دروغ نامه ی کیهان سه شنبه 2 شهریور ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " درس هايي از سوخت گذاري بوشهر"
"پس از گرد وخاک کردن های تبلیغاتی اکنون اعتراف شده است رژیم ضد بشری حق دارد به روسيه اعتماد نكند و از همين حالا به دنبال تامين مطمئن سوخت براي نيروگاه بوشهر از طريق غني سازي و توليد سوخت در داخل خاك خود باشد"
اگر هدف نیروگاه اتمی بوشهر همانگونه که ادعا شده است انرژی سوختی برق رسانی می باشد. چه دلیل دارد که پس از 35 سال زمانبری و هزینه ی بس هنگفت صرف شده اکنون که قرار است نیروگاه اتمی بوشهر به بهره وری برسد چه خطری می تواند برای آمریکا در برداشته باشد که ادعا شده است که به خاطر راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر آمریکا در تنگاه های استراتژیک بسیار جدی قرار می گیرد؟ مهمتر اینکه قلم بر دست یادداشت روز نویس بیشتر اعتراف و و لو داد ه ، چونکه ادعا کرده است که راه اندازی این نیروگاه اتمی بوشهر معادلات کلیدی امنیتی منطقه رابر هم خواهد زد . آیا اینگونه اعتراف آشکار کردن مگر غیر از این می تواند باشد که هدف می بایست بس فراتر از ظاهر اً تولید انرژی سوخت رسانی اتمی باشد . یعنی هدف تلاش دسترسی برای سلاح هسته ای می باشد که از یک سو موجب تصویب قطعنامه های تحریم در شورای امنیت سازمان ملل شده است که کوشش می شود موانع برای دسترسی به اهداف سلاح هسته ای حاکمان تهران ایجاد شود . همینطور اثبات اعتراف ناخواسته از سوی قلم بر دست یادداشت روز نویس است که اشاره به دلیل نگرانی استراتژیکی آمریکا و عدم امنیتی رهبران منطقه کرده است که برای رفع این نگرانی شان قلم بر دست یادداشت روز نویس نقل قول کرده که بر اساس قرار داد پشت پرده آمریکا با روس ها، دلیل تحویل دادن سوخت اتمی نیروگاه اتمی بو شهر برای تولید و تأمین غنی سازی او رانیوم مورد نیاز 10 ساله نیروگاه اتمی بوشهر می باشد تا که دیگر نیاز به تولید غنی سازی اورانیوم از طریق تأسیسات هسته ای دیگر نمی باشد . در غیر اینصورت بیشتر عریان و فاش می شود که ادعای کمدی داشتن اهداف مسالمت وصلح آمیز و غیر نظامی بودن پروژه ی هسته ای یک بلف لو رفته می باشد که فاش شدنش نه وضعیت را خطری و تهدید آمیز تر می کند ، بلکه ضریب تهاجم نظامی را اجتناب نا پذیر می نماید و این همان سیاستی است که آمریکا و غرب دنبال می کنند. جالب است که از سوی دیگر بالن هوا کردن جشن افتتاح سوخت رسانی اتمی نیروگاه اتمی بوشهر که خبرش تمامی رسانه ها وتریبون های حکومتی و منابر نماز جمعه را اشغال کرد تا آنجائیکه ادعا شد به آنتنی شدن خبر اول جهانی تبدیل شده است . بلافاصله از ترس ناشی شایعه ی امکان تهاجم نظامی آمریکا و اسرائیل ولی وقیح و پاسداران کودتا گران آماده باش شرایط جنگی دادند و آزمایش موشک دوربرد آنچنانی منحصر به فرد انجام شد . ولی اکنون بالون هوا شده آنچنان ترکیده و گند همه تبلیغات و ادعا های قدرت نمائی پوشالی در آمده است که قلم بر دست یادداشت روز نویس ناچار شده است نا امید انه و مأیوس کننده از موضع گیری ها 2-3 روزه اخیر مقامات روس ها اعتراف کند که این چنین روس ها پیمان شکن هستند و قابل اعتماد نمی باشند:
روسيه قراردادي مكتوب با ايران امضا كرده است كه سامانه پدافند هوايي اس 300 را به ايران تحويل بدهد اما مي دانيم و روس ها هم اعلام كرده اند كه اين كار را لااقل به اين زودي ها انجام نخواهند داد. براي ايران اين موضوع روشن شده است كه براي روس ها اصل بر اين است كه بر سر آنچه ميان آنها و ايران وجود دارد با غرب معامله كنند و تنها زماني به تعهدات خود عمل مي كنند كه امكان هيچ نوع معامله اي با غرب وجود نداشته باشد. تا امروز خود نيروگاه بوشهر موضوع معامله روسيه و غرب بود و از اين به بعد سوخت اين نيروگاه مي تواند موضوع چنين معامله اي باشد. آنچه اين نگراني را اضافه مي كند تحليل هاي برخي منابع روس در همين 2-3 روز گذشته است كه تاكيد مي كنند تامين سوخت نيروگاه بوشهر ابزاري براي اعمال نفوذ روسيه بر ايران در مذاكرات آينده خواهد بود. بنابراين كاملا منصفانه است اگر نتيجه بگيريم ايران حق دارد به روسيه اعتماد نكند و از همين حالا به دنبال تامين مطمئن سوخت براي نيروگاه بوشهر از طريق غني سازي و توليد سوخت در داخل خاك خود باشد تا اين موضوع تضمين شود كه بوشهر به طور مستمر فعايت خواهد كرد و وقفه اي در كار آن ايجاد نخواهد شد"
در خاتمه اینکه قلم بر دست یادداشت نویس بدون آنکه توضیح دهد که تهدید غرب به خصوص آمریکا و اسرائیل تأسیسات هسته ای نظنز و اصفهان و اراک وقم همچنان وجود دارد و چونکه فعالیت تولید اورانیوم غنی سازی در این تأسیسات جدا از نیروگاه اتمی بوشهر می باشد که اکنون وی ذوق زده شده و ابراز شادمانی کرده است که چون میزان 82 تن غنی سازی 5/3 % اورانیوم غنی شده به راکتور سوخت رسانی نیرو گاه اتمی بوشهر تز ریق شده است که هر گونه تهاجم نظامی به این نیر وگاه موجب انفجار و نشت فاجعه بار موارد راديو اكتيو و از بين رفتن كامل اكوسيستم خليج فارس خواهد شد. پس نتیجه اینکه امکان حمله ی نظامی به این نیروگاه اتمی بوشهر وجود ندارد برای همينبود كه جان بولتون اصرار داشت اگر اسراييل مي خواهد كاري در زمينه حمله به تاسيسات هسته ای رژیم ضد بشری انجام بدهد بايد اين كار را حتما تا قبل از سوخت گذاري راكتور به نیروگاه اتمی بوشهر سرانجام برساند وگرنه بعد از آن ديگر امكاني براي انجام آن وجود نخواهد داشت. بنابراین قلم بر دست یادداشت روز نویس بدون اشاره به توافق 10 ساله که با روس ها برای دریافت سوخت اتمی مورد نیاز این نیر وگاه شده است و با وجود نیاز شدید وابستگی در این مورد که به روس ها می باشد که خودش اعتراف کرده است که روس غیر قابل اعتماد بودن هستند و پیش بینی کرده است که هر لحظه ممکن است همچون گذشته که روس ها توافق نامه منعقد شده را لغو کردند و پیمان شکنی نمودند دوباره مشابه ی همین اقام را تکرار واجر نمایند . ولی باز هم از روی خوش باوری و خوش خیالی به نقل ازتحليلگران امام زمانی بی نام ونشان مدعی شده است در ايران اكنون با اطمينان عقيده دارند كه تهديد نظامي فاقد هرگونه كاركرد بر تاثيرگذاري بر اراده ی حاکمان رژیم کودتائی ايران است .چرا كه نيروگاه بوشهر درست مانند فردو به عنوان يك پدافند غير عامل براي نطنز عمل خواهد كرد و برعكس نطنز هم اهرمي خواهد بود كه از هرگونه تعرض به بوشهر جلوگيري مي كند .در صور تیکه وی نگفته که تأسیسات نظنز و فردو در قم هیچ ارتباطی به نیروگاه اتمی بوشهر ندارد جز اینکه روس با توافقی که با آمریکائیان کرده اند حاضر شدند سوخت اتمی مورد نیاز راکتور نیروگاه اتمی بوشهر تحویل دهند تاکه تولید غنی سازی اورانیوم در تأسیسات هسته ای دیگر متوقف شود . در غیر اینصورت هم سوخت رسانی اتمی از سوی روس ها به نیروگاه اتمی بوشهر ادامه نمی یابد . هم ضریب تهدید تحریم ها فزونی می گیرد. هم ضریب احتمال تهاجم نظامی به تأسیسات هسته ای افزایش می یابد که خوشحالی قلم بر دست بی مورد می باشد.
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890602/2.htm#other201
دروغ نامه ی کیهان سه شنبه 2 شهریور ماه سال 1389
درس هايي از سوخت گذاري بوشهر (يادداشت روز)