكوت خود به جنجال هاي تبليغاتي ميدان بدهد. انتظار مردم اينست كه مسئولان قوه قضائيه با اطلاع رساني دقيق شفاف و بموقع افكار عمومي را در جريان اقدامات خود قرار دهند و اين اقدام را مرحله به مرحله دنبال كنند تا با اين اقدام فضاي خالي براي جولان دادن هاي دو طرف و آلوده ساختن افكار و اذهان مردم پديد نيايد.: « هيچكس حق ندارد حيثيت افراد خصوصا كساني كه مسئوليت رسمي دارند را اينگونه بي پروا خدشه دار كند. اين مسائل درحالي مطرح مي شود كه اين ادعا در هيچ محكمه عادلانه اي مورد رسيدگي قرار نگرفته است و اين نوع رفتارها محكوم و غيرقابل دفاع است به اصل اين سخن كمترين ايرادي وارد نيست هرچند از گوينده آن مي توان پرسيد شما در طول 5 سال گذشته يعني از آغاز تبليغات انتخابات رياست جمهوري نهم تا امروز كه بسياري از مقامات رسمي دولتي از صدر تا ذيل و قلم هاي مسموم و زبان هاي بي پرواي آنان و حاميان آنان اتهامات سنگيني به بزرگترين شخصيت هاي رسمي و انقلابي و روحاني و غيرروحاني اين نظام وارد كردند و مي كنند چرا سكوت كرديد و يا حتي از آنان و عملكردشان دفاع كرديد و حالا كه خودتان آماج حملات آنهم از درون مجموعه خودتان قرار گرفته ايد فرياد « واقانونا » سر ميدهيد .اين مشكل هم به عدم تحرك قوه قضائيه مربوط مي شود. اگر در سال هاي گذشته قوه قضائيه به وظيفه خود در برخورد با اتهام زنندگان و آلوده كنندگان فضاي سياسي كشور برخورد قانوني مي كرد اكنون با چنين مشكلاتي در جامعه مواجه نبوديم"

در خاتمه اینکه همانگونه که در ابتدای این نوشتار تذکر داده شد که اجرای عدالت و آزادی و دستگاه قضائی در یک حکومت غیر متعارف ضد بشر قرون وسطائی ملوک الطوایفی شوخی است و معنی و مفهوم ندارد . به خصوص اینکه اکنون که کودتا شده و رقیب مغلوب حذف شده است و کودتا گران هرروز برای اینکه هم بیشتر رقیب مغلوب از صحه حذف و هم صدای انتقادی اش که نسبت به عملکرد کودتائی نامشروع می کند را ضعیف و به سوی خاموشی سوق دادهشود. بنابراین با شیوه های گوناگون ابزار قدرت و رسانه ی تبلیغات و ار گان های سر کوبگر و پرونده سازی و اهرم های صدا خفه کن تهدید آمیز که در اختیار باند های مافیائی کودتا گران می باشد بهره می برند . لذا مطرح شدن قوه ی قضائیه آلوده به فساد نه از موضع دفاع از حق و حقوق 31 سال پایمال شده ی مردم ایران نمی باشد ، بلکه در راستای جنگ قدرت و ثروت جناحی و باندی است . به ویژه اینکه فشار زیادی بر روی رفسنجانی مکار بساز و بفروش از طریق گشودن پرونده های فساد اعضای خانواده اش وارد می شود تا که مجبور شود دست از سیاست با دست پس کردن و با پا پیش کشیدن خود بر دارد که به دو پهلو گوئی تعبیر شده است و بطور دربست تسلیم رهبر لوطی جماران وپاسداران کودتا گر و رئیس دولت نا مشروع دهم شود.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890123/index.html

روزی نامه ی جمهوری اسلامی دوشنبه 23 فروردین ماه سال 1289