دروغ نامه ی کیهان 25 مرداد ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " پدافند غيرعامل قضايي"
توصیه شده در کنار دو نهاد سرکوبگر نیروی انتظامی و قضائی ،از پدافند غیر عامل قضائی همچون روزه ای هم برای کاهش جرم و جنایت استفاده شود.
مدعی جرم شناس شده ی قلم بر دست یاد داشت روز نویس بدون آنکه به ریشه ی پیدایش پدیده ی جرم و جنایت در جامعه اشاره کند که عامل یا علت چیست؟ یا مثلاً بگوید که فقر و بیکاری و تبعیض و بی عدالتی و فشار و سرکوب و خفقان و سانسور و عدم آزادی فردی و اجتماعی و قلم و بیان و شکاف عمیق طبقاتی و ناامنی چه نقشی در رشد این پدیده ی شوم جرم و جنایت در جامعه داشته است؟ یا اینکه بر خلاف ادعائی که ابتدای یادداشت روز خود این قلم بر دست طلبه پاسدار کرده است که در پی واكاوي این مشكل و معضل جرم و جنایت است ولی نتیجه ی فوق العاده علمی حوزوی گرفته است که در ماه مبارك رمضان نسبت به ديگر ايام سال جرائم کاهش می یابد که روی در وایسی کرده و بطور مستقیم نگفته یا توصیه ننموده است که برای راه حل نهائی پایان جرم و جنایت در جامعه ماه روزه ای است که به جای یکماه باید12 ماه سال باشد که آن را به عنوان" پدافند غيرعامل قضايي" معرفی کرده اما البته نگفته است چرا گرچه برای اکثریت جامعه ی کشور که در زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند و بطور اجباری و تحمیل شده در شرایط توفیق اجباری روزه بودن بسر می برند ولی جرم و جنایت نه اینکه کاهش نیافته که افزایش داشته است. متأسفانه اینکه بدلایل گوناگون هم این محرومان همیشه در حال روزه بودن هستند که هم مرتکب جرائم می شوند وهم خود قربانی اش می باشند.
آری قلم بر دست یادداشت روز نویس مثل سایر رهبران و مسئولان و همتایان خود چون هیچگونه علاقه ای برای بررسی مستند و علمی پدیده ای اجتماعی و ارائه ی راه حل بنیادین و ریشه ای ندارد . لذا مجبور است که به معلول های گزینه شده اشاره کند که نه شفابخش نیستند که کور می کنند ولی قلم بر دست با آویزان شدن به این معلول های سرکوبگر مانور تبلیغاتی داده است . بلی همانگونه که اشاره شد بدون بررسی و ریشه یابی کردن علت پدیده ی جرم و جنایت در جامعه که تشریح و تحلیل کند که چیست ؟ ولی قلم بر دست بعنوان درمان رو بنائی یا روی آوری به معلول گرائی ارتجاعی آورده است که در حقیقت معلول هائی می باشند که خود عامل تقویت و ترویج کنند گان جرم و جنایت در جامعه بوده که به جای علت معرفی شده اند. زیرا در شرایطی که هر گز بطور جدی پدیده ی جرم و جنایت در جامعه ریشه یابی نشده و نگفته است که چه پارامترهائی موجب بروز جرم و یا جنایت در جامعه بوده است. یا اینکه مشخص نشده باشد که چگونه برخی اقدامات تناقض و تبعیض آمیزضد قانونی در جامعه سبب تقویت جرائم می شود . ولی قلم بر دست آویزان به پارامتر نقش فرهنگی شده است که از طریق وزارت فرهنگ تفتیش عقاید و سانسور و خفقان ارشاد اسلامی تدوین و دنبال می شود. یا نهاد ها ئی همچون نیروی انتظامی سر کوبگر و دستگاه قضائی فاسد و آلوده به رشوه و تبعیض را مکمل طرح فرهنگی کرده است . در صورتیکه هردوی این دو نهاد ها در کنار وزارت فرهنگ سانسور و تفتیش عقاید ارشاد اسلامی که عامل رواج دادن قلم شکنی و سانسور و توقیف مطبوعات است ، نه موجب فرهنگ سازی و باز دارندگی کاهش جرم و جنایت در جامعه نشده اند ، بلکه با روش تبعیض آمیز و ترویج بی قانونی و فلسفه ضعیف کشی و ظالم پروری و پیشینه ی شعار رو سری یا توسری و طرح های گوناگون سرکوبگرانه ی نیروی انتظامی زیر پوشش طرح های ضربتی امنیت اجتماعی که اکنون قلم بر دست یادداشت روز نویس ابراز خوشحالی کرده که اقدامات سرکوبگری این دو نهاد بعنوان اقدام پیشگیرانه ی جرم و جنایت بطور قانونی در بازار مکاره مجلس تصویب شد. ولی نگفته که نه اینکه تصویب اینگونه طرح ها و اقدامات مشترک موجب امنیت اجتماعی را تأمین ننموده است ، بلکه دقیقاً همانگونه که گفته شد خودموجب گسترش جرم و جنایت در جامعه شده اند. کمدی تر اینکه قلم بر دست اقدامات دو نهاد های سرکوبگر را بعنوان عوامل یا قانون پیشگیری از وقوع جرم و جنایت درجامعه معرفی کرده است که آن را کافی ندانسته و رهنمود داده است که می بایست از روزه ای به عنوان پدافند غیر عامل قضائی برای کاهش جرم و جنایت استفاده شود.
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890525/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان 25 مرداد ماه سال 1389
پدافند غيرعامل قضايي(يادداشت روز
)