روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 3 شهر یور ماه 1389
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری" سخني با نمايندگان مجلس ، درباره طرح افزايش تعطيلات"
"انتقاد تند به تصویب طرح دو فوریتی تبدیل کردن یک روزه عید فطر به 3 روز ، با حذف تعطیلی 15 خرداد و 29اسفند "
آخر مشخص نیست که در کشوری که 32 سال است که حکومت گران و دولت مردانش کسانی شده اندکه سابقه ی طولانی در مفت خوری و خرافات و دین فروشی و غیر مولد بودن در صحنه اجتماعی کاملاً غیر مشابه با دیگران دارند. زیرا که حتی در طول عمرشان نه یک روز کار فیزیکی انجام داده اند ونه اینکه زحمت مطالعه ی علمی و کار تحقیقی و پژوهشی ارزشمند انجام داده اند که در خدمت جامعه و بر طرف کننده ی معضل اقتصادی کشور و نا رسائی های جامعه و مشکلات امور معیشتی مردم بوده باشد. جز اینکه یک وعده وضو گرفته اند وچندین بار رکعت نماز بر جای آورده اند تا وانمود کنند که اهل دین و معنویات هستند و بیش از دیگران به خدا نزدیک تر هستند که حق ویژه دارند سهم امام و.... در یافت کنند .هم نماینده ی خدا برروی زمین باشند . هم اینکه واسطه ی سایرین با خدا باشند . مهمتر اینکه یک مترسک همکاره بعنوان رهبر ولی وقیح بر گزیده اند که به هیچکس هم پاسخگو نمی باشد که وظیفه و مأموریت وی ترسانیدن دیگران و وادار کردن شان به فرمانبرداری و تسلیم شدن می باشد. حال با اینگونه انگلان مفتخورغیر مولد حاکم شده ، مگر دیگر اشتغال کار و تولید وبازدهی و زمان و وقت بهدر شده معنی و مفهومی دارد آنهم در شرایطی که ضریب کا لاهای واردات رو به رشد بیش از 3 برابر صادرات شده است که منجر به زدن زیرآب اقتصاد و تولیدات داخلی شده است و هرروز که می گذرد واحد های تولیدی بیشتر ی تعطیل و بسته می شوند و کار گران بیشتری بیکار می گردند . در چنین اوضاع و احوال حاکم شده مگر می بایست توقعی غیر از بازار مکاره داشت که چرا به جای کاهش روز های تعطیلی سال آن را افزایش ندهند؟ به ویژه در شرایطی که دین تبدیل به ابزار قدرت و ثروت و سرکوب و سانسور و خفقان و ارعاب و وحشت در جامعه شده است و بازار خرافات بشدت رایج و رونق یافته است . لذا اکنون که حاکمان کودتاگر در بن بست فرو رفته و در بحران هامحاط شده اند . برای برون رفت از این شرایط بطور فرصت طلبی وموج سوارانه با سوء استفاده کردن از دین و شعائر دینی و مذهبی تصمیم گرفته شده تا در بازار مکاره تعطیل روز عید فطر از یک روز به 3 روز افزایش یابد که اکنون مورد انتقاد و اعتراض شدید سرمقاله نویس واقع شده است. به ویژه اینکه جمعه ی آخر ماه رمضان روز قدس یا نابود سازی اسرائیل در دفاع تا کتیکی و اشک تمساح ریزی برای فلسطین است که سال گذشته تبدیل به تظاهرات گسترده ی ضد حکومتی شد و پژواک فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح در سراسر ایران ومنطقه و جهان طنین انداز شد که امسال با تعطیل کردن 3 روزه ی عید فطر قرار است ضربه دریافتی اینگونه جبران وتلافی شود . هم اینکه رهبر لوطی جماران ولی وقیح نامشروع فرصت بیشتری برای روضه ی خطبه خوانی عید فطر داشته باشد و شفاف تراشک تمساح ریختن برای فلسطین کند تا که بتواند دشمنی با مذاکرات صلح خاورمیانه و تهدید کردن رهبران کشور های عربی را همچون گذشته دنبال نماید. آری افزایش اینگونه تعطیلی ها برای مفت خوران توبره و آخور خوران حاکم شده ی حوزوی نه زیاد نیست و ایراد ندارد ، بلکه لازم است و می بایست بازهم بیش از اینگونه تعطیلی ها افزایش یابند و مدافعانش در بازار مکاره ی هشتم از این گونه طرح های دو فوریتی به نفع خود تصویب نمایند و جایگزین عدم پیگیری مطالبات مردم فر اموش شده کنند.مشخص است که پیشنهاد دهندگان که باید جزو حامیان دولت فخیمه ی انگلیس و مدافع نفی جمهوریت و ولایت اسلامی طالبانی باشند که دشمنی خاص هم با ملی گرائی و روز ملی شدن صنعت نفت دارند . ضمن اینکه باید جزو دشمنان ومخالفان خمینی شیاد باشند که اکنون از طریق کودتای پاسداران بقدرت خزیده و آن را قبضه و انحصاری کرده اند که چنین دارند از خمینی شیاد انتقام می گیرند . بعلاوه نوعی مخالفت کردن با رهبر ولی وقیح هم در اینگونه اقدام وجود دارد. بهر حال سرمقاله نویس انتقادات خود پیرامون این طرح دو فوریتی 3روزه تعطیل شدن عید فطر را اینگونه فرمول بندی نموده است :
" ديروز با رأي 145 نماينده مجلس، يك فوريت طرح افزايش تعطيلي عيد فطر از يك روز به سه روز و اختيار دولت براي تعيين ساعات كار در ماه رمضان، تصويب شد. اصل اقدام تعدادي از نمايندگان كه چنين طرحي را تهيه و به صحن علني مجلس ارائه كرده اند، دچار چند مشكل مهم و غيرقابل اغماض مي‌باشد. اول آنكه كثرت تعطيلات در كشور ما سالهاست كه زبانزد خاص و عام است و انتظار از نمايندگان مجلس اينست كه راهي براي كاهش تعطيلات بيابند نه آنكه آنرا افزايش دهند. دوم آنكه حذف 15 خرداد و 29 اسفند از تعطيلات، براي جبران افزايش دو روز بر تعطيلي عيد فطر، نه تنها هيچ توجيهي ندارد بلكه خود اشتباه بزرگ ديگري است كه در اين طرح وجود دارد. حضرت امام خميني 15 خرداد را مبدأ نهضت اسلامي دانسته، حذف چنين روزي از تعطيلات به معناي ناديده گرفتن اهميت اين روز و نوعي به فراموشي سپردن نهضت بزرگ 15 خرداد و بي‌اعتنائي به نظر بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي است. معلوم نيست تهيه كنندگان طرح مورد بحث چگونه به چنين عوارض منفي غيرقابل قبولي توجه نكرده اند! تعطيلي 29 اسفند نيز در اوائل دوره رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يكبار توسط مجلس شوراي اسلامي حذف شد ولي با اعتراض و نظر مخالف ايشان مواجه گرديد و نمايندگان مجلس آن مصوبه را پس گرفتند و بار ديگر تعطيلي 29 اسفند برقرار شد. زيرا اين روز يادآور پيروزي ملت بر استعمار انگليس است و يك روز ملي محسوب مي‌شود. اكنون چه چيزي تغيير كرده كه آن استدلال درست و منطق قوي ناديده گرفته مي‌شود و نمايندگان مجلس بار ديگر حكم به حذف 29 اسفند صادر مي‌كنند؟ سوم آنكه استدلال تهيه كنندگان اين طرح به اينكه تعطيلي سه روزه عيد فطر را باهدف "همگرائي بيشتر با كشورهاي اسلامي" پيشنهاد كرده اند، استدلالي بسيار سست و بي پايه است. زيرا اولاً كشورهاي اسلامي تعطيلات طولاني عيد نوروز ندارند و بجاي آن در عيد فطر و قربان چند روز را تعطيل مي‌كنند. اين، يك امر طبيعي است و ما كه آنهمه تعطيلي در نوروز و ساير مناسبت‌ها داريم نبايد از آنها در اعياد فطر و قربان پيروي نمائيم. ثانياً اگر قرار به همگرائي است پس خوبست در اين امر به پاي آنها برسيم و مثل عربستان سعودي كه 16 روز براي عيد فطر تعطيلي در نظر گرفته ما هم همين كار را انجام دهيم يا لااقل مثل كشورهاي ديگر اسلامي كشور را يك هفته براي عيد فطر تعطيل نمائيم! ثالثاً همگرائي ما با كشورهاي اسلامي بايد در اموري باشد كه با تعاليم اسلامي منطبق است. كجاي دين اسلام تعطيلي زياد را توصيه كرده؟ چهارم آنكه درخصوص كاهش ساعات كاري ماه مبارك رمضان، سخن ويژه‌اي وجود دارد كه نمايندگان مجلس بايد به آن توجه نمايند. اينكه دولت برخلاف قانون عمل نمايد و خارج از چارچوب مقررات و اختيارات خود و بدون اخذ مجوز از مجلس، ساعات كاري ماه مبارك رمضان را كاهش دهد و مراجع ذيصلاح حتي خود مجلس هم به اين اقدام اعتراض كنند و سپس براي رفع و رجوع تخلف دولت، طرحي تهيه شود تا نمايندگان مجلس با دادن اختيار به دولت براي كاهش ساعات كاري، قضيه را جمع و جور نمايند، از عجايب روزگار است. پنجم آنكه اصولاً كاهش ساعات كاري كارمندان در ماه مبارك رمضان اقدامي خلاف فلسفه روزه است. ششم آنكه علاوه بر همه‌ي اين مطالب، طرح ارائه شده به مجلس با نامگذاري سال 89 به "سال همت و كار مضاعف" نيز در تضاد است. همت و كار مضاعف، به زمان بيشتر نياز دارد نه تعطيلي بيشتر و كاهش ساعات كار.. با توجه به اين نكات مهم، آيا عجيب نيست كه نمايندگان مجلس به جاي پيدا كردن راهي براي افزودن بر همت و كار و كاهش دادن تعطيلات، اقدام به افزايش تعطيلات و كاهش ساعات كاري كارمندان در ماه مبارك رمضان مي‌كنند و براي حل مشكل كثرت تعطيلات نيز انگشت روي حساس‌ترين روزهاي ارزشي، انقلابي و ملي مي‌گذارند و پيشنهاد حذف آنها را مي‌دهند؟! از عموم نمايندگان مجلس دعوت مي‌كنيم به اين واقعيات توجه عميق نمايند و با توجه به تعهدي كه نسبت به مردم، اسلام، انقلاب و نظام جمهوري اسلامي دارند، در مرحله رسيدگي به طرح افزايش تعطيلات عيد فطر و كاهش ساعات كاري كارمندان در ماه مبارك رمضان قاطعانه با اين طرح مخالفت كنند و آنرا براي هميشه رد نمايند"
در خاتمه اینکه سیاست شترگاو پلنگی اسلام پناهی پیروان ظاهری رهبر ولی وقیح که خود رهبر القرای جهان اسلام نامیده است آنگونه تناقض آمیز می باشد که اثبات گر آن روی سکه ی صدور انقلاب خمینی شیاد است که تبدیل به دیپلماسی رسمی صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز شده است که هدف از این سیاست مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه می باشد . زیراکه این سیاست در خدمت اهداف بحران آفرینی و جنگ افروزی و ناامن و بی ثبات کردن منطقه می باشد تا که بتوان با باج گیری و تهدید سیاست دفاع از پروژه ی هسته ای برای دسترسی به سلاح هسته ای پیش برد ه شود. اگر نه زمانی که حاکمان دین فروش که دین را ابزار قدرت و ثروت و سرکوب و خفقان و سانسور کرده اند، اگر خیلی دلسوز مسلمانان و نگران اسلام می باشندآنگونه رفتار ضد و نقیض مرتکب نمی شدند که در سنگر اسلام نه اهل تسنن را در بدترین شرایط فشار و محدودیت و محرومیت در ایران قرار نمی دادند، بلکه شیعه ی منتقد و رقیب ناراضی راتحمل می کردند و اینان رامتهم به جاسوسی و خیانت ووطن فروشی و همکاری با دشمن بیگانه نمی نمودند؟ بنابراین اگر چنانچه اهدافی خاص در خاور میانه پیگیری نمی شود. به خصوص اگر هدف جلب هرچه بیشتر فلسطینیان سنی مذهب در راستای اهداف مشخص جنگ افروزانه در منطقه نمی باشد. ضرورت نداشت روز تعطیل 15 خرداد متعلق به خمینی شیاد بنیانگذار رژیم ضد بشری ملغا گردد و به روز تعطیلی عید فطر افزوده گردد. از سوی دیگر برای این بطور تاکتیکی و تناقض آمیز ادعای سمپاتی همبستگی با کشورهای اسلامی می شود که همچنان تأکید بر اختلاف آشکاربا شروع و پایان ماه روزه ای و عید فطر با همسایگان می شود که مرتبط با رؤیت ماه می باشد. مشروط بر اینکه اینگونه اقدام حامیان امثال آخوند متحجر دزد انگلیسی محمد تقی مصباح یزدی در بازار مکاره ی هشتم هدفدار است . برای اینکه گذشته از اینکه فرار از پاسخگوئی به مطالبات مردم و سایر مشکلات مهم دیگر می باشد. از طرف دیگر پیام برای مخاطبان داخلی و رقیب م غلوب و دگر اندیشان مخالف نفی جمهوریت است که از سوی مدافعان ولایت اسلامی اسلام ناب طالبانی این چنین دنبال شده است.
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890603/13890603_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 3 شهر یور ماه 1389
سخني با نمايندگان مجلس ،درباره طرح افزايش تعطيلات