دروغ نامه ی کیهان دوشنبه 8 شهریور ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " وحدت به روايت علي(ع) "
"دین نه ابزار قدرت و ثروت و خفقان و سانسور و سرکوب و موجب بقای رژیم ضد بشری شده است ، بلکه اهرم گفتمان بدر گفتن تا دیوار بشنود برای تسویه حساب رقبا و خودی ها شده است"
شیوه ی گفتمان سفسطه گری حوزوی و روش طلبگی به در گفتن تا دیوار بشنود به خصوص در مورد خودی های درگیر جنگ قدرت و رقابت و اختلاف به یک امر عادی در میان آخوندهای حوزوی به قدرت رسیده با پاسدارن کودتا گر شریک شان تبدیل شده است . بنابراین اکنون که ماه رمضان است و به شب های ضربت خوردن حضرت علی و قدر نزدیک است .پس بهترین شرایط مناسب است تا که مداحان و ثنا گویان زیر نام علی برمنبر روند و با گریز به صحرای کربلا زدن ها و تشبیه و قرینه سازی و مقایسه کردن ها همراه با پند و رهنمود و پیام های تهدید آمیز به مخاطبان مورد نظر داده شود . به خصوص اینکه نام کوچک رهبر لوطی جماران هم علی است که چون نماینده ی خدا و رهبر ام القرای جهان اسلام می باشد اگر خودش را خیلی بالا تر از علی نداند مطمئناً کمتر از آنهم نمی داند . پس منظور قلم بر دست مجیز گوی قلم بردست هدف یک تیر و چند نشان زدن است . یعنی با چتر نام علی پیام لوطی جماران ولی فقیه یا در حقیقت پیام پاسداران کودتا گر حاکم را به مخاطبان ومنتقدا ن به قول خودش به غربیه ها و نا محرمان و حتی خود رهبر ولی وقیح منتقل نموده است . بهر حال گزینه های نقل قول شده از حضرت علی از سوی قلم بر دست یادداشت روز نویس همانگونه که اشاره شد بی ربط به شرایط کنونی و مخاطبان در گیر جنگ قدرت و ثروت غالب و مغلوب و حتی درون باندهای مافیائی غالب نمی باشد که این چنین مورد مخاطب واقع شده و به اینان پیام داده شده است:
او از اختلاف- به هر قيمت- گريزان بود ولو بر سر حق مسلم خود. علي عين عدالت و پرچمدار حق بود. علي استوار و خشن بود در اقامه امر خدا. اما هيچ كدام از اين بهانه هاي مشروع نتوانست او را حتي به مرز اختلاف سوق دهد چه رسد به اينكه وارد تيرگي هاي فتنه اندود آن شود. كه اگر ريسك و معامله اي هم بايد، با خدا بايد. او توانسته بود قاطعيت و عزم و حركت و صلابت را با بصيرت و صبر و سكوت در نقطه «وحدت» به هم بياميزد تضاد ميان رويكرد دو جبهه چنان بود كه نمي توانستند با هم كنار بيايند. «استقمنا و فتنتم». امام در پاسخ معاويه كه مدعي الفت و وحدت جماعت شده بود نوشت «اما بعد، به يقين ما و شما بر الفت و جماعت بوديم همان گونه كه يادآور شدي. اما ديروز ميان ما و شما جدايي انداخت اينكه ما ايمان آورديم و شما كافر شديد، و امروز جدايي انداخت اينكه ما بر حق استقامت ورزيديم و شما ]منافقين مسلمان نما[ به كجي فتنه و گمراهي مايل شديد»هنگامي كه گفتند طلحه و زبير را تعقيب نكن، فرمود «چون كفتار نباشم كه با آهنگ ملايم خوابش كنند تا صياد بر او دست يابد و كمين كننده فريبش دهد و شكار كند» و بعداز سركوب شورش جمل فرمود «همواره منتظر خيانت شما بودم و آثار فريفتگي را در سيماي شما مي ديدم. لباس دين شما را از من مي پوشاند و صدق باطنم مرا بر شما بصير و بينا مي ساخت... امروز بر سر دو راهي حق و باطل ايستاده ايم. و هركس كه به آب اطمينان كند، هرگز تشنه نخواهد ماندتا گفت «بيت المال را باز مي گردانم حتي اگر با آن، زناني به عقد درآمده و كنيزاني خريداري شده باشند، كه در عدل گشايش و وسعتي است و هركس كه عدالت بر او تنگ آيد، تنگناي جور و ستم بر او بيشتر است)پرچم عدالت پس از 52 سال غربت، هنوز بر فراز نيامده بود كه كجروي و خودسري و آسايش طلبي و خيانت ياران آغاز شد. خيانت شماري، بي طاقتي و سست عنصري شماري ديگر و سردرگمي و حيرت دسته سوم، دست به دست هم داد تا صاحب ذوالفقار درماند. بارها فرمود مي خواهم خود را با شما درمان كنم و زخم و درد من شماييد، مانند كسي كه بخواهد خار را با خار از تن بيرون كشد و آن خار بشكند و بيشتر در تن او فرو رود. بارها فرمود: «به جانم سوگند جماعت دشمن بر شما پيروز مي شوند نه بدان خاطر كه آنها به حق سزاوارترند بلكه به خاطر شتابشان به سوي باطل امير خود و كندي شما در حق خويش. و امت ها از ستم حاكمان خود مي ترسند و من از ستم رعيت خويش مي ترسم... تا روز آخر به وحدت فراخواند اما نه اينكه فريب منافقين را بخورد. به خوارج مقدس نما فرمود «شما مردماني هستيد كه شيطان تيرهايش را به واسطه آنها مي اندازد و با آنان به هدف مي زند... بدرود اي كوخ نشينان و ضعيفان و مستضعفان! بدرود اي همه آنها كه تا نهايت تاريخ، عدالت برايشان عقده و غصه گلوگير خواهد شد!... و درود بر هر آن كس كه در هجوم طوفان بي عدالتي براي حق برمي خيزد. شما مانند علي نمي توانيد زهد و پارسايي و ساده زيستي پيشه!ما پيروان علي، با عدالت، با وحدت، بامجاهدت، و با صبر و مصلحت و بصيرت و همت، چگونه معامله كرده ايم؟
در خاتمه اینکه چون حاکمان دین فروش و عوامفریب با شیادی و نیرنگ و حیله و دروغ و دین ابزار قدرت و ثروت و سرکوب و سانسور و خفقان شده 32 سال است که هم حاکم شده اند،هم اینکه اهداف پلید ضد انسانی خودشان را زیر چتر دین دنبال کرده اند . البته با سیاست شتر گاو پلنگی بطور بس ما هرانه و ردانه دست به منحرف کردن اذهان عمومی زده اند و باپاک کردن صورت مسئله و تصویر مار کشی و مار قالب کردن اهداف ضد انسانی خودشان را مکمل سیاست شقاوت و جنایت و خیانت و بحران آفرینی و جنگ افروزی و ترور وتهدید و ضرب و شتم و زندان و شکنجه و اعدام کرده و موفق شده اند به بقای ننگین خود شان ادامه دهند . زیرا آنجا که زیر فشار ناشی از فاش شدن ماهیت و عملکرد متناقض شان بوده اند تلاش مذبوحانه کرده تا از مسئولیت هر گونه پاسخگوئی تبری جویند . برای همین در راستای سیاست سرکوب و خفقان داخلی دست روی به سیاست تقویت اقدامات تروریستی برون مرزی آورده و با کمک به حزب الله لبنان و حماس و شیعیان عراق و امثالهم هدف زیر پوشش اسلام و مذهب و ام القرای جهان اسلام بدون مرز با نهایت سوء استفاده کردن دنبال کرده اند. همینطور آنجا که جنبه ی نیاز به سیاهی لشکر و مشروعیت تراشی کاذب در راستای اهداف جنگ افروزانه و قدرت نمائی بوده مدافع ملت و منافع مردم و کشور و ملی گرا شده اند . همینطورآنجا که محتاح دفاع از اهداف پروژه ی هسته ای داشته اند دم از طرح ماورای ملی زده اند و ادعای قدرت بر تر جهان نموده اند . بعلاوه آنجا که اختلافات جناحی و باندی شان بالا گرفته و گند ار قام دزدی و غارتگری های خود و آقازاده های شان در آمده که نیاز به جراحی و پاک سازی بوده از عدم عقد اخوت گفته شده و الگوی علی و معاویه و طلحه و زبیر و یاسر وعمار و.... چاشنی و مقایسه شده و پیرامونش بس روضه خوانی و روزه درازی ها شده است . اما آنجا که عمق شکاف عمیق طبقاتی برجسته ومشخص شده است که چگونه اکثر جمعیت کشور در زیر فقر اقتصادی بسر می برند . آنگاه از عدالت علی و مخالف خوانی ظاهری با کاخ نشینی و زندگی تجملاتی و تشریفاتی شده است و از موضع سیاه بازی بطور شفاهی از همدردی باکوخ نشینان شده و از اینان دلجوئی شده و شیادانه و عوامفریبانه برای شان اشک تمساح ریزی شده است . ولی اکنون چون پس از 32 سال همه ی این ترفند ها لو رفته و دیگر همچون گذشته کار برد دارد . بنابراین ترجیح داده شده است تا بطور مستقیم از کسی بطور آشکار نام برده نشود و همانگونه که گفته شد با روش حوزوی بدر گفتن تا دیوار بشنود به مخاطبان مورد نظر پیام داده شود.
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890608/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان دوشنبه 8 شهریور ماه سال 1389
وحدت به روايت علي(ع) (يادداشت روز)