دروغ نامه ی کیهان 4 شنبه 27 مرداد ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان "عراق، تصميم جامع يا تصميم قاطع "
" پاک کردن صورت مسئله برای پنهان نمودن نقش مداخله گرایانه در عراق و نسبت دادن آن به دخالت بیگانه همچون آمریکا و عربستان واردن و ترکیه در امور داخلی عراق "
باز هم سیکل تکراری پاک کردن صورت مسئله و پرونده سفید نمودن حاکمان مداخله گر در امور داخلی عراق که هدف پنهان کردن توطئه و تلاش مستمر ایجاد مانع انتخاب نخست وزیر جدید و تشکیل دولت در عراق است . مهمتر اینکه نسبت دادن این اقدام به عوامل بیگانه همچون آمریکا و عربستان و اردن و ترکیه به جز حاکمان تهران است . در صورتیکه حاکمان تهران عامل اصلی بحران عراق و طولانی کردن تشکیل دولت جدید ومعضل مردم عراق است . آنگونه که بر ای تحمیل کردن نخست وزیر دست نشانده نوری مالکی عجیب اقدامات تروریستی و انفجاری و کشتهو مجروح ساختن مردم بی دفاع و بی گناه عراق اوج گرفته است . به خصوص پس از اینکه پاسدار دیلپلمات تروریست حسن دانائی فر سفیر جدید عراق شده است شاهدیم که چگونه عملیات تروریستی و انفجاری در عراق هم شتاب گرفته است که بدون شک اثبات این واقعیت می باشد که عامل ناامنی و بی ثباتی عراق حاکمان تهران می باشند . زیرا تنها کشوری که از نا آرام بودن عراق و منطقه سود می برد حاکمامن تهران می باشند . برای اینکه این هدف مرتبط با سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه می باشد .چونکه این سیاست تبدیل به دیپلماسی رسمی رژیم ضد بشری شده است . از سوی دیگر بی ثبات کردن عراق گذشته از اتخاذ سیاست تحمیل کردن نخست وزیری مجدد نوری مالکی در عراق می باشد تا که نقش حیات خلوت بودن عراق برای حاکمان تهران همچنان حفظ گردد . از طرف دیگر چون بحران هسته ای با تصویب قطعنامه ی 1929 شورای امنیت سازمان ملل حادتر شده است . لذا برای دور زدن تحریم ها و تلاش برای عبور از بحران هسته ای حضور پررنگ تر در عراق و تأکید بر اخراج نیروهای نظامی آمریکا و مجاهدین از اشرف نیاز شدید می باشد تا که پشتوانه ی فشار و اهرم چانه زنی در مذاکرات هسته ای با آمریکا شود . پس برای آدرس غلط دادن که گویا حاکمان تهران نه اینکه هیچگونه حضور مداخله گرایانه ی در امور داخلی عراق ندارند ، بلکه آنگونه دایه مهربانتربرای مردم عراق و وکیل تسخیری و سخنگوی صلواتی مردم عراق شده اند که دلسوزانه و بدون هیچگونه چشم داشتی رهنمود های سازنده و آشتی جویانه و صلح طلبانه ارائه می دهند تا که اینگونه نقش مداخله گری بیگانگان در امور داخلی برجسته شده باشد :
"محور آمريكا، عربستان، اردن و فهرست العراقيه طي دو ماه گذشته تلاش زيادي كرد تا با گره زدن زلف علاوي با يكي از دو گروه شيعه و همراه كردن كردها، يك تركيب جديد بر محور دولتي غيرمذهبي به وجود آورد ولي مواضع منفي كردها و مواضع منفي هر دو گروه شيعه نسبت به محوريت فهرست العراقيه اين اقدامات را با شكست مواجه كرد. اينك اين محور پس از شكست در حال اخلال در همگرايي كردها و شيعيان از يك سو و اخلال ميان دو فراكسيون شيعه با يكديگر از سوي ديگر مي باشد در عين حال كاملا واضح است كه اين محور در نهايت چاره اي جز تن دادن به قضا و قدر ندارد.حضرت آيت الله سيستاني- دامت بركاته- اصرار زيادي داشت كه وارد تصميم گيري هاي منتهي به تعيين نخست وزير نشود و اين كار را به تصميم جامع همه گروهها واگذار كند ولي ظاهرا درشرايط فعلي چاره اي جز ورود در اين معادله ندارد"
اعتراف آشکار قلم زن غیر ایرانی یادداشت روز نویس به دشمنی با العراقیه و ایاد علاوی که چرا نقش مداخله گرایانه پاسدار دیپلمات حسن دانائی در امور داخلی عراق را فاش ساخته است؟ همینطور چرا فرا خوان به اخراج وی از عراق داده است؟ همچنین قلم بر دست یادداشت روز نویس آمریکا و عربستان و اردن را متهم به دخالت گری در امور داخلی عراق کرده است . درصورتیکه به وضوح اعتراف کرده است که نه با اقدامات تروریستی وکار شکنی ها از سوی نوری مالکی دست نشانده، طرح تعیین نخست وزیرو تشکیل دولت جدید در عراق سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به عراق خنثی شد ، بلکه با عیان کردن دشمنی باایادعلاوی اینگونه اذعان کرده است که عراق یا نوری مالکی دست نشانده بر ای نخست وزیر شدن دوباره اش نیازبه پا در میانی کردن رژیم ضد بشری می باشد :
" فحاشي هاي گروه علاوي عليه ايران- به معناي حمله مستقيم به مرجعيت شيعه در عراق- و انتساب اظهارات تحريك آميز به سفير جديد ايران در عراق و سپس راه اندازي يك جنجال رسانه اي عليه ايران و طرح موضوع مانع تراشي ايران بر سر راه انتخاب دولت در عراق بيانگر آن است كه از يك سو محور آمريكا، عربستان، اردن و العراقيه از اثرگذاري بر تشكيل دولت در عراق مايوس شده است از سوي ديگر از برداشته شدن موانع تشكيل دولت جديد در عراق خبر مي دهد كه هر دو مبارك است. اين تبليغات بار ديگر نياز عراق به پا درمياني ايران را هم به تصوير كشيد و جايگاه برجسته ايران را در تحولات عراق مشخص كرد. اين در حالي است كه حدود يك ماه پيش بايدن- معاون رئيس جمهور آمريكا- در جريان دومين سفر به بغداد با صراحت اعلام كرده بود كه طرحي را با خود به همراه آورده كه براساس آن دولت آينده عراق طي چند هفته شكل مي گيرد! "
در خاتمه اینکه قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس به وضوح اعتراف انکارناپذیر از مداخله گری گسترده ی رژیم ضد بشری ایران در امور داخلی عراق نموده است . تا جائیکه برای سرعت بخشیدن به ترک نظامیان آمریکائی از عراق از فشار اقدامات تروریستی القاعده و فعال شدنش در عراق علیه نیروهای نظامی آمریکا گفته که چگونه افزایش یافته است و تأکید نموده که با حضور زمان بیشتر ماند گاری و کاهش نیروهای نظامی آمریکا در عراق این تهاجمات نظامی تروریستی از سوی القاعده فزونی خواهد یافت . بنابراین می بایست افزود که بدون شک هر گز بدون همآهنگی و همکاری با سپاه قدس اعضای القاعده ای نمی تواند در عراق وجود داشته و فعال باشد و دست به اقدامات تروریستی بزند. به ویژه اینکه بیشتر اعتراف شده است که هدف از ایجاد موانع و کار شکنی در تشکیل دولت جدید در عراق ایجاد شکاف در میان لیست العراقیه می باشد.بالاخره اینکه قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس باز هم اعتراف به دلیل کارشکنی در مسیر تشکیل نخست وزیر در عراق و طولانی کردن این موضوع در پنج ماه گذشته در عراق کرده و نتیجه گیری نموده است که تحولات و اقدامات این 5 ماهه به خوبي اين نكته را به اثبات رسانیده است كه مسیر تلاش های. آمريكا با كمك گرفتن از دولت هاي عربستان، كويت، اردن و تركيه موکول به شکل گیری امنیت معادله داخلي در عراق و يا در هر كشور ديگر منطقه نشده است . زیرا که حضور پاسداران از طریق سپاه قدس در عراق و حضور عوامل نفوذی در دولت نوری مالکی به خصوص توطئه های همآهنگ شخص وی هم معادلات ثبات سياسي و امنيتي درعراق را بر هم زده و اجازه نداده ایاد علاوی نخست وزیرعراق شود . بعلاوه با اقدامات مستمر دشمنی کردن با روند مذاکرات صلح خاورمیانه سیاست ناامنی و بحران آفرینی منطقه نه کاهش که افزایش یافته است . برای اینکه سرنوشت سیاست بقای حاکمان تهران و تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای به پیگیری مستمر اینگونه سیاست های مداخله گرانه و تهدید آمیز بحران آفرین جنگ افروزانه پیوند زده شده است .
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890527/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان 4 شنبه 27 مرداد ماه سال 1389
عراق، تصميم جامع يا تصميم قاطع (يادداشت روز
)