گزیده خبر های 2 شهریور 89 . قسمت - 2
گزارش فارس از يك ديدار حاشيه‌ساز؛هيچ‌يك از اعضاي اتحاديه‌هاي دانشجويي در ديدار امشب با احمدي‌نژاد حضور ندارند.خبرگزاري فارس: در حالي قرار است امروز ديداري ميان رئيس‌جمهور و برخي دانشجويان انجام شود كه همه تشكل‌هاي دانشجويي اعلام كرده‌اند براي حضور در اين ديدار دعوت نشده‌اند
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8906020787
مشخص است که اکنون حتی دانشجویان بسیجی که بدیدار ولی وقیح رفتند پذیرفته نمی شوند . زیرا که از ترس بلند شدن فریاد مرگ بر دیکتاتور، فقط لباس شخصی ها و چاقو کشان و ساندیس خوران ویژه در این دیدار تشریفاتی و سفارشی دعوت شده و حضور دارند .
اختصاصي فارس/ با واردات 57 ميليارد دلاري محقق شد:ايران؛ چهل‌ويكمين واردكننده بزرگ دنيا، سومين در خاورميانه.خبرگزاري فارس: ايران با حجم واردات 57 ميليارد دلاري در سال 2009 ميلادي بين 200 كشور در رتبه 41 دنيا، 14 آسيا و سوم خاورميانه قرار گرفت
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8906020480
عجیب است که هم به این جایگاه اقلام وارداتی افتخار اشاره شده است . جالب تر اینکه اعتراف هم شده است که این سیاست افزایش واردات موجب ضربه ی بزرگ زدن به تولیدات داخلی و اشتغال زائی شده است که اینگونه گزارش دو پهلوی انتقادی نوعی خالی کردن زیر پای پاسدار گماشته احمدی نژاد می باشد.
به گزارش فارس، مقايسه ايران با ديگر كشورهاي دنيا در امر واردات حاكي از اين است كه ايران يكي از بزرگترين بازار كالاهاي مصرفي ديگر كشورها در دنيا به شمار مي رود و به عنوان نمونه تنها در سال گذشته ميلادي بيش از 57 ميليارد دلار واردات داشتيم كه ضربه بزرگي به توليد داخل و اشتغال زده است.
معاون اقتصادي وزير صنايع:محدوديتي در ثبت سفارش واردات خودرو نداشتيم؛ تقاضا كم شده است.خبرگزاري فارس: معاون اقتصادي وزير صنايع و معادن با اشاره به برخي بحث‌هاي مطرح شده مبني بر محدوديت ثبت سفارش واردات خودرو، گفت: محدوديتي در اين زمينه ايجاد نشده و كاهش تقاضاي واردات خودرو دليل اصلي كاهش ثبت سفارش واردات است
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8906020570
این گزارش خبری مرتبط با گزارش خبر قبلی می باشد . زیرا از یک سو گزارش می شود و احد های تولیدی خود رو سازی های داخلی در حال تعطیل شدن می باشند . از طرف دیگر اعتراف شده است که محدودیت برای واردات خود رو به کشور وجود ندارد.
اظهارنظر تند معاون صدا و سیما درباره شجریان
http://www.fararu.com/vdcauonm.49ny615kk4.html
چقدر اوضاع آشفته و بی ثبات می باشد که بطور عریان تهدید و پیام داده شده است اگر قرار است که هنوز دستی بر سر شجریان کشیده شود تنها راه وی توبه کردن و به آغوش کشیدن و بوسیدن پاسدار گماشته احمدی نژاد همچون محمد اصفهانی است یا به دامان ولی وقیح و پاسداران کودتاگر بر گشتن می باشد
معاون سیما بر این باور است که محمد رضا شجریان استاد آواز ایران دیگر صلاحیت حضور در قلب مردم را ندارد. مرتضی میرباقری(معاون سیمای صدا و سیما) که شب گذشته(اول شهریور) از پشت صحنه مجموعه تلویزیونی نون و ریحون بازدید می کرد؛ در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا؛ درباره صحت و سقم پخش نشدن ربنای شجریان و دیگر آثاروی از صدا و سیما گفت: «شجریان به دلیل مواضع ضدانقلابی که گرفته است و مواضع بدی که در رابطه با مردم خودش گرفته است؛ دیگر صلاحیت کافی برای حضور در قلب مردم را ندارد. او؛ خودش چهره خود را مخدوش کرده است.» وی گفت: «ما امیدوارم که همچنان که فرصت باقی باشد تا ایشان بازگردند تا نظام هم دست لطف خود را برسر ایشان بکشد
کنارگذاشتن ناگهانی میرباقری از معاونت سازمان صداوسیما/ قائم مقام سازمان با حفظ سمت جایگزین او شد
http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=27360
عجب آنگونه فضای افتضاح آمیز بر دستگاه خبر رسانی تلویزیونی پاسدار ضر غامی حاکم شده است . زیرا پس از موضع گیری میر باقری که در خبر قبلی گزارش شد در جا وی کنار گذاشته شد و جایش را یک عضو ترکش خورد گان وموجی های جنگ ضد ملی و ضد میهنی ایران و عراق به نام جمعیت ایثار گران اشغال کرده است.
علی دارابی قائم مقام سازمان صداوسیما با حکمی از سوی عزت‌الله ضرغامی معاون سیما و جایگزین مرتضی میرباقری شد. به گزارش خبرگزاری مهر ، در جلسه امروز شورای معاونین سازمان صداو سیما با حکمی از سوی عزت الله ضرغامی، مرتضی میرباقری از سمت معاونت سیما برکنار و علی دارابی با حفظ سمت قائم مقامی ریاست سازمان صداو سیما، معاون سیما شد. مراسم تودیع و معارفه دارابی صبح امروز سه شنبه در جلسه شورای معاونین سازمان صدا وسیما برگزار شد.میرباقری دوشنبه شب به عنوان معاون سیما در پشت صحنه مجموعه تلویزیونی "نون و ریحون" ساخته فرزاد موتمن با خبرنگاران حضور داشته ولی خبری در این ارتباط در این مراسم اعلام نشد.
سناریو وارد کردن ایران در پرونده ترور حریری
http://www.fararu.com/vdcfv1dt.w6dj0agiiw.html
اکنون هم اعتراف شده وهم لو داده شده است که دلیل تحریک کردن شیخ حسن نصر الله علیه ی اسرائیل در راستای چه هدف و ناشی از چه وحشتی می باشد؟ به خصوص پس از سفر پادشاه عربستان که به لبنان شد و دیدار با رئیس جمور سوریه و لبنان داشت که پس از آن فاش شد که عامل ترور رفیق حریری حزب الله لبنان بوده است و یکی از قا تلان به نام مصطفی بدر الدین به ایران گریخته است که مأموریت تهدید وتحریک کردن اسرائیل از سوی شیخ حسن نصر الله فزونی یافت.
فرارو- حزب‌الله می‌گوید که دادگاه بین المللی پای ایران را به ترور حریری باز می‌کند؛ این خبر به همراه گزارشی درباره اظهارات اصلاح طلبانه نخست وزیر چین و... بررسی ما از صفحات بین الملل روزنامه‌های امروز است.جوان> سناریوی وارد کردن ایران در پرونده ترور حریری حزب الله لبنان فاش کرد که دادگاه بین‌المللی سناریوی جدیدی تهیه کرده که بر اساس آن پای ایران به ماجرای ترور جنجالی رفیق حریری باز می‌شود.به گزارش روزنامه جوان هدف دادگاه بین‌المللی تنها حکم فرضی دادگاه ترور الحریری که عماد مغنیه و مصطفی بدرالدین را متهم می‌سازد، نخواهد بود بلکه حتی از آن فراتر خواهد رفت و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و حتی مقامات ایرانی که به حمایت از گروه‌های مقاومت در منطقه می‌پردازند را نیز متهم خواهد کرد.
رسالت> خاتمی نامه می‌نویسد؟
http://www.fararu.com/vdcgny9n.ak9tt4prra.html
جریان مافیائی غارتگر انگلیسی مؤتلفه که دست بهر جنایت و خیانت و خود فروشی برای انباشت بیشتر ثروت می زند . با بودن سربازجوی سابق زندان طلبه کاظم انبارلوئی در ورق پاره ی دولتی رسالت همپیای سر بازجو حسین شریعتمداری در دروغ نامه ی کیهان مشغول پرونده سازی و خبر های دروغین علیه ی رقبای مغلوب است تا که با اینگونه خوشرقصی کردن ها سهم غارتگری بیشتری از دولت دهم نا مشروع دریافت شود.
فرارو- گزیده مطالب صفحه سیاسی روزنامه‌ها را با یک خبر از روزنامه رسالت آغاز می‌کنیم. رسالت در خبری مدعی شد که سید محمد خاتمی در حال تنظیم یک نامه است. این روزنامه نوشت: «شنيده‌هاي موثق حاکي است که خاتمي اخيرا با همکاري يکي از نيروهاي همفکر با مجاهدين انقلاب ومشارکت در حال تنظيم نامه اي دو پهلو است.» رسالت انگیزه خاتمی از نگارش این نامه را ترمیم پایگاه اجتماعی رییس دولت اصلاحات دانست. این روزنامه اصولگرا نوشت: «خاتمي در اين نامه از يک سو با انتقاد از دولت و بزرگ نمايي مشکلات و سياه نمايي وضعيت کشور در موضع يک منتقد قرار مي گيرد و از سوي ديگر با انتقاد از برخي تندروي ها و افراط گري ها و لزوم طرد عناصر افراطي تلاش خواهد کرد خود را در قالب پرچمدار جريان عاقل اصلاحات مطرح نمايد و بدون ذکر نام انتقاداتي را متوجه کروبي و موسوي کرده و به اين وسيله به ترميم پايگاه اجتماعي خود بپردازد
توکلی بازهم از دولت انتقاد کرد
http://www.fararu.com/vdciq3aw.t1a5w2bcct.html
از این آشکارتر نمی توان اعتراف کرد که در رژیم قرون وسطائی ضد قانون ملوک الطوایفی چگونه وضعیت قانون بی ارزش و اعتبار شده است که آنچنان شیفتگان قدرت مچ دروغگو بودن وارونه گوئی ادعای عاشقان خدمت بودن شان را رو کرده اند که دیگر جای هیچگونه شک و ابهامی باقی نمی گذارد که جنگ قدرت حتی میا ن باندهای مافیائی مدعی اصول گرایان بالا گرفته که هم بهم انتقاد دارند وهم اعتراف با قانون شکنی برای حفظ قدرت می کنند.
نماینده تهران با اشاره به سخنان طراحان طرح که گفته بودند برای تعامل بیشتر با دولت این طرح ارائه شده است، گفت: «الان 3سال است که دولت به شکل غیرقانونی، ساعات کار را کم می کند و رئیس مجلس آئین نامه‌اش را غیرقانونی اعلام می‌کند.»وی با بیان اینکه دولت براساس اصل 138 قانون اساسی ملزم به اصلاح قانون است که اصلاح نمی کند. توکلی تاکید کرد که اگر معنای وحدت این است که ما وظایف قانونی خود را زیر پا بگذاریم تا دولت راضی بشود این بدترین نوع تفسیر از توصیه رهبری انقلاب به وحدت است. توکلی خطاب به نمایندگان اضافه کرد در این شرایط شما دارید به دولتی که سه سال متوالی به صورت کاملاً غیرقانونی نقض اصل 138 کرده جواب می دهید که این کار شما خوب بوده که انجام داده اید ما مجبور شدیم تسلیم کار شما شویم.
خطاب به مسئولان كشورمان ارائه شده است

نامه تهديدآميز يك مقام عراقي درباره طلب خسارت جنگ تحميلي
http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=27321
مشخص است که اکنون مقام عراقی می بایست چنین ادعائی کند . زیرا پس از اعترافی که پاسدار محسن رفیقدوست به نقل از پاسدار محسن رضائی کرد که گفت هدف از جنگ ایران و عراق نه دفاع مقدس که هدف فتح بغداد بوده است بعینه ثابت شد که عامل و هدف جنگ افروزی و موهبت الهی نامیدنش از سوی خمینی شیاد و رد کردن پیشنهاد صلح و آتش بس و عدم قبول غرامت 100 میلیارد دلار از سوی صدام حسین رئیس جمهور وقت عراق پس از پس گرفتن خر مشهر چه بوده است؟
يک مقام دولت عراق در نامه‌اي به برخي مسئولان كشورمان، از اقدام ايران براي درخواست دريافت غرامت جنگي انتقاد کرده است.به گزارش خبرنگار سياسي آتي نيوز، وي درخواست ايران براي گرفتن غرامت جنگي از عراق را غيرمنطقي دانسته و نوشته است: موضع دولت عراق در قبال غرامتهاي جنگي ايران کاملا واضح است و دولت عراق معتقد است در اين جنگ دو ملت ايران و عراق هيچ دخالتي نداشته اند و نبايد متحمل پيامدهاي آن شوند !اين مقام رسمي عراقي با ادبياتي گستاخانه افزوده است: چنانچه ايران در قبال گرفتن غرامت جنگي از عراق اصرار کند دولت عراق هم مجبور خواهد شد که شواهد و قرائن خود را مبني بر اينکه عراق بايد از ايران غرامت جنگي بگيرد رو خواهدکرد!
مراسم توديع و معارفه رئيس دانشگاه:اساتيد دانشگاه شريف سخنراني حدادعادل را ترك كردند
http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=27320
تو پوزی و خمار کردن هم منقلی و فامیلی ولی وقیح غلامعلی حداد عادل که از سوی اساتید دانشگاه شریف انجام شده است . زیرا که هنگام سخنرانی تحمیلی وی اساتید معترض حضور وی سالن را بعنوان اعتراض ترک کردند.
برخي از استادان دانشگاه صنعتی شریف هنگام سخنرانی خودخواسته غلامعلی حدادعادل در مراسم تودیع و معارفه رئيس دانشگاه شريف، محل برگزاری مراسم را ترک کردند. هنگامی که مجری برنامه از وي برای سخنرانی دعوت کرد، حدود 50 نفر از حاضران در مراسم که بیشتر اعضای هیات علمی دانشگاه بودند، سالن را ترک کردند و تا پایان برنامه به محل برگزاری مراسم بازنگشتند.
تعطیلات عید فطر امسال از یک روز به 3 روز افزایش می یابد
کاهش غیر قانونی روزی 2 ساعت ماه روزه ای و تعطیل 3 روزه ی عید فطر گذشته از وضعیت خرت و خر و غیر قانونی و ضرر و زیان های وارده ی اقتصادی که بدلیل کاهش ساعات کاری و افزیش روز های تعطیلات وارد می شود برای جا انداختن رهبریت ولی وقیح بعنوان ام القرای جهان اسلام می باشد . به خصوص تغییر خرافاتی رؤیت ماه در آسمان دیگر از سوی آخوند های حوزوی خرافاتی و دین فروشان می باشد که اختلاف شروع و پایان روزه ای و عید فطر را به 3 روز کشانیده اند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه طرح دوفوریتی اختیار دولت برأی تعیین ساعات کار در ماه رمضان و افزایش تعطیلی عید سعید فطر را در دستور کار قرار دادند.برأین اساس پس از استماع موافقان و مخالفان نمایندگان مجلس با 143 رأی موافق به دو فوریت آن رأی ندادند و سپس با 145 رأی موافق از مجموع 219 نماینده حاضر با یک فوریت آن موافقت نمودند.در صورت تصویب نهایی این طرح، تعطیلات عید سعید فطر 3 روز خواهد بود و روزهای 15 خرداد عزای عمومی و 29 اسفند روز ملی صنعت نفت بوده و تعطیلی رسمی نخواهد بود.همچنین در صورت تصویب نهایی این طرح، هیأت وزیران می تواند در ماه رمضان ساعت کاری کارکنان دولت را متناسب با فصل و شرأیط اقلیمی و جغرافیایی مناطق مختلف کشور حداکثر به میزان 15 ساعت کاهش دهد.به گزارش برنا؛ طرح مذکور که نمایندگان به یک فوریت آن در جلسه امروز رأی دادند به امضای 53 نفر از نمایندگان مجلس رسیده است
قتل یک زندانی در زندان مرکزی ارومیه/ خودسوزی مادر وی
مگر می شود روزی باشد که خبر جنایت ضد انسانی از درون سیاه چال های سر اسر کشور در رژیم ضد بشری گزارش نشود و پرونده ی جنایت علیه ی بشریت حاکمان قاتل و جانی سنگین وننگین تر نشود؟
خبرگزاری هرانا - روز یکشنبه مورخ سی و یکم مردادماه، یکی از زندانیان عادی محبوس در زندان مرکزی ارومیه، در سلول انفرادی و زیر شکجه جان خود را از دست داد.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، "بهمن مسعودی" به علت اصابت باتوم به سر توسط یکی از ماموران زندان به نام "خانزاده" به قتل رسیده است.پس از اینکه خبر قتل بهمن مسعودی به خانواده ی وی رسید، صبح روز گذشته اول شهریور ماه، مادر این زندانی با حضور در مقابل درب اصلی زندان مرکزی ارومیه پس از ریختن بنزین به روی خود، اقدام به خودسوزی کرد.این مادر داغ دیده که با این اقدام خود تاثر حاضران را برانگیخته بود، تا قبل از رسیدن آمبولانس در مقابل دیدگان افراد حاضر در شعله های آتش می سوخت.گفتنی است تا لحظه ی تنظیم خبر از وضعیت جسمانی مادر آقای مسعودی و شدت جراحات وارده اطلاعی در دست نیست.
فیلم / یک آخوند در برنامه "ديروز، امروز، فردا" بمناسبت دوازدهمين سال مرگ لاجوردی : لاجوردی برای زندانيان استخر و جاکوزی درست کرده بود
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=20841
آخوند پالان سائیده و هفت خط شجونی که عضو باند مافیائی غارتگر مافیائی انگلیسی مؤتلفه ی عسگر اولادی و لاجوردی قصاب زندان اوین است که سابقه ی 20 بار دستگیری از سوی ساواک شاه را دارد . اکنون حاصل تجربیات زندانی شدنش در زمان شاه را اینگونه بطور خالی بندی و وارونه گوئی رو کرده ا ست . که خفه کردن زندانیان دست بسته در زمان قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 در استخر اوین را به حساب بر نامه تفریحی وورزشی برای زندانیان قلمداد نموده است .
فیلم / احمد خاتمی : زنان به مسابقات کشتی و شنا که در تلويزيون نشان داده میشود نگاه نکنند
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=20838
چرا گفته نمی شود که دلیل روی آوری مردم به ماهواره های شبکه های تلویزیونی خارجی چیست؟ نقش سرکوب و سانسور و خفقان داخی در این روی آوری چیست؟ چرا مردم کشور های دمکراتیک دیگر که تماشا می کنند منحرف نمی شوند؟ مهمتر اینکه اگر این آخوند شیاد خرافاتی خودش به اینگونه بر نامه ها نگاه نمی کند از کجا می داند که محتوای بر نامه های تلویزیونی ماهواره ای زیان آور و مضرر ومنحرف کننده است؟
عکس / مشکل آب حاشيه نشينان تهران
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=20839
نمایش تصاویری از چگونگی وارونه عمل شدن قول خمینی شیاد که پس از ورود بی احساسش به ایران به محرومان و پا بر هنگان داد که پول نفت را درب خانه ها تحویل می دهد و آب و برق و مسکن را مجانی می کند و اینان را حاکم آینده می نماید ولی اکنون در حاشیه ی تهران بزرگ سرنوشت خوش باوران گول خوردگان این چنین می باشد که حتی از داشتن آب آشامیدنی هم محروم شده اند.