دروغ نامه ی کیهان 5 شنبه 4 شهریور ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " دايره قرمز "
"اگر چنانچه دانشگاه و دانشجو یان ستون پنجم دشمن و دستگاه جاسوسی اش هستند، چه تضمینی است که سایر نهادهای حکومتی رژیم ضد بشری چنین نباشند؟!"
سئوال است که برای دانشجویان ودانشگاهیان، دشمن کیست؟ در تاریخ مبارزات جنبش دانشجوئی با قدمت بیش از 50 ساله ی این مبارزه علیه کدام جریانات داخلی و خارجی بوده است؟ شاه و شیخ چه کار نامه ای در مبارزه و سرکوب جنبش دانشجوئی داشته و دارند؟ مگر مبارزات جنبش آزادیخواهی دانشجوئی جز علیه ی استعمار بیرونی و استبداد و ارتجاع درونی بوده است؟ زیرا که مگر روز های تاریخی مبارزات دانشجوئی 16 آذر سال 32 و 13 آبان سال 57 و یورش سراسری به دانشگاه ها در اردیبهشت سال 59 با پوشش انقلاب ضد فرهنگی و تعطیل کردن دانشگاه ها برای 3 سال همراه بود . همچنین 18 تیر 78 و قیام 6 روزه ی دانشجوئی و شبیخون خوابگاه دانشگاه تهران در 25 خرداد 88 به وضوح مشخص و برجسته کرده است که کار نامه ی ننگین و سیاه و خونین شاه و شیخ نسبت به دانشجویان چه بوده فراموش شده است؟ حال با در نظر گرفتن تلاش برای پادگانی و گورستانی کردن دانشگاه ها و شنا سنامه دار کردن دانشجویان و باز خرید و باز نشست کردن اجباری اساتید دانشگاه ها که در سال های اخیر با شدت اقدام و پیگیری شده است مشخص نمی کند که تصویر فضای دانشگاه ها چگونه است؟ هم اینکه با دانشجویان چگونه رفتار می شود و برای چه قلم بر دست یادداشت روز نویس پیرامون دانشگاه ها و دانشجویان، بدون آشکار کردن نقش جاسوسی و سر کوبگری دانشجویان چماقدار بسیجی وحراست دانشگاه ها و با طرح های ارتجاعی دخترانه و پسرانه کردن دانشجویان و حجاب اجباری که تحمیل شده است و پس از اینکه تازگی رهبر لوطی جماران ولی وقیح با دانشجویان بسیجی دیدار داشت و برای شان روضه خوانی کرد وهشدار داد که مواظب باشید که دشمن محیط دانشگاه ها و دانشجویان را رها نمی کند اما عجیب است که اکنون از سوی قلم بر دست یاددداشت روز نویس اینگونه تحلیل و تفسیر و ارونه اعتراف و گزارش شده است :
"بدون ترديد دانشگاه ها به عنوان قلب تپنده جامعه، منشأ بسياري از تحولات سياسي، اجتماعي و فرهنگي بوده اند. سقوط و يا پيشرفت بسياري از جوامع، ارتباطي تام با وضع دانشگاه هاي آن كشور داشته است. اگر دانشگاه خودباوري و دشمن ستيزي را سرلوحه كار خود قرار دهد و آگاهي، آزادانديشي، بينش صحيح و بصيرت را راهنماي مسير خود نمايد، به موازات آن، جامعه نيز چنين گرايشي خواهد يافت"
در دنباله قلم بر دست ضمن پاک کردن صورت مسئله و آدرس غلط دادن مشخص نکرده است وقتی دشمن می تواند درون قشر نخبه و آگاه جامعه یعنی دانشگاه و دانشجویان نفوذ کند و دست به یاری گیری در میان شان در راستای اهداف خودش بزند چه تضمینی وجود دارد که همین هدف مشابه را در میان اقشار نا آگاه تر همچون عضو گیری از طیق آخوند های حوزوی و حکومتی دنبال نکرده باشد که قلم بر دست با فاکتور گرفتن بخش دوم که قحطی تر می باشد اما در مورد دانشجویان و دانشگاه ها مدعی شده است که دشمن اینگونه دایره قر مز دور دانشگاه و دانشجو برای اهداف خود کشیده است :
"دشمن به عنوان «گروه هدف» دور دانشگاه و دانشجو را دايره قرمز كشيده و در نقشه تهاجم خود آنان را مشخص كرده است. شايد بازپرداخت راه هاي نفوذ دشمن به دانشگاه و مجامع دانشجويي بتواند قدري بر هوشياري در اين زمينه بيفزايد؛ رهبر معظم انقلاب در ديدار مورد اشاره در اين باره تاكيد مي كنند كه؛ جريان و جنبش دانشجويي نبايد تصور كند «معارضه» با دستگاه ها جزو وظايف اوست بلكه آنچه مهم است طرح سؤال و مطالبه پاسخ از مسئولان ذيربط است"
بعلاوه قلم بر دست یادداشت روز نویس اشاره نکرده است که چگونه دامنه رشد اختلافات و جنگ قدرت و تضاد ها و رقابت های درونی به خصوص میان باندهای مافیائی کودتائی وجود دارد . آنگونه که دانشجویان بسیجی با رهبر ولی وقیح در دیدار داشتند ، سپس اینان از سوی پاسدار گماشته احمدی نژاد دعوت نشدند که کاملاً برجسته شده که دامنه ی اختلافات میان دو نفر تا کجا امتداد یافته است؟. اما قلم بر دست یادداشت روز نویس این اختلاف برجسته شده را زیر چتر تأسف نمایان کرده است . مهمتر اینکه این قلم بر دست ضمن پیاده نظام قلمداد کردن دانشگاه ها و دانشجویان در بستر اهداف دشمن و معاندان از سوی دیگر لو داده است که ولی وقیح پیش گوئی کرده است که در آینده اسنادهائی رو خواهد شد که اینگونه دانشجو یان و دانشگاه ها تبدیل به پیاده نظام دشمن و در راستای اهداف دستگاه های جاسوسی اش می باشد :
" متأسفانه در بسياري از موارد بين انتقاد و تعارض خلط مبحث مي شود، هم از سوي دانشجويان و هم از سوي برخي مسئولين. گاه دانشجوي «منتقد» در قامت يك معترض ظاهر مي شود و در طرف مقابل گاه مسئولان ذيربط هر انتقادي از سوي دانشجو را در مقياس «تعارض» ارزيابي مي كنند. اتفاقا نقطه اتكاي دشمن همين جاست. مسئولان تشكل ها و جريانات دانشجويي بايد با پرهيز از جنجال آفريني و هرگونه اقدامات احساسي، مراقب تحركات دشمن كه در اغلب موارد با ظاهر خيرخواهانه و مصلحانه وارد ميدان مي شود، باشند تا راه را بر نفوذ و استيلاي آن ببندند.دشمن همچنين تلاش مي كند تا با طرح مسايل قومي و حتي مذهبي به ايجاد شكاف و درگيري ميان دانشجويان بپردازد. سالهاست كه رسانه هاي بيگانه و معاند در يك بستر تبليغي هدفمند، تجزيه ايران را به عنوان يك راهكار براي مقابله با جمهوري اسلامي در دستور كار خود دارند. در همين راستا نيز تلاش مي كنند تا با دامن زدن به مسايل قومي و مذهبي، نگاه آرمان گراي دانشجو را به سوي اهداف مخرب خود منحرف نمايند.طرح به ميدان آوردن دانشگاهيان به عنوان پياده نظام دشمن جزو اهداف اصلي معاندان بوده و اين قبيل پروژه ها با هماهنگي سرويس هاي جاسوسي و امنيتي بيگانگان صورت مي پذيرد. رهبر حكيم انقلاب مي فرمايند: «در آينده اي نه چندان دور، در بين اسناد محرمانه دستگاههاي جاسوسي خواهيد يافت و خواهيد خواند كه عوامل دشمن روي دانشگاههاي ما چگونه كار مي كنند. دشمن خيلي فعال است، چون اهميت دانشگاه را مي داند.»"
در خاتمه اینکه کتمان کردنی نمی باشد که نمی تواند معادله معقول و مقبول وتعامل میان حاکمان دشمن علم ودانش و دانشگاه و دانشجو وجود داشته باشد . زیرا که اهداف و آرمان های طرفین متضاد و نقطه مقابل همدیگر می باشد . اما همانگونه که اشاره شد وقتی که اعتراف شده که نخبگان جامعه در دانشگاه پایگاه دستگاه جاسوسی دشمن و ستون نجم دشمن و معاندن می باشد لذا مشخص است که این یک اتهام وارونه می باشد که بسادگی بر اساس این اتهام زنی چگونه می توان باور داشت که دشمن در سایر ارگان های حکومتی و به خصوص نهاد های قضائی و مجریه و مقننه و سر کوبگر نظامی و انتظامی و پاسداری و اطلاعاتی و بسیجی و حوزوی نفوذ نکرده باشد . زیرا که این نهاد ها بوده و هستند که 32 سال با ترفندهای گوناگون تهدید آمیز و سناریو سازی های هدفمند برای قبضه و حفظ قدرت علیه ی ملت و به خصوص دانشجویان و دانشگاهیان اقدام کرده اند و قلم ها را شکسته و دهان ها را دوخته و سینه ها را شکافته و سرها بر بالای دار برده و احکام اعدام و سنگسار و قطع اندام و شلاق صادر کرده اند و جنگ افروزی خانمان بر انداز بر پا کرده و آن را موهبت الهی نامیده اند . همچنین غارتگری های نجومی کرده اند وتورم و گرانی و فقر و بیکاری وتن فروشی و اعتیاد را به مردم ایران تحمیل نموده اند . مگر دشمن چکار می کند یا چه اهدافی را تعقیب می کند که در 32 سال گذشته حاکمان رژیم ضد بشری در این مدت انجام نداده اند؟ به ویژه اینکه چه کار نامه ی ننگین و سنگینی نسبت به دانشگاه ها و دانشجویان داشته اند و چه تعداد دانشجو و استاد را بازداشت و شکنجه و اعدام کرده یا اینکه از دانشگاه ها اخراج و و دانشگاه ها را تعطیل و اساتید را باز خرید و باز نشسته نموده اند. یا چه تعداد بیشتری را مجبور به ترک کشوره کرده اند؟ بلی باز هم پرسش است که مگر دشمن بیگانه چه می توانسته انجام دهد که حاکمان بد تر از هر دشمن بیگانه ای در 32 سال گذشه مرتکب نشده اند؟
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890604/2.htm#other201
دروغ نامه ی کیهان 5 شنبه 4 شهریور ماه سال 1389
دايره قرمز (يادداشت روز
)