روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 9 شهریور ماه سال 1389
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری "حذف روز جمهوري اسلامي چرا؟"
" پیشنهاد داده شده به وکیل الدوله ها، چرا به جای تعطیل کردن 12 فروردین 13 نوروز تعطیل نمی شود؟!"
عجیب است که دیگر چیزی پنهان یا معمای پیچیده و غامض و غیر قابل حلی باقی نمانده است که درک و فهم تغییر وتحول شتابدار کنونی را مشکل و مبهم کرده باشد . چونکه پس از اینکه دار و دسته ی آ خوند متحجر و دزد و انگلیسی مصباح یزدی که دشمنان اندیشه ی خمینی شیاد و حامیان نزدیک وی هستند موفق شدند با طراحی دو کودتای مورخ سوم تیر 84 و 22 خرداد 88 قدرت را قبضه و رقیب مغلوب دوم خردادی ها را حذف نمایند. پس از آن آشکارا تلاش گسترده برای نفی جمهوری و تقویت حکومت اسلامی طالبانی اقدام نموده اند . مشخص است که برای هموار کردن اهداف خودمی بایست که خیز برای محو کردن روز 15 خرداد کنند که مربوط به خمینی شیاد است . همچنین تلاش برای حذف روز 12 فروردین 58 نموده اند درصورتیکه نظر پرسی برای تثبیت پیشنهاد خمینی شیاد نوع جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم ونه یک کلمه زیاد بود تا که با حذف روز تعطیلی اش اینگونه نفی جمهوری شود که مورد نظر طراحان کودتاگران پشت پرده است که از طریق وکیل الدوله های بازار مکاره دنبال می شود . بنابراین در شرایطی که سرمقاله نویس اشراف کامل به این هدف یا توطئه ی باند مافیائی کودتائی غالب دارد. معلوم نیست که برای چه آنگونه سئوال کرده است که گویا هیچگونه اطلاعی از این موضوع ندارد. زیرا که فی ا لبداهه تصمیم گیری شده است . آنهم پس از تقلبات گسترده ای که در 22 خرداد سال 88 و وقایعی که پس از آن رخ داد و اتهاماتی که از سوی کودتا گران غالب به رهبران رقیب مغلوب زده شده است . به ویژه اینکه فریاد مرگ بر منافق که در 14 خرداد علیه ی سید حسن خمینی هنگام سخنرانی وی داده شد طوریکه حتی اجازه ی سخنرانی به وی داده نشد که جای هیچگونه پرسشی را باقی نمی گذارد. فراموش نشود حذف تعطیل کردن روز 29 اسفند سالگرد ملی کردن نفت در ایران می باشد که یک روز ملی و تاریخی مبارزه علیه استعمار و ارتجاع می با شد سخنی گفته نمی شود . البته از سوی متحجران انگلیسی در دوران خاتمی هم خیز برای حذف این روز بر داشته شد که چون در قدرت نبودند موفق نشدند . مهمتر اینکه چون این روز بوی نفت و ملی می دهد . بنا براین حذف تعطیلی اش همچون روز 15 خرداد 12 فرو ردین موجب حساسیت نمی شود که به وضوح هم موضع ضد ملی بودن و هم تبدیل شدن دین به ابزار جنگ قدرت و ثروت حذف رقبا و انحصاری کردن شده که چنین مورد انتقاد سرمقاله نویس واقع شده است .
اكنون كه كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي متوجه زشتي حذف 15 خرداد شده حق اين بود كه يا از افزايش تعطيلات عيد فطر صرفنظر مي‌كرد و يا اگر بر اين كار اصرار دارد به سراغ موردي ميرفت كه با مشكل مهمتري مواجه نباشد. قرباني كردن 12 فروردين كه روز جمهوري اسلامي است و در نظام جمهوري اسلامي مهمترين روز ملي محسوب مي‌گردد، خطاي بزرگي است كه معلوم نيست چرا اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس به آن تن داده اند! پس گرفتن خطاي حذف 15 خرداد و مرتكب شدن خطاي حذف 12 فروردين، مثل خروج از چاله و افتادن به چاه است. مردم حق دارند بپرسند طراحان اين قبيل پيشنهادها را چه مي‌شود كه مرتكب چنين خطاهاي بزرگ و در عين حال آشكار مي‌شوند؟ حذف تعطيلي روز جمهوري اسلامي، مساوي است با پاك كردن خاطره حضور پرشكوه مردم در پاي صندوق‌هاي رأي در اولين همه پرسي واقعي تاريخ اين كشور كه به حذف رژيم منحط و فاسد شاهنشاهي و تأسيس نظام جمهوري اسلامي منجر شد.حذف تعطيلي روز 12 فروردين، راه را براي به فراموشي سپرده شدن اين واقعه بسيار مهم و فاصله گرفتن نسل‌هاي آينده از آن هموار مي‌نمايد و به زودي شرايط بگونه‌اي خواهد شد كه براي جوانان اين كشور اين سئوال پيش خواهد آمد كه ميان نظام جمهوري اسلامي و آراء مردم چه رابطه‌اي وجود دارد؟ و آيا اصولاً اين نظام با آراء مردم تأسيس شده يا هيچ ربطي به رأي و نظر مردم نداشته ا ست؟ همين حالا كه افرادي از نسل اول انقلاب هنوز حضور دارند و بسياري از مسئوليت‌هاي مهم برعهده آنهاست، روز 12 فروردين به دليل مقارن بودن با تعطيلات نوروز به ويژه موج دوم اين تعطيلات، در نهايت غربت و مظلوميت قرار دارد و تلاش قابل ملاحظه‌اي براي زنده نگهداشتن آن صورت نمي‌گيرد و اگر مقداري تبليغات انجام مي‌شود در ميان هياهوهاي تعطيلات نوروز گم مي‌شود. تصور كنيد اگر تعطيلي اين روز از تقويم رسمي كشور حذف شود، چه مظلوميت مضاعفي به سراغ آن خواهد آمد"
نا گفته نماند همانگونه که گفته شد دعوا بر سر لحاف ملا می باشد و جیغ و فغان کشیدن وخود زنی نمودن و اشک تمساح ریختن و روضه خوانی کردن سرمقاله نویس محور روز های 15 خرداد به خصوص 12 فروردین برای پیگیری سئول و پرسش کردن پیرامون تعطیلات نوروزبه خصوص 13 فروردین یا سیزده بدر است که اینگونه از اعضای کمیسیون فرهنگ بازار مکاره ی هشتم پرسش کرده است که چرا برای تعطیل کردن این روز به جای 12 فروردین اقدام نمی شود:
"چنين ظلمي به روز جمهوري اسلامي اگر از دشمنان اين نظام صورت مي‌گرفت امري طبيعي بود، اما معلوم نيست چرا نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه دوستان اين نظام هستند، آنهم اعضاي كميسيون فرهنگي كه بايد به اين قبيل نكات توجه عميق داشته باشند، مرتكب چنين خطاي بزرگي شده‌اند. راه چاره را اكنون كه كميسيون فرهنگي مجلس به سوي تعطيلات نوروز رفته است، مي‌توان در همان تعطيلات جستجو كرد. اعضاي كميسيون فرهنگي كه به خود جرأت داده‌اند به حذف روز جمهوري اسلامي بيانديشند، چرا شهامت حذف تعطيلي روز 13 فروردين را، كه هيچ ريشه‌اي ندارد و صرفاً يك پندار خرافي است، ندارند؟ مي‌گوئيد حذف 13 فروردين موجب سروصدا و تبليغات دشمنان نظام جمهوري اسلامي و تحريك احساسات ملي گرائي ميشود و به اين جهت با خسارت همراه است؟ بسيار خوب، نمايندگان مجلس كه نبايد تصور كنند فقط بايد در راه‌هاي هموار برانند. هنر شما اينست كه راه‌هاي ناهموار را هموار كنيد و با تدبير صحيح به پيش برويد و پندارهاي خرافي و بي پايه را از فرهنگ مردم بزدائيد، نه آنكه به جاي حذف خرافات و به جاي سروسامان دادن به تعطيلات بي رويه نوروز به سراغ قرباني كردن 12 فروردين برويد. اصولاً چرا طراحان افزايش تعطيلات عيد فطر، به فكر سروسامان دادن به تعطيلات نوروز كه رسماً دو هفته و بطور غيررسمي يكماه كشور را فلج مي‌كند نمي‌افتند؟
همچنین سرمقاله نویس پس از اصلی و فرعی کردن روز های تعطیلی که نتیجه گیری کرده است می بایست به جای روز های 15 خرداد و 12 فروردین از روز های تعطیلی نوروز زده شود د ر دنباله برای اینکه با یک تیر چند نشان زده باشد . اشاره به مشکلات فراموش شده ی روز مره ی مردم نموده است و آنگونه پیشنهاد نظر خواهی عمومی داده است که گویا در 32 سال گذشته برای حاکمان ضد بشری و مستبد و فاشیست نظر و مطالبات مردم ایران برای شان مهم بوده است و آن را پیگیری کرده اند که اکنون وی خطاب به وکیل الدوله های کمیسون فرهنگی بازار مکاره ی برای تصمیم گیری محور تعطیل کردن روز 12 فروردین این چنین پیشنهاد نظر خواهی عمومی داده است .
" اينكه با عجله درصدد افزودن به تعطيلات عيد فطر بر ميآئيد و ابتدا پيشنهاد دو فوريت مي‌كنيد و سپس بر يك فوريت آن پاي مي‌فشاريد و آنگاه در كميسيون فرهنگي آنرا با سرعت بي‌سابقه پي گيري مي‌كنيد تا حتماً قبل از عيد فطر آنرا به نتيجه برسانيد، چه دليلي دارد؟ آيا مشكل مردم اين كشور همين است و ديگر هيچ كار زمين مانده‌اي وجود ندارد؟ مشكل بيكاري وتورم و فقر و هزاران درد بي درمان موكلان خود در گوشه و كنار كشور را حل كرده ايد و فقط مانده است همين افزايش تعطيلات عيد فطر كه اينگونه شتابان به دنبال تصويب آن هستيد؟! مسأله ميزان تعطيلات كشور را كه نمي‌توان با اين عجله حل كرد. چنين موضوع مهمي با ابعاد گسترده‌اي كه دارد بايد مورد مطالعه و نظرخواهي قرار گيرد و بعد از طي مراحل زياد و با صرف وقت كافي درباره آن تصميم گيري شود، نه آنكه مثل كلاف نخي كه قرار است رنگ شود وارد خمره رنگ رزي گردد و اندكي بعد از خمره خارج شود و كار تمام شده تلقي گردد. از عموم مردم نيز خواسته شود نقطه نظرهاي خود را به كميسيون بررسي كننده ارسال دارند و در همين فرصت، بحث‌هاي كارشناسي مستمري در رسانه ملي و ساير رسانه‌ها صورت بگيرد تا طرحي جامع و مانع تهيه و به صحن علني عرضه شود. البته نمايندگان مجلس نيز بايد با مطالعه دقيق و گسترده و اطلاع كافي از نقطه نظرات مردم و چگونگي تعطيلات در ساير كشورها و بدون آنكه تحت تأثير فضاسازي‌ها قرار گيرند، براساس مصالح عمومي درباره چنين طرحي نظر بدهند تا به يك قانون منطقي و قابل اجرا تبديل شود و هر روز به تجديدنظر و دستكاري نياز نداشته باشد:
در خاتمه اینکه در شرایطی که 32 سال است که رژیم ضد بشری دارای رهبر ولی وقیح است که اوایل انقلاب خمینی شیاد بیانگذار رژیم ضد بشری زیر همین عنوان رهبر انقلاب و ولی وقیح آشکارا اعلام نمود که اگر چنانچه 36 میلیون نفر که جمعیت کشور در آن مقطع بود به گویند آری، ولی من بگویم نه همه باید آنچه بگویند که من می گویم . پس از مرگ خمینی شیاد جانشین وی نیز مشابه همین فتوا را پیروی و اجرا کرده است . یعنی اینکه ثابت شده است که با بودن اصل ولایت فقیه و رهبر ولی وقیح نه نظر مردم و نه قانون اعتبار و ارزش ندارد ، چونکه قانون و حتی نام مردم تبدیل به مشروعیت دادن به رژیم ضد بشری و بهانه و چماق و ابزار در دست ولی وقیح و نهاد های زیر مجموعه و مهره های وابسته به وی علیه ی مردم و پیش برد اهداف خاص پشت پرده شده است . ولی عجب است اکنون که دشمنان خمینی شیاد و پیروان وی قدرت را انحصاری کرده اند و برای حذف نام و اندیشه ی خمینی شیاد و پیروانش دست به تهاجم همه جانبه در همه نهادهای حکومتی زده اند . سر مقاله نویس خواب نما شده است که گویا اینگونه اقدام وتهاجمات غیر قانونی و نا مشروع می باشد که توصیه پیگیری نظر خواهی مردم و کار کارشناسانه و اقدام قانونی در بازار مکاره ی هشتم داده است؟
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890609/13890609_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 9 شهریور ماه سال 1389
حذف روز جمهوري اسلامي چرا؟