گزیده خبر های 26 مرداد – 89 قسمت - 2
عضو هيئت‌امناي دانشگاه‌ آزاد به فارس خبر داد:الهام، رهبر، شجاعي‌فرد و ميرزاده گزينه‌هاي مطرح براي رياست دانشگاه آزاد.خبرگزاري فارس: عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر، غلامحسين الهام، شجاعي‌فرد و حميد ميرزاده را گزينه‌هاي مطرح براي رياست دانشگاه آزاد دانست
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8905260621
به نظر می رسد که خوشرقصی های رفسنجانی مکار برای رهبر لوطی جماران ولی وقیح کار ساز نبوده است . زیرا که باز هم خیز برای اشغال دانشگاه آزاد وخلع ید کردن رفسنجانی و ایادی اش از دانشگاه آزاد بر داشته شده است . چونکه جنگ محور 250 میلیار دلار دارائی های این دانشگاه است که در 3 دهه گذشته به بهانه ی هزینه ی نامنویسی از جیب دانشجویان کش رفته شده است .
ويدئو / video :تاج زاده :ما انتخابات را باختيم. خبرگزاري فارس: مصطفي تاج زاده عضو دوزيست شوراي مركزي سازمان مجاهدين و حزب مشاركت بر اساس فيلمي كه امروز در سايت يوتيوب منتشر شد با رد تقلب در انتخابات، اعتراف كرد: ما انتخابات را باختيم
http://www.farsnews.net/media.php?nn=8905260189
چرا تا دوباره تاج زاده به زندان باز گردانیده شد .این نوار ویدئوئی در خانه دوستان در زندان اوین از وی به نمایش گذاشته شده است آنهم صدا مفهوم نمی باشد؟
مهمترین عناوین حوادث روزنامه‌ها:تقاضاي بخشش ندارم، اعدامم کنيد
http://www.fararu.com/vdcippaw.t1a552bcct.html
چند گزیده خبری ضمیمه ی لینک را حتما بخوانید تا بدانید پس از 32 سال چگونه جامعه ای ساخته شده است؟
قاچاق داروی ایرانی به ایران!به گزارش روزنامه رسالت، رئيس انجمن علمي داروسازان ايران ازپديده عجيب قاچاق داروهاي ايراني به ايران خبرداد و گفت: «با توجه به اينکه داروهاي ايراني با قيمت هاي بسيارپايين به کشورهاي مجاورصادرمي شود وازآنجا که قيمت آنها دراين کشورها بسيارپايين ترازداخل است، سودجويان اين داروها را مجددا به خود ايران قاچاق مي کنند». دکتر سيد حميد خويي ضمن تاکید بر ضعف مکانيسم هاي نظارتي برعملکرد نظام دارويي چه در داروخانه و چه درصنعت، درباره این پدیده عجیب، گفته:« دراين گردش سودي وجود دارد که توسط عده اي انجام مي شود. وي را يکي ازدومشکل اساسي دانست که به نظرمي رسد بازاردارويي ازآن رنج مي برد.
سقوط یک فروند هواپیمای جنگی در بوشهر
http://www.fararu.com/vdcj8tei.uqexmzsffu.html
این سقوط می تواند مرتبط به راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر باشد.چون که در روز افتتاح سوخت اتمی رسانی از سوی روس ها شایعه حمله ی نظامی ااسرائیل از سوی شده است که این حمله پیش مقدمه ی اخطار حمله بوده که مورد اصابت واقع شدن و سقوط آن تکذیب شده است.
اقدام ضدبشری سرباز زن اسرائیلی+عکس
http://www.fararu.com/vdcb0fbs.rhbaapiuur.html
این اقدام زشت و ضد انسانی با شیوه ی شکنجه و تجاوز و قتل در بازداشتگاه کهریزک و رجائی شهر و اوین مقایسه شود تا معلوم شود کدامیک ضد انسانی تر می باشد؟
نامه سرگشاده عباس سليمي‌نمين به رئیس‌جمهور:
آقای احمدی‌نژاد! ملت از رفتار شما بوی تلاش برای استمرار قدرت استشمام می‌کند
http://fardanews.com/fa/news/118282/
همکار سابق سر بازجو حسین شریعتمداری در کیهان هوائی موازی با یاد داشت روز وی موضع انتقادی علیه ی رحیم مشائی و پاسدار گماشته احمدی نژاد اتخاذ کرده است . جالب اینکه پس از 32 سال جنگ قدرت جناحی و باندی که سپری شده است تازه وی بو کشانو متوجه شده است بوی استشام قدرت به مشامش رسیده است.
جناب آقاي رئيس‌جمهور! تمام کساني که در گذشته تصور کردند تنها گزينه ملت‌ به شمار مي‌روند و مي‌توانند شرايطي را بر رأي‌دهندگان به خود تحميل کنند به خطا رفتند و به نتيجه‌اي معکوس دست يافتند. يک ملت فرهيخته حتي در سخت‌ترين شرايط قابليت‌هايش محدود به يک فرد نمي‌شودعباس سليمي‌نمين در نامه‌اي سرگشاده و شدیدالحن به رئيس‌جمهور نکاتي را درباره دفاعيات وی از سخنان مسئول دفتر خود اسفندیار رحیم مشایی و خطر انحرافات وی گوشزد کرده است. آيا شما اين ميزان آزادي را براي ديگر اعضاي هيئت دولت نيز قائليد؟ حتماً فراموش نکرده‌ايد که در روزهاي پاياني عمر دولت نهم بسياري از اعضاي ارزشمند و صديق کابينه خود را صرفاً در پي طرح انتقادي از اظهارات و عملکردهاي آقاي مشايي به صورتي غيرقابل باور (نمي‌گويم ناشايست) کنار گذاشتيد. انتظار نداريد که توجيهاتي همچون ضعف مديريت رانده شدگان پذيرفته شود؛ زيرا تعاريف صريح و مکرر شما از قابليت‌هاي آنان با فاصله کوتاهي از آن انتقاد و واکنش غلاظ و شدادتان، ثبت و درج است. منطقي نيست که رئيس‌جمهور ادعا کند «هرچه آقاي مشايي مي‌گويد موضع من است»؛ زيرا ديگر در اينجا بحث آقاي احمدي‌نژاد نيست. شايد در خارج از حوزه رياست‌جمهوري چنين تعارفاتي قابل فهم باشد، اما زماني که فردي با راي مردم بر مسند رياست‌جمهوري قرار گرفت هزينه کردن اين اعتبار براي اين و آن نبايد بر اساس سلايق شخصي صورت گيرد، به ويژه در حوزه‌هايي که رئيس‌جمهور در آن داراي تخصص نيست علي‌القاعده براي کاهش ميزان خطا و لغزش، به اجماع شوراي مشاوران – آن‌هم نه به صورت مطلق- اتکا مي‌کنند؛ لذا اگر آقاي رئيس‌جمهور به‌گونه‌اي مجاب شده است که آن‌چه آقاي مشايي در آينده نيز بر زبان خواهد راند حق مطلق است، هزينه کردن سخاوتمندانه جايگاه رياست‌جمهوري و هيئت دولت براي آن خالي از شائبه نخواهد بود. اثبات اين امر که سخنان آقاي مشايي تاکنون بيشتر واگويه مواضع گذشته جريانات پرمسئله بوده است چندان دشوار نيست؛ لذا اين ترديد شکل مي‌گيرد که حوزه انديشه بهانه و بستري شده است براي پيوندهاي غيراصولي با نگاهي به قدرت
برنج آمریکایی هم وارد شد
http://fardanews.com/fa/news/118298/
ادعای موضع آمریکا ئی و دشمنی با آمریکا کردن سران رژیم ضد بشری و هوار زدن مقامات آمریکائی پیرامون تحریم های اقتصادی اکنون اینگونه در عمل ثابت شده است که چگونه مردم ایران و آمریکا ببازی گرفته شده و سر کار رفته اند
در چهار ماهه اول امسال 322 میلیون و 910 هزار و 526 کیلوگرم برنج و 698 میلیون و 868 هزار و 708 کیلوگرم گندم وارد کشور شده ضمن اینکه در این مدت ایران از آمریکا برنج وارد کرده است
یك میلیارد دلار یعنی چقدر؟
با این ارزیابی و محاسبه و برآورد که برای یک میلیارد دلار شده است حال داشته باشید که برای حمل و جا به جا کردن مبلغ 330 میلیارد دلار در آمد فروش نفت در دولت نهم چه تعداد کیف سامسونت نیاز بوده است که حد اقل گفته هم نمی شود که این کیف های خالی سامسونت ها چه شده اند؟
پارلمان‌نیوز: یکی از کاربران پارلمان‌نیوز با ارسال مطلبی با محاسباتی که انجام داده نتیجه گرفته است که «برای حمل یك میلیارد دلار مورد نظر تقریبا 740 تا كیف سامسونت مورد احتیاج است.»به گزارش پایگاه خبری «پارلمان‌نیوز»، علیرضا نوشته است: این روزهای اخیر ماجرای یك میلیارد دلاری كه ادعا شده جناب ملك فهد، به صورت نقد به آقای خاتمی داده اند یك كمی دردسر ساز شده است.ماشین حساب آقای ب یك خاصیتی كه دارد این است كه سریع به ویكی پدیا وصل می شود. در نتیجه به سرعت متوجه شده است كه بزرگترین اسكناس دلار موجود، صد دلاری است. ابعادش هم هست 156 میلیمتر در 66 میلیمتر.ماشین حساب اقای ب فرض كرده است كه یك دسته صد تایی صد دلاری نو یك سانتی متر ضخامت داشته باشد. در نتیجه حجم یك دسته صدتایی اسكناس صددلاری نو یك چیزی می شود از رده 100 سانتی متر مكعب.آقای ب یك عدد كیف سامسونت سایز استاندارد دارد كه ابعادش هست 45 در 30 در 10 سانتی متر و در نتیجه حجمش می شود 13500 سانتی متر مكعب. و در نتیجه یك سامسونت پر اسكناس صددلاری یك چیزی می شود در حدود 1350000 دلار.(و از همینجا نتیجه می گیریم وقتی كه در فیلمها می بینیم كه یك سامسونت پر دلار رد و بدل شده است، یعنی یك معامله یك میلیون دلاری در كار است.)برای حمل یك میلیارد دلار مورد نظر تقریبا 740 تا كیف سامسونت مورد احتیاج است. با فرض اینكه هر نفر در هر دست یك كیف سامسونت پر پول نقد را حمل كند، 370 نفر برای این كار لازم است. یعنی اینكه یك ایرباس A300 پر آدم كه دست هر كدامشان دو تا سامسونت پول نقد باشد، تازه 50 نفرشان هم در هواپیما جا نمی شوند و باید صبر كنند تا پرواز بعدی. خدا نكند كه قاطی اسكناس ها 50 دلاری و 20 دلاری داده باشند كه آنوقت بوئینگ 747 و ایرباس A380 هم برای حمل حاملان پول فتنه كفایت نمی كند.
یکی از زنان دستگیر شده روز عاشورا به اعدام محکوم شد
عجیب است که ماشتن دستگا آلوده به فساد و رشوه و تبعیض قضائیه به جز صدور احکام اعدام و سنگسار کردن و قطع اندام و دار زدن ها ، کار و مسئولیت و مأموریت دیگری ندارد؟
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی فرح (آلمیرا) واضحان از دستگیر شدگان روز عاشورا به حکم ضدبشری اعدام محکوم شد.زندانی سیاسی فرح واضحان از دستگیر شدگان روز عاشورا محکوم به حکم ضدبشری اعدام ، 2سال زندان و جریمه نقدی شده است.خانواده واضحان و وکیل او نسبت به این احکام ضد بشری اعتراض نموده اند.خانم واضحان اولین زن زندانی سیاسی دستگیر شدگان روز عاشورا است که به حکم ضد بشری اعدام محکوم می شود.لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی فرح (آلمیرا) واضحان پس از اعتراضات گسترده روز عاشورا با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان همراه با دو فرزندش دستگیر و به سلولهای انفرادی منتقل شدند.خانم واضحان به یکی از زندانهای مخفی وزارت اطلاعات منتقل شد و بیش از یک ماه در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت که در سناریوی اعترافات تلویزیونی وزارت اطلاعات شرکت کند.او سپس به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد و توسط فردی با نام مستعار علوی سربازجوی وزارت اطلاعات مورد بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت.بازجویان وزارت اطلاعات همچنین دو فرزند خانم واضحان را برای مدتی در سلولهای انفرادی بازداشت کردند و آنها را مورد بازجویی و تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن تا علیه ماردشان اعتراف کنند.این درحالی بود که دختر خانم واضحان مبتلا به سرطان لنف بود و در شرایط سخت جسمی بسر می برد.خانم واضحان در حال حاضر در بند زنان زندان اوین زندانی است و پس از گذشت بیش از 8 ماه از باداشتش محکوم به اعدام می شود. اتهاماتی که بازجویان وزارت اطلاعات علیه او بکار برده اند تهیه عکس و فیلم از اعتراضات مردم و داشتن ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران است.ثبت و انتشار سرکوبهای خونین مردم ایران در جریان اعتراضات گسترده توسط نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به عنوان اتهام علیه دستگیر شدگان بکار برده می شود و تا به حال تعداد زیادی از آنها توسط صلواتی ، مقیسه ای و پیر عباسی و سایر قاضیهای ولی فقیه در دادگاه انقلاب به احکام سنگینی محکوم شده اند.دائی خانم واضحان از اعدام شدگان دهۀ 60 می باشد و همچنین تعدادی از خانواده آنها و از جمله خواهر او در جریان دستگیریها و سرکوب خونین دهۀ 60 دستگیر و مورد شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار گرفته بود.
اعتصاب غذای یک زندانی محکوم به اعدام درزندان ارومیه
این گزارش خبری هم مرتبط با گزارش خبر فوق می باشد . چونکه رژیم ضد بشری نا مشروع بدون ضرب و شتم و بازداشت و زندان شکنجه و تجاوز و و قتل و اعدام و تحمیل شرایط سخت و طاقت فرسای ضد انسانی به قربانیان اسیر در بند هر گز قادر ب بقای ننگین خودش نمی باشد.
آژانس خبری موکریان : یک زندانی کرد محکوم به اعدام در زندان مرکزی ارومیه به نام محمد امین آگوشی از روز یکشنبه 24 مردادماه ماه سال جاری ،دست به اعتصاب غذا زده است . خانواده این زندانی در گفتگویی با سرویس حقوق بشر آژانس خبری موکریان ضمن تایید این خبر اظهار داشتند : اعتصاب آگوشی در اعتراض به محدودیتهای اعمال شده در قبال وی در زندان و نگهداری در بند قاتلین می باشد .یاد آور می گردد که محمد امین آگوشی (معلم بازنشسته ) به همراه ایرج محمدی واحمد پولاد خانی به اتهام مشارکت در جاسوسی حدود یک سال پیش بازداشت واز سوی شعبه دوم دادگاه نظامی آذربایجان غربی به اعدام محکوم که رای صادره پس از اعتراض توسط متهمین از سوی شعبه 31 دیوان عالی کشور عینا ابرام گردید.
دستگیری 778 نفر در سومین روز اجرای طرح برخورد با حاملان سلاح سرد
معلوم است که می بایست اینگونه اقدامات وحشیانه مکمل صدور احکام اعدام ها شود . چونکه اینگونه موج دستگیری های فله ای که هرروز به بهانه ای وجد داردهدف ایجاد رعب و وحشت و خفقان و سانسور در جامعه است که ناشی از وحشت رژیم ضد بشری نا مشروع از فضای نا رضایتی و انفجاری عمومی است . پس چون نگران است اگر چنانچه اوضاع از کنترل خارج شود واژگون گردد. برای پیشگیری دست به چنین اعمالسبعانه می زند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در سومین روز اجرای طرح برخورد با حاملان سلاح سرد 778 حامل سلاح سرد در طول 24 ساعته گذشته در تهران دستگیر شدند. سردار حسین ساجدی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در پی اجرای طرحی که از روز شنبه در پایتخت به منظور شناسایی و دستگیری حاملان سلاح سرد آغاز شده در نخستین روز، 321 نفر و در روز دوم 121 نفر و در سومین روز 778 نفر در تهران به جرم حمل سلاح سرد دستگیر شدند.وی ادامه داد: علاوه بر دستگیری این افراد دو هزار و 64 قبضه سلاح سرد، 84 دستگاه خودرو، 712 دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شد.فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: از 373 قهوه خانه در روز گذشته بازرسی و مقادیری مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد
درگيري مامورین پلیس با سفیر اتریش در مهمانی سفارت اتريش در ايرانپلیس دیپلماتیک از ورود 60 زن و مرد ایرانی به سفارت ممانعت کرد
دیپلماسی واقعی وزارت امور جاسوسی و ترور خارجه ی رژیم ضد بشری مگر غیر از این شوه ی بر خورد می تواند باشد؟
جهان نیوز : اقدام مقامات سفارت اتریش در برگزاری کنسرت موسیقی و پارتی در این سفارتخانه، منجر به درگیری لفظی سفیر کشور اتریش با مامورین پلیس دیپلماتیک شد.به گزارش مشرق، اواخر هفته گذشته مقامات سفارت اتریش اقدام به برگزاری یک پارتی مختلط کردند که میهمانان ایرانی آن ضمن کشف حجاب به سرو مشروبات الکلی پرداختند.در این پارتی مختلط که با کنسرت موسیقی نیز همراه شده بود، 130 زن و مرد ایرانی و خارجی شرکت داشتند.در حاشیه برگزاری این پارتی، پلیس دیپلماتیک از ورود 60 نفر زن و مرد ایرانی که وضعیت متعادل و مناسبی نداشتند به داخل سفارت اتریش جلوگیری کرد اما آقای سفیر بلافاصله وارد عمل شد و از بین این افراد، بیش از 10 زن ایرانی را به آغاز پارتی مذکور رساند.سفیر اتریش علاوه بر دخالت در کار پلیس دیپلماتیک، به درگیری لفظی با ماموران حاضر در محل پرداخت
فیلم / آجرلو، مدیر عامل باشگاه استیل آذین : من پاسدار انقلاب هستم , تنها برای فوتبال نیامده ام برای حفاظت از ارزشهای انقلاب و اسلام امده ام
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=20579
فیلم می گوید که چگونه فوتبال هم نیاز به پاسدار ضد انقلاب معتاد دارد؟ . هم اینکه می بایست مرتبط به روزه گرفتن اجباری باشد و نه اینکه از مچ بند سبز استفاده شود و تظاهر به روزه خواری شود .با این وجود تازه کریمی اخراج شده شاس آورده است که همچون حیب خبیری کا پیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران زندانی و شکنجه و اعدام نشده است؟
سفر یک میلیون ایرانی به ترکیه طی 8 ماه!
سابقه ی تاریخی ایران و مراکز دیدنی و تفریحی و مناظر گردشگری اش بیشتر است یا ترکیه؟ چگونه است به جای اینکه از جاهای دیگر توریست به ایران جلب و جذب شوند. این ایرانیان هستند که در حال تردد به شیخ نشینان یا سوریه و ترکیه و عراق و مالزی و اندونزی و تایلند و چین و اروپا و کانادا و آمریکا و حتی جمهوری آذربایجان و روسیه و افغانستان تاجیکستان و تر کمنستان می باشند . مشخص است که با اینگونه آمار های مسافرتی چه میزان سرمایه کشور به برون مرز منتقل می شود؟
آتی نیوز : وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه گفت : یک میلیون ایرانی طی 8 ماه به ترکیه رفتندوزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با اعلام رسمی این آمار یادآور شد که تبلیغات گردشگری کشورش در ایران مطابق با فرهنگ و بافت اجتماعی ایران است.به گزارش آتی نیوز، ارطغرل گونای در گفتگو با روزنامه اکشام در عین حال با استفاده از جملاتی پر از کنایه افزود که تبلیغات گردشگری بدون تصاویر دریا یا پلاژ اساسا غیرممکن و بی معنی است ولی ایران نیز موقعیت مختص به خود را دارد و رعایت آن نیز الزامی است.گونای همچنین گفت: البته گردشگری در ترکیه مختص به ساحل و پلاژ نیست.با براوردی کوتاه از میران هزینه انجام شده برای هر سفر و خرید ایرانیان در این کشور، مشخص می‌شود صدها میلیون دلار ارز طی ماههای اخیر از کشور خارج شده و به حساب همسایگان نیمه آسیایی - اروپایی واریز گردیده است