"مشاهدات یک متخصص شرکت کننده در همایش بزرگ ایرانیان که بطور نامه بیان شده است "

نامه ی یکی از شرکت کنندگان در همایش «ایرانیان خارج از کشور» در شبکه ی خبر رسانی اینترنت باز تاب داده شده است که گفته شده چگونه همایش تبدیل به نمایش تبلیغاتی برای رئیس جمهور و دفتر وی شد؟ مشروط بر اینکه تضاد و اختلاف و رقابت میان نهاد ها نیز در این نامه عیان شده است. نامه از سوی یک پروفسور یا پزشک متخصص شرکت کننده در همایش ایرانیان درون مرز از آلمان است که در این همایش حضور داشت. اکنون مشاهدات خویش از بدو ورود در فرود گاه تا حضورش در این همالیش را در پوشش نامه به مخاطب خود بیان کرده است. البته لینک این نامه در پایان این نوشتار ضمیمه شده است . جالب است که در این نامه بخشی از صحنه های اتفاق افتاده پشت پرده فاش شده است که نشان از آن دارد که چگونه اختلافات گسترده میان نهاد های وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه و وزارت بد نام اطلاعات و دفتر ریاست جمهوری وجود دارد . طوریکه داستانش خیلی جالب تر از پیشنهاد رحیم مشائی می باشد که مکتب ایران را مقابل مکتب اسلام ارائه داد که موجب شد آب بر توی لانه های مور چگان ریخته شود . زیرا که این پیشنهاد رحیم مشائی آخوند های فسیل و متحجر و مفت و نان خور حکومتی را به فغان آورد آنگونه که علیه ی رحیم مشائی رئیس دفتر رئس جمهور تیغ کشی می کنند و وی را متهم به مرتد بودن و شرک ملی گرائی می نمایند و خواهان بر کناری اش از دولت شده اند . از سوی دیگر جالب و مضحک تر اینکه برنامه های تدارک و اجرا شده در این همایش می باشد که نه از تقسیم کار های گروه های علمی و تخصصی مر تبط با دانشگاه ها در کار نبوده است ، بلکه اذعان شده که فضای امنیتی مانع از ایجاد رابطه ی متخصصان با دانشگاه ها شد . همچنین مشخص شده که طرح اجرای شوی مشمئز کننده ی زانو زدن یکی در برابر پاسدار گماشته احمدی نژاد از قبل تمرین شده بود تا که این شو برای پاسدار گماشته احمدی نژاد در این همایش اجرا شود. در صورتیکه اصلاً قرار نبود که پاسدار گماشته احمدی نژاد در این همایش حضور داشته باشد تا چه رسد به این که دست به سخنرانی یا در اصل دست جوک و هذیان و لمپن گوئی بزند که هم حضور وی وهم نوع گفتمانش بطور مضاعف مورد اعتراض شرکت کنندگان دراین همایش وترک از سالن همایش عده ای واقع شد . مهمتر اینکه فاش شد که موازی با موج فضای فرار مغز از کشور شرایط آنگونه است که گذشته از اینکه ایران در میان 93 کشور های در حال توسعه رتبه ی اول جهانی را به خود اختصاص داده است . از طرف دیگر شرکت کنند گان دفتر ریاست جمهوری و سایر نهاد ها که بعنوان متخصصان برون مرز در این همایش جا زده شدند فقط سئوال و پرسش و تلاش شان برای تحقیق و تفحص در یافت اطلاعات و کمک بود که چگونه می توان بورس تحصیلی گرفت و به برون مرز رفت که جواب داده شد مگر ما بنگاه اعزام بورس تحصیلی به برون مرز می باشیم ؟! یا در حقیقت جواب داده شده مگر همه ی ما همچون دلال و جاسوس هوشنگ امیر احمدی می باشیم که نقش وی دلال و واسطه و کار چاق است و اخیراً هم اعتراف کرده دوست رحیم مشائی ودولت نامشروع دهم می باشد هم آماده است که دسته گل به سربازجو حسین شریعتمداری بدهد که وی و نقش و مأموریت خودش شفاف تر بیان و فاش نموده است؟ .
البته موردی دیگر که در این نامه اشاره است به یک نوع گاف گیری از پاسدار گماشته احمدی نژاد است که وی اعتراف کرده 5 میلیون ایرانیان برون مرز وجود دارد که اکنون پاسخ تشریحی کوتاه داده شده که این رقم با اعضای خانواده ی 3 نفری شان در ایران رقم 15 میلیون را تشکیل می دهند که چون با همدیگر در حال تماس و ارتباط می باشند. بنا براین کم و بیش خبر دارند که در ایران چه خبر است و خالی بندی و گنده گوئی های وارونه ی پاسدار گماشته احمدی نژاد نه قابل باور و قبول می باشد، بلکه بیان آن همچون تف و تاق و ریش است . بهرحال این همایش نه اینکه دارای بر نامه ریزی شروع 11 و 12 مرداد بود که با چند روز تأخیر برپا شد که نه محتوای علمی و رابطه علمی با دانشگاه ها داشت . نه دعوت شدگان راضی از حضور پاسدار گماشته احمدی نژاد در این همایش بودند . مهمتر اینکه گندش در آمده است که مأموران اطلاعاتی و امنیتی و دفتر ریاست جمهوری به جای متخصصان دعوت شدگان برون مرز در این همایش جا زده شدند ، بلکه همانگونه که در این نامه قید شده همایش تبدیل به نمایش شده است که مبلغ 80 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است. آنهم در شرایطی که 80% جمعیت کشور در زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند.
در خاتمه اینکه توصیه می شود حد اقل کاری که دعوت و شرکت کنندگان برون مرز به این همایش می توانند انجام دهند این است که بقیه هم مشاهدات خودشان را همچون این نامه ی پروفسور پزشک شرکت کننده از آلمان بصورت نوشتار تنظیم و بهمین شیوه در اختیار سایر هموطنان در شبکه های خبر رسانی بگذارند تا بیشتر اشراف و آگاهی یابند که در این همایش های تخصصی و علمی چه می گذرد؟

هوشنگ بهداد
بیست و چهارم مرداد ماه سال 1389

نامه یکی از شرکت کنندگان در همایش «ایرانیان خارج از کشور» 15 نکته خواندنی از همایش ایرانیان خارج از