گزیده خبر های 8 شهریور – 89 قسمت - 2
جهت اطلاع
مگر خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس گزارش از هزینه شدن 900 میلیارد دلار با کشته شدن هزاران نظامی آمریکائی و کشته شدن بیش از یک میلیون عراقیان بی دفاع و بی گناه پس از اشغال نظامی نظامی عراق در روز گذشته گزارش خبری ا ش را بازتاب نداد؟ مگر همین دو سه هفته پیش نبود که پاسدار تروریست دیپلمات حسن دانائی فر جای دیپلمات تروریستی محمد حسن کاظمی قمی در بغداد را گرفت و بلافاصله منتقدان را تهدید به تلافی کردن نکرد که چرا مخالفت با مداخله گری رژیم ضد بشری در امور داخلی عراق می کنند و دست به روشنگری می زنند ؟ مگر پس از این تعویض مهره های تروریست و عراق باتلاق کن شاهد نمی باشیم که چگونه رشد تصاعدی اقدامات تروریستی و انفجاری و اتحاری و آدم ربائی اتباع آمریکائیان سراسر عراق را فرا گرفته است؟ مگر سپاه قدس و عوامل نفوذی درون دولت غیر قانونی نوری مالکی عامل نا آرامی و خشونت و با تلاق کردن عراق نمی باشند .چونکه هدف دو باره نخست وزیر کردن نوری مالکی است تا که عراق همچنان حیات خلوت حاکمان جنایتکار تهران باقی بماند تا که چاشنی باج گیری و چانه زنی سیاست وقت کشی مذاکرات هسته ای با آمریکا شود؟ مگر قبل از بر گزاری انتخابات پارلمان عراق پاسداران چاه نفت در جزیره ی فاو را اشغال نظامی نکرد که نوری مالکی دست نشانده در این مورد سکوت معنی دار نمود؟ مگر معان رئیس جمهور آمریکا جوبایدن تازگی فاش نکرده است که رژیم ضد بشری مبلغ 100 میلیون دلار در این انتخابات پارلمان عراق هزینه کرد تا عواملش پیروز شوند ولی شکست خورد؟ مگر عراق بعنوان سکوی پرتاب صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به منطقه ی خاور میانه برای حاکمان تهران نبوده است؟ مگر آشکارا ولی وقیح با روند مذاکرات صلح خاور میانه دشمنی و مخالفت نکرده است؟ مگر فاش نشده است که حزب الله لبنان و رژیم ضد بشری در ترور رفیق حریری دست داشته اند؟ خلاصه اینکه مگر فراموش شده شده است که خمینی شیاد گفته بود جنگ نعمت است؟ مگر تازگی پاسدار محسن رفیقدوست به نقل از پاسدار محسن رضائی در گفتگوی تلویزیونی خود اعتراف نکرد که هدف جنگ ایران و عراق فتح بغداد بود که دولت میر حسین موسوی با کار شکنی در تدارک جنگی اجازه نداد که بغداد یا عراق فتح شود؟ مگر حاکمان تهران از موضع نماینده و سخنگوی مردم ودولت عراق چپ و راست تأکید نکرده اند که نظامیان آمریکائی می بایست عراق را ترک کنند تا پاسداران ای شان را بگیرند زیرا که هدف دستیابی سلاح هسته ای است که هم شورای امنیت ساز مان ملل و هم کنگره آمریکا و هم اتحادیه ی کشور های اروپا وهم چین و روسیه مخالف این اقدام هستند ؟ بنابراین نیاز نیست که ایاد علاوی بگوید که احتمال جنگ آمریکا با رژیم ضد بشری وجود دارد، بلکه ولی وقیح و پاسداران کودتاگر در دفاع از دستیابی به سلاح اتمی اعلام آمادگی شرایط جنگی نموده اند و آمریکا را تهدید کرده اند که به منافع اقتصادی و تأسیسات نظامی شان در منطقه و جهان ضربه ی فراموش نا شدنی می زنند و تهدید می کنند که جنگ فقط محدود به ایران نمی شود و فراتر از منطقه خواهد رفت. لذا مشکل مردم عراق و معضل عدم تعیین نخست وزیر و دولت جدید در عراق بدون شک فقط حاکمان رژیم ضد بشری ایران هستند که تا این رژیم تغییر نکند نه مشکل مردم ایران ونه مشکل عراق ونه مشکل صلح و امنیت منطقه ی خاورمیانه حل خواهد شد
*
نامزد ناكام نخست وزيري عراق كه ايران را در اين ناكامي مقصر مي‌داند، به فضاسازي عليه ايران متوسل شد. اياد علاوي نخست‌وزير اسبق عراق و رهبر ائتلاف سكولار العراقيه از "احتمال بسيار زياد و جدي" بروز جنگ در منطقه بر سر برنامه‌هاي هسته‌اي ايران ابراز نگراني كرد. وي در گفتگو با هفته نامه اشپيگل با ابراز نگراني از احتمال بروز جنگ در منطقه گفت: "فكر مي‌كنم دنيا بايد با ايران گفتگو كند و ببيند كه دلايل نگراني اين كشور چيست." وي با ادعاي اينكه ايران در پي دست يابي به سلاح اتمي است گفت: "من حامي سياست‌هاي ايران نيستم و در حقيقت مطمئنم كه مقامات ايراني به من اجازه سفر به آن كشور را نمي‌دهند، اما فكر مي‌كنم كه دنيا بايد پاي حرف‌هاي ايران بنشيند كه دليل ترس اين كشور چيست."
جنگ میان وکیل الدوله های بازار مکاره ی هشتم با رقبا پیرامون افزایش و کاهش روز های تعطیلی سال برای 3 روزه کردن تعطیلات عید فطر همچنان ادامه دارد . گویا این آلت فعلان انتصابی و یک خال بفرمان بازار مکاره و مال فروشان فراموش کرده اند که زما نمایش خیمه شب بازی انتصاباتی چه وعده و وعیدهائی به موکلین شان داده بودند که اکنون همه ی هم وغم شان محور جنگ و رقابت و اختلاف و سگ دعواهای باندی و جناحی شده و مردم ومطالبات شان بطور کلی فراوش و محو شده است.
* 12
فروردين، قرباني بعدي طرفداران افزايش تعطيلات عيد فطر! ديروز، كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با عقب نشيني در برابر اعتراضاتي كه به حذف تعطيلي 15 خرداد شد، مقرر كرد به جاي 15 خرداد، تعطيلي 12 فروردين حذف شود تا طرح افزايش تعطيلات عيد فطر بتواند عملي شود. عجيب است كه اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس به اين نكته بديهي توجه نكرده‌اند كه حذف 12 فروردين كه "روز جمهوري اسلامي" است، به معناي به فراموشي سپردن خاطره باشكوه كنار گذاشتن رژيم فاسد شاهنشاهي و تأسيس نظام جمهوري اسلامي با آراء مردم ايران است و چنين اقدامي زمينه را براي فاصله گرفتن نسل‌هاي آينده از تاريخ انقلاب و نظام جمهوري اسلامي فراهم مي‌سازد.
هر چه که عوامفریبان جارچی و تبلیغاتچی زور بزنند که وانمود کنند انشاء الله گربه است و تحریمی در کار نیست و تأثیری هم ندارد . چونکه در دنیای رقابت اقتصادی کنونی جهانی کسی گوش به تحریم های شورای امنیت سازمان و کنگره ی آمریکا و اتحادیه ی کشور های اروپا نمی دهد .اما واقعیت خلاف این ادعای پوشالی را ثابت می کند . نمونه خبر پیوستن کره جنوبی به کشور های تحریم کنندگان می باشد.
*
كره جنوبي هم قصد دارد به تحريم كنندگان يكجانبه ايران بپيوندد. به گزارش عصر ايران، يك مقام كره جنوبي اعلام كرد كه دولت سئول به زودي جزييات تحريم‌هاي يكجانبه خود عليه ايران را اعلام خواهد كرد. چون يونگ وو معاون وزير امور خارجه كره جنوبي پس از بازگشت از سفر اخير خود به واشنگتن ضمن اشاره به اين موضوع به خبرگزاري رسمي اين كشور (يونهاپ) گفت كه تحريم‌هاي سئول عليه ايران در راستاي تحريم‌هاي شوراي امنيت و قطعنامه 1929 خواهد بود. وي افزود: "دولت كره جنوبي به محض كامل شدن آمادگي‌ها، تحريم‌هاي جديد خود عليه ايران را اعمال خواهد كرد." قبلاً آمريكا، اتحاديه اروپا و كانادا اقدام به تحريم يكجانبه عليه ايران كردند.
آقاي محتشمي! مشرك نبودند، مزدور و ستون پنجم بودند (خبر ويژه)
http://www.kayhannews.ir/890608/2.htm#other209
اینهم یک نمونه ی دیگر اعتراف آشکار به سیاست مداخله گری عریان در امور داخلی لبنان و فلسطین که مکمل سیاست مداخله گری در امور داخلی عراق می باشد که در مچ و یقه گیری باندهای غالب و مغلوب به نمایش گذاشته شده است.
علي اكبر محتشمي پور كه اواخر سال گذشته به خاطر دفاع از شعار انحرافي فتنه گران، از رياست كميته حمايت از انتفاضه فلسطين بركنار شده بود، تلويحاً به انتقاد از شعار مذكور پرداخت.وي در انتقاد از شعار صهيونيستي نه غزه نه لبنان، جانم فداي ايران، تصريح كرد: «معناي حديث حب الوطن من الايمان عشق و علاقه به سرزمين اسلامي است و در غير اين صورت اگر مسائل ناسيوناليستي مطرح شود، شرك است. لذا اگر عشق به وطن اسلامي را كه از آفريقا تا چين را دربرمي گيرد پايه گذاري كنيم فلسطين وطن همه ما خواهد بود».آشوبگران تحريك شده از سوي فتنه گران سال گذشته در روز جهاني قدس عليه آرمان فلسطين شعار داده و ضمن خط زدن مرگ بر اسرائيل و آمريكا روي جمهوري اسلامي هم خط كشيده و مدعي جمهوري ايراني شده بودند
سخنگوي وزارت امور خارجه خبر داد آغاز انگشت نگاري از اتباع انگليسي در ايرانhttp://www.kayhannews.ir/890608/2.htm#other201
خیلی مسخره و بیش از حد ادا و اطوار های نوکران ارباب فخثمه تناقض آمیز است . زیرا از یک سو سایت شفاف شهردار تهران قالیباف فاش کرده است که دولت نا مشروع دهم دارد الگوی انگلیسی سیاست تاچر را در مورد منطقه ای و قسمت کردن شهر داری های تهران دنبال می کند . اما از طرف دیگر سخنگوی ترسک دستگاه زارت ترور و جاسوسی امور خارجه در شوی اجرائی نشان دادن جای دوست و دشمن خود و برای رد گم کردن ادعا کرده است که انگشت نگاری اتباع دولت فخیمه ی نگلیس در ایران آغاز شده است . چونکه آمریکا آمادگی مذاکره کردن ندارد !
سخنگوي وزارت امور خارجه از آغاز انگشت نگاري از اتباع انگليسي در ايران خبر داد.رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه ديروز در يك نشست خبري در قم تاكيد كرد: از اين پس ايران در يك اقدام تلافي جويانه از اتباع انگليسي انگشت نگاري صورت خواهد گرفت.وي افزود: در سفارت ايران در لندن و در همه سفارتخانه هاي ما در قبال رفتار متقابل از اتباع انگليسي انگشت نگاري مي شود.مقامات آمريكاييهنوز آمادگي مناظره را ندارند
عکس / آش رشته و خرما
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=21079
گرچه افطاری هم تشریفاتی و خیابانی و مغازه ای شده و صف آنچنان مشتری روزه گیر هم ندارد .ولی نخل خرما و خرماهای رنگین با لای نخل ها و چیدن و جدا کردن خرما ها جالب و با حال می باشد . حال بماند که چه تعداد انبوه از نخل ها با تولیدات خرماهای مرغوب در خرمشهر و آبادان و سایر شهر ها یا استان های جنوب کشور در اثرجنگ ضد ملی و ضد ملی ایران و عراق نابود شد که جای خود دارد . چون جنایتکاران حاکم برای ویران و غارت کردن در ایران و ارتکاب جنایات ضد بشری آمده اند.
پايين آمدن سطح زندگي کارمندان : هزينه خانوار (چهار نفره شهري) از 864 هزار تومان سال 88 به يک ميليون و 202 هزار تومان افزايش يافته است
مهمم این است که گذشته از رشد لجام گسیخته ی تورم و گرانی که مکمل افزایش فقر و بیکاری و شکاف عمیق طبقاتی شده است . چه مبلغ کارمند دریافت می کند و نسبت آن به رقم ارزیابی شده ی هزینه انوار 4 نفره کارمندان چگونه است و کسری چگونه جبران می شود؟ مهمتر اینکه پرونده ی اختلاس های کلان میلیاردی و ثروت غارتگری های پاسدار گماشته احمدی نژادر زمان شهر دار تهران بودنش و وضعیت پاسدار میلیاردی محمد صادق محصولی وزیر رفاه و محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور چگونه می باشد که عضو دولت مدعی ساده زیست می باشد؟
رورنامه مردم سالاری، محمد جواد صابري : اغلب کساني که در شهرهاي بزرگ زندگي مي کنند در جاهاي مختلف از تاکسي و اتوبوس گرفته تا ميهماني هاي خانوادگي شاهد گله گذاري کارمندان از ميزان حقوق دريافتي خود بوده اند.براي مثال در تاکسي شاهد اين گفت و گو بوده اند که يکي از مسافران در حالي که خود را کارمند يک اداره دولتي معرفي مي کند، مي گويد: حقوق ماهيانه من 500 هزار تومان است; در حالي که هر ماه 400 هزار تومان اجاره خانه مي دهم.او ممکن است ادامه دهد: با 100 هزار تومان بايد هزينه خورد و خوراک خانواده، قبض هاي آب، گاز، برق و تلفن، هزينه هاي درماني و آموزشي و هزار و يک چيز ديگر را تامين کنم.در مواردي ممکن است جاي افراد عوض شود و اين بار راننده تاکسي خود را کارمند يکي از ادارات دولتي معرفي کند که به دليل مشکلات ذکر شده مجبور است بعد از ساعت اداري کار کند.در واقع زندگي در شهرهاي بزرگ مانند تهران، اصفهان، مشهد، تبريز و شيراز با حقوق دريافتي کارمندان بسيار سخت و گاهي غيرقابل باور است. همانطور که عنوان شد در شهري مانند تهران با 400 هزار تومان و 500 هزار تومان حقوق دريافتي نيازهاي حداقلي هم برطرف نمي شود; حال در نظر بگيريد که براي تعدادي از کارمندان دولت حتا دريافت 400 و 500 هزار تومان هم امکان پذير نيست; چرا که حداقل حقوق دريافتي کارمندان براساس اعلام هيات دولت 310 هزار تومان است. در همين حال گزارش هاي رسمي نشان مي دهد که امسال ميزان سبد هزينه خانوار (چهار نفره شهري) از 864 هزار تومان سال 88 به يک ميليون و 202 هزار تومان افزايش يافته است.
حکم سنگسار یک زن و یک مرد توسط دیوان عالی کشور تایید شد
کدام کشور عقب افتاده ای در 5 قاره جهان یافت می شود که دستگاه قضائیه اش اینگونه بطور تمام وقت وظیفه و مأموریتش وقف این شده باشد که 32 سال است که در شرف پرونده سازی علیه ی شهروندان محروم و منتقدان وناراضی است و در حال صادر نمودن احکام شکنجه و شلاق و زندان وجریمه ی نقدی و قطع اندام بدن و سنگسار کردن و دار زدن و تیرباران نمودن می باشد؟ بدتر اینکه همه این جنایات هم زیر چتر دین ابزاری شده اجرا کرده باشد؟. آیا باز هم جایز است که یک لحظه درنگ برای مبارزه و تغییرش نمود؟
خبرگزاری هرانا - حکم سنگسار دو متهم يک پرونده به اتهام زنای محصنه از سوی دیوان عالی کشور تاييد شد.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، دیوان عالی کشور روز گذشته حکم سنگسار برای دو متهم به زنای محصنه محبوس در زندان ارومیه را تائيد کرده است. "ولی جانفشانی" و"ساریه عبادی" پيش تر از سوی دادسرای عمومی شهر اروميه به اتهام زنای محصنه به سنگسار محکوم شده و این حکم از سوی شعبه 12 دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی تائید شده بود.هر دو متهم این پرونده از سال 87 در زندان مرکزی اروميه به سر می برند،علاوه بر پروسه مبهم قضايی اين حکم در حالی تائید می شود که متهمان فاقد وکيل مدافع منتخب و امکان دفاع از خود را در هیچ یک از مراحل قضایی نداشته اند.صدور احکام سنگسار در ايران يکی از موارد برجسته اعتراضی مدافعان حقوق بشر محسوب می شود که علاوه بر موضوع سلب حيات بسياری آن را نوعی شکنجه مرگ آور می خوانند.این حکم در حالی تائید شد که از ماه گذشته تا کنون اعتراض به حکم سنگسار سکینه محمدی زندانی محبوس در زندان تبریز همچنان در اکثر کشورها ادامه دارد
.